ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » متفرقه » سقف حقوق ماهانه در کشور مشخص شد

    سقف حقوق ماهانه در کشور مشخص شد

    سقف حقوق ماهانه در کشور مشخص شد

     

     

     

    رئیس کمیسیون آئین‌نامه‌های داخلی مجلس از پس گرفتن حقوق‌های نجومی مدیران با اجرای طرح ساماندهی نظام پرداخت در آینده خبر داد و گفت: سقف حقوق ماهانه در کشور از ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان مطرح شده است.

    سقف حقوق ماهانه در کشور

     حقوق‌های چند صد میلیون تومانی مسؤولان و مدیران ارشد کشور این روزها به دغدغه مردم تبدیل شده است و با انتشار لیست‌های جدید بر ابراز تأسف و ناراحتی مردم افزوده می‌شود.

    این روزها در هر محفل و مجلس حرف از حقوق‌های نجومی، فعالیت مدیران، چگونگی ورود قانونی دستگاه‌های نظارتی به دریافت حقوق میلیاردی و اسامی مدیرانی که این حقوق را دریافت می‌کنند، بوده به طوری که رنج خاطر اقشار پرتلاش و کم‌درآمد را به همراه دارد.

    عزت‌الله یوسفیان‌ملا رئیس کمیسیون آئین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم آمل در خانه ملت در شهرستان آمل در زمینه دریافت حقوق‌های نجومی و چگونگی برخورد با مدیران دارای فیش‌های حقوقی چندین میلیون تومانی حرف‎‌های زیادی به میان آورد که در ادامه با هم می‌خوانیم:

    آیا برای حقوق مدیران در سطح کشور سقفی وجود ندارد؟

    انتشار فیش‌های حقوقی با مبالغ نجومی باعث تأسف و رنجش خاطر است و در روزگاری که مردم با مشکلات فراوان روبه‌رو بوده و برای تأمین مایحتاج زندگی با دردسرهای مختلفی روبه‌رو هستند این اعداد و رقم غیرقابل توجیه است.

    متأسفانه در قانون مدیریت خدمات کشوری که مدت آن نیز تمام شده و هر سال دوباره تمدید می‌شود، بیان شد که مسؤولی نمی‌تواند از حداقل هفت برابر حقوق و دستمزد افراد بیشتر دریافتی داشته باشد به عنوان مثال اگر حداقل حقوق یک میلیون تومان لحاظ شود سقف حقوق دریافتی برای دیگران تا هفت میلیون تومان است ولی در برخی موارد خاص قانون سقف وجود ندارد که نتیجه آن به ابلاغ‌های نجومی و چند صد میلیون تومانی ختم می‌شود.

    مجلس چه برنامه‌ای برای برخورد جدی با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی دارد؟

    نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت نمی‌توانند مقابل انتشار فیش‌های چند صد میلیون تومانی ساکت نشسته و نظاره‌گر باشند؛ البته ما یک طرح را به عنوان طرح «ساماندهی نظام پرداخت» در کشور مطرح کردیم که کلیه قوانین و مقررات خاص در این طرح آورده شد و به عدد مطلوبی هم رسیدیم که از نباید حقوق افراد با تبعیت از طریق قانون استخدام کشوری یا تبعیت از قانون خاص از عدد و رقم سقف در ماه بالاتر رفته و از میزان مشخص خارج شود.

    این میزان حقوق به طور سالانه نیز بیان شده تا دریافتی‌ها از میزان در سال سقف مورد نظر افزایش نیابد.

    سقف حقوق مطرح شده در طرح ساماندهی نظام پرداخت به صورت ماهانه و سالانه به چه میزان است؟

    هم‌اکنون بحث دریافتی حقوق از ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است که باید در این امر از متخصصان مشورت گرفته تا در آینده به مشکل برخورد نکنیم.

    البته در این طرح ساماندهی بیان شده تا جمع حقوق طی یک سال تا سقف ۱۴۴ میلیون تومان بوده و بیشتر از آن میزان دریافتی را شاهد نباشیم همچنین در این طرح تمام راه‌های مساعدت و کمک‌های دیگر به مدیران را بستیم و کلیه قوانین مغایر را هم لغو کردیم.

    آیا تعداد مدیران با فیش‌های حقوقی نجومی مشخص است؟

    متاسفانه تعداد دستگاه‌ها و نهادهای کشوری با دریافت حقوق‌های نجومی فراوان است و تنها در یک دستگاه بیش از ۵۰ نفر را با لیست حقوقی بالای ۵۰ میلیون تومان دریافتی در ماه سراغ داریم که این لیست‌ها هم‌اکنون در حال انتشار است همچنین از مردم تقاضا داریم تا راه برخورد با فیش‌های حقوقی نجومی نمایندگان مجلس را کمک کنند و هر فردی اطلاعاتی درا ین زمینه دارد بیان کرده تا برای باز پس‌گیری آن وارد میدان شویم هر چند برای طرح مورد نظر و موارد تکمیلی نمی‌توانیم از اطلاعات مردمی استفاده کنیم ولی این آمار می‌تواند برای باز پس‌گیری بسیار مهم بوده و به کمک مردم نیاز داریم.

    برای باز پس گرفتن حقوق‌های نجومی مدیران مجلس چه برنامه‌ای دارد؟

    متاسفانه آمار و عدد تعداد مدیران کشور با حقوق دریافتی نجومی و چندین میلیونی زیاد است که در بانک‌ها، بیمه‌ها و سایر دستگاه‌ها فعالیت دارند. برای بازپرداخت مدیران که حقوق میلیونی گرفتند در نظر داریم تا این مبالغ با حقوق‌های بعدی آنها محاسبه شوند و یا به نحوی برای آنها قرار بازپرداخت معین شود.

    اگر افراد با دریافتی نجومی بازنشسته نبوده و از حقوق و مزایا برخوردار باشند در آینده نزدیک می‌توان با ورود به حقوق، مزایا و دریافتی بازنشستگی همانند پایان خدمت ۳۰ ساله و حقوق آنها وارد شده و حق ملت استیفا شود.

    آیا دولت و نمایندگان مجلس با طرح ساماندهی نظام پرداخت مخالفت کردند؟

    رئیس جمهور و هیأت دولت مخالف پیگیری‌ها و اجرای طرح و چگونگی رسیدگی حقوق نجومی نبودند البته آنچه که در طرح بیان شده همان دستوری است که رئیس جمهور اعلام کرده است و نمایندگان مجلس سعی کردند تا همان چارچوب در جهت کمک و مساعدت به هیأت دولت رعایت شود.

    برای عدم تصویب طرح ساماندهی نظام پرداخت در صحن مجلس شورای اسلامی هم نگرانی نداریم زیرا بعید است نماینده‌ای آن را امضا نکند هر چند تاکنون اکثر نمایندگان از طرح استقبال کردند.

    طرح ساماندهی نظام پرداخت چه زمانی وارد صحن علنی مجلس می‌شود؟

    این طرح که به منظور بازگرداندن حقوق غیرقانونی و چند صد میلیونی مدیران به خزانه دولت و اختصاص آن به اقشار کم‌درآمد لحاظ شده ۱۳ تیر امسال در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود البته در نظر داریم با تصویب نهایی، این مبالغ به افرادی که زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماهیان درآمد دارند اختصاص یابد.

    متاسفانه امروزه بسیاری از مدیران در قالب عمل به قانون قصد در اختیار گرفتن بیت‌المال را دارند و می‌خواهند با لحاظ موارد قانونی اموال مردم را چپاول کنند که در این راه با جدیت ایستاده‌ایم.

    برای اینکه می‌خواهیم طرح ساماندهی نظام پرداخت کارشناسی شده باشد با بیان یک فوریت از دولت خواستیم تا موارد مورد نظر در خصوص دستگاه‌ها و نهادها که قصد مطرح کردن آن را دارد، بیان کند تا بتوانیم در آینده نزدیک به اجرای طرح بپردازیم.

     

     

     

     

    سقف حقوق ماهانه در کشور مشخص شد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک