عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » زندگی بدون عشق چه نشانه هایی دارد

    زندگی بدون عشق چه نشانه هایی دارد

    زندگی بدون عشق چه نشانه هایی دارد

    گاهی زندگی های شیرین و رویایی برخی زوجین با یکسری برداشتهای نابجا و اشتباه از عشق به ناکامی یا حتی طلاق منجر می شود.
    به گزارش خبرنگار کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در دوره زمانه امروز که به قول بعضی افراد باید زندگی را محکم چسبید که باد به آن آسیبی نزند با کمی دقیق شدن به جزئیات زندگی ها، کنکاش آمارها و عوامل موثر در طلاق به خوبی می توان دید که اگر با مبانی اصولی و باورهای صحیح و منطقی ازدواجی شکل گیرد، آنقدر استوار و محکم خواهد بود که با هر بادی نلرزد.
    هرچند ازدواجهای امروز اندکی سخت تر وخانواده ها برای فرزندانشان نگران تر هستند اما واقعیت امر اینجا است که با کمی افزایش اطلاعات از روشهای صحیح و موفقیت آمیز در ازدواج، می توان زندگی پایدار همراه با خوشبختی را تشکیل داد.
    علامت های یک زندگی بدون عشق/زندگی بدون عشق چه نشانه هایی دارد
    متاسفانه افزایش توقعات و خیال بافی برخی از دختران و پسران امروز (درباره همسر و داشتن تصورات اشتباه برای ساخت خانه و خانواده ای عاشق و رویایی)، تشکیل یا حتی حفظ زندگی را با سختی و مشکلات روبه رو کرده است.
    درصورتی که با اندکی آموزش اولیه و مشورت با روانشناسان می توان به سادگی برای تشکیل یا حفظ زندگی عاشقانه اقدام کرد و زندگی ای را ساخت که بین همگان زبان زد و نمونه باشد.
    تعریف از عاشق منحصربه فرد است
    علی باجلان روانشناس و مشاور خانواده گفت: هرکسی قبل ازدواج با توجه به محیط خانوادگی خود (روابط پدر و مادر یا اطرافیان مهم زندگی)، تعریفی ازعشق را مدنظر قرار می دهد، که این تعریف از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
    وی افزود: لذا برداشت از عشق و انجام رفتارهای عاشقانه بین فرد با همسرش فرق دارد و اکثر آنها از زندگی خانوادگی و دیدن تجربیات مختلف نشات می گیرد.
    باجلان عنوان کرد: در بحث عشق هر دوجنس زن یا مرد می توانند برداشتهای اشتباه را وارد رابطه خود کنند و با توجه به اینکه هر دو آنها به یکسری از افسانه ها در این باره اعتقاد دارند، تشخیص اینکه کدام جنس برداشتهای اشتباه بیشتری دارد خیلی سخت به نظر می رسد.
    باورهای قدرتمند زندگی را نابود می کنند
    این روانشناس با اشاره به اشتباه اکثر جوانان برای تصمیم ازدواج اظهار داشت: متاسفانه امروزه بسیاری از جوانان اعتقاد دارند تا عاشق کسی نشوند، تشکیل زندگی مشترک با او امکان پذیر نیست و حتی گاه قید بسیاری از خواستگارها یا گزینه های مناسب پیش رو برای ازدواج را به خاطر همین تفکر اشتباه ( که عاشق فرد نیستند) می زنند.
    باجلان گفت: تفکرات اشتباه به برخی اسطوره ها و افسانه های افراد از عشق بر می گردد که امروزه بسیاری از زندگی های زوجین را با مشکل مواجه ساخته، درواقع باورهای زن یا مرد آنقدر قدرتمند هستند که وقتی مرتفع نشوند می توانند یکی از عوامل فروپاشی و طلاق در زندگی باشند.
    به گفته وی، در بین مراجعان برای طلاق، خانواده های متعددی بدون هیچ مشکلی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، مالی و غیره؛ تنها از آن رو که تصوراتشان از عشق با واقعیت زندگی یکسان نبوده، قرار دارند.
    عشق در نگاه اول یا ازدواج ناخودآگاه
    این روانشناس با اشاره به باورهای اشتباه مراجعان خود که مکرر با آنها برخورد کرده، اظهار داشت: یکی ازاین باورهای غیرمنطقی پی بردن به عشق واقعی در نگاه اول است درواقع به اعتقاد برخی جوانان، اگر بنا به عشق و عاشقی است باید در همان نگاه اول مهر فرد به دل آنها بیفتد.
    علامت های یک زندگی بدون عشق/زندگی بدون عشق چه نشانه هایی دارد
    وی درباره عشق در نگاه اول که به اعتقاد روانشناسان ازدواج ناخودآگاه است، ادامه داد: در این نوع ازدواج، فرد با توجه به تصویرهای مناسبی که از جنس مخالف در ذهنش دارد حتی وقتی عکسی را می بیند آن را با ویژگی های ذهنیش تطبیق و بر این اساس به طرف مقابل جواب مثبت یا منفی می دهد، اما متاسفانه گاه فرد در این مطابقت دادن و درک واقعیت، اشتباه می کنند.
    به گفته این روانشناس، در این بین جذابیت ظاهری فرد بی تاثیر نیست.
    علامت های یک زندگی بدون عشق/زندگی بدون عشق چه نشانه هایی دارد
    فریب تب تند عشق رمانتیک را نخورید
    باجلان دومین باور اشتباه را حل شدن مشکلات با رابطه عاشقانه دانست و گفت: خیلی از زوجین معتقدند که عشق حلال مشکلات است، بعنوان مثال آنها می گویند با وجود عشق داشتن خانه مهم نیست و زیر یک چادر هم می توان زندگی کرد یا همسر معتاد را می توان درمان کرد.
    به گفته وی، عشق اصلی دارای سه مولفه مهم تعهد، صمیمیت و میل جنسی است که عشقهای رمانتیک ( دونفر لحظه به لحظه دلتنگ یکدگیر هستند و مدام با گذشت و فداکاری زاد نسبت به هم، یک رابطه رویایی را تجربه می کنند) مولفه اول را ندارد و نهایتا بعد از گذشت دوسال زنگ و نوعش تغییر می کند.
    این مشاور خانواده بیان کرد: افراد در روابط عاشقانه رمانتیک به اشتباه احساس می کنند که تب تندشان همواره همانگونه خواهد ماند و بدین صورت تمام مشکلات زندگی حل می شود.
    ذهن خوانی طول عمر دارد
    بسیاری از زوجین توقع دارند بعد گذشت مدتی از ازدواج همچنان همسر، حرفها و مشکلات را از چشمهای آنها بخواند، باجلان این موضوع را سومین باور اشتباه دانست وعنوان کرد:  وقتی چنین موضوعی را به افراد گوشزد می کنیم با این پاسخ که ” چرا ابتدا از چشمانم به حرفهایم پی می برد اما حال نه؟ ” روبه رو می شویم.
    این روانشناس افزود: این درست است که روزهای اول ازدواج بخاطر تجربه عشق رمانتیک و تمرکز کامل زن و مرد به رفتارها و واکنش یکدیگر، گاهی ذهن خوانی انجام می شود اما بعد از گذشت مدتی، استرس و مشکلات زندگی باعث کاهش ذهن خوانی و توجه کامل به طرف مقابل می شود که در این صورت باید زوجین با یکدیگر بیشتر حرف زنند.
    بی توجهی به علائم هشدار دهنده، ازدواج را به نابودی می کشاند
    باجلان با اشاره به اینکه به ازای هر مرد یا زن در جهان حداقل چندین مورد هستند که در زندگی مشترک او را خوشبخت می کنند، بیان کرد: تصور اینکه فرد فقط می تواند عاشق یک نفر باشد و اگر زندگی با او به نتیجه و سرانجام نرسد دیگر تجربه عشق و خوشبختی با کسی دیگر امکان پذیر نیست، کاملا باور اشتباهی است.
    دیده شده در بسیاری از ازدواج ها، فرد حتی با دیدن علائم هشدار دهنده ازدواج (مثل مشکلات رفتاری طرف مقابل) و بی توجهی به آنها، تنها از آن بابت که تجربه خوشبختی در زندگی مشترک را با یک نفر ممکن می داند، زندگی خود را به نابودی می کشاند.
    به گفته وی، این تصور اشتباه برای هر دختر و پسری وجود دارد که جزیک نفر، کسی دیگر نمی تواند به آنها عشق واقعی را هدیه دهد و در صورت نافرجام بودن روابطشان، تا آخر عمر تنها خواهند ماند.
    هر ثانیه پیگیر یکدیگر نشوید
    این مشاور خانواده گفت: باور اشتباه بعدی این است که فرد تامین هر نوع نیاز خود را وظیفه عاشقش و درواقع رفع آنها را پیوسته از سوی همسرش ضروری می داند.
    بسیار دیده شده که زن یا مرد در مقابل زندگی مشترک توقع دارند که همسرشان قید خانواده ، کار یا زندگی خارج از محیط خانه را بزند، باجلان در این خصوص ادامه داد: خیلی از زوجین معتقدند که همسرشان باید مدام در اختیار باشد و اکثر وقت خود با آنها بگذراند (معنی داشتن روابط عاشقانه را اینگونه می پندارند) درصورتی که برداشت اشتباه این چنینی در زندگی، طرف مقابل را دلزده و اذیت می کند.
    به گفته وی، این رفتار بیشتر در خانمها دیده می شود که هر ساعت با تماس گرفتن یا ارسال پیام قصد باخبر شدن از اوضاع و موقعیت همسرشان را دارند و معمولا هم آقایان چنین رفتاری را نمی پسندند.
    بنابراین باورها و برداشتهایی که قبل و گاه بعد از ازدواج برای هر دختر و پسر ایجاد می شود تجربه زندگی رویایی وداشتن روابط عاشقانه واقعی را از آنها می گیرد و باعث می شود هر روز بیشتر از دیروز روابطشان تلختر و گاه حتی به طلاق بکشد. اگر زوجین نتوانند، ناهماهنگی شناختی بین انتظارات و مواردی که در واقعیات وجود دارد را به درستی مدیریت کنند، بینشان فرسنگها فاصله افتاده و در زندگی با شکست مواجه می شوند.
    زندگی بدون عشق چه نشانه هایی دارد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf