حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » روانشناسی » تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    آرام باشید؛ شما شایستگی آرامش را دارید! مطمئن باشید اگر بین استرس و آرامش در موقعیت‌های هیجانی، دومی را انتخاب کنید، به راه‌حل‌ها و روش‌های بهتری می‌رسید. برای آرام بودن به‌دنبال راهکارهای عجیب و غریب، دارو و یا استخر آخر هفته نباشید، شما به راهکارهایی نیاز دارید که نه تنها شما را به انزوا نکشاند بلکه در کمتر از نیم‌ساعت آرامش را به شما باز گرداند.

    ما فهرست ۱۰ روش را برای دورکردن استرس آماده کرده‌ایم. شاید در نگاه اول انجام برخی از این موارد کمی سخت به نظر برسد ولی مطمئن باشید اگر تنها ۳۰ دقیقه را در طول روز به این کارها اختصاص دهید، نتایج خارق‌العاده‌ای خواهید گرفت.

    مدیتیشن کنید

    meditation

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    چند دقیقه مراقبه در طول روز می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. تحقیقات روانپزشکان نشان داده است که مراقبه بر مسیرهای عصبی مغز تأثیر می‌گذارد و شما را در برابر اضطراب منعطف‌تر می‌کند. تا کنون مدیتیشن نکرده‌اید؟ بسیار ساده است؛ روی زمین چهارزانو و صاف بنشینید، چشمانتان را ببندید، ذهن‌تان را از هر فکری خالی کنید. در طول مراقبه نفس‌های آرام، طولانی و عمیق بکشید و تنفس شکمی داشته باشید. سعی نکنید به اطراف بی‌توجه باشید، مهم این است که کاملاً بر سکوت و صداهای اطراف آگاهی داشته باشید و بتوانید آرامش خود را حفظ کنید.

    عمیق نفس بکشید

    پنج دقیقه به خود فرصت بدهید و بر روی نفس کشیدن‌تان تمرکز کنید. صاف بنشینید، چشم‌های‌تان را ببندید و دست خود را روی شکم‌تان بگذارید. به آرامی و طولانی دم را از بینی خود فرو برید و تنفس شکمی داشته باشید و باز هم به آرامی و طولانی بازدم خود را از دهان بیرون بدهید. تنفس عمیق می‌تواند با کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون در مقابل استرس مقابله کند و به شما آرامش بیشتری بدهد.

    به اطراف آگاه باشید

    nature

     

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    چند دقیقه به خود زمان بدهید و سعی کنید به آرامی با محیطی که با آن در تماس هستید، ارتباط برقرار کنید. نوازش صورت‌تان را با باد به خوبی احساس کنید، سعی کنید با زمینی که پای‌تان را روی آن گذاشته‌اید، ارتباط بگیرید. به بافت، طعم، بو و مزه‌ی غذایی که در حال خوردن آن هستید فکر کنید. وقتی در لحظه‌ی حال هستید و به جزئیات زمانی که در آن قرار دارید، توجه می‌کنید، استرس زودتر از شما دور می‌شود.

    با دیگران در تماس باشید

    happiness

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    شبکه‌های اجتماعی شما یکی از بهترین ابزارها برای کاهش استرس هستند. با دیگران حرف بزنید و ترجیحاً این کار را رودررو انجام دهید. اگر ممکن نبود با یکی از دوستان‌تان تماس بگیرید و مدتی با او گفت‌وگو کنید. اگر ارتباط خود را با دیگران قوی‌تر کنید، دیدگاه‌های تازه‌ای به دست می‌آورید.

    بدن خود را اسکن کنید

    اعضای مختلف بدن خود را اسکن کنید تا بدانید استرس چطور بر روی آن اثر می‌گذارد. در یک حالت آرام این اسکن را از انگشتان پای خود شروع کنید. چشمان‌تان را ببندید و تمام اجزای بدن را یک به یک از انگشتان پا تا سر در ذهن خود تصور کنید. کارکرد آنها را به ترتیب در ذهن خود مرور کنید. تکرار این فرآیند در طول زمان به شما کمک می‌کند تا به احساسات و عکس‌العمل‌های بدن خود در طول زمان آگاه شوید و بتوانید آنها را کنترل کنید.

    کمپرس کنید، ماساژ بگیرید

    Use-Color-Relieve-Stress

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    یک کمپرس آب گرم بر روی شانه‌ها و گردن خود قرار دهید. چشمان خود را ببندید و عضلات صورت، گردن، قفسه‌ی سینه و کمر خود را به آرامی رها کنید. بعد از ۲۰ دقیقه کمپرس آب گرم را بردارید و با یک توپ تنیس و یا یک رول فومی، ماساژ را آغاز کنید. برای ماساژ گرفتن ضرورتاً به یک ماساژور حرفه‌یی نیاز ندارید، توپ را بین بدن خود و دیوار بگذارید و آن را فشار دهید. در نقاط مختلف گردن و کمر خود این حرکت را تکرار کنید.

    بلند بخندید

    یک خنده‌ی خوب و بلند تنها تخلیه‌ی روانی و احساسی نیست. این کار «کورتیزول»، هورمون استرس بدن شما را نیز کاهش می‌دهد. همچنین یک ماده‌ی شیمیای مغز شما به نام «اندورفین» را افزایش می دهد که به بهبود خلق‌وخوی شما کمک می‌کند. فیلم‌های کمدی، طنزهای تلویزیونی و یا گپ زدن با کسی که دوستش دارید می‌تواند محرک شما برای یک خنده‌ی بلند باشد.



    به یک موسیقی خوب گوش دهید

    music

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش می‌تواند فشار خون، ضربان قلب و اضطراب را کاهش دهد. یک فهرست از موسیقی‌های محبوب‌تان و نیز صداهای طبیعت(مانند صدای دریا، حباب، آواز پرنده) را تهیه کنید و به ذهن‌تان اجازه دهید که بر روی ملودی‌ها، خواننده‌ها و ساختارهای مختلف موسیقی تمرکز کند.

    ورزش کنید

    walkingshoes

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    لازم نیست برای کاهش استرس بدوید! همه‌ی شکل‌های ورزش از یوگا تا پیاده‌روی می‌تواند افسردگی و اضطراب شما را کاهش دهد. کاری که با افزایش مواد شیمیایی خوب بدن و دفع سموم بدن شما را برای مقابله با استرس، تمرین می‌دهد. می‌توانید یک پیاده‌روی سریع در اطراف ساختمان خود داشته باشید، از پله‌ها بالا و پایین بروید و یا چند حرکت کششی انجام دهید.

    شکرگذار موهبت‌ها باشید

    همیشه چیزهای خوب را به خود یادآوری کنید. یک مجله‌ی خوب که مطالبش شما را سرحال می‌آورد کنار تخت، توی کیف و یا در محل کار خود داشته باشید. برای دورکردن استرس و تفکرات منفی باید شکرگذار موهبت‌هایی باشید که در کنار خود دارید. یادتان نرود که برای کار جدید، پروژه‌ی تازه و یا دیدار یک دوست، یک جشن کوچک برگزار کنید. هر وقت استرس به سراغ‌تان آمد، به خودتان تذکر دهید که چه چیزهایی در زندگی واقعاً مهم هستند.

    تکنیک های بازگرداندن آرامش در نیم ساعت/روش های رسیدن به بهترین راه حل

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال