آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » مواد غذایی مضر برای افراد میان سال+ افراد ۴۰ سال به بالا چه غذاهایی را نخورند؟

پرداخت وجه درب منزل

shoparak shop

مواد غذایی مضر برای افراد میان سال+ افراد ۴۰ سال به بالا چه غذاهایی را نخورند؟

مواد غذایی مضر برای افراد میان سال+ افراد ۴۰ سال به بالا چه غذاهایی را نخورند؟

14bee144-e4de-45ab-ae2e-2f1031a14476

مواد غذایی مضر برای افراد میان سال+ افراد ۴۰ سال به بالا چه غذاهایی را نخورند؟

مصرف مواد غذایی سالم در هر سنی فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما تغذیه خوب پس از ۴۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شما برای مبارزه با بیماری‌های شایع در دوران پیری مانند بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان به غذاهای سالم نیاز دارید. خوردن مواد غذایی سالم شما را پر‌انرژی، جوان و شاداب نگه می‌دارد. اگر دوست دارید جوان‌تر از سن واقعی خود باشید، از خوردن این غذاها خودداری کنید.
۱. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده
با کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده خداحافظی کنید یا مصرف آنها را به حداقل برسانید. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده سریع هضم می‌شوند، به طوری که سریعا باعث افزایش قند خون شده و شما را گرسنه و خسته می‌کنند. مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده در هیچ سنی توصیه نمی‌شود، اما عوارض آن پس از ۴۰ سالگی بیشتر است. چون انسان به طور طبیعی در این سن توده عضلانی بدنش را از دست می‌دهد و از آنجایی که بافت عضلانی سطح قند خون شما را کنترل می‌‌کند، کاهش توده عضلانی، شما را دچار نوسانات قند خون می‌کند.
۲. لبنیات پرچرب
مصرف لبنیات در سنین بالا موجب افزایش سلامتی می‌شود. لبنیات منبع کلسیم بوده و استخوان‌های شما را سالم و قوی نگه می‌دارند. وقتی می‌گویند مصرف لبنیات پس از ۴۰ سالگی به شما ضرر می‌زند، منظور محتوای چربی آن است. چربی‌های اشباع‌شده در لبنیات باعث افزایش کلسترول خون شده و شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند و با ایجاد التهاب مزمن باعث پیری سلول‌ها می‌شوند. لبنیات پرچرب مانند بستنی یا ماست پرچرب حاوی قند هستند و باعث افزایش وزن می‌شوند.
۳. نوشابه‌های رژیمی
مطمئنا در سنین بالاتر مثل دوران نوجوانی نوشابه نمی‌نوشید! اما نوشابه رژیمی هم می‌تواند در سنین بالاتر مشکلاتی ایجاد کند. نوشابه یک نوشیدنی فوق‌العاده اسیدی است. این بدان معنی است که نوشیدن آن در طول روز به مینای دندان شما آسیب می‌زند و خطر پوسیدگی دندان‌ها را افزایش می‌دهد. در نتیجه، نوشیدن نوشابه‌های رژیمی می‌تواند دندان‌های بلورین شما را به مرور زرد و بدرنگ جلوه دهد. با افزایش سن، عاج دندان‌های شما به طور طبیعی لکه‌ها را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود که لایه رویی دندان‌هایتان زرد شود. از آنجایی که نوشیدنی‌های اسیدی باعث ساییده‌شدن مینای دندان می‌شوند، عاج دندان بیشتر دیده می‌شود، بنابراین وقتی لبخند می‌زنید، دندان‌هایتان زرد به نظر می‌رسند. این عارضه معمولا با درمان‌های خانگی برطرف نمی‌شود.
۴. سوپ‌های سرشار از سدیم
سدیم از جمله عناصری است که باید پس از ۴۰ سالگی با آن خداحافظی کنید. نمک نیز مانند فسفر، تعادل کلسیم موجود در بدن شما را مختل می‌کند و با از بین بردن کلسیم، خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. همچنین فشار خون را بالا می‌برد و باعث می‌شود به تدریج دچار مشکلات قلبی شوید. سدیم حتی می‌تواند شما را خسته و فرسوده جلوه دهد. این عنصر باعث نفخ شده و چشم‌های شما را پف‌کرده نشان می‌دهد. همچنین آب پوست را خشک کرده و شما را مسن‌تر از سن واقعی‌تان جلوه می‌دهد.
۵. مارگارین
اگر از مارگارین به عنوان یک جایگزین سالم برای کره استفاده می‌کنید، بهتر است تجدید نظر کنید. مارگارین از چربی‌های گیاهی که به طور معمول در دمای اتاق به شکل مایع هستند، تهیه می‌شود. سپس، وارد یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژناسیون می‌شود تا به حالت جامد در بیاید. اما در این فرآیند یک سری چربی‌های ترانس تولید می‌شوند که بدترین نوع چربی‌ها هستند.
چربی‌های ترانس بیش از چربی‌های اشباع شده باعث افزایش سطح کلسترول ناسالم در بدن می‌شوند و شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند. این چربی‌ها همچنین باعث التهاب می‌شوند و آثار پیری را در شما قابل رؤیت می‌سازند، همچنین خطر ابتلا به سرطان و بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.
۶. گوشت فرآوری‌شده
اگر هنوز هم از گوشت‌های فرآوری‌شده مثل سوسیس، پپرونی، بیکن و بیکن بوقلمون استفاده می‌کنید، باید تجدید نظر کنید. این گوشت‌ها نه تنها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند، بلکه سرشار از چربی‌های اشباع شده‌ای هستند که باعث گرفتگی عروق می‌شوند و حتی ممکن است چربی‌های ترانس داشته باشند. این گوشت‌ها حاوی نیترات هستند که آب پوست را خشک کرده و شما را پیر و سالخورده جلوه می‌دهد. گوشت فرآوری‌شده می‌تواند منبع پروتئین باشد، اما عوارضی که از مصرف این گوشت‌ها به شما می‌رسد، کمتر از مزایای بالقوه آن است.

مواد غذایی مضر برای افراد میان سال+ افراد ۴۰ سال به بالا چه غذاهایی را نخورند؟

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

shoparak shop

پرداخت وجه درب منزل