برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » عشق‌های تلگرامی تا چه حد به ازدواج منجر می‌شود؟

    عشق‌های تلگرامی تا چه حد به ازدواج منجر می‌شود؟

    عشق‌های تلگرامی تا چه حد به ازدواج منجر می‌شود؟

     

     

    پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک در مطلبی نوشت: همسریابی اینترنتی به یکی از جنبه‌های دیگر مدرن سازی فرهنگ در میان ایرانیان تبدیل شده است. تا چند سال پیش، آشنایی جوانان و امر ازدواج در ایران رویه‌ای پیچیده داشت و با آداب‌ و رسوم ویژه‌ای همراه بود. آن دوره گذشت، جوانانی که به‌تازگی وارد دهه ۲۰ زندگی خود شده بودند با دیدن دختر رؤیاهای خود شماره تلفن را با دستانی لرزان روی تکه کاغذی نوشته و با تلاش وصف‌ناپذیری آن را به دختر می‌رساندند. در حال حاضر، ایرانیان قدم در مسیر متفاوتی گذاشته‌اند و آن همسریابی اینترنتی است. رویه‌ای که به‌راحتی می‌توانند با گزینه‌های متعددی آشنا شوند و درنهایت همسر آرزوهای خود را بیابند. اما این شیوه همسریابی تا چه حد موفق بوده است؟ و چگونه می‌تواند با افزایش نرخ ازدواج در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت حرکت کند؟گذر از سنت به مدرنیته/ عشق‌های تلگرامی تا چه حد به ازدواج منجر می‌شود؟

    بر اساس این مطلب، از سال ۱۳۹۲ اینترنت نیازی همه‌گیر در ایران شد. بر اساس آمارهای “کریس شرودر” – تحلیلگر آمریکایی حوزه فناوری– نزدیک به ۶۵ درصد ایرانیان به اینترنت با پهنای باند بالا دسترسی دارند که تفاوت چندانی با آمار ارائه‌شده برای آمریکایی‌ها ندارد. بررسی‌های شرودر نشان داد در حال حاضر، بیش از ۲۰ میلیون ایرانی به اینترنت و داده‌های ۳G دسترسی دارند. در همین راستا مهندسان ایرانی با بهره‌گیری از این شرایط به طراحی سایت‌های همسریابی و درآمدزایی از این روش روی‌آوردند. ایرانیان با ثبت‌نام در این سایت‌ها و پرداخت مبلغی، پس از تماشای تصویر گزینه‌های ازدواج و عکس‌های حساب کاربری آن‌ها، با رد و بدل شماره تماس سعی در برقراری ارتباط و ادامه روند آشنایی داشتند. بااین‌حال، پرداخت مبلغی برای حق عضویت در این سایت‌ها، کلاه‌برداری و سوءاستفاده سوداگران موجب شد دولت ایران در بیانیه‌ای که دو سال پیش صادر کرد، همسریابی اینترنتی را غیرقانونی اعلام کند و ادامه فعالیت بسیاری از وب‌سایت‌های همسریابی متوقف شد.

    با توقف فعالیت این سایت‌ها، ایرانیان برای غلبه بر موانع به شبکه‌های اجتماعی هجوم آوردند. شبکه‌های اجتماعی و در رأس آن‌ها سرویس پیام‌رسان تلگرام وظیفه خطیر ارتباط جوانان را بر عهده گرفت.

    بخش زیادی از جوانان ایرانی با ترک سایت‌های همسریابی، سرویس پیام‌رسان تلگرام را برای یافتن شریک یک‌عمر زندگی خود انتخاب کرده‌اند. با این وجود، تلگرام نه‌تنها در بالا بردن آمار ازدواج شکست خورد، بلکه زمینه را برای شکل‌گیری مدل‌های مختلف ارتباط و ازدواج سفید فراهم کرد. روندی که موجب غافلگیر شدن مقامات و تشدید نظارت بر شبکه‌های اجتماعی شد.

    در بخشی از این مطلب آمده است: کاهش نرخ ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق که بخش از آن الهام گرفته از تعاملات تلگرامی بود، مقامات را بر این داشت تا برای جلوگیری از دلسرد شدن جوانان نسبت به امر ازدواج اقدام به راه‌اندازی سایت رسمی همسریابی تحت نظارت وزارت ارشاد و مشاوران برجسته خانواده روی‌آورند. هفت ماه پس از راه‌اندازی این سایت اعلام شد بیش از ۱۶ هزار نفر در سایت رسمی همسریابی ایران ثبت‌نام کرده‌اند و تنها ۱۴۰ مورد ازدواج رخ داده است. سیاستی که در عمل به شکست منجر شد و نشان داد ایرانیان به‌سرعت زندگی مدرن و غربی را جایگزین زندگی سنتی ایرانی می‌کنند.

    در انتهای این مطلب آمده است: حرکت ایرانیان به‌سوی زندگی مدرن مقامات این کشور را غافلگیر کرده است. رویه متفاوت آن‌ها برای انتخاب شریک زندگی از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نرخ ازدواج در ایران را به قطب منفی سوق داده است؛ روندی که می‌تواند ایران را با کاهش جمعیت مواجه سازد.

     

     

    عشق‌های تلگرامی تا چه حد به ازدواج منجر می‌شود؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک