ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » فرهنگ و هنر » سینما و تلویزیون » پروریز پرستویی +پرستویی،قهرمان گمشده کیمیایی بود+عکس

    پروریز پرستویی +پرستویی،قهرمان گمشده کیمیایی بود+عکس

    پولاد کیمیایی، جلوی دوربین مسعود کیمیایی قد کشید. از خردسالی‌اش در «سرب» به نوجوانی‌اش در «تجارت» رسید و آن‌قدر در پیچ و خم سینمای مردانه، زخم خورد، افتاد و دوباره برخاست که مرد شد و شایسته پوشیدن ردای قهرمان‌های منحصر به فرد پدرش. حالا می‌گوید قرار است در «قاتل اهلی» متفاوت‌ترین نقش زندگی‌اش تا اینجا را بازی کند. فیلمی که در آن باید جوانی و پختگی توامانش را در محک آزمونی جدی‌تر بگذارد؛ بویژه این که همبازی شدن با بازیگر پرجذبه‌ای چون پرستویی هم به خودی خود بخشی از این چالش است.
    پرستویی،قهرمان گمشده کیمیایی بود
    پروریز پرستویی +پرستویی،قهرمان گمشده کیمیایی بود+عکس

    او از این نخستین همکاری با پرستویی و فیلم «قاتل اهلی» ساخته جدید پدرش، مسعود کیمیایی می‌گوید.

    پرستویی، «قاتل اهلی»ِ کیمیایی شد

    سرانجام قرار است اتفاق بیفتد: بازی پرویز پرستویی در فیلمی از مسعود کیمیایی. با این که پرستویی سال‌ها با فیلم های کیمیایی و قهرمان‌هایش زندگی کرده بود و برای تمرینات بازیگری‌اش در ابتدای راه، آنها را اتود می‌زد، اما به دلایل مختلفی این همکاری تاکنون به تاخیر افتاده و پیش نیامده بود که پرستویی را در قامت قهرمان‌های کیمیایی ببینیم. پرستویی دو سال پیش در مصاحبه‌ای اشاره کرده بود که سه بار قرار بود با کیمیایی کار کند، اما نتوانسته با فیلمنامه‌های پیشنهادی ارتباط برقرار کند.

    او گفته بود: «همچنان منتظرم آقای کیمیایی یک سناریوی خیلی خوب بنویسند تا من از آن استقبال کنم.» ظاهرا فیلمنامه «قاتل اهلی» آن‌قدر خوب بوده که بازیگر سختگیر و گزیده کاری چون پرستویی حاضر شد بازی در آن را بپذیرد.این در حالی است که پیشتر عزت الله انتظامی از بازی در این پروژه انصراف داد و اظهار کرد: «باعث افتخارم است در فیلمی از مسعود کیمیایی بازی کنم، اما فیلمنامه «قاتل اهلی» خوب نیست و در آن حضور ندارم.» اما گویا فیلمنامه تغییرات مثبتی نسبت به متنی پیدا کرده که آقای بازیگر خوانده و کیمیایی، ۱۲ بار فیلمنامه را بازنویسی کرده است.

    به هرحال پرستویی از نسخه نهایی خوشش آمده و بتازگی با حضور در دفتر تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی»، برای بازی در تازه‌ترین اثر مسعود کیمیایی قرارداد بست. سرانجام فیلمی که مدتی پیش تولید آن متوقف شده بود، از سر گرفته شد و قرار است پس از انتخاب دیگر بازیگران و عوامل، فیلم «قاتل اهلی» به تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی تا چند هفته دیگر در تهران کلید بخورد. فیلمی که تاکنون حضور بازیگرانی چون پرویز پرستویی، پولاد کیمیایی، بابک حمیدیان و مینا ساداتی در آن قطعی شده است. «قاتل اهلی» قصه جوانِ یقه سفیدِ تازه به دوران رسیده‌ای را روایت می‌کند که می‌خواهد یکشبه پولدار شود.

    درباره همکاری کیمیایی و پرستویی

    همکاری پدرم و آقای پرویز پرستویی قرار بود خیلی زودتر از اینها اتفاق بیفتد، اما بنابه دلایلی پیش نیامد و حتما تقدیر نبوده است. با این حال خوشحالم که این اتفاق سرانجام با فیلم «قاتل اهلی» افتاد و حتما شکل‌گیری این همکاری در این مقطع زمانی هم حکمت خودش را دارد. در ضمن این اولین همکاری من هم با آقای پرستویی محسوب می‌شود که واقعا افتخاری برایم است. معتقدم پرویزخان پرستویی یکی از قهرمان‌های گمشده کیمیایی بود. به نظرم با این که ایشان به عنوان قهرمان فیلم‌های آقای حاتمی‌کیا شناخته می‌شود و با کارگردان‌های مختلفی کار کرده، اما جنس بازی و نوع نگرش ایشان خیلی به سینمای کیمیایی نزدیک است.

    بازگشت عطا در «گشت ارشاد۲»

    خیلی از تماشاگران فکر می‌کنند، شخصیت عطا در پایان فیلم «گشت ارشاد» ساخته آقای سعید سهیلی مرده است، اما این طوری نیست و این شخصیت که به کما رفته بود، دوباره برمی‌گردد. بنابراین در «گشت ارشاد۲» باز هم در کنار کاراکترهایی که حمید فرخ‌نژاد و ساعد سهیلی آنها را بازی می‌کنند، حضور خواهم داشت. این فیلم الان در مرحله پیش‌تولید است و بزودی فیلمبرداری آن شروع می‌شود.

    زوج هنرمند در فیلم کیمیایی

    یکی از نکات قابل اشاره فیلم «قاتل اهلی»، حضور زوج بازیگر، بابک حمیدیان و مینا ساداتی در ترکیب بازیگران آن است؛ این دو پیش از این در فیلم «هیهات» با یکدیگر همکاری کرده بودند، فیلمی که هنوز اکران عمومی نشده است. آن طور که پولاد کیمیایی گفته، انتخاب دیگر بازیگران فیلم همچنان ادامه دارد و برای یکی از نقش‌های مهم فیلم هم با چند چهره سرشناس مذاکره شده که درصورت مشخص شدن انتخاب، رسانه‌ای می‌شود.

    یک نقش متفاوت

    در «قاتل اهلی»، نقش متفاوتی را بازی می‌کنم و شخصیتی که از من خواهید دید به دیگر نقش‌هایم در فیلم‌های کیمیایی شباهتی ندارد. همواره سعی کرده‌ام در همه نقش‌هایی که در سینمای کیمیایی بازی کرده‌ام، چه قهرمان و چه شبه قهرمان (فردی در حاشیه قهرمان)، تفاوت را در بازی‌ام لحاظ کنم تا تماشاگر یاد قهرمان قبلی نیفتد. مثلا نقشم در «رئیس» یک جوان مدعی، ناپخته، کمی شیطان و شوخ است و در «جرم» یک آدم تلخ و تنها و زخم خورده هستم. این تفاوت و تغییر نقش در این اثر جلوه دیگری پیدا می‌کند و اساسا طبقه شخصیت با آنچه پیشتر از من در فیلم‌های پدرم دیده‌اید، فرق می‌کند و جنس بازی دیگری می‌طلبد. این بار هم مثل همیشه تلاش می‌کنم باتوجه به ویژگی‌های خودم به عنوان پولاد کیمیایی بازی کنم، نه براساس نگاهی کپی وار به قهرمان‌های پیشین سینمای مسعود کیمیایی.

    انتظاری که به پایان رسید

    (بخشی از یک مصاحبه تصویری با پرستویی، منتشرشده در آذر ۹۳)

    سه بار قرار بود با آقای کیمیایی که خیلی هم برای من قابل احترام است، همکاری کنم، اما نتوانستم با کارشان ارتباط برقرار کنم. خودم هم تاسف خوردم، چون سینمای کیمیایی را خیلی دوست دارم. با سینمای کیمیایی و از «قیصر» به بعد، بدعتی در بازیگری سینمای ایران گذاشته شد. آن موقع که هنوز وارد فضای حرفه‌ای نشده بودم و به عنوان بازیگری جوان در تئاتر کار می‌کردم، نقش قهرمان‌های سینمای او را اتود می‌زدم. منتظر می‌مانم که همکاری من و ایشان برای کار بهتری اتفاق بیفتد. ممکن است ایشان حرف مرا بشنود، اما امیدوارم به ایشان برنخورد. من حتی پس از دیدن «متروپل»، نتوانستم با موضوع ارتباط برقرار کنم و به صورت غیرمستقیم به ایشان رساندم که شما را به خدا این کار را نکنید و از این فیلم‌ها نسازید. چون ما یک کیمیایی داریم. من همچنان منتظرم ایشان یک سناریوی خیلی خوب بنویسند تا من از آن استقبال کنم.

    با پرویز پرستویی دیر شده بود

    دوباره فیلم می‌سازم. از آخرین فیلمم چهار سال می‌گذرد. «قاتل اهلی» یک سال پیش تولیدِ فقط فیلم نوشت را گذراند. منصور لشکری قوچانی ـ تهیه‌کننده ـ که در یک موقعیت سختی قرار داشت، این بنده را کامل می‌خواست. با تمام سیاه و سفیدها … تا آخر. به دنبال «یکجایی» من بود. من نگاهم به این «فیلم نوشت» تمام شده بود. لشکری هنوز به دنبال «من» می‌گشت … تا شد. اما تا شدم تا شد. دکتر جلال سروش اصل و دانسته‌ «قاتل اهلی» است. فیلم را می‌بینید. یک آدم تازه که پنهان مانده بود؛ سخت بود. آقای پرویز پرستویی شد. تا امروز… با پرویز پرستویی دیر شده بود. آن تنهایِ قلدرِ ضرب دیدهِ تنها مانده و مانده تا موسفید کرده و از پا نیفتاده من پیدا شد. پیدا بود، دیر شده بود. قرار بر این است سازهای خود را کوک کنیم تا ارکستر «قاتل اهلی» آهنگ و قطعه‌ سینمای ملی ما را بنوازد. بازیگران دیگر «قاتل اهلی» همه از قلب انتخابی صحیح می‌آیند. در ۷۵سالگی، فیلم «قاتل اهلی» که نگاهِ آمده از تجربه‌های سخت کشیده‌ امروز من است، ساخته می‌شود.

    پروریز پرستویی +پرستویی،قهرمان گمشده کیمیایی بود+عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی