عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » برای ازدواج حتما این نکات را رعایت کنید+ پیدا کردن شریک مناسب

    برای ازدواج حتما این نکات را رعایت کنید+ پیدا کردن شریک مناسب

    برای ازدواج حتما این نکات را رعایت کنید+ پیدا کردن شریک مناسب

    بسیاری از دختران سرانجام رابطه دوستی یا عاشقانه خود را ازدواج می دانند در صورتی که برخی نشانه ها چیزی غیر از این را بازگو می کنند.
    به گزارش خبرنگار کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، دنیای امروز، دنیای ارتباطات اجتماعی و کسب اطلاعات و شناخت از پدیده های اطراف است به گونه ای که اگر کسی نسبت به علم و اخبار روز آگاهی نداشته باشد مورد تمسخر اطرافیان خود قرار می گیرد.
    برای ازدواج حتما این نکات را رعایت کنید+ پیدا کردن شریک مناسب
    حتی دوستی ها و شناخت اطرافیان نیز از این موضوع مبرا نیست و فرزندان امروز می خواهند بدون مشورت با دیگران زندگیشان را هدایت کنند و معتقدند نسل امروز با نسل قبل کاملا متفاوت است. به همین دلیل دختران و پسران با اطلاع یا عدم اطلاع خانواده ها در مکانهای بسیاری مثل دانشگاه با یکدیگر روبه رو شده و ضمن آشنایی بیشتر، دوستی می کنند درواقع از این راه قصد تشکیل زندگی آینده یا حتی پرکردن اوقات فراغت خود را دارند.
    این نشانه ها می گوید پسر مورد علاقه تان هرگز مال شما نخواهد بود!برای ازدواج حتما این نکات را رعایت کنید+ پیدا کردن شریک مناسب
    این دوستی ها شاید از دید پسران تنها یک دوستی ساده باشد اما دختران به دلیل ظرافت و روحیه حساس معمولا بعد از چند روز دوستی ساده به مرحله جدیدی از وابستگی وارد می شوند و با رویاپردازی، روابط خود را منجر به ازدواج می دانند در صورتیکه ممکن است اصلا فکر پسر به آن طرف نرود.
    از این رو وقتی روابط دوستی، به ازدواج نرسیده ختم می شوند معمولا دختران از لحاظ روحی ضربه می خورند، لذا سعی کردیم علائمی را که نشان می دهد یک رابطه به ازدواج ختم نمی شود یا درصورت ازدواج با شکست مواجه می شود برای جلوگیری از ضربه روحی و وابستگی شدید بی هدف، مطرح کنیم.
    ازدواج زورکی نیست
    علی باجلان متخصص روانشناسی و مشاور خانواده در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروزه جوانان می خواهند خود برای ازدواج تصمیم بگیرند و معتقدند اینگونه با شناخت کامل، فرد دلخواهشان را انتخاب می کنند، لذا با این اعتقاد به سمت دوستی با جنس مخالف در دانشگاه و مکانهای مختلف می روند.
    وی افزود: اما در این میان برخی افراد با یک حرف دوستی ساده، فکرشان به ازدواج می رود و اصلا با همین تفکر دوستی خود را جلو برده و برای رسیدن به آن از هیچ کاری دریغ نمی کنند، درواقع این افراد (معمولا دختران) فکر می کنند هرکسی که به سمتشان می آید قصد ازدواج دارد.
    این متخصص روانشناسی اظهار داشت: دختران در موارد حاد حتی اگر بدانند که آن پسر قصد ازدواج ندارد اما بازهم در ته دلشان می گویند که او را راضی خواهند کرد؛ درصورتی که وقتی کسی با نیت دوستی جلو می رود با هر تلاشی هم نمی توانند او را به ازدواج با خود متقاعد کنند.
    نشانه ها را دست کم نگیرید
    باجلان عنوان کرد: دختران و پسران با دیدن برخی علائم و نشانه ها باید متوجه شوند که رابطه به ازدواج و سرانجامی خوش ختم نمی شود از جمله این نشانه ها پنهان کردن خانواده از مخاطب (صحبت نکردن از پدر و مادر و نشان ندادن محل زندگی) است.
    وی افزود: هرچند که درصد کمی از پسران به دلیل حجب و حیا از مطلع و آشنا کردن خانواده های خود امتناع می کنند اما اگر قصد ازدواج مطرح باشد دو طرف زیر نظر خانواده رابطه خود را پیش می برند و دیگر بهانه ای برای صحبت نکردن از خانواده نیست.
    دور یکهویی ها را خط بکشید
    این متخصص روانشناسی درباره نشانه های دیگر گفت: دروغگویی دومین نشانه افرادی است که قصد ازدواج ندارند مثلا با اسم و کار مستعار، خود را جای فردی معتبر جا می زنند و متاسفانه گاه بسیار دیر، افشا می شوند.
    وی سومین نشانه را تکانشی بودن (زندگی کاملا بی برنامه، زود از کوره در رفتن و..) آنها دانست و بیان کرد: درواقع اینگونه افراد، شغل ثابتی ندارند و تحصیلاتشان را به سرانجام نمی رسانند، اما معمولا کسی که قصد ازدواج دارد با برنامه شروع به تلاش و مهیا کردن شرایط تشکیل خانواده می کند.
    روی پای خود بایستید
    چهارمین نشانه وابستگی است که افراد به برخی از اطرافیان خود ( مادر یا پدر یا دوست ) وابستگی شدید روانی یا اقتصادی دارند، لذا باجلان با ذکر مثالی عنوان کرد: پول گرفتن از پدر یا مادر نشانه عدم استقلال است، همچنین صحبت مداوم فرد از والدینش نشان می دهد از توانایی لازم برای تصمیم گیری های مستقل برخوردار نیست، بنابراین ختم ازدواج این افراد به طلاق بسیار زیاد است.
    وی ادامه داد: افراد با وابستگی زیاد دائما طرف مقابل خود را چک می کنند و معتقدند که همیشه باید در دسترس بود به همین دلیل ازدواجششان پایان خوشی نخواهد داشت.
    رابطه خود را با این افراد سریع بهم زنید
    این متخصص روانشناسی با اشاره به روابط اجتماعی نیز اظهار داشت: افرادی که در روابط اجتماعی خود افراط (قدرت زیاد در برقراری روابط  به گونه ای که چندین نفر را کنار خود دارند) یا تفریط (خجالتی و کم رو) می کنند، معمولا فرد مناسبی برای زندگی نیستند.
    وی توضیح داد: افراد کم رو ضمن عدم برقراری روابط اجتماعی صحیح، معمولا یک تصمیم گیرنده و حامی در خانه دارند که این مسئله آنها را برای تصمیم گیری های آینده با مشکل مواجه می کند، بنابراین ورود به یک رابطه با افرادی که اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری لازم را ندارند، اشتباه است.
    به گفته باجلان، اینگونه افراد در هنگام مواجهه با موضوع ترک مخاطب و قطع دوستی، معمولا شروع به گریه و تهدید به خودکشی خود می کنند.
    این مشاور خانواده اعلام کرد: رابطه با کسانی که تمام وقت خود را به رفاقت و دوستی با افراد مختلف می گذراند هرگز به یک زندگی مشترک ختم نمی شود هرچند که نوجوان و جوان سپری کردن اوقات را با همسالان خود می پسندد اما بیش از حد شدن این مورد زنگ خطر است.
    مراقب این سن فرزندانتان باشید
    باجلان تصریح کرد: نکات مذکور، نشان می دهد که دختر یا پسر می توانند با طرف مقابل خود به ازدواج برسند یا نه. البته یکسری علائم تخصصی (مانند اختلال شخصیتی و روانی ) هم وجود دارد که تشخیصش را باید به متخصصان سپرد.
    وی با اشاره به بازه سنی جوانان برای این موضوع یادآور شد: دختران تا ۱۵ یا ۱۶ سالگی و پسران تا ۲۲ یا ۲۳ سالگی (درواقع دوران تجربه بحران مدیریت) این اشتباهات و عدم شناخت صحیح را تجربه می کنند و معمولا با بالاتر رفتن سنشان دیگر کمتر در انتخاب و روابط خود با شکست مواجه می شوند.
    گفتنی است؛ هرفرد باید چند مورد از این علائم را داشته باشد و با داشتن یک مورد نمی توان نظری داد.
    بنابراین انتخاب پسر یا دختر مورد علاقه و تصمیم گیری برای ازدواج، بعنوان سرنوشت سازترین تصمیم زندگی فرد در طول عمر خود، بسیار باید با دقت صورت گیرد و تمام نکات وهشدارهای متخصصان را در جای جای تصمیمات مدنظر قرار داد چرا که بی توجهی به یک نشانه می تواند ازدواج فرد را تبدیل به طلاق و زندگی او را با یاس و ناامیدی همراه کند، چه بسا خیلی از افراد طاقت ضربات روحی و شکست را نداشته و دست به خودکشی می زنند اما توجه بیش از پیش به نشانه ها می تواند شما را به فرد ایده آل و خوشبختی، لحظه به لحظه نزدیکتر کند.
    برای ازدواج حتما این نکات را رعایت کنید+ پیدا کردن شریک مناسب

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون