هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی موبایل هانر ۴ ایکس Huawei Honor 4x +عکس

    نقد و بررسی گوشی موبایل هانر ۴ ایکس Huawei Honor 4x +عکس

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل هواوی هونور فور ایکس

    Huawei honor 4X Review

    هانر فور ایکس در کنار پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای خود از ۲ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نمایشگر ۵٫۵ اینچی IPS LCD بهره می‌برد و در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی به فروش می‌رسد. البته باید اشاره کنیم آنر ۴ ایکس دارای دو نسخه متفاوت است که مدل معرفی شده توسط ما که در ایران نیز به فروش می‌رسد به پردازنده‌ی HiSilicon Kirin 620 هوآوی مجهز شده است و تفاوت چندانی با نمونه مشابه اسنپدراگون ندارد. نکته قابل توجه درباره آنر ۴ ایکس باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است که گفته شده در حالت مصرف روزانه تا ۳ روزشارژدهی دارد.

    عکس هانر 4 ایکس

    مشخصات کلی : دو سیم کارته – قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر) – وزن : ۱۶۵ گرم – فبلت
    پردازنده : HiSilicon Kirin 620 Chipset – از نوع ۶۴ بیت
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی با سایز ۵٫۵ اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ | HD دارای تراکم ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
    حافظه : حافظه‌ داخلی ۸ گیگابایت – مقدار رم ۲ گیگابایت – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا حداکثر ظرفیت ۳۲ گیگابایت
    ارتباطات : پشتیبانی از شبکه ۲G ، ۳G ، ۴G – مجهز به GPRS ، EDGE ، Wi-Fi ، بلوتوث ، رادیو ، OTG
    دوربین : ۱۳٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلش LED
    صدا : اسپیکر دارد – جک ۳٫۵ میلیمتری صدا
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 KitKat – پشتیبانی از زبان فارسی – امکاناتی نظیر MMS ، ایمیل ، مرورگر HTML5 ، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس ، قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF ، برنامه ویرایش عکس ، قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی
    سایر مشخصات : باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت – اقلام همراه گوشی : دفترچه‌ راهنما ، کابل USB ، شارژر

    طراحی و ساخت 
    معمولا در اکثر گوشی‌ها، جا دادن نمایشگری ۵٫۵ اینچی ، باعث بزرگ شدن ابعاد گوشی می‌شود و این ابعاد در دست گرفتن گوشی را با یک دست و درنتیجه کنترلش  را کمی دشوار می‌کنند. اما هو‌آوی در آنر ۴X با نزدیک کردن نمایشگر به لبه‌های چپ و راست و کم کردن فاصله‌اش از لبه‌های بالا و پایین به حد قابل‌توجهی از ابعاد گوشی کاسته است. گوشی لبه‌ی سمت چپ گوشی خالی از هرگونه کلید یا شیاری است. لبه‌ی سمت راست کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش را روی خود جا داده است. روی لبه‌ی بالایی هم جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و میکروفون حذف صدا‌های اضافی قابل مشاهده هستند. اسپیکر و میکروفن اصلی گوشی به همراه پورت microUSB روی لبه‌ی پایینی به چشم می‌خورند. هوآوی نمایشگر ۵٫۵ اینچی را به طرز ماهرانه‌ای روی گوشی جا داده تا این نمایشگر ابعاد گوشی را زیاد نکنند. زیر نمایشگر کلید‌های لمسی برگشت، خانه و مدیریت برنامه‌ها با شکل و شمایل آیکون‌های اندروید لالی‌پاپ قرارگرفته‌اند. این کلید‌های دارای نور پس‌زمینه هستند. بالای نمایشگر هم دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، حسگر‌های مجاورت و روشنایی و همچنین نشان‌گر اعلان‌ها از راست به چپ چیده شده‌اند.

    قاب پشتی گوشی از پلاستیک مرغوبی ساخته شده و در دست گرفتنش حس خوبی را منتقل می‌کند. این پلاستیک ساده و صیقلی نیست؛ بلکه بافتی  دارد که در عین زیبایی، مانع از سر خوردن ساده‌ی گوشی از دست می‌شود. روی لبه‌های قاب آنر ۴X برش‌های خاصی وجود دارند که باعث ساده‌تر شدن کنترل گوشی با یک دست می‌شوند. روی این قاب برند تجاری honor نظر شما را جلب خواهد کرد. در بالا و سمت چپ قاب پشتی هم دوربین اصلی آنر ۴X به همراه فلش‌اش به‌گونه‌ای قرار داده شده‌اند، که هنگام قرار دادن گوشی روی سطحی، با سطح زیرین خود در تماس نباشند؛ تا خط و خشی آن‌ها را مخدوش نکند.
    معمولا روی لبه‌های قاب اکثر گوشی‌ها، شیار‌هایی برای قرارگیری کلید‌ها وجود دارند. اما در این گوشی از این شیار‌ها خبری نیست و فقط روکش کلید‌ها روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند. این کلید‌ها همراه با قاب پشتی از بدنه‌ی اصلی جدا می‌شوند. همچنین قاب پشتی گوشی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که به راحتی از بدنه‌ی اصلی گوشی جدا می‌شود. چیزی که زیر این قاب مشاهده خواهید کرد چیزی جز درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی و همچنین کلید‌های اصلی ، نیستند.. با توجه به جدا  شدن قاب پشتی از بدنه‌ی اصلی گوشی، باتری آنر ۴X، قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد و از جای خود خارج نمی‌شود. این شکل طراحی را قبل‌تر هم در گوشی سونی اکسپریا E4 شاهد بودیم..
    این گوشی با توجه به پلاستیکی بودنش نزدیک به ۱۶۵ گرم وزن دارد. این وزن در مقایسه با شکل و شمایل گوشی و جنسش مناسب به نظر نمی‌رسد. احتمالا شما هم از افرادی باشید که با دست گرفتن گوشی، وزن بالای آنر ۴X اولین چیزی باشد که توجهتان را جلب می‌کند.
    نمایشگر
    تراکم ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل از مشخصات نمایشگر ۵٫۵ اینچی آنر ۴X هستند. این نمایشگر از نوع LCD است و در ساخت آن از فن‌آوری IPS ‌استفاده شده است. صفحه‌ی لمسی این نمایشگر می‌تواند از ۱۰ لمس به صورت همزمان پشتیبانی کند. از مشخصات که بگذریم، نمایشگر آنر ۴X با توجه به تراکم پیکسلی پایینش از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است. البته زیر نور خورشید یا منبع نوری قوی حتی با وجود گزینه‌ای بخش تنظیمات برای بالا بردن خوانایی نمایشگر زیر نور مستقیم، باز هم مشاهده محتویات نمایشگر به سختی امکان‌پذیر خواهد بود. گفتنی است، در حالت عادی نور نمایشگر قابل‌قبول است و مشکلی با نور نمایشگر نخواهید داشت. همچنین وجود حس‌گر نور، کمک می‌کند تا در  شرایط مختلف نوری، همیشه روشنایی نمایشگر در حالت مطلوبی باشد. از دیگر قابلیت‌های جذاب در نمایشگر این گوشی می‌توان به «حالت نقاشی» (Draw Mode) اشاره کرد. با استفاده از این فن‌آوری و زمانی که نمایشگر خاموش است؛ با کشیدن حروف انگلیسی،  مثل حرف C روی نمایشگر آنر ۴X، به سرعت دوربین گوشی را فعال کنید. این عملیات را می‌توان با چهار حرف مختلف و برای چهار برنامه‌ی  گوناگون ‌اجرا کرد. همچنین تنظیماتی برای روشن کردن نمایشگر با دو بار تپ روی آن وجود دارد. گزینه‌ای دیگری که در بخش تنظیمات جلب‌توجه می‌کند، امکان کنترل میزان سردی و گرمی رنگ‌های نمایشگر است. برای آنر ۴X حس‌گرهای شتاب‌سنج و مجاورت هم در نظر گرفته شده‌ است.

    سخت‌افزار، سیستم عامل و کارایی
    معمولا در این بازه‌ی قیمتی، خیالتان می‌تواند از انجام امور روزمره با سخت‌افزار گوشی‌تان آسوده  باشد. اما در آنر ۴X علاوه بر کارهای روزانه می‌توانید از انجام عملیات سنگین با گوشی‌تان خیال راحتی داشته باشید. برای این گوشی تراشه‌ی «های‌سیلیکون کرین ۶۲۰» (HiSilicon Kirin 620) در نظر گرفته شده است. این تراشه‌ از نوع ۶۴ بیتی و لیتوگرافی ۲۸ نانومتری است. روی این تراشه، ۸ هسته‌ی قدرتمند با معماری کورتکس A53 و قدرت پردازش ۱٫۲ گیگاهرتز قرار گرفته‌اند. همچنین از پردازنده‌ی ۶۵۰ مگاهرتزی «مالی ۴۵۰» (Mali 450MP) برای پردازش‌های گرافیکی آنر ۴X بهره برده می‌شود. برای این گوشی ۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR3 و فرکانس کاری ۷۰۰ مگاهرتز در نظر گرفته شده است. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در آزمون AnTuTu نمره‌ی خوب ۳۱۲۳۶  را کسب کردند. در آزمون گرافیک هم از ۶۰ فریم ورودی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، آنر ۴X در نهایت ۲۱ فریم پردازش کرد و به نمایش گذاشت. در آزمون پایداری، در شرایط مختلف سنجش، سخت‌افزار آنر ۴X فقط ۳۸ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم شد. این آمار برای یک گوشی میان‌رده با این رده‌ی قیمتی، مطلوب به نظر می‌رسد.  همچنین برای این گوشی ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده که فقط در حدود ۳ گیگابایت از آن در اختیار کاربر است. البته جای نگرانی در مورد این حافظه‌ی کم وجود ندارد. در این گوشی امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد.
    شبکه‌ی ۴G، Wi-Fi، بلوتوث و رادیو از فن‌آوری‌های ارتباطی در این گوشی هستند. همچنین این گوشی از ۲ سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. البته در آنر ۴X می‌توانید از قابلیت محبوب OTG هم استفاده کنید.

    برخلاف کلید‌های لمسی زیر نمایشگر که به سبک آیکون‌های اندروید لالی‌پاپ طراحی شده‌اند؛ سیستم‌عامل این گوشی، اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴٫۴ برای آنر ۴X در نظر گرفته شده است. البته در کنار این سیستم‌عامل، برای افزودن ویژگی‌های جدید و کارآیی بیشتر سیستم‌عامل، رابط کاربری اختصاصی هو‌آوی با نام  «ایموشن» (Emotion UI) در آنر ۴X استفاده شده است. نسخه‌ی سوم رابط کاربری ایموشن همچنین  ظاهری مناسب به اندروید پیش‌فرض این گوشی بخشیده ‌است. مطمئنا آن‌چه در رابط کاربری هوآوی شاهدش هستیم، مثل بقیه برند‌ها نیست. در نسخه‌ی جدید رابط کاربری هوآوی با ‌چیزی شبیه به سیستم‌عامل iOS روبرو هستیم. با این‌که بخش وسیعی از رابط ایموشن، محیطی شبیه به iOS دارد اما بعضی از قسمت‌ها کاملا شبیه به iOS طراحی شده‌اند؛ مثل بخش تنظیمات دوربین و مرکز کنترل گوشی که با کشیدن انگشت از پایین به بالا روی نمایشگر ظاهر می‌شود. ‌ایموشن دکمه‌ی اصلی منو را از رابط کاربری اصلی اندروید حذف کرده است و برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده، کنار هم و در صفحه‌ی اصلی قابل مشاهده هستند؛ دقیقا مشابه چیزی که در iOS شاهدش هستیم. کاربر در کنار آیکون این برنامه‌ها و بازی‌ها می‌تواند از «ویجت‌ها» و میان‌برها هم استفاده کند. اگر شباهت‌ها را کنار بگذاریم، نوآوری‌های خاصی هم در این رابط کاربری به چشم می‌خورد که در نوع خودشان جالب به نظر می‌رسند. از حق نگذریم، رابط کاربری این گوشی از انیمیشن‌های جذاب در تمام قسمت‌هایش سود برده؛ طوری که استفاده از آن در مدت‌زمان طولانی خسته‌‌کننده نخواهد بود. این رابط کاربری بسیار سبک است و تقریبا تمامی منوها و تنظیمات به همراه انیمیشن‌ها و جلوه‌های گرافیکی‌شان با آنچه در اندروید پیش‌فرض شاهدش بودیم متفاوت است.
    باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت برای آنر ۴X در نظر گرفته شده است. این باتری با توجه به تراشه و نمایشگر کم‌مصرف این گوشی می‌تواند ماندگاری خوبی با یک‌بار شارژ داشته باشد. این باتری با یک‌بار شارژ کامل،  تا دو روز استفاده‌ی معمولی کاربر شامل وب‌گردی، استفاده از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و گوشی دادن به موسیقی را پاسخگو است.

    دوربین
    دوربینی با سنسور ۱۳ مگاپیکسل را در گوشی‌های میان‌رده، کمتر می‌بینیم. اما هو‌آوی، که آنر ۴X را تقریبا به سخت‌افزار قابل‌قبولی مجهز کرده؛ در دوربین هم کم‌کاری نکرده و دوربینی ۱۳مگاپیکسلی را برای آنر ۴X در نظر گرفته است. در کنار این دوربین هم فلشی از نوع LED وجود دارد تا در شرایط بد نوری، به کمک دوربین بیاید تا بتواند تصاویر باکیفیتی را در هر شرایط نوری ثبت کند.

    دوربین گوشی honor 4x

    تست دوربین گوشی honor 4x

    رابط کاربری دوربین در نگاه اول کاربر را به یاد رابط کاربری دوربین آیفون می‌اندازد. کلید ثبت و شمایل انتخاب حالت عکاسی و فیلم‌برداری دقیقا مثل رابط کاربری آیفون است. هم‌چنین در تنظیمات دوربین اصلی این گوشی مواردی مثل عکاسی «پاناروما» و HDR هم به چشم می‌خورد. نکته‌ی دیگر وجود حالتی به نام «فوکوس چندحالته» (All Focus) است. از این حالت برای ثبت تصاویر از اجسام یا سوژه‌هایی که در فاصله‌های مختلف از لنز قرار گرفته‌اند، استفاده می‌شود. با استفاده از این حالت دوربین روی تمامی اجسام در فاصله‌های مختلف به‌نوبت فوکوس کرده و تصویر آن‌ها را جداگانه ثبت می‌کند؛ در ادامه هم تصویری به کاربر ارایه می‌شود که می‌تواند با لمس هر نقطه از آن، روی سوژه‌ی موردنظر فوکوس کند.
    کیفیت تصاویر ثبت شده، رابطه‌ی مستقیم با نور دارند. اگر شرایط خوب نوری داشته باشید، باید خیالتان از ثبت تصویری بی‌نقص راحت باشید. اما در محیط بسته و زیر نور مصنوعی علا رغم وجود فلش، باز هم تصاویر باکیفیت قابل‌قبولی ثبت نمی‌شوند. بافت نویزی موجود در تمام تصاویر آزاردهنده است.
    هنگامی که از بزرگنمایی برای دیدن تصاویر با جزییات بیشتر استفاده می‌کند،  این بافت نویز توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. البته گفتنی است، تصاویر ثبت شده رنگ‌های سرزنده‌ای‌ دارند، حدومرز رنگ‌ها در آن‌ها حفظ شده و خبری از رنگ‌پریدگی مشاهده نمی‌شود. همچنین این دوربین می‌تواند ویدیو‌هایی با نهایت رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط کند. یکی از قابلیت‌های جذاب هنگام فیلم‌برداری حالت «ردیابی اشیا» (Tracking Objects) است. در این حالت قبل از شروع فیلم‌برداری سوژه‌ای را انتخاب می‌کنید. پس از آن و در طول فیلم‌برداری فوکوس اصلی روی این سوژه خواهد بود. با حرکت سوژه، فوکوس هم تغییر خواهد کرد و به نوعی سوژه در هر وضعیتی ردیابی می‌شود. ویدیو‌های ضبط شده توسط آنر ۴X کیفیت و سرعت خوبی دارند. می‌توان به جرات گفت که ویدیو‌های ضبط شده توسط این دوربین در مقایسه با تصاویرش کیفیت به‌مراتب بهتری دارند.
    اگر سلفی دوست هستید، دوربین ۵ مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند تصاویر سلفی قابل‌قبولی  از شما ثبت کند. این تصاویر به حد کافی واید هستند و روشنایی قابل‌قبولی دارند. همچنین استفاده از «حالت زیبایی» (Beauty Mode) کمک زیادی به ثبت تصاویر زیبا می‌کند. می‌توانید ویدیو‌هایی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را با دوربین سلفی آنر ۴X ضبط کنید که در نوع خود کیفیت خوبی دارند.
    جمع بندی
    انتخاب بهترین گوشی در این بازه‌ی قیمتی، با توجه به بازار شلوغ میان‌رده‌ها همیشه انتخاب سختی است. اما اگر قصد خرید یک گوشی همه‌فن‌حریف را دارید، آنر ۴X می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. طراحی مناسب، جنس مرغوب بدنه، نمایشگر بزرگ ۵٫۵ اینچی، دوربین‌های باکیفیت، امکان استفاده از دو سیم‌کارت در شبکه‌ی ۴G، سخت‌افزار قدرتمند، رابط ‌کاربری زیبا و کار‌آمد و باتری با ماندگاری بالا می‌توانند شما را به خرید این گوشی راضی کنند. در مقابل اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴٫۴، وزن زیاد و حافظه‌ی داخلی کم را می‌توان در لیست نقاط ضعف آنر ۴X قرار دارد. اما موردی که می‌تواند هر خریداری را به سمت این گوشی جلب کند، بازه‌ی قیمتی مناسب این گوشی با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و سخت‌افزارش است.
    خرید این گوشی برای نوجوانان به‌خصوص کسانی که به دنبال گوشی با قابلیت‌های مناسب و قیمتی معقول هستند پیشنهاد می‌شود.

    منبع : دیجیکالا Digikala.com

    امتیاز 4.66 ( 144 رای )

    تاکنون 4 نظر ثبت شده است.

    1. من این گوشی رو خریدم عالیه عاااااالی فقط کابل usbبهش نمیخوره مشکل فقط همینه راه حلی هم براش ندارم اگر کسی میدونه مشکلش چجوری حل میشه ممنون میشم جواب بدید

    2. سلام میشه لطف کنید بگید چجور میشه برنامه هایی مثل لاین لانچر یا گو لانچر رو برای منو و صفحه ی اصلی این گوشی گذاشت که به حالت اول بر نگرده ؟

    3. از نظر من گوشی های هواوی با بهترین قیمت و با کیفیتی عالی هستند و ههمین طور سلیقه ها را هم مورد نظر قرار داده اند.

    4. سلام تو مشخصات گوشی نوشته otgرو ساپورت میکنم ولی گوشی من انر ۴xهست ولی هر کار کردم ساپورت نمونه آگه راهی هست به من هم بگیر لطفا شاید مدل دیه ای از انر ۴xهست و ما خبر نداری دوستان آگه کسی اطلاعی داره جواب منو بده لطفا

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی