آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » پشت پرده استفاده آمریکا از اینترنت اشیاء + مبارزه با تروریسم +عکس

    پشت پرده استفاده آمریکا از اینترنت اشیاء + مبارزه با تروریسم +عکس

    مقامات امنیتی آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم از اینترنت اشیاء به‌عنوان یک میدان مؤثر یادکرده‌اند.

    به  گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان امنیتی هشدار دادند که آژانس امنیت‌ملی آمریکا (NSA) رسماً می‌خواهد از اینترنت اشیاء برای جاسوسی استفاده کند.

    برخی مقامات امنیتی آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم از اینترنت اشیاء به‌عنوان یک میدان مؤثر برای بازبینی و نظارت یادکرده‌اند.

    پشت پرده استفاده آمریکا از
    پشت پرده استفاده آمریکا از اینترنت اشیاء + مبارزه با تروریسم +عکس

    این در حالی است که وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال این کشور در مورد چالش های امنیتی نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا هشدار دادند.

    در بیانیه مشترک این دو نهاد قابلیت اتصال تمامی اشیا به اینترنت و افزوده شدن توان یادگیری به ابزار و اقلام مختلف دو نگرانی جدی توصیف شده است. محققان امنیتی به تازگی ثابت کرده اند که  خودروهای متصل به اینترنت قابل هک شدن هستند و می توان ترمز و موتور آنها را هم از راه دور از کار انداخت.

    اف بی ای در بیانیه صادر شده ۱۰ نمونه از وسایل قابل اتصال به اینترنت اشیا را معرفی کرده که برخی از آنها به شرح زیر است:

    وسایل خودکاری که از راه دور یا به طور خودکار می توانند نور محیط را تنظیم کنند

    سیستم های امنیتی مانند زنگ های هشدار امنیتی یا دوربین های وای – فای شامل دوربین های نظارت ویدیویی مورد استفاده در محیط های بیمارستانی و پرستاری و …

    ترموستات ها

    پوشیدنی های هوشمند مانند مچ بندهای کنترل تناسب اندام

    لوازم خانگی هوشمند مانند یخچال، ماشین لباس شویی، تلویزیون و …

    لوازم اداری مانند چاپگر و …

    ابزار کنترل هوشمند تلویزیون و پخش موسیقی با استفاده از تلفن همراه

    سیستم های کنترل مصرف سوخت و انرژی

    پشت پرده استفاده آمریکا از

    پشت پرده استفاده آمریکا از اینترنت اشیاء + مبارزه با تروریسم +عکس

    برخی کارشناسان امنیتی معتقدند همه چیز از جمله ترموستات ها یا دستگاه های ضربان شمار قلب، می تواند زمینه ساز بروز حملات سایبری و سرقت اطلاعات باشند.

    به اعتقاد آن ها، سازمان های جاسوسی، نظیر آژانس امنیت ملی آمریکا، به دنبال گسترش نفوذ خود در سایر کشورها هستند و ازاین رو ابزارهای متصل به اینترنت نظیر ترموستات ها که در محدوده اینترنت اشیاء به شمار می آیند، حفره های امنیتی بالقوه ای برای حضور هکرهای دولتی هستند.

    این اظهارنظر کارشناسان، به این علت بیان می شود که به تازگی، برخی مقامات امنیتی آمریکایی، در صحبت هایی از اینترنت اشیاء به عنوان یک میدان موثر برای بازبینی و نظارت یاد کرده اند.

    بر اساس برخی اظهارنظرها، آمریکایی ها طی چند سال اخیر، به بهانه مبارزه با تروریسم، زمینه نفوذ خود در هر میدانی را فراهم کرده است و این اظهارنظرها هم بی ارتباط با احتمال جاسوسی رسمی آمریکا از ابزار اینترنت اشیاء نیست، در اوایل سال جاری میلادی نیز، جیمز کلپر، رییس مرکز اطلاعات ملی آمریکایی نیز در صحبت هایی، اینترنت اشیاء را مورد مناسبی برای نظارت و موقعیت یابی عنوان کرد، موضوعی که قطعاً نگرانی ها در بین کاربران به جهت نقض حریم خصوصی را تشدید خواهد کرد

    ریچارد لجت (Richard Ledgett)، معاون آژانس امنیت ملی آمریکا، دراین باره به اظهار نظر پرداخته و عنوان کرده است: «این آژانس به صورت تئوریک به این موضوع می پردازد و صرفاً در حال حاضر، استفاده از اینترنت اشیاء برای بازبینی و نظارت، در حد یک ایده و نظریه است.» لجت، در بخش دیگری از صحبت های خود دراین باره گفت: «همان گونه که کار من ورود به شبکه های سایر مردم است، پیچیدگی نیز دوست من است. اولین باری که شما یک نرم افزار را به روزرسانی می کنید، شما به معرفی یک آسیب پذیری پرداخته اید و این، یک نقطه مطلوب برای نفوذ است.

    در اوایل سال جاری میلادی نیز، جیمز کلپر، رییس مرکز اطلاعات ملی آمریکایی نیز در صحبت هایی، اینترنت اشیاء را مورد مناسبی برای نظارت و موقعیت یابی عنوان کرد، موضوعی که قطعاً نگرانی ها در بین کاربران به جهت نقض حریم خصوصی را تشدید خواهد کرد.

    پشت پرده استفاده آمریکا از

    پشت پرده استفاده آمریکا از اینترنت اشیاء + مبارزه با تروریسم +عکس

    اسناد ادوارد اسنودن نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با اتخاذ حالت تهاجمی در برابر دنیا خود را برای جنگ‌های دیجیتال در آینده آماده می‌کند. ائتلاف موسوم به پنچ چشم که براساس همکاری بین آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، و نیوزیلند شکل گرفته است به‌سختی در تلاش است تا تسلیحات جنگ سایبری را تولید نماید.

    تسلیحات موسوم به «دی» (D) شبکه‌های رایانه‌ای و زیرساخت‌های آنها را فلج می‌نماید. مخازن آب، کارخانه‌ها، فرودگاه‌ها، و همچنین جریان پولی جزو اهداف بالقوه این تسلیحات محسوب می‌شوند. در این گزارشات اشاره‌ای به وسایل و اشیائی که هر روز به اینترنت متصل می‌شوند نشده است.

    پشت پرده استفاده آمریکا از
    پشت پرده استفاده آمریکا از اینترنت اشیاء + مبارزه با تروریسم +عکس

    به گفته دیوید پترائوس رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، اینترنتِ اشیاء (Internet of Things) تاثیر بسیاری بر کارهای مخفیانه خواهد داشت. به گفته ریچارد ادیکری خبرنگار اخبار دنیای فناوری (Tech News World)، اینترنت اشیاء برای سوء استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا بسیار مساعد است.

    پشت پرده استفاده آمریکا از اینترنت اشیاء + مبارزه با تروریسم +عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب آمازون