آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » چگونه به استقبال خواب برویم؟؟؟

    چگونه به استقبال خواب برویم؟؟؟

    چگونه به استقبال خواب برویم؟؟؟

     

     

    همه‌ی ما شنیده‌ایم آدم‌های موفق از صبحِ اول وقت شروع به کار می‌کنند و خیلی زودتر از آن که ما اولین لقمه‌ی نان و پنیرمان را به دهان گذاشته باشیم، جهان را فتح کرده‌اند. اما بقیه‌ی روزِ آدم‌های موفق چطور می‌گذرد؟ آنها به جز اینکه سحرخیز هستند، چه عادات قابل توجه دیگری دارند؟ مثلا هیچ وقت شنیده‌اید شب‌ها قبل از خواب چه کار می‌کنند؟ در ادامه، شش مورد از عادات قبل از خواب غول‌های موفقیت را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.

    ۱. یک ساعت مطالعه می‌کنند

    یک ساعت مطالعه می‌کنند

    بیل گیتس، بنیانگذار میلیاردر مایکروسافت، عاشق کتاب خواندن است و هر شب یک ساعت قبل از خواب درباره‌ی موضوعات مختلف مطالعه می‌کند.

    گفته می‌شود مطالعه‌ی روزانه در کاهش استرس و تقویت حافظه مؤثر است. بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه اِسِکس انجام شد، دانشمندان دریافتند حداقل شش دقیقه مطالعه در روز می‌تواند میزان استرس را تا ۶۸ درصد کاهش دهد. دیگر مزیت مطالعه‌ی منظمِ شبانه تقویت حافظه‌ی بلند مدت است. هر بار که مطالعه می‌کنید، ذهن‌تان ورزش می‌کند. نتایج یک پژوهش دیگر نیز نشان داد احتمال بروز زوال عقل در کسانی که به ذهن‌شان ورزش می‌دهند، حدود ۳۲ درصد کمتر است.

    ۲. با موبایل نمی‌خوابند

    با موبایل نمی خوابند

    روزی آریانا هافینگتُن، مؤسس و سردبیر شبکه‌ی خبری آنلاینِ هافینگتن پُست، از شدت خستگی ناگهان غش کرد و استخوان گونه‌اش در اثر برخورد به میز شکست. این اتفاق در حالی رخ داد که آریانا سرش در گوشی موبایل بود و داشت ایمیل‌هایش را چک می‌کرد. او پس از بهبودی تصمیم گرفت عاداتی را که سلامتی‌اش را به مخاطره انداخته بودند ترک کند. آریانا حالا دیگر عادت کرده است شب‌ها قبل از خواب موبایلش را از خود دور کند تا خواب کافی و با کیفیت‌تری داشته باشد، چیزی که مدت‌ها از آن محروم مانده بود.

    دکتر چارلز زایسلِر، پژوهشگر اختلالات خواب در دانشگاه هاروارد، معتقد است نور صفحه‌ی موبایل ریتم شبانه‌روزی بدن را به هم می‌ریزد و اختلال ریتم شبانه‌روزی موجب می‌شود فعل و انفعالات شبانه‌ی بدن به تعویق بیفتد. در نتیجه، مغز مانع ترشح هورمون‌هایی خواهد شد که شب‌ها در بدن آزاد می‌شوند. به همین دلیل است که اگر مدت طولانی قبل از خواب به صفحه‌ی موبایل نگاه کنید، سخت‌تر خواب‌تان خواهد برد. پس برای این که شب‌ها راحت‌تر بخوابید، پیشنهاد می‌کنیم از آوردن موبایل به اتاق خواب جداً خودداری کنید.

    ۳. پیاده‌‌روی می‌کنند

    پیاده‌ روی می‌کنند

    شاید از اپلیکیشن بافر (Buffer) استفاده کرده باشید. بافر یک اپلیکیشن مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی است که هم اکنون بیش از سه میلیون کاربر دارد. جوئل گَسکوین، مدیر عامل این شرکت موفق عادت دارد هر شب قبل از خواب پیاده‌روی کند، آن هم یک پیاده‌روی تند. جوئل معتقد است پیاده‌روی باعث می‌شود ذهن‌اش را از مشغله‌های کاری خالی کند و برای یک خواب راحت آماده شود.

    پیاده‌روی شبانه به ویژه برای آدم‌های پرمشغله‌ای مثل جوئل که تمام روز در تکاپو هستند، راهکار مناسبی است که خودشان را از استرس روزانه رها کنند و سالم‌تر بمانند. مطالعات نشان می‌دهد پیاده‌روی منظم در افزایش خلاقیت نیز نقش بسزایی دارد. هنگام پیاده‌روی، فشار ذهنی کمتر است و در نتیجه، ایده‌های خلاقانه مجال بیشتری برای بروز خواهند داشت. پس اگر با مشکلی مواجه شدید که راه‌حلش را نمی‌دانستید، پیشنهاد می‌کنیم وقتی در حال پیاده‌روی هستید به آن فکر کنید.

    ۴. مدیتیشن می‌کنند

    مدیتیشن می‌کنند

    اُپرا وینفری، مجری مشهور برنامه‌های تلویزیونی، طرفدار سرسخت مدیتیشن است. آدم‌های موفقی مثل اپرا بدون شک برنامه‌ی کاری پرمشغله‌ای دارند و فقط چند دقیقه مدیتیشن متمرکز در پایان یک روز سخت کاری می‌تواند حسابی آنها را سر حال بیاورد.

    فواید مدیتیشن همواره مورد بحث بوده است. بر اساس نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، دانشمندان دریافتند مدیتیشن در کاهش استرس، افسردگی و درد مؤثر است. پس اگر به انجام تمرینات مدیتیشن تمایل ندارید، حداقل فواید آن را هم انکار نکنید. پیشنهاد می‌کنیم با هر طرز فکری که به مدیتیشن نگاه می‌کنید، دست کم یک بار در زندگی لذت مدیتیشن را تجربه کنید. برای شروع کافی است در یک محل آرام بنشینید و در حالی که فقط به نفس کشیدن‌تان توجه دارید، روی همین لحظه‌ای که در آن هستید تمرکز کنید.

    ۵. کارهای خلاقانه انجام می‌دهند

    کارهای خلاقانه انجام می‌دهند

    وِرا وَنگ از مشهورترین طراحان مد آمریکاست که عادت دارد شب‌ها قبل از خواب به طرح‌های جدید فکر کند، چرا که معتقد است سکوت شب بهترین فرصت برای بروز افکار خلاقانه است.

    بر اساس نتایج پژوهشی که در کالج آلبیون در آمریکا انجام شد، توصیه شده است اموری را که نیاز به خلاقیت بالا دارند به شب موکول کنید. پس اگر اول صبح به دنبال ظهور ایده‌های خلاقانه می‌گردید، بدانید که جرقه‌ی خلاقیت شب‌ها آن هم درست قبل از خواب به سرتان خواهد زد. دلیلش هم این است که وقتی موقع خواب به موضوعی فکر می‌کنید، چون خسته هستید با دید منطقی کمتری به قضیه نگاه خواهید کرد و دقیقا همین فکر کردن بی‌قید و منطق است که گاهی زمینه‌ساز ظهور ایده‌های خلاقانه می‌شود.

    ۶. برای روز بعد برنامه‌ریزی می‌کنند

    برای روز بعد برنامه‌ریزی می‌کنند

    کِنِث شِنولت، مدیرعامل شرکت خدمات مالی آمریکن اکسپرس، عاشق برنامه‌ریزی است. کِنِث عادت دارد شب‌ها قبل از خواب برای سه مورد از کارهایی که باید روز بعد انجام دهد برنامه‌ریزی کند. او به این ترتیب می‌تواند به محض این که روزش را آغاز کرد، یک راست به سمت انجام مهم‌ترین وظایف آن روز شیرجه بزند.

    در یک مطالعه، پژوهشگران عملکرد گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی را به مدت چهار سال تا زمان ورود به دانشگاه مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد دانش‌آموزانی که مهارت بیشتری در مدیریت زمان داشتند، در آزمون ورودی دانشگاه‌ها موفق‌تر از کسانی عمل کرده بودند که استعداد تحصیلی بالاتری داشتند.

     

    منبع: سایت چطور

    چگونه به استقبال خواب برویم؟؟؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی