امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » تازه های تکنولوژی » ۶ شغل مختص انسان ها + کامپیوتر ها نمی توانند ورزش کنند و آموزش دهند و درمان کنند و….

    ۶ شغل مختص انسان ها + کامپیوتر ها نمی توانند ورزش کنند و آموزش دهند و درمان کنند و….

    ۶ شغل مختص انسان ها + کامپیوتر ها نمی توانند ورزش کنند و آموزش دهند و درمان کنند و….

    هرچقدر هم که کامپیوترها از نظر فناوری و هوش مصنوعی پیشرفت کنند، نمی توانند در مواردی به پای انسان ها برسند بخصوص در ۶ شغل که می توان گفت کامپیوترها هرگز نمی توانند آن را از انسان ها بگیرند.
    کامیپوترها هرگز نمی‌توانند این ۶ شغل را از انسان‌ها بگیرند

    ۶ شغل مختص انسان ها + کامپیوتر ها نمی توانند ورزش کنند و آموزش دهند و درمان کنند و….
    به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هرروز خبر جدیدی از پیشرفت کامپیوترها در یک عرصه ی شغلی می رسد یک روز در پیش بینی های تجاری، یک روز در صنایع هوافضا، یک روز دیگر در نجات انسان ها از زیر آوارها و … در این میان نگرانی های پیش آمده است که آیا روزی فرا می رسد که کامپیوترها در زمینه ی هوش مصنوعی آنقدر پیشرفت کنند که جای انسان را بگیرند و انسان ها عملا بیکار شوند؟

    در جواب این سوال باید گفت: خیر، کامپیوترها برنامه ریزی شده اند و آنها نمی توانند در مشاغلی که نیازمند خلاقیت و طراحی است وارد شوند و تا کنون برنامه ای که خلاقیت را به ذهن ربات ها القا کند ساخته نشده است در ادامه به معرفی ۶ شغلی که کامپیوترها نمی توانند هرگز از انسان ها بگیرند می پردازیم.

    هنرهای خلاق

    نقاشی، مجسمه سازی، معماری های هنری… این ها مشاغلی هستند که نیازمند خلاقیت و هنر ویژه ای هستند که از ذهن انسان تراوش می شود گرچه در حال حاضر تکنولوژی هایی وجود دارد که می توانند تا حدودی تلاش هایی برای ایجاد هنرهای خلاقانه به انجام برسانند.

    هنرهای دیجیتالی مانند فتوشاپ و Illustrator همواره برای گرافیست ها بسیار مفید واقع می شوند.در این میان نباید پیشرفت هایی که دوربین های دیجیتالی تا به حال داشته اند را نیز از یاد ببریم، این پیشرفت ها سبب شده است که هنر عکاسی و تصویربرداری را به مراتب ارزان تر و خلاقانه تر از قبل شود.

    برای اضافه کردن خلاقیت بیشتر به این گونه هنرها می توان از موسیقی استفاده کرد و به همین منظور برنامه هایی مانند FL Studio و GarageBand توسعه داده شده اند. اما با این حال تلاش کامپیوترها هیچ زمان جایگزین جای هنرهای خلاق انسان ها نخواهد بود. هنر یک خلاقیت مخصوص بشر، تخیل و ابتکار است که نمی توان برای ساختن آن برنامه ای نوشت.

    ورزش های حرفه ای

    در این مورد منظور ما بازی های کامپیوتری در زمینه ی فوتبال ،ریسینگ یا مبارزه تن به تن نیست، منظور ما بازی واقعی، ورزش واقعی و رقابت واقعی است. دنیای امروز مملو از میلیون ها طرفدار ورزش است. انسان ها همواره دوست دارند ورزش کرده و حتی بازی ها و رقابت های ورزشی را تماشا کنند.

    ورزش ها یک روش بهتر برای تمایل انسان برای بازی کردن است؛ آیا یک استادیوم پر از ربات هایی که بازی را تماشا می کنند هیجان انگیز است؟! شاید برای چند لحظه جذاب باشد؛ اما پس از آن به مصنوعی بودن این موضوع می توان پی برد. از آنجا که انسان ها همواره در انواع مختلف ورزش ها فعالیت دارند، از این رو این حرفه همیشه زنده می ماند.

    بهداشت و درمان پزشکی

    در این زمینه برخلاف چیزی که هر روزه از پیشرفت های پزشکی در ذهن داریم نمی توان به ربات ها به عنوان یک پزشک یا پرستار نگاه کرد، برخی جنبه های پزشکی که به طور کامل مبتنی بر اساس دانش پزشکی، مهارت های فنی و تجزیه و تحلیل داده ها هستند، می توانند بدون دخالت انسان ها، توسط کامپیوترها اداره شوند.

    اما در این بین برخی عوامل بهداشت و درمان وجود دارند که کامپیوترها توانایی انجام آن ها را ندارند. زیرا کامپیوترها نمی توانند در خصوص اطلاعات ناقص بیمار و روان شناسی انسان تصمیم گیری کنند. به همین دلیل اگر بیماران در معرض معالجه و درمان ربات ها قرار گیرند، ممکن است مشکلات جدی بسیاری به وجود بیاید؛ زیرا احتمال اتخاذ یک تصمیم اشتباه وجود دارد.

    آموزش

    چه چیز یک کلاس درس را تاثیرگذار یا خارق العاده می کند؟ دقیقا درست فهمیدید کنش و واکنش فعالانه انسان ها که می توانند هیجان انگیز و بسیار پر از تحرک ذهنی باشد. هر پیشرفتی هم که در زمینه آموزشی روی بدهد نمی تواند جای این کنش و واکنش انسانی را بگیرد پس هرگز نیاز به معلم ها را از بین نخواهد برد.

    می توان گفت کلاس های درسی آنلاین، رشد چشمگیری داشته و تقریباً به محبوبیت بسیاری در بین مردم دست یافته است. اما حقیقت این است که محتوای چنین کلاس هایی همانند کلاس های درسی حضوری تأثیرگذار نیستند.

    وقتی به محتوای درسی در مدارس نگاه می کنیم این سوال پیش می آید که آیا کامپیوترها می توانند هنرهایی مانند موسیقی و ادبیات را همانند انسان ها آموزش دهند؟ پاسخ به چنین سئوالی کمی شک برانگیز است. البته ممکن است روزی این اتفاق بیفتد؛ اما اکتساب آموزش هایی که انسان ها آن ها را به طور تجربی و ذهنی کسب کرده اند، توسط ربات ها کمی دشوار است. علاوه بر این همواره تقاضاهایی برای خودآموزی وجود دارد. حتی اگر کلاس ها و مدارس پر از ربات ها باشد، بازهم این کامپیوترها قادر نیستند بر اساس توانایی هر کدام از دانش آموز ها آموزشی را ارائه دهند. پس شغل معلمی همیشه در انحصار انسان ها خواهد ماند.

    تضمین کیفیت

    کیفیت را چگونه معنا می کنیم؟ بخصوص در جنبه های مختلف زندگی انسانی که هر روز بیشتر به کیفیت نیاز دارد. آیا ربات ها می توانند این را برای انسان فراهم کنند؟ شاید با این توضیح بیشتر متوجه شوید که ربات ها از رده خارج می شوند ،ربات ها خراب می شوند نقص پیدا می کنند و همیشه به شکل جایگزین انسانی خواهند ماند، تا زمانی که اتوماسیون بخشی از اقتصاد انسان ها است، اشتباهاتی به وجود آمده است.

    از جمله ی این اشتباهات می توان به اختلالات ماشین ها و زنگ زدن فلزات اشاره کرد. مادربرد و دیگر قطعات ماشین ها می توانند مورد آسیب قرار بگیرند. حتی در شرایط کامل و بی نقص نیز نمی توان کیفیت را تضمین کرد. اما در دنیای واقعی هنگام بروز مشکل و اختلال، این انسان ها هستند که به خوبی می توانند آن ها را برطرف کنند.

    چرا نمی توان ماشینی را به وجود آورد که کیفیت را به طور کامل تضمین کند؟ زیرا کیفیت بی نهایت مفهوم ندارد. شرایطی را تصور کنید که برای این ماشین تضمین کیفیت نیز مشکل به وجود بیاید، آیا در این وضعیت ماشین تضمین کیفیت دوم با هدف کمک به ماشین اول طراحی خواهد شد؟! باید قبول کرد که در بسیاری مواقع نیاز شدید به انسان ها مشاهد می شود و در نهایت انسان تصمیم گیرنده ی نهایی است.

    سیاست و قانون

    در آینده سیستم های کامپیوتری زیادی خواهیم دید که به روند پیش بینی های سیساسی و تجاری و اقتصادی و سیاسی بپردازند، ولی این جایگزین انسان ها و قوه ی محرکه ی فکری برتر انسان ها نخواهد بود. هرچقدر هم به سیاست موجود در جهان امروزی بدبین باشید، همواره سیاست مدارانی هستند که مانند ربات ها سخت گیرانه و قاطعانه رفتار می کنند. اما اگر کمی واقع بینانه با این موضوع برخورد کنیم، می توان به طور منطقی و معقولانه به این نتیجه رسید که کامپیوترها هرگز نمی توانند در عرصه ی سیاست حضور داشته باشند.

    کامپیوترها هیچ زمان نمی توانند مسئول روستاها، شهرها و حتی کشورها شوند؛ کامپیوترها نمی توانند قوانین جدیدی را وضع کنند؛ همچنین قادرنخواهند بود بر اساس شرایط قضاوت کرده و تصمیم بگیرند. فرمانداران، نمایندگان مجلس، قضات و داوران همیشه از بعضی جهات به بصیرت انسانی نیاز خواهند داشت که کامپیوتر هرگز قادر به ارائه این نیاز نیستند.

    در پایان می توان پاسخ به سئوال «ربات ها قادر به انجام کدام شغل ها هستند؟» را بسیار ساده حدس زد. بصیرت، خلاقیت، نوآوری، شفقت و تخیل مواردی هستند که حتی اگر کامپیوترها هم قادر به انجام آن ها باشند، بازهم نیاز به انسان حس خواهد شد.از نظر بسیاری از اشخاص این انسان ها خواهند بود که هرزمان سلطنت خواهند کرد و هیچگاه هم نمی توان رباتی یا کامپیوتری ساخت که بتواند به خوبی انسان باشد. شاید جواب به سوالاتی که اکنون در ذهنتان پدیدار شده است را بتوان در آینده یافت و زمان نشان خواهد داد که چقدر کامپیوترها می توانند پیشرفت کنند.

    ۶ شغل مختص انسان ها + کامپیوتر ها نمی توانند ورزش کنند و آموزش دهند و درمان کنند و….

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • افست کتاب لاتین