هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » با استفاده از تکنیک “دستبند لاستیکی” حسادت را از خود دور کنید.

    با استفاده از تکنیک “دستبند لاستیکی” حسادت را از خود دور کنید.

    با استفاده از تکنیک “دستبند لاستیکی” حسادت را از خود دور کنید.

    حس حسادت عنصر جدایی‌ناپذیر رابطه عاشقانه محسوب می‌شود و در مواردی که اقدامات لازم به منظور مهار آن صورت نگیرد، مسائل جدی را به وجود می‌آورد.
    به گزارش خبرنگار کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ روانشناسان بر این باورند، کمی حسادت زنانه در زندگی مشترک مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. با این حال، زمانی که حسادت با واکنش‌های تند آمیخته شده و افراد نتوانند آن را کنترل کنند، رابطه به سمت جدایی متمایل می‌شود. در چنین شرایطی تکلیف چیست؟
    عده‌ای ترجیح می‌دهند حسادت را در روابط زناشویی صرفاً “حساسیت” خطاب کنند. صرف نظر از اینکه این حس چه نام یا عنوانی داشته باشد، گاهی ممکن است رابطه عاشقانه را درهم شکسته و افسردگی را در افراد تشدید کند.
    روانشناسان راه‌کارهایی برای مقابله با حسادت ارائه کرده‌اند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان بر این مسئله فایق آمد. اولین اقدام موثر آن است که فرد نگاهی واقع‌بینانه به علت اصلی بروز حسادت داشته باشد و همواره تلاش کند با همسر یا شریک عاطفی خود ارتباط برقرار کرده و با وی صادق باشد.
    نکات زیر برای تعدیل یا حتی از بین بردن حسادت از سوی روانشناسان توصیه شده است:
    ۱٫عواملی که امنیت روانی شما را سلب می‌کنند، بشناسید و سعی در از بین بردن آن‌ها داشته باشید.
    در بسیاری از مواقع علت اصلی حسادت سلب امنیت روانی خودمان است. این شرایط زمانی به وجود می‌آید که فرد خود را با دیگران مقایسه می‌کند.
    مشاور خانواده پایگاه اینترنتی “تلگراف” در بخش مشاوره به کاربران گفت: اگر شخصی در زندگی‌تان وجود دارد که حسادت شما را بر می‌انگیزد، بهتر است از چک کردن صفحه اینستاگرام او یا مقایسه خود با این شخص دست بردارید. مقایسه کردن در این وضع مثل خوره در ذهنتان افتاده و توانایی انجام امور مختلف زندگی را از شما می‌گیرد.
    ۲٫عواملی را که باعث تقویت حس اطمینان به شریک عاطفی می‌شوند، شناسایی کنید
    یکی از صاحبنظران در زمینه مسائل زناشویی در این خصوص تصریح کرده است: شناسایی عواملِ تشدیدکننده حسادت و علل اصلی آن بسیار اهمیت دارد.
    وی ادامه می‌دهد: از جمله عوامل کلیدی بروز حسادت در اشخاص می توان به تجارب دوران بچگی یا روابط عاطفی گذشته اشاره کرد. برای مثال افرادی که در یک رابطه عاشقانه مورد خیانت شریک عاطفی واقع می‌شوند، احتمالاً تصور می‌کنند رابطه عاطفی فعلی‌شان انعکاسی از اتفاقات تلخ رابطه پیشین است.
    به عقیده این روانشناس و درمانگر، شناسایی عوامل تقویت‌کننده حس اعتماد بسیار تاثیرگذار است.
    ۳٫به همسرتان آزادی ببخشید
    یک زوج‌درمانگر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری “هافینگتن‌پست” اظهار داشت: زن و شوهر باید به یکدیگر آزادی دهند. این اقدام پایه‌های رابطه را تقویت می‌کند. اعمال محدودیت‌های فراوان بر زندگی همسر صرفاً باعث جدایی و تشدید حسادت می‌شود.
    ۴٫تکنیک “دستبند لاستیکی” را فراموش نکنید
    در این روش کافی است یک دستبند پلاستیکی دور مچ ببندید، و زمانی که حس حسادت به سراغتان آمد، آن را کشیده و رها کنید. با این کار هشیاری خود را بدست می آورید و حسادت از سرتان می پرد. تحقیقات نشان می‌دهد تکنیک دستبند لاستیکی در اکثر مواقع موثر واقع می‌شود.
    تکنیکبا استفاده از تکنیک “دستبند لاستیکی” حسادت را از خود دور کنید.
    ۵٫با همسر یا شریک عاطفی‌تان صادق باشید و مسئله را با او در جریان بگذارید
    اگر احساس می‌کنید که حسادت بر شما چیره شده و تاب و توان را کاملاً از شما گرفته است، باید در مورد این موضوع با همسرتان صحبت کنید. توجه داشته باشید این کار باید بدون متهم کردن طرف مقابل صورت گیرد.
    هدف از این صحبت ابراز احساسات (و نه دعوا و جر و بحث) است. با صراحت صحبت کنید تا همسرتان متوجه جدیت مسئله شود.
    ۶٫با دوستان صمیمی‌تان در مورد این مسئله صحبت کنید
    فراموش نکنید دوستان می‌توانند کمک شایانی به شما کنند. صحبت کردن با دوستان باعث آرامش می‌شود. از طرفی، می‌توانید با آنان مشورت کرده و به راه‌حل موثری دست یابید.
    ۷٫اگر فکر می‌کنید کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است، اقدامات لازم را انجام دهید
    در صورتی که متوجه شواهد کافی مبنی بر خیانت همسرتان شده‌اید، حسادتان بی‌دلیل نبوده و باید اقداماتی را صورت دهید. در چنین شرایطی دو اقدام “بخشش” و “جدایی” پیش رویتان قرار دارد.
    واضح است که در چنین شرایطی، سرکوب کردن حس حسادت بدون کوچکترین اقدامی کار درستی محسوب نمی‌شود.
    ۸٫یادداشت کنید
    یکی از راه‌های موثر برای کنترل حسادت نوشتن است. برای مثال می توانید در مورد عوامل سلب امنیت روانی و علل افسردگی‌تان در دفتری مخصوص یادداشت کنید. روانشناسان بر این باورند، چنین کاری به منزله روشی برای تخلیه احساسات بوده و آرامش ذهنی‌تان را احیا می‌کند.
    ۹٫بر روی خوبی‌ها تمرکز کنید
    روانشناسان معتقدند از میان افرادی که برای درمان افسردگی به کلینیک مراجعه می‌کنند، آن‌هایی که سعی در شکست احساسات منفی دارند، زودتر بهبود می‌یابند.
    یکی از اقداماتی که احساسات منفی را از بین می‌برد، فکر کردن به خوبی‌هاست. برای مثال، می‌توانید بر روی کارهای خوبی که شریک عاطفی‌تان در حق شما انجام داده است، تمرکز کنید. همچنین هر روز با خود بگویید: «من از فلان ویژگی‌های خوب برخوردارم و قطعاً لیاقت همسرم را دارم».
    ۱۰٫اجازه ندهید حسادت طولانی و ریشه‌دار شود
    اگر در مورد خیانت همسرتان مطمئن نیستید، بهتر است حس حسادت را زودتر سرکوب کنید. یک روانشناس در این خصوص عنوان می‌کند: زمانی که احساس کردید حسادت از درون، شما را می‌خورد، نفس عمیق کشیده و تصور کنید که می‌توانید این حس را مثل جریان هوا از وجودتان به خارج هدایت کرده‌اید.
    در صورتی که نمی توانید چنین تصوری کنید، کافی است ذهن خود را مشغول اموری چون ورزش کردن یا وقت گذراندن با دوستانتان کنید. این دو اقدام عزت نفس را در شما تقویت می‌کنند. فراموش نکنید هر چه رضایت بیشتری از خود داشته باشید، کمتر به دیگران توجه می کنید.
    با استفاده از تکنیک “دستبند لاستیکی” حسادت را از خود دور کنید.

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب