اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » وجود لکه های قرمز روی بدن ورزشکاران+ بادکش درمانی ورزشکاران المپیکی

    وجود لکه های قرمز روی بدن ورزشکاران+ بادکش درمانی ورزشکاران المپیکی

    وجود لکه های قرمز روی بدن ورزشکاران+ بادکش درمانی ورزشکاران المپیکی

    اگر بازی‌های المپیک را دنبال کرده باشید، متوجه لکه‌های قرمز روی بدن‌های برخی ورزشکاران شده باشید که توجه زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است.
    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود پیشرفت های زیاد طب مدرن با این وجود بسیاری از افراد به طب سنتی و مکمل روی آورده اند، استفاده از این روش تنها به کشورهای دارای پیشینه باستانی این روش های درمانی مانند ایران، چین و مصر محدود نشده بلکه این طب اکنون در سراسر جهان و در آمریکا و اروپا نیز برای درمان بسیاری بیماری ها به کار گرفته می شود. سال های زیادی است که نشانه های استفاده از این روش ها در بین ورزشکاران رکوردار مدال در المپیک دیده می شود.
    وجود لکه های قرمز روی بدن ورزشکاران+ بادکش درمانی ورزشکاران المپیکی
    بادکش درمانی میان المپیکی ها/ بادکش، شاهنامه ای با پایانی خوش!
    وجود لکه های قرمز روی بدن ورزشکاران+ بادکش درمانی ورزشکاران المپیکی
     در المپیک ریو ۲۰۱۶ که اکنون در حال برگزاری است جای کبودی لیوان های بادکش روی بدن ورزشکارهای به نام و مشهوری مانند مایکل فلپس با رکورد دست نیافتی ۲۱ مدال طلا، الکس نادور ژیمناستیک‌کار و پاول سانکوویچ شناگر توجه بسیاری از رسانه ها را در سراسر دنیا به خود جلب کرد.
    سانکوویچ شناگر بلاروس در اوایل تابستان در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی نوشته بود: بادکش کردن یک ابزار عالی برای ترمیم است.
    فنجان هایی که سلامتی را به شما هدیه می دهند
    حسین آیتی متخصص طب سنتی با بیان اینکه بادکش درمانی یکی از درمان های طب مکمل است، گفت: این روش با ظرف هایی شبیه فنجان از جنس شیشه، بامبو یا سفال انجام می شود ظرف ها را روی پوست قرار داده و ایجاد ساکشن می کنند. با این کار جریان خون به حرکت افتاده و باعث حرکت مایع بین سلولی و آب میان بافتی می شود.
    وی با بیان تاریخچه استفاده از این روش ایرانی گفت: بادکش درمانی در طب سنتی ایرانی، چینی و مصرباستان جایگاه ویژه ای داشته و در یکی از کتاب های تاریخی که مربوط به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد است روش انجام بادکش نوشته شده است .
    این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۲ مقاله ای در یکی از مجلات معتبر پزشکی و دارای اعتبار جهانی اثرات بادکش درمانی را بررسی کرده و نتیجه موثر آن را گزارش کرده است.
    محققان استرالیایی نیز تمام پژوهش های کلینیکی این روش را از سال ۱۹۲۰ تا ۲۰۱۰ مورد ارزیابی دقیق و نظام مند قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که بادکش درمانی اثرات مفیدی بر سلامتی داشته و می تواند با سایر روش های درمانی مثل طب سوزنی، ماساژ یا گیاهان دارویی همراه شود.
    روش های عجیب وغریب مورد استفاده ورزشکاران المپیکی
    در المپیک که ورزشکاران ازسراسر جهان در آن با هم پیکار می کنند برخی روش های درمانی بر طبق روش های طب مکمل وسنتی باب شده است ، از استفاده نوار باریک و کشسان کینزیو، سرما درمانی، نوارهای قدرت گرفته تا کبودی های بادکش درمانی که بر روی بدن چند تن از ورزشکاران رکوددار مدال المپیک ریو ۲۰۱۶ مثل فلپس شناگر المپیکی با ۲۱ مدال طلا و الکس نادور ژیمناستیک‌ کار دیده می شود.
    نوار باریک و کشسان کینزیو برای عضله بر روی برخی از بخش‌های بدن چسبانده می شود تا از آسیب‌های که بر اثرکشیده شدن عضله به وجود می آید، جلوگیری کند. این نوار در دهه ۱۹۷۰ توسط یک فیزیوتراپ ژاپنی ابداع شده اما در المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ با استفاده  تری هاردی آمریکایی، صاحب مدال نقره دوومیدانی و کاترین هالتویک، والیبالسیت آلمانی این روش توجه زیادی رابه خود جلب کرد.
    نوارهای قدرت که تعادل را ارتقا بخشیده و گردنبندهای تیتانیوم-آب که به گفته برخی محققان به جریان انرژی بدن کمک می‌کند، از دیگر روش‌های مورد علاقه برخی ورزشکاران است.
    روش سرمادرمانی نیز از دیگر روش‌های کاهش درد و التهاب است که در آن ورزشکار وارد اتاقی با دمای منفی ۲۰۰ درجه فارنهایت شده و دمای سرد و بی‌حس‌کننده این اتاق با محدود شدن حرکت رگها و جریان خون در نهایت التهاب را کاهش می‌دهد.
    برخی روش‌های ذکر شده دارای شواهد علمی و محکمی نیستند اما همچنان در میان ورزشکاران و بعضی هنرمندان مشهور طرفدار دارند.
    جای کبودی بادکش روی بدن رکوردداران طلا المپیک
    در المپیک ۲۰۱۶ لکه‌های قرمز جای بادکش روی بدن‌های برخی ورزشکاران توجه زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است، البته این نخستین بار نیست که این روش سنتی شرقی توجه‌ها را به خود جلب کرده بلکه افراد مشهوری مانند جنیفر آنیستون، گوئینت پالترو و جسیکا سیمپسون نیز در سال‌های گذشته علاقه خود را به این روش ابراز کرده بودند.
    محمد باقرمینایی متخصص طب سنتی در خصوص استفاده ورزشکاران المپیکی ریو ۲۰۱۶ و جای بادکش بر روی بدن آن ها در هنگام مسابقه گفت: این ورزشکاران زیر نظر پزشک خود در بسیاری از موارد اورژانسی برای تسکین درد و به دلیل اینکه نمی توانند مواد دوپینگی مصرف کنند از بادکش درمانی کمک می گیرند همچنین در کنار روش بادکش درمانی برای کاهش عوارض از اسپری ها و برخی داروهای شیمیایی نیز استفاده می کنند.
    شفا بخشی های فنجان بادکش در درمان بیماری ها
    آیتی با اشاره به اینکه بادکش درمانی در رفع خستگی و ایجاد شادابی نیز موثر است، افزود: با ساکشن کردن به کمک این لیوان ها می توان در بهبود برخی کسالت ها وعلائم خستگی تسریع بخشید، همچنین به زیاد شدن انرژی بدن و در نتیجه شادابی و سرحالی کمک کرد این روش درمانی می تواند در برخی بیماری ها مثل زونا، آکنه، فلج صورت، اسپوندیلیت گردنی و دردهای عضلانی و اسکلتی مورد استفاده قرار گیرد.
    مینایی با اشاره به برخی دیگر از موارد درمانی بادکش گفت: این روش درمانی می تواند بسیاری از بیماری ها را بدون آنکه عوارضی به جا بگذارد درمان کند. با انجام بادکش معده به دست پزشک می توان رفلاکس معده را درمان کرد، همچنین در صورت وجود سنگ کلیه ، یبوست و ابتلا به واریس نیز می توان از این روش درمانی مفید استفاده کرد.
    دردهای سرطان را با بادکش درمانی کم کنید
    آیتی با اشاره به استفاده از بادکش در کناردرمان های اصلی سرطان اظهار داشت: انجمن سرطان آمریکا بیماران را از این روش درمانی منع نمی کند اما توجه به این نکته که بیماران در کنار این روش درمانی نباید درمان اصلی خود را کنار بگذارند بسیار حائز اهمیت است و آن ها به هیچ وجه نباید درمان توصیه شده پزشک خود را قطع کنند.
    بادکش گرم را تجربه کنید
    مینایی با بیان اینکه بادکش به روش گرم و سرد انجام می شود، اظهار داشت: در بادکش سرد دستگاه کار ساکشن را انجام می دهد و هیچ حرارتی وجود ندارد اما بادکش گرم به کمک شعله، لیوان و همراه با روغن هایی که از قبل بر روی بدن مالیده شده انجام می شود بادکش های گرم بهتر و مفیدتر از روش های سرد بوده و در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
    حجامت درد ندارد!
    در حجامت پس از بادکش عضو مورد نظر با یک تیغ استریل جراحی چند خراش سطحی به صورت مایل بر روی پوست ایجاد می‌شود اما حجامت خشک که همان بادکش نامیده می‌شود به وسیله لیوان مخصوص مکنده‌ای فقط کشش و مکش انجام شده و پوست در داخل لیوان جمع می‌شود و دیگر تیغ و ایجاد خراش در آن مطرح نیست.
    آیتی با بیان اینکه در حجامت نیز از بادکش استفاده می شود، گفت: در مواردی متخصص، بادکش درمانی را همراه با خونگیری کنترل شده انجام می دهد.
    کار را به کاردان باید سپرد
    مینایی با اشاره به اینکه بادکش درمانی به عنوان یک روش در درمان بیماری ها مطرح است، افزود: در طب ایرانی در تکمیل درمان بیماری ها از این روش استفاده می شود که می تواند بدون ایجاد عوارض درمان را تسریع کند البته ناگفته نماند هر کسی نمی تواند اقدام به انجام بادکش کند زیرا با انجام آن قلنج ایجاد شده و یک درد ثانویه به وجود می آید.
    وی ادامه داد: تنها کسانی که نسبت به بدن و آناتومی آن اطلاع کامل داشته یا تجربه بسیار زیادی در بادکش درمانی دارند می توانند این کار را انجام دهند زیرا تنها یک فرد متخصص  قادر به تشخیص آن است که چه زمانی بعد از ظهور کبودی باید لیوان را برداشته و این کار را متوقف کند تا فرد دچار عوارض نشده و به سلامتی او آسیب نرسد.
    این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه برخی افراد بدون مراجعه به متخصص و بدون آنکه علت درد (به خصوص دردهای عضلانی) خود را بدانند اقدام به انجام بادکش می کنند، افزود: این دردها گاهی ممکن است تا مدت های طولانی به دلیل انجام بادکش باقی بماند در صورتی که باید علت تشنج عصب که موجب اسپاسم عضلانی شده را پیدا و آن را درمان کرد.
    وجود لکه های قرمز روی بدن ورزشکاران+ بادکش درمانی ورزشکاران المپیکی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون