بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » ماجرا و اصل قضیه اختلاف پرویز پرستویی با مهدی کریمی

    ماجرا و اصل قضیه اختلاف پرویز پرستویی با مهدی کریمی

    دعوای پرویز پرستویی با آقای مهدی کریمی

    پرویز پرستویی

    ماجرا از سال‌ها پیش شروع شد. از زمان ساخته شدن فیلم «آژانس شیشه‌ای» با تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا.

    پرستویی سه سال پیش در گفت‌وگویی، به طور مفصل درباره این جریان و اختلافش با کریمی سخن گفته بود. او گفت که وقتی برای فیلم «چ» با پیامک از او دعوت به همکاری شد، او هم با پیامک پاسخ داد که با این تهیه‌کننده کار نمی کند. چرا؟ چون:

    این آدم با زندگی من بازی کرده است. من وقتی غرورم جریحه دار می‌شود دیگر با کسی شوخی ندارم. مولا گفته حق گرفتنی است. شما داری زندگی‌ات را می‌کنی می‌آیند حقت را تضییع می‌کنند. باید سکوت کرد؟ من حقم را می‌گیرم حتی اگر آن حق دیگر به دردم نخورد. آن آقا با زندگی من بازی کرد و هم حاتمی کیا و هم تبریزی در جریان این واقعه بودند. ولی هر دو رفتند و با او کار کردند.

    پرستویی همچنین در آن مصاحبه گفت که کمال تبریزی نقش اصلی فیلم «پاداش» را برای او نوشته بود اما:

    «فیلم «پاداش» قرار بود بعد از «لیلی با من است» ساخته شود. اصلا برای من نوشته شده بود. ولی آقای تبریزی رفت و با او کار کرد. بعد هم که این آقای تهیه‌کننده رفت زندان و مدت‌ها در آنجا ماند و دوباره آمد بیرون. البته خرده نمی‌گیرم. قرار نیست من تصمیم بگیرم دیگران با چه کسانی کار کنند. ولی شاهد بود که او با من چه کار کرد.»

    ولی اصل دعوا بر سر چه بود؟ علت اصلی مشکل پرستویی با کریمی چیست؟

    او در این مورد گفته:

    ایشان یک خانه‌ای به من فروختند که همان لوکیشن «آژانس شیشه‌ای» بود. دو سوم پول را گرفتند و مبایع نامه نوشتند. اما سر موعد تحویل زیر همه چیز زدند. وقتی رفتم از بانک پولم را پس بگیرم دیدم دو میلیون بیشتر توی حسابش نیست. خودشان را در سینما ورشکسته اعلام کردند ولی رفتند کارخانه بنشن زدند. بچه‌های من آمده بودند حتی اتاق خواب‌های‌شان را هم انتخاب کرده بودند. تو حق نداری با روح آدم ها بازی کنی. با غرورشان بازی کنی. من گفتم کار نمی‌کنم… با آدمی که به من خیانت کرده، به خانواده من اهانت کرده چطور دوباره کار کنم؟ خانواده من تحقیر شوند که من می‌خواهم کار کنم؟ می‌خواهم صد سال سیاه کار نکنم. من حقم را می‌گیرم ولی می‌ریزم دور.

    اما حالا مهدی کریمی در گفت‌وگویی می‌گوید حرف‌های پرستویی کذب محض است:

    ما در همین دفتر گفتگوهای زیادی با هم داشتیم. نکته ای که شاید ایشان در مصاحبه های خود به آن اشاره کرده اند و از سر لطف و محبت حرف هایی را هم به من منتسب کرده بودند، مسایلی نبوده که فقط من و ایشان شاهد آن باشیم بلکه افراد دیگر نیز در جریان این اتفاقات بودند. اسناد و مدارک حرف های کذبی که پرستویی درباره من گفته است وجود دارد و اگر فراموش کرده می تواند بیاید و این اسناد و مدارک را ببیند.

    کریمی همچنین گفته که مشکل پرستویی با شریک او در یک پروژه سینمایی بوده نه خود او ولی :

    ولی حتی آن زمان هم در یکی از رسانه ها علیه من حرف زده بود که گفتم چرا همه چیز را به من منتسب کرده ای و چرا نام فردی را که واقعا با او مشکل داشتید نیاوردید؟ و پرستویی در جواب گفت چه کسی او را می شناسد.

    او درباره حضور پرستویی در فیلم «پاداش» هم گفته:

    زمانی که فیلمنامه آماده شد طبق نظری که سال ۷۹ داشتیم و می خواستیم پرویز پرستویی در فیلم «پاداش» بازی کند با او تماس گرفیتم و او هم فیلمنامه را خواند و در نهایت به دلیل تشابه نقش با «لیلی با من است» این نقش را نپذیرفت. اگر نمی خواست با من کار کند هیچگاه فیلمنامه را نمی خواند.

    او اضافه کرده:‌

    حتی آن زمان به پرستویی گفتم که آیا به دلیل مشکلات قبلی در این فیلم بازی نمی کنید که او این مساله را انکار کرد. سر فیلم «چ» هم همین اتفاق افتاد و زمانی که تلفنی با هم صحبت کردیم در نهایت گفت که حال روحی من خوب نیست که بخواهم سر یک کار طولانی بروم و باز هم به او گفتم به دلایل مسایل گذشته در این فیلم بازی نمی کنید؟ که در نهایت گفت نه و برای اینکه ثابت کنم هیچ مشکلی با شما ندارم حتما سر فیلمبرداری می آیم.

    کریمی همچنین از اسناد و مدارکی حرف زده که در این باره وجود دارد:

    به اعتقاد من باید منصفانه و رو در رو صحبت کنیم. وقتی یک واقعه در سال ۷۹ رخ داده و سال ۹۰ درباره آن صحبت می شود بسیاری از جزییات در ذهن باقی نمانده است، اما در آن واقعه مکتوباتی وجود دارد و متاسفم که باید بگویم خلاف ادعای پرستویی همه چیز وجود دارد. ما در فیلم های مختلفی مانند روبان قرمز، آژانس شیشه ای، مهر مادری و … با هم زندگی کرده ایم و من فکر نمی کنم در همه این پروژه ها ایشان من را تحمل می کرده است.

    این تهیه کننده در پایان گفته :

    به هر حال هر زمان که آقای پرستویی بخواهد می تواند در کنار هم مسائل را بررسی کنیم و اگر حقی از او به گردن من است پرداخت کنم، اما اگر در آن نشست به این نتیجه برسیم که او حقوقی از من تضییع کرده است چگونه می خواهد آن را بازگرداند. ما کار فرهنگی انجام می دهیم و باید آداب فعالیت های فرهنگی را داشته باشیم.

    منبع : خبر آنلاین

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی pdf