سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » افزایش کرایه تاکسی در فصل گرما بدلیل روشن کردن کولر

    افزایش کرایه تاکسی در فصل گرما بدلیل روشن کردن کولر

    افزایش کرایه تاکسی در فصل گرما بدلیل روشن کردن کولر

    همزمان با افزایش گرما در تهران، مردمی که از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی استفاده می کنند، با مشکل تکراری تابستانهای پایتخت و افزایش کرایه تاکسی های کولر روشن روبرو شده اند.
    افزایش کرایه تاکسی در فصل گرما بدلیل روشن کردن کولر
    مسافران در گرما بنشینید، کرایه کولر روشن‌ها بیشتر است

    افزایش کرایه تاکسی در فصل گرما بدلیل روشن کردن کولر
    به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اواسط تابستان است و به روزهای خرما پزان رسیده ایم. تیغ تیز آفتاب به هیچ جنبده ای رحم نمی کند و آمار گرمازدگی ها هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

    در این این میان آنها که وسیله نقلیه شخصی دارند، به کولر خودروهای خود پناه برده و حتی برای اینکه اندکی خنک تر شوند، شیشه ها را دودی کرده یا توری چسبانده اند تا از تیزی آفتاب بکاهند.

    اما چرخ روزگار برای  آنهایی که وسیله نقلیه شخصی ندارند، برعکس می چرخد و آنها مجبورند در این هوای گرم از اتوبوس و تاکسی هایی استفاده کنند که به گفته رانندگانشان، دچار نقص فنی هستند و کولر خودرویشان کار نمی کند.

    تک و توک تاکسی هایی پیدا می شود که شیشه ها را پایین نداده و با روشن کردن کولر هوای مطبوعی را رقم زده باشند.

    مسافران که در گرما انتظار تاکسی می کشند، با ذوق و شوق سوار این تاکسی ها می شوند اما هنگام پیاده شدن و حساب کردن کرایه حسابی حالشان گرفته می شود.

    با وجود اینکه بارها مسئولان شهری اعلام کرده اند که تاکسی ها نباید به خاطر روشن بودن کولر کرایه اضافی بگیرند، اما هستند هنوز رانندگانی که از این فرمان سرپیچی کرده و پول بیشتری را از مسافران طلب می کنند.

    سال گذشته بود که بیری، معاون توسعه شهری سازمان تاکسیرانی تهران در این ارتباط تأکید که رانندگان همه تاکسی ها موظف هستند کولر خود را در تابستان روشن کنند.

    وی گفته بود: « بر اساس آیین نامه ای که سازمان تاکسی رانی به تازگی آن را به روز و منتشر کرده، در فصل زمستان باید بخاری و در تابستان، کولر تاکسی روشن باشد. این هم موظفی و بایدی است و عدم رعایت آن، باعث می شود راننده نمره منفی بگیرند و اگر بهانه بگیرند و بگویند کولر خراب است- در صورت خرابی هم برایشان امتیاز منفی است و اینها تاثیر دارد در رده بندی و امتیازبندی های تاکسی ها و تسهیلاتی که به آنها داده می شود. دریافت این وجه نیز غیرقانونی است و درباره پرداخت وجه اضافه، شهروندان باید پلاک تاکسی را یادداشت کنند و به ۱۸۸۸ اطلاع رسانی کنند.»

    امسال نیز میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درمورد اخذ کرایه اضافی برخی رانندگان تاکسی به علت روشن کردن کولر در خودرو از مسافران، گفت: راننده تاکسی موظف است در فصل گرما یا سرما، سیستم گرمایش و سرمایش خودرو را به شکل مطلوب و بنا به درخواست مسافران، در اختیارشان قرار دهد.

    وی افزود: اگر احیانا راننده تاکسی به علت روشن کردن کولر تخطی از نرخ کند و مبلغی را مازاد دریافت کند، شهروندان می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ ثبت کنند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: مسافران ی توانند با اعلام پلاک خودرو شکایت‌شان را ثبت کنند .

    به گفته مظفر، در هیات انضباطی یک کد جریمه در نظر گرفته شده که هم مبلغ اضافی عودت و هم در کارنامه تاکسیران نمره منفی ثبت می شود.

    کار حتی به شواری شهر تهران نیز کشیده شد و محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورا از غیر قانونی خواندن کرایه ای تحت عنوان “کرایه کولر” خبر داد و افزود: بعضا دیده شده برخی رانندگان تاکسی در پی درخواست مسافران برای روشن کردن کولر در این هوای گرم، درخواست کرایه بیشتر تحت عنوان «کرایه کولر» دارند!

    وی در این خصوص اظهار کرد:اخذ کرایه بیشتر برای روشن کردن کولر در تاکسی خلاف قانون است و باید راننده تاکسی سیستم سرمایش خود را در اختیار مسافران قرار دهد! راننده تاکسی موظف است در فصل گرما یا سرما، سیستم گرمایش و سرمایش خودرو را به شکل مطلوب و بنا به درخواست مسافران، در اختیارشان قرار دهد.

    وی افزود: اگر احیانا راننده تاکسی به علت روشن کردن کولر تخطی از نرخ کند و مبلغی را مازاد دریافت کند، شهروندان می توانند شکایت خود را از طریق سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ ثبت کنند.

    هرچه هست، این داستان تکراری تابستان های تهران هر سال تکرار می شود و این نمرات منفی برای رانندگان متخلف یا محاسبه نمی شود و یا وقتی هم محاسبه می شود، تنبیهی در پی ندارد.

    افزایش کرایه تاکسی در فصل گرما بدلیل روشن کردن کولر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک