به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » زحمت کش ترین آدم های روی زمین را بشناسید

    زحمت کش ترین آدم های روی زمین را بشناسید

    با یک پرواز یک ساعته از سئول به پوسان می رسی و با یک مسافرت یک ساعته با اتوبوس به چانگ وون؛ هشتمین شهر پر جمعیت کره و یکی از قطب های صنعتی این کشور که بیشتر غول های صنعتی کره در آن کارخانه یا تاسیسات مربوط به خود را دارند. فقط در سال ۲۰۰۸ ۲۹ میلیارد دلار درآمد از صادرات نصیب شرکت های مختلف این منطقه شده است.

    زحمت کش ترین آدم های روی زمین را بشناسید

    کارخانه بزرگ تولید لوازم خانگی «ال جی» در چانگ ون طیف متنوعی از محصولات خانگی و مرتبط با تصفیه هوا را تولید می کند. این کارخانه عظیم دو بخش اصلی دارد؛ اولی با مساحت حدود ۲۹۰ هزار متر مربع، مجهز به چهار خط تولید مختلف برای ساخت انواع ماشین لباسشویی، سیستم تهویه هوا، جاروبرقی و ماشین ظرف شویی است. این کارخانه ویژگی های منحصر به فردی دارد که در دنیا آن را خاص کرده است. مهم ترین آن خط تولید منظم این کارخانه است که نتیجه اش تولید یک عدد ماشین لباسشویی در زمان باور نکردنی ۸٫۵ ثانیه است. اصلا به خاطر همین قدرت تولید، این کارخانه به خط تولیدهای «ده ثانیه ای» اش معروف شده است. خط تولیدی که حدود ده هزار نیروی کار را به خودش مشغول کرده است.

    حالا در آستانه ورود به چنین کارخانه ای، تو را از عکس برداری منع می کنند و باید با چشمان غیرمسلح به دیدار این خط تولید عظیم بروی. خط تولید این کارخانه نمای کوچکی از آخرالزمان انسان ها و ربات ها است. در گوشه گوشه کارخانه، ربات ها در ابعاد و اندازه های مختلف، آرام و بی صدا مشغول انجام وظایف از پیش تعریف شده خود هستند.

    هر 10 ثانیه، یک ماشین لباسشویی

    بیشتر کارهای جابجایی و حمل و نقل قطعات را ربات ها انجام می دهند و بخشی از مراحل مونتاژ قطعات را هم همین طور، هر چقدر کارها ظریف تر می شود، حضور آدمیزاد هم بیشتر می شود. کارگران کره ای منظم در طول خط تولید ایستاده اند و هر یک وظیفه خود را بدون لحظه ای استراحت انجام می دهد تا قطعات یک ماشین لباسشویی در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه سر هم شود، بسته بندی شود و آماده ارسال به نقاط مختلف دنیا.

    با وجود این کار سخت و پرفشار اما در چهره کارگران کارخانه – که خانم های زیادی هم بین آنها به چشم می خورد – ناراحتی نمی بینی. تنها چیزی که می بینی سختکوشی و جدیت است. این شاید بزرگترین راز این کارخانه باشد. حتی بزرگتر از دو ربات غول آسایی که ورقه های بزرگ بدنه ماشین لباسشویی را یکی در میان خم می کردند.

    زحمت کش ترین آدم های روی زمین را بشناسید

    پرکارترین آدم های روی زمین

    بله، سختکوشی یکی از بزرگترین ویژگی های کره ای هاست. آنها سالانه متوسط ۲۱۰۰ ساعت کار می کنند، تقریبا بیشتر از هر کشوری در دنیا. مثلا این عدد در کشور سختکوش دیگری مثل آلمان ۱۳۳۰ ساعت است. واکنش آنها به بحران های اقتصادی (مثل بحران سال ۲۰۰۸) این بوده که سخت تر و بیشتر هم کار کنند. مثلا در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ طبق محاسبات یکی از محققان دانشگاه هاروارد، کره دومین رتبه در افزایش ساعت کاری در بخش تولید را (پس از تایوان) داشته است.

    البته کیفیت کاری نیروی کار کره مهم تر از این عدد و آمار و ساعت کار است. بخشی از این کیفیت بالای کاری ریشه در سطح بالای استانداردهای آموزشی کره جنوبی دارد. در مقایسه با اعضای باشگاه ثروتمندان (کشورهای عضو OECD، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) کره جنوبی بیشترین بخش از تولید ناخالص ملی خود را (بعد از آمریکا) صرف بخش آموزش تحصیلات تکمیلی (دانشگاهی، فنی – حرفه ای و …) می کند. همین اتفاق باعث شده که با وجود حقوق نه چندان زیاد، کره جنوبی نیروی کار آموزش دیده گسترده ای داشته باشد که به این راحتی ها در بحران ها و نبردهای اقتصادی نتوان آنها را شکست داد. نیروهای خستگی ناپذیری که ستون های اصلی تولید کارخانه هایی مثل کارخانه جانگ ون به حساب می آیند و رقیب اصلی ربات های پنهان این کارخانه ها.

    هر 10 ثانیه، یک ماشین لباسشویی

    چه محصولاتی در کارخانه چانگ ون تولید می شود؟

    جاروبرقی های با شعور

    یکی از ویژگی های طراحی محصولات در شرکت های بزرگ، توجه به نیازهای دقیق مشتری ها در هر کشور و منطقه ای است. مثلا در شرکت ال جی مدل های مختلف ماشین لباسشویی تولید می شود؛ از ماشین لباسشویی در ابعاد بزرگ ویژه آمریکایی ها تا مدل های خیلی کوچک تر و ویژه خود کره. یخچال هایی که این شرکت به اروپا صادر می کند، پهنای کم اما ارتفاع بیشتری دارد تا مناسب خانه های کوچک اروپایی باشد. اینجا سه نمونه از آخرین نوآوری های این شرکت در تولید لوازم خانگی را با هم مرور می کنیم.

    جاروبرقی راه رونده

    یکی از اصلی ترین درگیری های شما موقع استفاده از جاروبرقی چیست؟ دست و پاگیر بودن سیم و بعد هم کشیدن جاروبرقی به این طرف و آن طرف؟ خب پس طبیعی است که یکی از اهداف طراحی جاروبرقی های جدید، حذف سیم باشد؛ یعنی شارژی کردن جاروبرقی. اما برای این طرف و آن طرف کشیدن جاروبرقی چه کار می شود کرد؟ استفاده از یک ایده بامزه، یعنی استفاده از سنسور موقعیت که نسبت به فاصله با دسته جارو حساس باشد. یعنی هر زمان فاصله دسته جارو به حدود ۱۰۰ سانتیمتر برسد، سنسور به چرخ های «خود حرکت کننده» جاروبرقی فرمان حرکت می دهد تا فاصله به حداقل یعنی حدود ۴۰ سانتی متر برسد. به همین راحتی جاروبرقی خودش به دنبال شما راه می افتد و دیگر نیازی به کشیدن جاروبرقی با نیروی زیاد نیست.

    هر 10 ثانیه، یک ماشین لباسشویی

    ماشین لباسشویی «خم نشو»

    بعضی نیازهای ما در خانه و زندگی از فرط سادگی چندان به چشم نمی آیند. همان نیازها برای کمپانی که در عرضه جهانی – در جهت تصاحب بازار – با رقیبان می جنگد؛ می تواند به یک مزیت رقابتی تبدیل شود. مثلا شما برای خواندن صفحه نمایش ماشین لباسشویی معمولا باید خم شوید چون نمایشگر ماشین لباسشویی عمودی است و وقتی کنار ماشین ایستاده باشید به راحتی نمی توانید آن را بخوانید. راه حل چیست؟

    زحمت کش ترین آدم های روی زمین را بشناسید

    کمی زاویه دار کردن نمایشگر. به همین راحتی. به همین سادگی! تازه با اضافه کردن سیستم اتصال به اینترنت، ماشین لباسشویی شما به اینترنت وای فای خانه تان هم وصل می شود و با نصب اپلیکیشن مخصوص شما می توانید با گوشی هوشمندتان هم ماشین لباسشویی را کنترل کنید.

    یخچال فریزر «در تو در»

    فکر می کنید روزی چند بار در یخچال تان را باز می کنید؟ از آن مهم تر اینکه بیشتر به چه دلیلی در یخچال را باز می کنید؟ در تحقیقاتی که این شرکت در سال ۲۰۱۳ انجام داده به این آمار رسیده که به طور متوسط یک خانواده روزی ۸۰ بار در یخچال خود را باز می کند. بیشتر از نصف این تعداد برای برداشتن آب و نوشیدنی و خوراکی های کوچک است.

    برای همین این ایده به ذهن شان رسیده که برای کمتر شدن هدر رفت انرژی، یک محفظه کوچک در داخل در اصلی یخچال طراحی کنند تا خانواده ها، نوشیدنی ها و خوراکی های دم دست شان را در آن بگذارند. در نتیجه دیگر لازم نیست در بزرگ یخچال را باز کنند تا حجم زیادی از سرمای یخچال هدر برود. باز کردن همان در کوچک برای رفع ۵۰ درصد نیازها کفایت می کند.

    هر 10 ثانیه، یک ماشین لباسشویی

    کمد لباس اتوکن

    این محصول بامزه کارخانه چانگ ون، مثل یک کمد است با این تفاوت که با فشار بخار و تکان دادن، لباس ها را اتوکشی تا قسمتی تمیز می کند.

    زنان به دنبال کار

    کارگران زن هم در کنار مردان در کارخانه چانگ ون کار می کنند. زیاد بودن ساعت کار در کره جنبه های منفی هم دارد. مثلا به همین دلیل، نیمی از فارغ التحصیلان کره ای نمی توانند کار تمام وقت پیدا کنند. یکی از راه های مقابله با چنین بحرانی کاهش ساعت کاری فعلی است. با چنین روشی شاید بتوان خانم های تحصیلکرده کره ای را از بیکاری نجات داد چرا که بیشتر خانم های کره ای خانه نشین هستند و درصد اشتغال به کار زنان بین ۲۴ تا ۲۵ سال فقط ۶۲ درصد است.

    هر 10 ثانیه، یک ماشین لباسشویی

    ماشین لباسشویی مکمل

    این ماشین لباسشویی یکی از محصولات کارخانه چانگ ون است. آن دهانه عجیب زیر ماشین، یک ماشین لباسشویی کوچک است که به درد شست و شوی لباس هایی با حجم کم (مثلا لباس بچه ها) می خورد.

    زحمت کش ترین آدم های روی زمین را بشناسید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو