شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » روانشناسی » تشخیص شخصیت افراد از روی نحوه ی خوابشان

    تشخیص شخصیت افراد از روی نحوه ی خوابشان

    تشخیص شخصیت افراد از روی نحوه ی خوابشان

    محققان با كشف چرايي خواب ديدن دريافتند بين روياها، شخصيت و احساسات افراد رابطه وجود دارد.
    به گزارش خبرنگار کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اگر شما تا کنون سعی کرديد معنای رویای هاي عجیب و غریبتان را كشف كنيد بايد بگوييم شما تنها نیستید. انسان ها از گذشته تاكنون به دنبال رمزگشايي اسرار خواب و رويا بوده اند امروزه به لطف تکنولوژی مدرن، ما قادر به دریافت درک بهتري از اتفاق هاي رخ داده در  زمان خواب هستيم.
    خواب های شما شخصیتتان را برملا می کندتشخیص شخصیت افراد از روی نحوه ی خوابشان
    چرا در خواب رويا مي بينيم؟
    پیشرفت های فن آوری كمك كرده اند تا دانشمندان فعالیت عصبی مغز را هنگامی که فرد به سرعت به خواب می رود مورد مطالعه  قرار دهند.
    در یک تحقيق سال ۲۰۰۴، دانشمندان كشف كردند كه كدام قسمت مغز منشا رويا ديدن است بر اساس گزارش يك علمی در آمریکا، سندرم “شارکوت- ويلبراند” یک بیماری نادر بوده که فرد توانایی رويا ديدن را از دست مي دهد البته این وضعیت اغلب با علائم شدید ديگر همراه نيز است.
    دانشمندان به تازگی با مطالعه بر روي یک بیمار كه نمي توانست رويا ببيند دريافتند كه برآمدگي چين خوردگي مغز او در طول یک سکته مغزی آسيب ديده این منطقه با پردازش بينايي، احساسات، و خاطرات ديداري در ارتباط است با توجه به علائم منحصر به فرد این بیمار، محققان نتیجه گرفتند که این بخش از مغز باید در ايجاد و مخابره رويا به ساير بخش ها نقش داشته باشد.
    تکنولوژی مدرن به دانشمندان كمك كرده است تا مکانیسم ها و روش هايي را بازیابی روند خواب ديدن  یادگرفته و دريابند كه چگونه يك انسان وارد مرحله رويا ديدن مي شود.
    در یک مطالعه سال ۲۰۱۱، یک تیم از دانشمندان ایتالیایی با  اندازه گیری امواج مغزی الکتریکی در خواب دريافتند که با بيدار شدن در طول خواب REM يك فرد رویاهای خود را بهتر به خاطر مي آورد چرا که امواج “فرکانس تتا در لوب فرونتال” در اين زمان پايينترين ميزان خود را نشان داده كه این مورد فعالیت مغز به ياد آوردن خاطرات در زمان بيداري بوده و بدان معنی است که مکانیسم های فیزیولوژی عصبی برای به خاطر سپردن رویاها و به خاطر سپردن وقایع زندگی تقریبا یکسان است.
    روياها در مورد شما شخصيت شما مي گويند؟
    كتاب هاي تعبير خواب يا رويا زيادي در دنيا وجود دارد كه تصاوير و اتفاقات افتاده در رويا را به معاني مختلف تفسير مي كنند كه بر اساس اعتقادات و باورهاي مردم  آن منطقه بوده البته بسياري از موارد نيز مفاهيم مشتركي دارند.
    رویاهای به عنوان يك شاخص خوب و مناسب درمورد ذهن یک فرد شناخته شده اند به عنوان مثال در بررسی های اخیر يك گروه مطالعاتي مشخص شده کسانی كه در طول روز بيشتر مطالعه مي كنند و در حال تحصيل مقاطع بالاتر هستند بيش از بقيه تمايل به خواب عميق دارند.
    دکتر مورگان يكي از محققان بر روي خواب گفت: ما اغلب در مورد موضوعاتي كه نگرانشان هستيم و به آن ها فكر مي كنيم خواب مي بينيم مثلا وقتي امتحاني يا يه آزمون مهم پيش رو داريم در مورد روز برگزاري يا نتيجه اش رويا مي بينيم.
    دکتر پاتریک بروک نويسنده تحقيق در مورد خواب گفت: حل مشکلات رويا و كابوس هاي مکرر و شفاف آسانتر از درمان خواب هاي نامفهوم و آزار دهنده است.
    محققان سلامت روان موسسه مرکزی آلمان اظهار داشتند: از نوع خواب و رويا انسان ها مي توان تا حدي شخصیت آن ها را تشخيص داد افرادی که در رویاهای  خود ارتكاب به قتل را بيشتر مي ديدند در زندگي واقعي  خشن تر بودند و حالت هاي تهاجمي بيشتري داشتند البته هنوز بين اين موضوع بين دانشمندان اختلاف وجود دارد.
     روياها از احساسات شما خبر مي دهد
    دانشمندان به تازگی قادر به توضیح برخی از مکانیسم های بیولوژیکی درگیر با خواب شدند.
    دکتر ساندر وندر لیندن محقق روانشناسي گفت: به نظر می رسد بسياري از رویاها برای تخليه  احساسات و خاطرات ما است.
    در یک مطالعه در آزمایشگاه خواب و تصویربرداری عصبی  دانشگاه برکلی بر اساس شواهد نشان داده شد كه بين خواب ديدن واحساسات افراد ارتباط وجود دارد واکر و همکارانش دریافتند که کاهش خواب REM منجر به کاهش توانایی درک احساسات پیچیده در زندگی روزمره مي شود با اين وجود هنوز مباحث پيچيده و پر رمز و رازي در مورد رويا ديدن انسان ها وجود دارد.
    تشخیص شخصیت افراد از روی نحوه ی خوابشان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب