نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » فرهنگ و هنر » سینما و تلویزیون » بیوگرافی سوگل طهماسبی+بازیگر روزگار قریب+عکس

    بیوگرافی سوگل طهماسبی+بازیگر روزگار قریب+عکس

    سوگل طهماسبی متولد ۱۳۶۴ در اصفهان است. او فوق دیپلم گرافیک دارد اما در حیطه بازیگری فعالیت می‌کند. او که کارش را به صورت حرفه‌ای با سریال «روزگارقریب» شروع کرده بود توانست با سریال ۱۱۰ قسمتی «کیمیا» شناخته شود.
    سوگل طهماسبی:برای رسیدن به نقش با خبرنگارها نشست و برخاست کردم
    بیوگرافی سوگل طهماسبی+بازیگر روزگار قریب+عکس

    طهماسبی که سال گذشته با جواد افشار کار کرده بود در سریال مناسبتی «برادر» نیز بازی کرده است که این شب‌ها از شبکه دو روی آنتن می‌رود. به همین بهانه با او گفت‌وگو کردیم تا درباره سریال «برادر» و همین‌طور چگونگی طی کردن روند ۱۰ ساله حرفه بازیگری‌اش بپرسیم که در ادامه خواهید خواند.

    لطفا از پروسه پیوستنتان به سریال «برادر» به ما بگویید؟

    «برادر» سومین کار من با جواد افشار بود. ۱۰ سال قبل یک تله فیلم با او کار کردم و بعد از آن دیگر همکاری با او نداشتم تا سریال «کیمیا» که یک سال و نیم زمان برد. زمانی هم که گروه بازیگران سریال «برادر» را می‌بست به من لطف داشت و من را برای نقش مریم انتخاب کرد.

    پس این چندمین همکاری شما با جواد افشار است. این کارگردان چه خصوصیاتی دارد که شما را مجاب به همکاری می‌کند؟

    جواد افشار انسان فوق‌العاده‌ای است. هر بازیگری که با او کار می‌کند دوست دارد باز همکاری‌هایش را تکرار کند زیرا در کارش اخلاق در محوریت و درک متقابل نسبت به بازیگر وجود دارد و فضای آرامی را ایجاد می‌کند که بازیگر جلوی دوربین احساس امنیت می‌کند. او خصوصیات اخلاقی بسیار خوبی دارد و همه متفق‌القول می‌گویند که کارگردانی مهربان و صبور است و بازیگر را درست هدایت می‌کند. همه اینها در مجموع باعث می‌شود از او یک کارگردان خوب بسازد.

    تم و طرح اصلی داستان سریال«برادر» کمی قدیمی و به نظر تکراری می‌رسد. مشابه آن را قبلا در سریال‌های مختلف تلویزیونی داشتیم. می‌خواهم بدانم چرا این داستان جذبتان کرد؟

    در کل در همه دنیا داستان‌هایی که ساخته می‌شود بر اساس چند پایه و موضوع ثابت است مثل عشق، جدایی،رقابت و… که درباره این موضوعات فیلم و سریال‌های مختلفی ساخته می‌شود بنابراین نمی‌توان گفت که موضوع یک سریال تکراری است. مثل این است که مایعی به اسم آب داریم و حالا می‌توانیم از این پایه اولیه استفاده‌های بسیاری کنیم. این برداشت شخصی خود من است که سریال«برادر» پایه موضوع رقابت در بازار است و مطرح کردن خوبی و بدی و عاقبت کار را دیدن است و در کنار آن قصه‌های دیگری روایت می‌شود اما نوع پرداخت متفاوت است. این تفاوت هم برای این است که حالا این ماجرای به‌زعم شما تکراری دارد از جانب یک نگاه جدید و کارگردان و بازیگران جدید روایت می‌شود که نسبت به کارهای قبلی متفاوت هستند. برای بازی کردن در این سریال اول از همه لطف جواد افشار شامل حال من شد و دلیل دیگرم این است که بعد از خواندن فیلمنامه احساس کردم که شخصیت مریم جای کار دارد و دوبعد شخصیتی دارد؛ یکی این‌که دختری است که در اجتماع حضور دارد و خبرنگار اجتماعی است که دغدغه مردم را دارد و از طرف دیگر یک دختر مهربان و امین برای مادر، برادر و پدر است و جایگاهی در خانواده دارد. احساس کردم این بالانس‌ها من را به چالش می‌کشد و تا به حال از صحبت‌هایی که شنیدم و نقدهایی که خواندم با مردم توانسته ارتباط برقرار کند و مورد قبول واقع شود. جا دارد از جواد افشار تشکر کنم که من را درست هدایت کرد چون اصلا دوست نداشتم به شخصیت نرگس نزدیک شود زیرا آن شخصیت یک فرد آرام و مثبت بود و حالا مریم هم به نوعی به شخصیت نرگس شبیه بود وهم خوشبختانه شبیه هم نشدند و از این اتفاق راضی هستم.

    برای ایفای نقش خبرنگار در این سریال در زمان پیش تولید چقدر تحقیق کردید؟

    من چند دوست خبرنگار و یک دوستی در مجله همشهری دارم که به دفتر آنان رفت و آمد داشتم و از آنها زیاد مشورت گرفتم. حتی در صحبت کردنم هم این دقت در رفتار خبرنگارها تاثیر گذاشت چون من قبلا آرام صحبت می‌کردم اما مدتی است که سریع حرف می‌زنم و شخصیت مریم روی من تاثیر گذاشته و این لازمه خبرنگاری است و سعی کردم جدی بودن یک خبرنگار را رعایت کنم و تا به این‌جا هم من راضی هستم و هم کارگردان. بیشتر راجع به این‌که طرز فکر یک خبرنگار چطور است تحقیق کردم و این‌که چه چیزی دغدغه یک خبرنگار می‌شود. این‌که چه اتفاقی می‌افتد که برای مریم یک مسئله‌ای مثل برنج این‌قدر مهم می‌شود و تحقیق می‌کند، این‌که آن دغدغه از کجا می‌آید و فهمیدم خبرنگاری مساوی با دغدغه است و این افراد تا مسئله‌ای را به انتها نرسانند از پا نمی‌نشینند. حتی از خبرنگاری شنیدم که اگر راجع به موضوعی که کار می‌کند به نتیجه نرسد افسرده می‌شود.

    باتوجه به پخش پنج قسمت از این سریال پیش‌بینی شما درباره موفقیت «برادر» چیست؟

    سریال «برادر» موفق است زیرا به زبان ساده یک موضوعی که به نظر من در خانواده‌ها کمرنگ شده را مطرح می‌کند؛ این‌که بزرگ‌ترها کوچک‌ترها را درک کنند و در مقابل کوچک‌ترها نیز احترام بزرگ‌تر‌ها را نگه دارند مسائل سطحی این سریال است و در سطح زیرین داستان مسائل دیگری مطرح می‌شود که هرچه جلوتر می‌رویم مطرح می‌شود و ما شاهد آن هستیم. احساس می‌کنم تا همین‌جا هم جای خودش را بین مردم بازکرده است و پیگیری می‌کنند و نسبت به کامنت‌هایی که در صفحه خودم می‌بینم و با توجه به این‌که فیلمبرداری ادامه دارد در سر صحنه با مردم مواجه هستیم تا این‌جا مردم دوست داشتند و به نظر من سریالی خواهد شد که مردم پیگیری می‌کنند.

    بازیگری چقدر برای شما جدی است؟

    خیلی برای این کار زمان زیادی گذاشتم و بسیار تلاش کردم و برای من مقوله مهمی است و بالای هشتاد درصد از دغدغه‌های زندگی من این حرفه است و هیچ کدام از اطرافیانم و خودم با این حرفه شوخی نداریم.

    از سریال «روزگار قریب» تا به این‌جا در این حوزه فعال هستید اما در چند سال اخیر بیشتر دیده شدید چرا این اتفاق برای شما دیر افتاده است؟

    قدیمی‌ها می‌گویند وقتی پله پله بالا بروی اگر روزی هم قرار باشد پایین بیایی همان‌طور آرام آرام بیایی بهتر است. سعی کردم کارهایی را بازی کنم که با روحیاتم سازگار باشد و با هر گروهی نتوانستم کار کنم زیرا اخلاقیات برای من بسیار مهم است و وقتی می‌گویم که با جواد افشار راحت هستم برای این است که اخلاقیات در گروه برایش مهم است. همین کم کار بودن و کم دیده شدنم به خاطر این مسئله بود. بعد از سریال «کیمیا» برای من اتفاقات خوبی افتاد، احساس می‌کنم آن پله پله بالا رفتن برای من بسیار ارزشمند است و هر پله‌ای که بالا می‌روی و به عقب که نگاه می‌کنی احساس غرور می‌کنی و از تلاشت راضی هستی و انگیزه‌هایت بیشتر می‌شود و خوشحالم که یک پروسه‌ای طول کشید تا من به سریال«کیمیا» و «برادر» برسم و در این حین تجربیاتی به دست آوردم و توانستم خودم را محک بزنم که توانایی‌های من در چه زمینه و نقش‌هایی است. من در این فاصله فیلم تلویزیونی و سریال‌های متعددی را با افراد مختلفی تجربه کردم و صاحب تجربه شدم و تمام این تجربه‌ها باعث شده است وقتی سریال«برادر» یا «کیمیا» را ببینم نسبتا راضی باشم.

    درحال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

    پیشنهاد یک سریال داشتم که قرارداد بستم اما چون در حال حاضر اجازه ندارم راجع به کار صحبت کنم فقط می‌توانم بگویم که ۱۰ قسمت کار نوشته شده و نقشم متفاوت است. می‌خواستم بعد از سریال «برادر» استراحت کنم اما یکی از دلایلی که باعث شد این نقش را بپذیرم تفاوت نقش بود.

    در ادامه مسیری که برای خودتان درنظر دارید چه اهدافی گنجانده‌اید؟

    به شدت دوست دارم با افرادی که پیش از این کار کردم کار کنم زیرا من آدم خاطره بازی هستم و دوست دارم با افرادی کار کنم که قبلا کار کردم. من هشت سال پیش سریال «مثل هیچکس» را با حسین یاری بازی کرده بودم و شناختی از او داشتم و در سریال«برادر» که متوجه شدم که وی هم حضور دارد بسیار خوشحال شدم. من دوست دارم نقش‌های متفاوتی را بازی کنم و از طرفی تجربه کار کردن با افراد دیگر را هم دوست دارم.

    بیشتر دوست دارید در تلویزیون ظاهر شوید یا سینما؟

    کار در سینما را مثل هر بازیگری دوست دارم اما من به تلویزیون علاقه دارم زیرا به بازیگر زمان و یاد می‌دهد که صبوری کند و پله‌پله با هر قسمت با مخاطب همراه باشد. تلویزیون مخاطب‌ها به تو نزدیک‌تر هستند و بیننده‌های تلویزیون بیشتر است و کوچک‌ترین خطای تو را رصد و نقد می‌کنند اما در سینما آزمون و خطا کمتر است که سختی‌های خاص خودش را دارد بنابراین باید جلو رفت تا ببینیم خدا چه رقم زده است و هرچه در تقدیر من باشد همان اتفاق می‌افتد.

    بیوگرافی سوگل طهماسبی+بازیگر روزگار قریب+عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک