هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » علم و فناوری » دانستنی ها » خودداری از اشتباه تست زدن در امتحان/ترفند های تست زدن در کنکور

    خودداری از اشتباه تست زدن در امتحان/ترفند های تست زدن در کنکور

    خودداری از  اشتباه تست زدن در امتحان/ترفند های تست زدن در کنکور

    چگونه از اشتباه در تست زنی و امتحان خودداری کنیم

    خودداری از  اشتباه تست زدن در امتحان/ترفند های تست زدن در کنکور

    تست و امتحان از روزمره های هر دانش آموزی است. یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین این امتحانات کنکور و امتحان نهایی آخر سال است. برای برخی امتحان بیشتر از دانش و سواد به تکنیک تست زنی نیاز دارد. گاهی اشتباهات کوچک در این مسیر زحمت یکسال دانش آموز را به هدر می دهد. در این چگونه به نکات لازم در تست زنی و امتحان می پردازیم.

     

    چگونه

    ۱

    هیچ سوالی را بی پاسخ رها نکنید هیچ چیز بدتر از این نیست که از روی سوال سختی رد شوید تا بعدا در وقت بهتری به آن فکر کنید- اگر اصلا بعدا به خاطر بیاورید که به این سوال بازگردید. مسئله ی مهم در این رابطه فراموش کردن بازگشتن به سوالات بی پاسخ است. جواب خالی همیشه پاسخی اشتباه است! نکته: هر بار که از روی سوالی رد شدید، کنار آن علامت بگذارید.

    ۲

    به یک سوال دو پاسخ ندهید. شگفت زده می شود اگر بدانید چندین بار دانش آموزان به یک چند گزینه ای دو پاسخ داده اند. این کار باعث می شود که هر دو پاسخ اشتباه باشد! نکته: ورقه ی خود را نگاه کنید و مطمئن شوید که تمام سوالات چند گزینه ای و درست و غلط تنها یک پاسخ دارند.

    ۳

    تمام جواب ها را با دقت به پاسخ نامه انتقال دهید. اساسا بدترین اتفاق برای دانشجویان ریاضی این است که پاسخ سوالی را روی ورقه درست محاسبه کنند، اما در زمان انتقال آن به پاسخ نامه اشتباه کنند! نکته: هر جوابی را که به پاسخ نامه منتقل می کنید دوبار بررسی کنید.

    ۴

    در حین پر کردن خانه ها مراقب باشید. این اشتباهی است که هزینه ی بالایی دارد اما خیلی راحت اتفاق می افتد. به تمام گزینه ها نگاه می کنید و حرفی را که درست است انتخاب می کنید اما در پاسخ نامه گزینه ای را علامت می زنید که نزدیک به حرف درست است اما پاسخ صحیح نیست. نکته: مطمئن شوید حرف/ پاسخ شما همانی است که انتخاب کرده اید.

    ۵

    فصول اشتباه را نخوانید. زمان آزمون، از فصول و مباحث امتحان اطمینان یابید. زمان هایی وجود دارد که معلم از فصلی امتحان می گیرد که در کلاس مورد بحث قرار نگرفته است. از سوی دیگر معلم ممکن است سه فصل را درس بدهد و امتحان تنها از بخشی از این فصول باشد. در این حالت ممکن است شما مطالبی را خوانده باشید که در امتحان نیامده اند.

    ۶

    ساعت را نادیده نگیرید. یکی از رایج ترین اشتباهات دانش آموزان در هنگام امتحان ناتوانی در کنترل زمان است. در این حالت است که تنها ۵ دقیقه ی پر از استرس و ۵ سوال بی جواب باقی می ماند که از روی برگه به شما زل زده اند. نکته: همیشه چند لحظه ی اولیه آزمون خود را به ارزیابی وضعیت سوالات و همچنین پاسخ های آن اختصاص دهید. یک برنامه ی زمانی تعیین کنید و به آن پایبند باشید.

    ۷

    تمام دستورالعمل های برگه ی سوالات را دنبال کنید. اگر معلم می گوید: «مقایسه کنید» و شما «تعریف کرده اید» نمره از دست می دهید. همیشه کلماتی در سوالات به کار می روند که باید معنی آنها را درک کنید و از آنها پیروی کنید. نکته: معنی کلمات زیر را بدانید: رئوس مطالب: ارائه ی معنی توضیح: ارائه ی پاسخ با بررسی کامل و یا توضیحات روشنی از مشکل و راه حل آن برای فقط یک سوال خاص ارزیابی: جدا کردن روش یا مسئله و توضیح گام به گام آن تناقض: نشان دادن تغییرات مقایسه: نشان دادن شباهت و همچنین تفاوت. نمودار: توضیح و کشیدن نمودار و یا شاید دیگر نمایش های بصری برای توضیح مطلب خود

    ۸

    با تفکر بیش از حد اتلاف وقت نکنید: بسیار محتمل است که روی یک سوال بیش از حد فکر کنید و به خوتان شک کنید. اگر می خواهید به جواب خود دوباره فکر کنید، بسیار احتمال دارد که پاسخ درست را به نادرست تغییر دهید. نکته: زمانی که سوالی را می خوانید، همان لحظه پاسخ دهید. با دانستن اینکه به غریزه ی اولیه ی خود شک می کنید، زمان فکر کردن خود را محدود کنید.

    ۹

    از خراب کاری علمی خودداری کنید: اگر جوهر خودکارتان تمام شود و نتوانید امتحان را تمام کنید، پاسخ های خالی همه غلط تلقی می شوند زیرا ممکن است به هر دلیل دیگری نیز خالی مانده باشند. تمام شدن جوهر یا شکستن نوک مداد گاهی به معنی ناتمام ماندن امتحان در نیمه ی راه است که باعث می شود نمره ی شما بد شود. نکته: همیشه مداد و خودکار اضافی داشته باشید.

    ۱۰

    فراموش نکنید که نام خود را روی برگه بنویسید گاهی ننوشتن نامتان باعث افتادن از آن درس می شود. این امر زمانی اتفاق می افتد که ممتحن آزمون دهنده را نمی شناسد و یا معلم پس از آزمون به دانش آموز دسترسی ندارد (مانند امتحان پایان سال). در این شرایط خاص (یا اگر معلمتان خیلی سخت گیر باشد) هر برگه ای که اسم نداشته باشد دور ریخته می شود. نکته: همیشه نام خود را قبل از شروع امتحان روی برگه بنویسید.

    خودداری از  اشتباه تست زدن در امتحان/ترفند های تست زدن در کنکور

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی