گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » روش جلوگیری از بدخلقی/مواد غذایی که شمارا بد خلق میکنند
 

روش جلوگیری از بدخلقی/مواد غذایی که شمارا بد خلق میکنند

روش جلوگیری از بدخلقی/مواد غذایی که شمارا بد خلق میکنند

Headache. Expressions feelings and moods. Man suffering from headache

روش جلوگیری از بدخلقی/مواد غذایی که شمارا بد خلق میکنند

مواد غذایی به طور مستقیم بر ابعاد شیمیایی مغز ما اثر می‌گذارند؛ از این رو، خلق و خوی ما نیز به شدت تحت تاثیر انتخاب‌های غذایی‌مان قرار دارند. از این رو، درک تاثیر مواد غذایی مختلف نقش قابل‌توجهی در مدیریت یک زندگی سالم دارد. انتخاب مواد غذایی مناسب به بهبود خلق و خو کمک کرده و از شدت اضطراب و آشفتگی می‌کاهد. در این مطلب، شما را با ۱۰ ماده غذایی آشنا می‌کنیم که شما را بدخلق می‌کنند.
۱٫ نوشیدنی گازدار
این نوشیدنی‌ها حکم سم را دارند و بیشتر توسط افراد غمگین مصرف می‌شوند. نوشیدنی‌های گازدار حاوی قندهای ساده هستند که به سرعت جذب جریان خون‌تان می‌شوند. این امر باعث افزایش سریع انرژی می‌شود، اما پس از مدتی قند خون شما را افزایش داده و شما را بدخلق می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که نوشیدنی‌های گازدار بدون کالری هم مضر هستند.
۲ و ۳٫ آب‌میوه‌های پرقند و کوکتل‌ها
آب‌میوه‌ها و کوکتل‌ها معمولا پر از شکر هستند.آنها مثل نوشیدنی‌های گازدار محتوای قند زیادی دارند و سطح قند خون‌تان را افزایش می‌دهند. قند دریافتی از آب‌میوه به سرعت وارد جریان خون شده و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد، اما در نهایت با خستگی، تحریک‌پذیری و افسردگی همراه خواهد بود.
۴٫شیرینی دونات
نان شیرینی حلقوی دونات یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که محتوای قند زیادی دارد؛ کربوهیدرات‌های ساده موجود در این شیرینی شما را تا مدتی خوش و خرم نگه می‌دارند. اما در نهایت، تمرکز و هوشیاری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث بروز نوسانات خلقی سریع می‌شوند. نان شیرینی حلقوی از جوی سفید تهیه می‌شود که فاقد ارزش غذایی است، و قند زیادی دارد. اگر می‌خواهید مراقب کربوهیدرات دریافتی خود باشید، سعی کنید از سیب زمینی شیرین و جو استفاده کنید که هم سرشار از مواد مغذی هستند و هم فیبر سیرکننده زیادی دارند.
۵٫ نکتار آگاو
علی‌رغم اینکه این نکتار به عنوان یک محصول کم شیرین عرضه می‌شود، حاوی فروکتوز زیادی است. از این رو، مصرف این نکتار خطر ابتلا به سندرم متابولیک را افزایش داده و شما را در معرض نوسانات خلقی قرار می‌دهد. هر نوع قندی باید با رعایت اعتدال مصرف شود، اما در این مورد بهتر است از شربت‌های ۱۰۰٪ طبیعی استفاده کنید که هم مواد معدنی بیشتری دارند و هم از آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی و سالم برخوردارند.
۶٫ روغن سبزیجات
متخصصان توصیه می‌کنند که از مصرف روغن‌های سبزیجات اجتناب کنید، چون در تهیه آنها از چربی‌های صنعتی التهاب‌آور استفاده می‌شود. سطوح بالای اسیدهای چرب امگا۶ در این روغن‌ها باعث بروز نوسانات خلقی می‌شود و سطح انسولین بدن را بالا و پایین می‌برد. بهتر است به جای این روغن‌ها از روغن زیتون یا کره حیوانی استفاده کنید که خواص ضدسرطانی دارند و خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش می‌دهند.
۷٫ گوشت یخ‌زده
گوشت‌های بسته‌بندی شده مانند ژامبون، هات داگ و حتی بوقلمون، انرژی شما را می‌گیرند و خلق و خوی شما را دچار نوسانات زیادی می‌کنند. مواد نگهدارنده، رنگ و مواد افزودنی به کار رفته در تهیه این محصولات باعث نوسانات خلقی، احتباس آب و نفخ و سردرد می‌شوند. توصیه می‌شود به جای این محصولات از گوشت مرغ استفاده کنید که هم سالم‌تر و هم ارزان‌تر است!
۸٫ دانه‌های بسته‌بندی و فرآوری‌شده
این دانه‌ها به ظاهر انتخاب خوبی هستند، اما در تهیه آنها اغلب از یک ماده نگهدارنده به نام برومات پتاسیم استفاده می‌شود که از جذب ید توسط تیروئید جلوگیری به عمل می‌آورد. وقتی تیروئید شما نتواند به درستی عمل کند، دچار مشکل خواهید شد. روانپزشکان معتقدند که عملکرد تیروئید با بیماری افسردگی مرتبط است. این دانه‌ها همچنین حاوی سدیم و مواد افزودنی غیرمجاز هستند.
۹٫ بادام زمینی شور
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند اگر رژیم دارید، بادام زمینی شور نخورید. بادام زمینی موجود در فروشگاه‌ها حاوی مقدار زیادی سدیم، مواد افزودنی و طعم‌دهنده‌های مصنوعی است که با احساس افسردگی، ضعف و خستگی مرتبط است. از این رو، بهتر است به جای بادام زمینی شور از گردوی خام، بادام درختی و آجیل برزیلی استفاده کنید. تحقیقات جدید نشان داده است که گیاه رزماری نقش قابل‌توجهی در محافظت از مغز انسان به عهده دارد. شما می‌توانید از رزماری کبابی و کمی نمک دریایی به عنوان یک میان‌وعده سالم استفاده کنید.
۱۰٫ محصولات پخته
محصولات پخته شده سنتی مانند کوکی، کلوچه، کیک و پای، سرشار از قند تصفیه شده و روغن‌های اشباع هستند که شما را سنگین، بی‌حال و افسرده می‌کنند و نوسانات خلقی را به دنبال دارند. همیشه باید در مصرف شیرینی‌جات رعایت اعتدال را بکنید، اما انتخاب‌های خوشمزه دیگری هم وجود دارند که سالم‌تر و مغذی‌تر هستند.

روش جلوگیری از بدخلقی/مواد غذایی که شمارا بد خلق میکنند

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

آزمون های آنلاین گزینه ها