سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » فرهنگ و هنر » سینما و تلویزیون » معمای شاه+سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه+عکس

    معمای شاه+سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه+عکس

    سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در پشت صحنه سریال تلویزیونی «معمای شاه» با دست اندرکاران این سریال تلویزیونی دیدار و از مراحل ساخت این اثر تلویزیونی اطلاع پیدا کرد.
    «معمای شاه» کار خوبی است و جلوتر بروید مطابق وعده خدا کار آسان‌تر می‌شود
    معمای شاه+سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه+عکس

    به نقل از روابط عمومی معمای شاه، در این دیدار که عصر روز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه صورت گرفت، فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در شهرک سینمایی غزالی، ضمن مشاهده ضبط برخی سکانس‌های این سریال از آخرین جزئیات این اثر تلویزیونی مطلع شد.

    سردار فدوی با بیان این مطلب که «جریان‌های خارج از کشور با شما دشمنی می‌کنند و شما را به عنوان نماد جمهوری اسلامی مورد هجوم قرار می‌دهند»، خطاب به سازندگان این سریال گفت: «بر اساس وعده الهی کافرین بر مؤمنین هیچ گاه تسلط نمی‌یابند. اگر کسی به این وعده الهی ایمان داشته باشد، سختی‌های کار خیلی به حساب نمی‌آید و اگر دشمن هزار برابر شما به میدان بیاید نباید در مقابل او احساس ضعف کنید چرا که پیروزی با شما است.»

    غرب با انقلاب اسلامی دشمنی دیرینه دارد

    سردار فدوی سپس به بررسی ریشه دشمنی غرب با مردم ایران پرداخت و گفت: «انقلاب اسلامی روال چند صد ساله غرب را به هم زد. غرب مطمئن بود هیچ کشوری نمی‌تواند مانع او شود. ابعاد به هم خوردن جریان مسلط لیبرالیسم غرب توسط انقلاب ایران بازتاب‌های فراوانی داشت و قطعاً آیندگان متوجه آن خواهد شد اما چون ما در درون این رویداد بوده‌ایم ممکن است متوجه همه جنبه‌های آن نشویم.»

    وی با مقایسه فعالیت‌های صور گرفته در بخش نظامی و فرهنگی گفت: «در بخش فرهنگی کمبودهای ما محسوس‌تر است. ما در شان و شئونی که اسلام و انقلاب دارد پای کار نیامده ایم و با وجود جذابیت‌های این مقطع تاریخی، زیاد به آن پرداخته نشده است. حالا معمای شاه یکی از آثار ارزشمند تولید شده در این حوزه است.»

    وی با اشاره به مشاهده‌های خود درباره این سریال تأکید کرد: «با وجود پخش سریال در ساعت‌های پایانی جمعه شب‌ها، افراد زیادی را دیده‌ام که مخاطب سریال هستند. این سریال از نظر گریم کار بسیار پر زحمتی داشته و بازیگران سریال به شدت به نقش‌های واقعی نزدیک بوده و از همین منظر کار ارزشمندی صورت گرفته است.»

    بازدارندگی‌ها نقطه قوت است

    سردار فدوی سپس با دلگرمی دادن به سازندگان این سریال گفت: «حدیثی هست که می‌گوید مؤمن همه چیز است اما کافر هیچ چیز نیست و همین مسئله رمز پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های گوناگون است. یکی از مسوولان امریکایی اخیراً اعلام کرده ما امریکایی‌ها با همراهی همپیمان های خود به دنبال این هستیم که نیرویی بازدارنده در مقابل ایران بسازیم. این حرف یعنی کشور ما قدرت بزرگی است که از نظر امریکایی‌ها نیاز به بازدارندگی دارد. حالا اگر سریال معمای شاه تبدیل به حرکتی شده که باید در مقابل آن اقدام بازدارنده از سوی مخالفانش صورت گیرد، این مسئله نقطه قوت این سریال است.»

    امریکایی‌ها مجبور شدند در خلیج فارس «فارسی» صحبت کنند

    سردار فدوی سپس با بیان برخی مشاهده‌ها و تجارب خود در مقابله با امریکایی‌ها گفت: «امریکایی‌ها ابرقدرت هستند و تمام خصلت‌های یک ابرقدرت را دارند اما الان رسماً اعلام می‌کنند با ایران نمی‌توانند جنگ بکنند و در خلیج فارس مواظب هستند یک گلوله هم در نرود. آن‌ها در مقابل ما تمکین می‌کنند. علت هم این است که آن‌ها بیش از هر دولت دیگری در دنیا معنای زور را می‌فهمند و با کشوری که این قدرت را دارد، آشنا هستند. الان در ۱۰ سال گذشته آن‌ها نسبت به ما تمکین کننده بوده‌اند. سال ۱۳۹۴ در خلیج فارس به ذهن برخی همکاران من رسید که با توجه به نام این منطقه که «خلیج فارس» است، قاعده‌ای را وضع کنیم که از این پس هر کشتی که به این منطقه می‌آید باید به زبان فارسی صحبت کند. این مسئله در حد ایده به ذهن ما رسید اما بعد از اجرایی کردن و اعلام آن به ناوهای امریکایی دیدیم که در همه کشتی‌های امریکایی نیروی فارسی زبان مستقر شد و ما به همین سادگی قاعده خود را به آن‌ها قبولاندیم.»

    توان نظامی امریکا چندین برابر ما است اما آن‌ها از ما می‌ترسند

    فرمانده نیروی دریایی سپاه سپس با ذکر خاطره‌ای دیگر گفت: «پس از دستگیری اخیر چند تن از نیروهای امریکایی در خلیج فارس، ۱۸ هواپیمای امریکایی به پرواز درآمد و بیش از بیست کشتی و ناو آن‌ها به سمت ما آمد اما با پیامی که ما منتشر کردیم، بلافاصله آن‌ها به حالت عادی بازگشتند. علت این است که امریکا این توان مندی را در ما می‌بیند که بتوانیم با آن‌ها مقابله کنیم. امریکایی‌ها می گویند هرجا می‌رویم قبل از ما ایران آمده است. البته توان مندی به معنای اسلحه و نیروی نظامی نیست چرا که آن‌ها از این نظر بسیار از ما جلوتر هستند. آن‌ها سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار صرف امور نظامی خود می‌کنند اما بودجه نظامی ما در بهترین حالت در حدود چند هزار میلیارد تومان است. یک ناو هواپیمابر ۱۳ میلیارد دلار قیمت و سالانه ۳٫۲ میلیارد دلار هزینه دارد. آن‌ها از نظر علم، فناوری و بسیاری از موارد جلوتر از ما هستند اما ایران به واسطه پشتیبانی حق در جایگاهی است که امریکا از پس او بر نمی‌آید.»

    فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه ضمن خسته نباشید به سازندگان این اثر گفت: «انشاءالله خدا به شما قوت بدهد. معمای شاه کار خوبی است و هرچه جلوتر بروید مطابق وعده خدا کار آسان‌تر می‌شود. باور وعده خدا مهم است. در چنین کارهایی آدم باید خیلی قرص و محکم‌تر از کارهای دیگر باشد چون خداوند وعده‌ای دارد که من در چنین ماجراهایی طرف شما هستم.»

    سلامتی سازندگان معمای شاه به خطر افتاد

    در ادامه این برنامه کارگردان سریال معمای شاه با ارائه گزارشی از روند ساخت این سریال، به پایان تصویربرداری آن تا سه ماه آینده اشاره کرد و گفت: «در سریال معمای شاه در حد بضاعت سعی کردیم جرقه‌ای بزنیم و شروع کننده ساخت اثری جامع درباره دوران پهلوی باشیم. البته جای جای این دوره تاریخی می‌تواند یک سریال باشد و امیدواریم باز هم درباره این مقطع چنین آثاری ساخته شود. این سریال در بخش‌های اخیرش کار بسیار پُر زحمتی بود. مثلاً در صحنه‌های مربوط به قیام سی تیر که چند قسمت قبل پخش شد، ده‌ها حلقه لاستیک روزانه آتش زده می‌شد تا دود سیاه در صحنه ایجاد کند و این مسئله مشکلات فراوانی را برای سلامتی گروه سازنده ایجاد کرد.»

    ورزی سپس به برخی بازتاب‌های این سریال اشاره کرد و گفت: «با توجه به گروه حرفه‌ای سازنده حاضر در سریال، خوشبختانه مخاطبان با بخش‌های فنی ارتباط برقرار کرده‌اند و عمده انتقادها به برخی جنبه‌های محتوایی سریال است. البته گاهی نقدهای سازنده خوبی هم مطرح می‌شود که مورد استفاده سازندگان قرار می‌گیرد.»

    برادر شاه باعث خودکشی دختری جوان شد

    ورزی در ادامه ضمن تأکید بر استفاده این سریال از محتوای تاریخی موجود در کتب سران پهلوی، به برخی ابهام‌های مخاطبان اشاره کرد و گفت: «مثلاً پس از نمایش صحنه‌ای که در آن علیرضا پهلوی به زور دختری را در خیابان سوار می‌کرد، اعتراض‌هایی از سوی برخی مخاطبان صورت گرفت که این مسئله واقعیت ندارد حال آنکه منبع ما برای به تصویر کشیدن این واقعه، گزارش‌های شهربانی به رضاشاه بود که پنج مرتبه صورت گرفته بود. حتی در دوره‌ای علیرضا دختری به نام ناهید را وادار کرد از نامزد خود جدا شده و با او رابطه برقرار کند که این مسئله در نهایت به تبعید پدر و مادر دختر، دستگیری نامزد وی و در نهایت خودکشی خود این دختر منجر شد. این مطالب همه سندیت دارد اما عده‌ای آن‌ها را نشنیده‌اند و فکر می‌کنند چنین صحنه‌هایی زاییده تخیل است.»

    ورزی سپس با اشاره به مستندات تاریخی این سریال تأکید کرد: «ما در معمای شاه چیزهایی را برای اولین بار گفتیم و آنقدر مطلب داریم که نیاز نیست دروغ بگوییم.»

    در ادامه این دیدار سردار فدوی با حضور در لوکیشن های سریال همچون: میدان بهارستان، دانشگاه تهران، میدان ژاله و… از مراحل ساخت و تولید این اثر از نزدیک بازدید کرد.

    اصغر معینی صالح، علی دهکردی، تورج نصر، امیریل ارجمند، وحید نفر، طوفان مهردادیان، فرهاد بشارتی و یوسف صیادی برخی از بازیگران حاضر در این دیدار بودند.

    معمای شاه از فردا تصویربرداری خود در کاخ سعد آباد را پیگیری خواهد کرد.

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون