اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » فرهنگ و هنر » سینما و تلویزیون » حمایت گروه نمایشی از حضور امیر مهدی ژوله و پژمان جمشیدی/ تالار حافظ سالن عروسی شده است

    حمایت گروه نمایشی از حضور امیر مهدی ژوله و پژمان جمشیدی/ تالار حافظ سالن عروسی شده است

    حمایت گروه نمایشی از حضور امیر مهدی ژوله و پژمان جمشیدی/ تالار حافظ سالن عروسی شده است

     

     

    گروه نمایش «دوباره اون آهنگ را بزن سم» در نشست خبری نسبت به اعتراض دانشجویان تئاتر و منتقدان پاسخ دادند.

    به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صبح امروز نشست خبری نمایش «دوباره اون آهنگ را بزن سم» با حضور داوود بنی اردلان کارگردان، بهاره رهنما بازیگر، الناز حبیبی بازیگر و پژمان جمشیدی در تالار حافظ برگزار شد.

    بنابراین گزارش داوود بنی اردلان کارگردان نمایش «دوباره اون آهنگ را بزن سم» در این نشست عنوان کرد: اگر نگاه آماری داشته باشیم خواهیم فهمید، تئاتر را به سمتی بردند که خالی از محتوا شده و متاسفانه سالن های دولتی هم به جایی رسیدند که برای گذراندن امورشان از هنرمندان پول می گیرند. در حالی که سالن تئاتر دولتی نباید اینطور باشد.

    وی نمایش «دوباره اون آهنگ را بزن سم» را کمدی صرف ندانست و افزود: من به متن نمایشنامه وفادارم اما برخی از بخش های این نمایشنامه به عرف جامعه و فرهنگ ما نمی خورد. به همین دلیل حذفیاتی از طرف بازبین ها صورت گرفت که البته لطمه زیادی به کار نزد.

    بنی اردلان در پاسخ به اعتراض دانشجویان و منتقدان مبنی بر حضور امیر مهدی ژوله و پژمان جمشیدی در این اثر گفت: ما هم از دانشگاه آمدیم. ای کاش همین دانشجویان خودشان را جای کارگردانی بگذارند که دولت از او پول میگیرد. نباید این نقدها به کارگردان و یا بازیگر باشد بلکه باید نقدها به سمت نوع سیاست گذاری دولت برود. متاسفانه فرهنگ دغدغه دولت نیست؛ بلکه دغدغه اش به جان هم انداختن هنرمندان تئاتر است. و سوال من این است که چرا حالا حال تئاتر آنقدر بد است که ما مجبور می شویم، چهره سینمایی بیاوریم.

    وی اظهارداشت: به جای اینکه بگویند چرا از پژمان جمشیدی یا ژوله استفاده کردی، پیگیر تحقق شعارهای فرهنگی دولت باشند! چرا دولت در این چهار سال به سمت پول درآوردن رفته، بیاییم جهت این نقدها را تغییر دهیم. کل بودجه تئاتر صرف جشنواره فجر یا کارمندان دولتی می شود. سالن حافظ هم که به سالن عروسی تبدیل شده از صبح تا شب این گروه می رود و گروه دیگر می آید. تا الان ما فقط دو بار توانستیم در این سالن تمرین کنیم.

    بهاره رهنما بازیگر نمایش در ادامه نشست اظهار داشت: لایه های روانشناختی این نمایشنامه به نوعی به مساله اعتماد به نفس می پردازد و به نظرم این اثر یکی از طناز ترین نمایشنامه های وودی آلن است و من متن این کار بسیار دوست داشتم.

    وی درباره نقشش اظهار داشت: من نقش زنی را بازی می کنم که دوران طولانی با نامزدش گذرانده، البته در این کار هم زنانگی بسیاری وجود دارد و سعی کردم از نقشم چیزی یاد بگیرم درواقع این زنانگی ابزار کاری من در تئاتر شده است.

    رهنما هم درباره اعتراض دانشجویان و منتقدان تئاتر به حضور امیر مهدی ژوله و پژمان جمشیدی گفت: اگر کسی وارد این کار شد و ماندگار شده، یعنی این کار را دوست دارد. پژمان جمشی در حوزه مربیگری میتوانست درآمد بیشتری داشته باشد. همچنین ژوله هم در دورهمی درآمد بیشتری داشت اما آنها تئاتر را دوست دارند و باید به آنها احترام بگذاریم.

    وی اضافه کرد: اگر دولت حمایت کند من تا سه سال در همه کارهایم از دانشجویان استفاده خواهم کرد. متاسفانه در افطاری رییس جمهور آقای روحانی در سخنرانی شان از همه هنرها یاد کردند اما از تئاتر نامی نبردند! این یعنی اینکه حتی عنوان تئاتر را هم حتی در ذهن نداشتند. البته شاید این موضوع سهوا اتفاق افتاده اما من یک لحظه دلم برای تئاتر سوخت.

    رهنما خاطرنشان کرد: وقتی شرایط اقتصادی کشوری خوب نباشد، فرهنگ اولین جایی است که در این مورد ضربه می خورد.

    در ادامه نشست پژمان جمشیدی در خصوص نقشش گفت: نقش من درباره مردی است که درگیر کارش شده و به زندگی خانوادگی‌اش توجهی ندارد. همین موضوع می‌تواند تلنگری برای مخاطبانی باشد که کار برایشان مهمتر از زندگی شان است.

    وی در پاسخ به منتقدانش هم عنوان کرد: من تا کنون مزد تمرکز و صبرم را گرفتم اما تاسفم از کسانی است که هنر می خوانند اما می گویند پارتی و پول باعث ورود کسی به هنر میشود. دانشجوهای تئاتر بودند همچون تنابنده، مهران احمدی که از تئاتر وارد سینما و تلوزیون شدند اما پشت سرشان را هم دیگر نگاه نمی کنند؛ فقط با آمدن من و ژوله جای دانشجویان تئاتر گرفته می‌شود؟!

    الناز حبیبی هم در صحبتهایی کوتاه از حضورش در این نمایش و همکاری با بهاره رهنما و داوود بنی اردلان ابراز خوشحالی کرد.

    گفتنی است؛ نمایش «دوباره اون آهنگ را بزن سم» از ۲۲ تیر در ساعت ۱۹ در سالن حافظ به روی صحنه میرود.

    حمایت گروه نمایشی از حضور امیر مهدی ژوله و پژمان جمشیدی/ تالار حافظ سالن عروسی شده است

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • جعبه هدیه کتاب