در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » قاچاق پیاز زعفران، آینده ی تولید طلای سرخ را تهدید می کند.

    قاچاق پیاز زعفران، آینده ی تولید طلای سرخ را تهدید می کند.

    قاچاق پیاز زعفران، آینده ی تولید طلای سرخ را تهدید می کند.

    زعفران و پیازچه زعفران متاسفانه از کشور ما به راحتی به کشورهایی نظیر ترکیه ،اسپانیا ، افغانستان قاچاق می شود و همین امر در آینده تهدید بزرگی بر تولید طلای سرخ محسوب می شود.
    قاچاق پیاز زعفران، آینده ی تولید طلای سرخ را تهدید می کند.
    قاچاق پیاز زعفران، آینده ی تولید طلای سرخ را تهدید می کند.
    به گزارش خبرنگار کشاورزی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زعفران یکی از محصولات استراتژیک کشور است که توسعه صادرات آن می تواند ارزآوری مناسبی به همراه داشته باشد اما خروج فله ای و قاچاق این محصول موجب شده که دربازارهای جهانی نامی از برند ایرانی برسر زبان ها نباشد.

    دراین میان قاچاق پیاز زعفران در سایه غفلت مسئولان درآمد هنگفتی را برای افغان ها رقم زده ، حال بهتر است که مسئولان امر با کمی هوشیاری و نظارت از خروج قاچاق این محصول استراتژیک در چمدان ها و کیف های سودجویان جلوگیری نمایند تا شاهد رشد تولید طلای سرخ در سایر کشورها نباشیم.
    غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار  صنعت ، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت قیمت زعفران اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو زعفران بسته به کیفیت آن با نرخ حداقل ۵ میلیون و ۲۰۰ و حداکثر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
    وی با اشاره به آنکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است، گفت: برای قیمت زعفران کف و سقفی مشخص نشده  بطوریکه با افزایش عرضه قیمت ها کاهش می یابد.
    میری ادامه داد: در فصل برداشت دلالان هر کیلو زعفران را با نرخ ۳ میلیون و ۷۰۰ الی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری و در نهایت با سود نجومی به بازار عرضه می کنند که این عادلانه نیست چرا که کشاورزان پس از یکسال تلاش سود چندانی عایدشان نمی شود.
    *** صادرات ۳۷ تن طلای سرخ در سه ماه ابتدای سال
    نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به وضعیت صادرات بیان کرد: حدود سه ماه است که قیمت زعفران از ثبات نسبی در بازار برخوردار است که در صورت ادامه این روند وضعیت صادرات متعادل ترخواهد شد.
    وی با اشاره به میزان صادرات در سه ماه نخست سال افزود: طبق آمار گمرک در سه ماه نخست سال ۳۷ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شده  که نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.
    گفتنی است این میزان صادرات ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری در بر داشته است.
    میری در ادامه یادآور شد: در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم و حمایت از صادرات پیش بینی می شود که سالانه ۱۵ الی ۲۰ درصد میزان صادرات افزایش یابد.
    *** صندوق توسعه صادرات زعفران در حد اسم باقی مانده است
    وی در خصوص وضعیت صندوق توسعه صادرات زعفران نیز گفت: در یک دوره‌ای صندوق غیردولتی توسعه صادرات زعفران تشکیل شد که در حال حاضر تنها یک اسم روی کاغذ از آن باقی مانده است.
    میری با اشاره به تاثیر این صندوق بر روند صادرات عنوان کرد: این امر به هیچ وجه در صادرات تاثیر گذار نبوده چرا که در زمان تاسیس تنها عده ای خاص از مزایای آن منتفع شدند و حال با تعدیل مدیریت دیگر پولی به حساب صندوق واریز نشده است.
    ****قاچاق زعفران ایران راهی درآمدزا برای افغان ها !

    کیانوش شیرمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت ، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قاچاق پیاز زعفران به افغانستان گفت : افغانستان بدلیل دارا بودن زمین های حاصلخیز و آب کافی اقدام به کشت زعفران می کند و تا ۱ الی ۲ سال آینده قادر به صادرات این محصول به دیگر کشورهای منطقه خواهد بود.

    وی در خصوص دو معضل اصلی بسته بندی و قاچاق پیاز زعفران که از مشکلات عمده این محصول است،گفت : زعفران و پیازچه زعفران متاسفانه از کشور ما به راحتی به کشورهایی نظیر ترکیه ،اسپانیا ، افغانستان قاچاق می شود و همین امر موجب شده زعفران ایرانی با بسته بندی های جدید و با نام همان کشورها صادر شود .

    شیرمحمدی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۳۰ الی ۴۰ تن زعفران تولید می شود، اذعان داشت : زعفران در سالهای گذشته به اندازه کافی تولید و صادر می شد ، اما متاسفانه به تازگی بدلیل خشکسالی، تولید به نسبت سالهای گذشته کاهش یافته است .

    وی اظهار داشت: در واقع با حمایت مسئولان می توان با درج برند، تاریخ و محل اصلی کاشت و برداشت بر روی بسته بندی های زعفران از تغییر بسته بندی آنها جلوگیری کرد که امیدواریم با یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح ، زمینه رشد و توسعه این صنعت فراهم شود.

    قاچاق پیاز زعفران، آینده ی تولید طلای سرخ را تهدید می کند.

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک