باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » گردشگری » دانستنی های سفر » نبود ماه چه بلایی سر زمین می آورد؟

    نبود ماه چه بلایی سر زمین می آورد؟

    نبود ماه چه بلایی سر زمین می آورد؟

    ماه قمر سیاره زمین بوده و بدون آن اتفاق های هولناکی در زمین رخ داده و حیات موجودات کره زمین به خطر می افتد.
    به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه تقریبا ۴٫۵۳ میلیارد سال پیش و تنها ۱۳ میلیون سال پس از ایجاد زمین تشکیل شده در آن زمان، منظومه شمسی ما یک محل پر هرج و مرج ایجاد و تخریب سیاره و ستاره بود. ماه و زمین مثل دو قلوهای مشابه از نظر ترکیب هستند و در اثر برخورد یک سنگ آسمانی بسیار بزرگ به زمین برخی از قسمت های آن جدا شده و در فضا ماه شکل گرفت.
    نبود ماه چه بلایی سر زمین می آورد؟
    اگر ماه نباشد چه می شود؟نبود ماه چه بلایی سر زمین می آورد؟
    جزر و مد دریاها و آب شدن یخ های قطب
    نیروی گرانشی بین ماه و زمین در مدار سیاره ما باعث حرکت اقیانوس ها و ایجاد جزر و مد می شود، بالا آمدن سطح آب باعث کاهش سرعت چرخشی زمین و به عبارتی حرکت آن کندتر شده و نیروی گریز از مرکزی بر ماه اعمال می شود و برای جبران این تغییر، ماه شروع به چرخیدن در یک مدار بزرگتر می کند.
    در نبود ماه جزر و مد اقیانوس ها ۳ برابر شده و ارتفاع اقیانوس ها نیز تغییر می کند.خورشید هم بر روی جزر و مد تاثیر دارد اما اثر آن با ماه قابله مقایسه نیست، کشش گرانشی این قمر باعث برآمدگی آب در بخش هایی استوایی زمین می شود اما اگر این نیروی کششی وجود نداشته باشد آب های اقیانوس ها به سمت قطب ها رفته و یخ های قطب آب می شدند که این موضوع موجب برهم زدن تعادل دمایی زمین و تغییرات شدید آب و هوایی می شود.
    زمستان های بسیار سرد، تابستان های بسیار گرم
    ماه باعث كندي چرخش زمین می شود و این كندي حركت در اثر گرانش بين ماه و زمين در دمای زمين و آب و هوای آن تاثير گذار است. شیب چرخش ماه اثر جاذبه خورشید روی زمین را بسيار كاهش مي دهد اگر ماه وجود نداشت زمين با زاويه  ۹۰ درجه و بیشتر مي چرخيد كه موجب افزايش دما و ايجاد طوفان ها شديد شده و اقیانوس ها باعث نابودي بخش هاي بزرگي از خشکی ها مي شدند.
    اگر ماه نبود برخی از نقاط زمین  بسیار گرم و نقاطی بسیار سرد می شدند وبا تابستان های خیلی داغ و یخبندان مواجه می شدیم با ذوب شدن یخ ها بسیاری از گونه ها جانوری در قطب ها منقرض می شوند و با  یک اتمسفر متغیر در زمین حیات سایرجانوران نیز به خطر می افتاد.
    زمین بدون فصل های رنگارنگ
    سال های بسیاری است که محور زمین بین ۲۳ تا ۲۶ درجه به طور کج باقی مانده و ممکن است حتی بیش از صدها میلیون سال طول بکشد که ماه بخواهد از زمین جدا شود اما بدون ماه تغییرات فاجعه بار در محور چرخش  زمین به وجود می آید، این احتمال وجود دارد که گاهی اوقات چرخش زمین مانند عطارد شود و به دلیل انحراف محوری کره زمین عملا هیچ فصلی وجود نداشته باشد.
    فقط شب یا روز!
    بدون ماه زمین چرخش زمین و زاویه اش ممکن است به گونه ای تغییر کند که  فقط در طول یک روز چند دقیقه نور خورشید به یک بخش از کره زمین برسد یا مانند سیاره اورانوس، با زاویه ۹۷ درجه ای شب و روزی به بلندی ۴۲ سال  را نظاره گر باشیم (۴۲ سال روز و ۴۲ سال شب).
    قبل از تشکیل ماه روزهای این سیاره خاکی حدود شش ساعت بوده اما با شکل گیری ماه به دلیل جزر و مد و گرانش بین ماه و زمین این میزان به ۲۴ ساعت در شبانه روز رسیده است یک روز کره زمین در نبود ماه کوتاه تر شده و هر روز فقط حدود ۶ تا ۸ ساعت و هر سال سیاره مان ۱۴۰۰ روز طول می کشد.
    اگر ماه نباشد چه می شود؟نبود ماه چه بلایی سر زمین می آورد؟
    شب های تاریک زمین در نبود ماه
    بدون ماه شب های زمین خیلی تاریک می شود. بعد از قمر زمین جرم درخشان بعدی در آسمان شب، زهره است اما  به اندازه کافی آسمان زمین را نمی تواند روشن کند ماه حدودا دو هزار برابر روشن تر و درخشان تر از زهره است بدون وجود این قمر رصد پدیده های نجومی نیز بسیار مشکل می شد.
    ماه آینه  امواج رادیوی
    ماه نخستین منعکس کننده امواج رادیویی در فضا بوده این موضوع به روند توسعه رادارها و گسترش تکنولوژی آن بسیار کمک کرده است. مطالعه انعکاس این امواج از سطح ماه اساس طراحی دستگاه های تعیین محل خورشید و بسیاری از سیارات منظومه شمسی است، همچنین بسیاری از اقدام های فضانوردان برای هدایت فضاپیما در نزدیکی این قمر زمین صورت می گیرد درنتیجه در پیشرفت تکنولوژی های فضایی نیز موثر است.
    نبود ماه چه بلایی سر زمین می آورد؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک