عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » روانشناسی » دختر مورد علاقه من به دلیل متاهل بودنم، در ازدواجمان دودل است!!

    دختر مورد علاقه من به دلیل متاهل بودنم، در ازدواجمان دودل است!!

    دختر مورد علاقه من به دلیل متاهل بودنم، در ازدواجمان دودل است!!

     

     

     

    دختر مورد علاقه من به دلیل متاهل بودنم، در ازدواجمان دودل است!!

     

    مردی متاهل و دارای فرزند هستم. به تازگی به دختری علاقه مند شده ام و او هم به من علاقه مند است ولی به دلیل متاهل بودنم در ازدواج با من تردید دارد. مانده ام چه کنم؟

    سوال کاربر

    ۲۳ ساله هستم و زن و بچه دارم. به دختری علاقه دارم که او نیز به من علاقه دارد؛ ولی به دلیل این که زن و بچه دارم او دودل است که با من ازدواج کند یا نکند. لطفا راهنمایی ام کنید.

     

    پاسخ کارشناس :

    مخاطب گرامی! با تشکر از طرح سوال و درخواست راهنمایی شما، چون فردی که طالب راهنمایی است، قطعا به تصمیم گیری درست تر و بدون خطا اهمیت بیشتری می دهد تا فردی که هر آنچه تمایل دارد، انجام می دهد.

     

    هدف خود را از ازدواج مشخص کنید

    با توجه به این که در سن پایینی ازدواج کرده اید و بچه هم دارید، علت تمایل به رابطه و ازدواج مجدد شما چیست؟ همه ما می‌دانیم که برای رسیدن به یک ازدواج درست و سالم به جز بلوغ جسمی و جنسی، بلوغ روانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی هم ضروری و لازم است. گاهی افراد به محض رشد جسمی و فیزیکی، ازدواج می کنند و حتی قبل از دستیابی به ثباتی نسبی در زندگی مشترک و بهبود رابطه خود با شریک زندگی، بچه دار می شوند. در این گونه موارد افراد گاهی نسبت به ازدواج یا انتخاب خود احساس پشیمانی یا دلسردی می کنند و به جای حل مسائل خود با شریک زندگی وارد رابطه های خارج از زندگی مشترک می شوند. این گونه روابط فرازناشویی غالبا سرپوشی بر مشکلات فرد می گذارد و برای ساعاتی به او احساس رضایتمندی می دهد؛ بنابراین خوب است در خلوت خود به هدفتان از این ازدواج بیندیشید.

     

    آسیب ها و امتیازات این ازدواج را بررسی کنید

    هر رابطه‌ای که فرد وارد آن می شود قطعا یک سری امتیازات یا فوایدی دارد که فرد حاضر می شود به آن تن دهد و برای آن وقت و هزینه صرف کند. امتیازات این رابطه ممکن است رفع نیاز جنسی باشد یا نیاز به محبت، یا در رفع نیاز شما به قدرت یا تفریح موثر باشد. پس شما سود و فایده ای از این رابطه می برید که آن را رها نکرده اید؛ اما با توجه به تاهل و تعهد شما حتما آسیب ها و مشکلاتی را هم در بر خواهد داشت که تا کنون ایشان تن به این ازدواج نداده و البته خود شما هم راهنمایی خواسته اید. با در نظر گرفتن سن شما که البته کمی برای ازدواج و بچه دارشدن زود بوده و هنوز به ثباتی در زندگی مشترک خود دست نیافته اید آیا امکان مدیریت مالی، عاطفی، تربیتی و … همزمان دو زندگی را در خود می بینید؟ بهتر است قبل از هر گونه اقدام با مشکلات افرادی که با وجود زن و فرزند دست به ازدواج مجدد می زنند، آشنا شوید. پذیرفتن مسئولیت یک زندگی جدید سخت و سنگین است، آیا با ارزیابی دقیق و همه جانبه به او پیشنهاد ازدواج داده اید یا صرفاً بر اساس احساس و علاقه متقابل این تصمیم را گرفته اید؟! این ازدواج در صورتی که پنهانی باشد مشکلاتی دارد اعم از احساس گناه، اضطراب، پنهان کاری، بی صداقتی، تحمل فشار ناشی از بلا تکلیفی، وابستگی و … و اگر آشکار باشد، افزایش تعارضات زوج، انتقام گیری، خشم، مشکلات مالی، عاطفی، روابط فامیلی و … . آیا راه حلی برای این گونه مشکلات اندیشیده اید؟!

     

    به حل مشکلات خود بپردازید

    با توجه به مطالبی که ذکر شد، به نظر شما حل مشکلات فعلی خود در زندگی مشترک راحت تر است یا ازدواج مجدد و مشکلات جدید؟! گاهی زوج فکر می کند با ورود به روابط فرا زناشویی و ازدواج مجدد می تواند رضایتمندی از زندگی را افزایش دهد و حال روانی خود را بهبود بخشد که البته این اتفاق می افتد؛ اما موقتی و زودگذر است و مانند هر رابطه‌ای کم کم مشکلات خود را نشان خواهد داد و پس از مدتی فرد با انبوهی از مشکلات رو به رو خواهد شد؛ زیرا تحقیقات نشان می‌دهد آسیب های این گونه ازدواج ها از امتیازات آن به مراتب بیشتر است.

     

    رابطه خود را با همسرتان تقویت کنید

    با تمرکز بر بهبود نقش خود در زمینه ارتباط با همسر و فرزندتان، احساس توانمندی و رضایت از زندگی مشترک خود را افزایش دهید. هم اکنون شما مسئول رسیدگی به همسر و فرزند خود هستید. سعی کنید با تقویت رابطه عاطفی با همسرتان، از رابطه با این خانم خارج شوید و به احساس بهتری راجع به خود و زندگی مشترک دست یابید. پیشنهاد یا اقدام به ازدواج به جای حل مشکلات منجر به افزایش مشکلات، خواهد شد. امید است در زندگی مشترک با گرفتن تصمیم خوب به حال خوب دست یابید.

     

     

     

    دختر مورد علاقه من به دلیل متاهل بودنم، در ازدواجمان دودل است!!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال