گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » سلامتی پوست و مو » روشی برای نرمی و زیبایی پوست/درمان با گلیسیرین برای نرمی و زیبایی پوست شما

    روشی برای نرمی و زیبایی پوست/درمان با گلیسیرین برای نرمی و زیبایی پوست شما

    روشی برای نرمی و زیبایی پوست/درمان با گلیسیرین برای نرمی و زیبایی پوست شما

    abc9b598-c64e-4a9d-bf1a-f587effa60d9

    روشی برای نرمی و زیبایی پوست/درمان با گلیسیرین برای نرمی و زیبایی پوست شما

    خالصش خوب نیست!
    درست است که هرچیزی خالصش بهتر است اما همان‌طور که گفته شد گلیسیرین در صورتی که خالص مصرف شود به جای رطوبت دهی به پوست، آن را خشک‌تر می‌کند. در آب و هوای خشک استفاده از گلیسیرین خالص باعث می‌شود رطوبت از لایه‌های عمیق پوست خارج شده و به سطح می‌آید و با رسیدن به سطح پوست، بخار شده و پوست را بدتر خشک می‌کند. بهترین کار آن است که از کرم‌های حاوی گلیسیرین استفاده کنید چون این کرم‌ها افزودنی‌هایی دارند که مانع از دست رفتن رطوبت از دست می‌شود اما اگر اصرار دارید از گلیسیرین خالص استفاده کنید بهتر است آن را با آب رقیق کنید.

    سد بزرگ در برابر خشکی پوست
    آنچه در پوست باعث رطوبت طبیعی می‌شود تولید مواد شیمیایی محلول در آب توسط خود پوست است که آن را مرطوب و پر آب نگه می‌دارید. حالا گلیسیرین کاری مانند همین عملکرد طبیعی بدن را انجام می‌دهد. در اصل گلیسیرین رطوبت محیط را جذب پوست می‌کند و قدرت محافظتی آن را بالا می‌برد تا بتواند مواد شیمیایی مضر را از بین برده و باعث نگهداری آب در پوست می‌شود و خشکی پوست را از بین می‌برد.

    رطوبت رسانی به مو با گلیسیرین
    گلیسیرین علاوه بر رطوبت رسانی به پوست یک آب‌رسان فوق‌العاده برای موها هم به‌حساب می‌آید و می‌تواند خشکی مو را بگیرد. گلیسیرین مو را در برابر آسیب‌های ناشی از حالت‌دهنده‌های حرارتی مانند اتوی مو و سشوار محافظت می‌کند. نکته‌ای که در استفاده از گلیسیرین برای مو باید در نظر داشته باشید این است که در صورت داشتن موهای فر در محیط مرطوب از گلیسیرین استفاده نکنید چون رطوبت موجود در هوا با رطوبت اضافی گلیسیرین جمع شده و باعث وز شدن مو می‌شود. می‌توانید برای موهایتان اسپری گلیسیرین بسازید به این ترتیب که مقدار مساوی گلیسیرین را با آب مخلوط کرده و در یک بطری آب‌پاش بریزید، آن را خوب تکان دهید و بعد چند قطره اسانس رزماری یا اسطوخودوس یا روغن درخت چای به آن اضافه کنید و بعد از هر بار حمام به موهای‌تان اسپری کنید.

    گلیسیرین زخم را خوب می‌کند
    درست است که مهم‌ترین خاصیت گلیسیرین رطوبت رسانی آن به پوست است اما تحقیقات جدید نشان داده است که گلیسیرین خواصی بسیار بیشتر از نرم‌کنندگی پوست دارد. این بررسی‌ها نشان داده گلیسیرین به سلول‌های پوستی کمک می‌کنند تا بهتر رشد کنند و کامل شوند. رشد سلولی می‌تواند در درمان مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و سرطان موثر است. همچنین گلیسیرین در اصل زمان بهبود جراحت‌ها را کوتاه‌تر میکند موجب می‌شود پوست برای بهبود سریع‌تر تحریک‌شده و سلول‌هایش را هر چه سریع‌تر ترمیم کند.

    نرم‌کننده پوست‌های خشک
    در صورتی که به کمک پزشک یا مطالعه فراوان به این نتیجه رسیده‌اید که پوست خشکی دارید بهتر است یک ماسک صورت با گلیسیرین تهیه کنید. برای این کار به مواد زیر نیاز دارید:
    گلیسیرین: یک قاشق غذاخوری
    عسل: یک قاشق غذاخوری
    آب: دو قاشق غذاخوری
    آرد جو: کمی
    گلیسیرین، عسل و آب را به‌خوبی با هم مخلوط کنید  بعد کمی آرد جو به آن اضافه کنید تا این ماسک حالت خمیری به خود بگیرد. حالا آن را به شکل ماسک روی صورتتان بگذارید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد آبکشی کنید. اگر دلتان خواست می‌توانید به جای آب در مواد مورد نیاز ماسک از چای بابونه یا حتی شیر استفاده کنید.

    پوست بازوها را روشن می‌کند
    برخی اوقات به دلیل مدل قرار دادن دست‌ها و آرنج‌ها این قسمت تیره‌تر از بخش‌های دیگر دست می‌شود و منظره نازیبایی را ایجاد می کند. یک راه‌حل بی‌نظیر برای از بین بردن این دو رنگی پوست دست استفاده از گلیسیرین است. اما اول باید آب یک عدد لیمو را با مقدار کافی شکر ترکیب کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند. این ترکیب را هر روز حدود ۵ دقیقه روی آرنج‌هایتان ماساژ دهید. لیمو به رنگ بری پوست کمک کرده و شکر هم سلول‌های مرده موجود روی سطح پوست را کاملا از بین می‌برد. بعد از آنکه آرنجتان را با این مخلوط خمیری ماساژی دادید وقت آن است که یک مخلوط با گلیسیرین و گلاب تهیه کنید و این مخلوط کرمی را هم روی بازوهایتان بمالید. این کار باعث کاهش تولید ملانین شده و در نتیجه روشن شدن رنگ قسمت‌های تیره می‌شود. گلاب و گلیسیرین هر دو رنگ‌برهای طبیعی به حساب می‌آیند و می‌توانید سلول‌های مرده را از روی پوست برداشته و پوست را تمیز و شفاف کنند.

    درخشان کننده پوست
    گلیسیرین بدون آنکه پوست را چرب کند رطوبت لازم را به آن می‌رساند و منافذ پوستی را باز نگه می‌دارد. برای همین استفاده از آن به عنوان ماسک درخشان کننده پوست به‌شدت توصیه می‌شود.  ماسک گلیسیرین شما را از شر سلول‌های مرده و کدر پوست خلاص کرده و پوست را درخشان می‌کند. برای ساختن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:
    سفیده تخم‌مرغ : یک عدد
    عسل: یک قاشق غذاخوری
    گلیسیرین: یک قاشق غذاخوری
    سفیده یک تخم‌مرغ با یک چنگال یا همزن آن‌قدر بزنید تا کاملا سفید شود، بعد به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. عسل علاوه بر‌ این‌که برای سلامت پوست مفید است، خاصیت چسبندگی آن باعث می‌شود، سلول‌های مرده سطح پوست به‌خوبی کنده شوند. حالا به مخلوط یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا پف کند. حالا باید این مخلوط را به صورتتان بمالید. این ماسک را هرجایی به جز چشم بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت خشک شود تا وقتی ماسک را از روی صورتتان می‌کنید سلول‌های مرده پوست هم همراه آن کنده شود. بعد صورتتان را در آب سرد بشویید.

    نرم‌کننده دست‌های زبر
    یک مشکل شایع با سرد شدن هوا خشکی پوست دست است. اگر بخواهید به‌صورت طبیعی دست‌هایتان را نرم کنید نسخه پیشنهادی ما گلیسیرین و گلاب است. این دو را با هم مخلوط کنید و آن را به دستتان بزنید. اگر می‌خواهید همراه با نرم شدن پوست دست آن را سفیدتر هم بکنید بهتر است مقداری عسل و آب لیمو ترش را هم مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه روی دست‌ها بمالید و بعد بشویید.

    انعطاف‌پذیر کردن پوست با گلیسیرین
    هرچه سن بالاتر می‌رود پوست خاصیت انعطاف‌پذیری خود را بیشتر از دست می‌دهد اما گلیسیرین به پوست کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیر باقی بماند. در تحقیقاتی که به‌تازگی انجام شده مشخص شده است که اگر ۱۰ دقیقه گلیسیرین روی پوست بماند می‌تواند خاصیت انعطاف‌پذیری بافت‌های پوستی را بهبود دهد، علاوه بر این، بررسی‌های دیگر روی موش‌ها  هم نشان داده  مصرف گلیسیرین روی ‌موش‌ها، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد.
     بهبود کبودی با گلیسیرین
    همان‌طور که گلیسیرین به بهبود زخم و جای زخم کمک میکند می‌تواند در بازسازی کبودی، التهاب و ورم هم کمک کند. براساس پژوهش‌های انجام شده  محصولات و کرم‌های حاوی گلیسیرین می‌توان میزان کبودی را تا حد زیادی کاهش داد و زمان بهبود را کوتاه‌تر می‌کند.

    قوی سازی پوست در برابر التهاب
    استفاده از گلیسیرین می‌تواند از پوست در مقابل حساسیت‌ها و التهاب‌ها محافظت کند. یک بررسی نشان داد وقتی پوست افراد در معرض مواد حساسیت‌زا و التهاب‌زا قرار می‌گیرد و بعد برای درمان آن از گلیسیرین استفاده می‌شود تاثیرات منفی مواد التهاب‌زا از بین می‌رود.
    در اصل این بررسی نشان داد با استفاده از گلیسیرین مقاومت پوست بالا می‌رود و سرعت بازسازی پوست افزایش پیدا می‌کند.

    روشی برای نرمی و زیبایی پوست/درمان با گلیسیرین برای نرمی و زیبایی پوست شما

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی