آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » آیا احمدی نژاد به دولت باز می گردد؟؟؟

    آیا احمدی نژاد به دولت باز می گردد؟؟؟

    آیا احمدی نژاد به دولت باز می گردد؟؟؟

     

     

    آیا احمدی نژاد باز می گردد؟

     

    وقتی احمدی نژاد سمتش را ترک کرد نرخ تورم در ایران به ۴۶ درصد رسیده بود و نرخ رشد اقتصادی منهای شش درصد بود و ارزش پول ملی ۳۰۰ درصد کاهش یافته بود.

     پیش بینی یک نشریه آمریکایی

    نشریه “فارین افرز” با اشاره به سوابق احمدی نژاد در طول هشت سال ریاست جمهوری اش می نویسد:” … او می گفت که غرب با پول هایش سازمان ملل را خریده است. در داخل ایران ابتکار عمل های عجولانه و بی پروایانه او باعث ایجاد هرج و مرجی سیاسی و اقتصادی شد. تحریم ها علیه برنامه هسته ای در دوران زمامداری او وضع شدند. تحریم های اقتصادی به همراه سوء مدیریت های دولت او ایران را در وضعیت وخیمی قرار دادند. وقتی احمدی نژاد سمتش را ترک کرد نرخ تورم در ایران به ۴۶ درصد رسیده بود و نرخ رشد اقتصادی منهای شش درصد بود و ارزش پول ملی ۳۰۰ درصد کاهش یافته بود. با این حال، احمدی نژاد بار دیگر به سیاست ایران بازگشته است …

    در طول چند ماه گذشته گمانه زنی هایی درباره حضور احتمالی او در رقابت های انتخاباتی ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی مطرح شده است. او در شهرهای کوچک و مساجد سخنرانی می کند. او روحانی و توافق هسته ای را می کوبد. به امریکا و دیگر قدرت های جهانی حمله می کند. او وعده افزایش پنج برابری یارانه نقدی ۴۰ دلاری ایرانیان را داده است”. به گزارش خرداد، این نشریه در ادامه اضافه می کند: “طرفداران احمدی نژاد عموما از میان دانشجویان با خط مشی مشخص در دانشگاه ها و اعضای برخی از نهادها هستند. پوسترهایی را منتشر کرده اند که می گویند احمدی نژاد چون بارانی ببار تا این خشکسالی پایان یابد. یاران احمدی نژاد در خارج از ایران در امریکای لاتین بودند کسانی چون فیدل و رائول کاسترو و دانیل اورتگا هستند که خواستار تشکیل جنبش ضد امپریالیستی با حضور ایران بودند”. فارین افرز در ادامه اشاره می کند که مخالفانش هرگز معتقد نیستند که او شانسی برای پیروزی داشته باشد.

    این نشریه در ادامه می نویسد: “خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد و هم چنین نزدیکی رحیم مشایی با او که دیدگاه های غیر معمولی در حوزه مسائل فرهنگی و مذهبی دارد در دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد بسیاری از اصولگرایان را به این باور رساند که احمدی نژاد دچار انحراف از باورهای عقیدتی شده است. با این حال، احمدی نژاد می تواند در صورت عدم لمس ثمرات لغو تحریم ها در دوران پسا برجام از این موضوع به نفع خود در انتخابات استفاده کند. این نشریه می نویسد: “محافظه کاران می گویند که توافق هسته ای تقریبا برای هیچ بوده است. روحانی وظیفه دشواری پیش رو دارد که نشان دهد چگونه ایران را مدیریت می کند و نتایج توافق هسته ای را به مردم عرضه خواهد کرد. پیامدهای مثبت برجام بسیار تدریجی بوده اند. بیکاری هنوز شایع است و کسب و کار رونق زیادی نگرفته است و تجارت ایران با جهان راکد باقی مانده است. ایران هنوز با محدودیت های بانکی و تجارت با دلار مواجه است. در همان حال، روحانی توانسته تورم را به زیر ده درصد برساند و نسبت به افزایش صادرات نفت خوش بین است. هم چنین انتخابات مجلس نیز به نفع او تمام شد و نمایندگان معتدل به مجلس راه یافتند برای نخستین بار پس از ۱۲ سال اعتدال بر افراط گرایی بر مجلس ایران حاکم شده است”.

    فارین افرز در ادامه با اشاره به این که محافظه کاران در وضعیت دشواری قرار گرفته اند و نیروی کارآمدی برای مطرح کردن ندارند می نویسد: “احمدی نژاد هنوز هم از میزانی از حمایت در میان فقرا در مناطق روستایی در سرتاسر کشور برخوردار است. او در طول مدت ریاست جمهوری اش به طور منظم به شهرها و روستاهای ایران سفر می کرد و قول بهبود وضعیت زندگی را به آنان داده بود. او افزایش حقوق بازنشستگان دولتی، پرستاران و کارگران را مطرح کرده است. علاوه بر آن حرف های او درباره افزایش مقدار یارانه نیز می تواند برای طیفی تحریک کننده باشد در حالی که آنان توجه ندارند که در طولانی مدت افزایش یارانه می تواند نتیجه منفی بر اقتصاد ایران داشته باشد و باعث ایجاد نقدینگی عظیم شود. زیباکلام استاد دانشگاه تهران باور دارد که احمدی نژاد می تواند ۱۰ تا ۱۵ میلیون رای درانتخابات کسب کند. او می گوید محافظه کاران هر چند مانند گذشته به احمدی نژاد علاقه ای ندارند اما نمی توانند او را نادیده بگیرند و ممکن است غرور خود را کنار گذاشته و مجبور به حمایت از او شوند”.

    فارین افرز در ادامه اشاره می کند که گزینه دوم برای محافظه کاران سردار سلیمانی است و در این باره می نویسد:”او فرمانده ای ۵۹ ساله از نیروی قدس سپاه پاسداران است و مسئول عملیات و ماموریت های برون مرزی سپاه بوده است. او رهبری برخی از گروه های شبه نظامی شیعه عراقی را نیز برعهده دارد. او در حال حاضر مسئولیت مستشاران ایرانی در سوریه و عراق را برعهده دارد و اقدامات نظامی نیروهای حزب الله لبنان نیز در هماهنگی با او صورت می گیرند. رسانه های محافظه کار به تازگی تصاویر زیادی را از او منتشر می کنند از جمله عکسی که او را در کنار پسر شهید “مصطفی بدرالدین” از فرماندهان عالی حزب الله نشان می داد که اخیرا به شهادت رسید. چند روز پس از آن سردار سلیمانی سخنرانی ای در تهران داشت و برای نخستین بار درباره مسائل مرتبط با سیاست داخلی صحبت کرد و گمانه زنی ها درباره قصد او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را افزایش داد. بعید نیست که او نامزد انتخابات بعدی شود. او بیش از احمدی نژاد می تواند حمایت نخبگان سیاسی و نظامی را به سوی خود جلب کند. او حتی با اصلاح طلبان نیز روابط خوبی دارد حتی ملی گرایان نیز او را مدافع منافع ملی ایران درمنطقه و حافظ تمامیت ارضی قلمداد می کنند و او را منبعی برای افتخار می بینند. سردار سلیمانی تاکنون درباره توافق هسته ای اظهار نظر نکرده و ترجیح می دهد از پرداختن به این مسئله سیاسی حساس خودداری کند. او روابط خوبی نیز با مقام معظم رهبری دارد”.

    این نشریه در پایان اشاره می کند که علیرغم راه دشوار پیش روی روحانی هنوز هم اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان خواستار هدایت مسیر اعتدالی توسط او هستند.

     

     

     

    آیا احمدی نژاد به دولت باز می گردد؟؟؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی