لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی تخصصی گوشی الجی لئون LG Leon

    نقد و بررسی تخصصی گوشی الجی لئون LG Leon

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل اندرویدی ال جی لئون دوسیمکارت

    Review LG Leon Dual SIM

    LG Leon Dual SIM - H324t

    دو سیم کارته
    حافظه داخلی : ۴ گیگابایت
    شبکه های ارتباطی : ۲G، ۳G
    دوربین : ۸ مگاپیکسل + دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
    پردازنده : Quad Core Cortex-A7 CPU – چهار هسته ای با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز

    ***

    مزایا :
    پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
    سخت‌افزار قدرتمند با توجه به بازی قیمت
    باتری با ظرفیت قابل قبول
    معایب :
    دوربین سلفی با رزولوشن بسیار کم
    دوربین اصلی با کیفیت پایین
    ضخامت زیاد

    طراحی و ساخت

    ضخامتی نزدیک به یازده میلی‌متر برای گوشی‌های سال ۲۰۱۵ کمی زیاد است. البته اگر بدانید با سخت‌افزار و باتری رده بالایی هم روبرو نیستید، این ضخامت بیشتر هم شما را آزار خواهد داد. اما لئون با ضخامتی نزدیک به ۱۱ میلی‌متر در جریان کنفرانس MWC2015 معرف شد.
    در لبه‌ی بالایی میکروفون دوم و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در کنار هم مشاهده می‌شوند. لبه‌های سمت راست و چپ هم خالی هستند و هیچ‌گونه شیار، کلید و درگاهی در آن‌ها وجود ندارد. درلبه‌ی پایینی هم پورت MicroUSB و میکروفون اصلی مکالمه قرار دارند. روی گوشی جایی است که صفحه‌ی ۴٫۵ اینچی لئون قرار گرفته است.
    در بالای نمایشگر دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و اسپیکر مکالمه وجود دارند. در زیر نمایشگر هم برند تجاری LG مشاهده می‌شود. LG در لئون هم بر سنت خود تاکید دارد و کلیدهای کنترل صدا و روشن/خاموش را در زیر دوربین اصلی و بر روی قاب پشتی قرار داده است.

    گوشی موبایل ال‌جی لئون دو سیم کارته
    طراحان این شرکت معتقدند که این نوع قرارگیری به کنترل آسان‌تر کلیدها در هنگام مکالمه کمک می‌کند. دوربین اصلی در بالای این کلید های قرار داردو همچنین فلش دوربین از نوع LED در سمت راست دوربین است.

    در پایین قاب پشت هم برند LG و اسپیکر اصلی  در کنار هم قرار دارند. جنس قاب پشتی هم مانند باقی بدنه‌ی گوشی  از پلاستیک است و مانند G3 نوعی پرداخت روی آن انجام شده که مانند فلز جلوه کند. البته باید گفت  LG در ساخت این گوشی ظرافت کمی به کار برده است. این گوشی در قاب پشتی و جایی که دوربین و کلید‌ها قرار دارند دارای برآمدگی است و همین موضوع از ظرافت و زیبایی آن می کاهد. در زیر این قاب هم محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها در سایز میکرو و البته حافظه‌ی جانبی و باتری مشاهده می‌شود.

    صفحه نمایش

    در لئون شاهد یک صفحه‌ی نمایش ۴٫۵ اینچی هستیم که رزولوشن ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل دارد. این نمایشگر در هر اینچ‌اش ۲۱۸ پیکسل را جا داده است. این صفحه‌ نمایش از فن‌آوری IPS بهره می برد پس کاربر نباید برای دیدن محتویاتش از زوایا نگران باشد. اما از حس‌گر روشنایی خبری نیست و نمایشگر نمی‌تواند خود را با نور محیط هماهنگ کند و همیشه از سطح خاصی از روشنایی که توسط کاربر تنظیم شده استفاده می‌کند. اگر کاربراز تمام روشنایی صفحه‌ی نمایش هم استفاده کند باز هم در خوانایی آن در نور مستفیم دچار مشکل خواهد شد. قابلیت دیگر روشن و خاموش کردن نمایشگر با دو ضربه یا همان «دبل ناک» (Double Knock)، که در این گوشی هم قابل استفاده است. صفحه‌ی لمسی هم عملکرد خوبی دارد و تا ۱۰ لمس را بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند. البته LG ادعا دارد از تکنولوژی با نام Cell In Touch در این گوشی بهره برده است، به گونه‌ای که صفحه‌ی لمسی تا حد امکان باریک شده‌است تا هم فاصله‌ی دید بهتری داشته باشد و هم صفحه‌ی لمسی هم به انگشت کاربر نزدیک‌تر است. البته LG ادعا دارد با این فن‌آوری رنگ‌های صفحه‌ی نمایش دارای سرزندگی بیشتری هستند.
    سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی
    تراشه ۳۲ بیتی میان رده مدیاتک MT6582 با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری در این گوشی به کار رفته است. پردازنده اصلی ۴ هسته‌ای از نوع کورتکس A7 با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی مالی ۴۰۰ در این تراشه ایفای نقش می‌کنند. همچنین این گوشی مجهز به ۷۰۰ مگابایت رم و ۴ گیگ حافظه‌ی داخلی است. البته کارت حافظه‌ی جانبی هرگونه نگرانی را در مورد کمبود حافظه‌ی داخلی را برطرف کرده است.

    دوربین ال جی لئون lg leon

    دو درگاه سیم کارت در اندازه میکرو در این گوشی وجود دارد، همچنین این گوشی در بعضی نسخه‌ها از شبکه‌ی ۳G پشتیبانی می‌کند. طبق روال اکثر گوشی‌های اندرویدی GPS، بلوتوث و Wi-Fi در این گوشی هم وجود دارند. همچنین LG امکان استفاده‌ از رادیوی FM را در این گوشی فراهم کرده است.
    یک باتری ۱۹۰۰ میلی آمپر ساعتی در این گوشی استفاده شده که جنس‌اش لیتیوم یون است و بازدهی بالایی با توجه به تراشه و صفحه‌ی نمایش کم مصرف لئون دارد.
    اندروید ۵٫۰٫۲ و همچنین رابط کاربری LG UI 3.0 در این گوشی عهده‌دار وظیفه‌ی رابطه ی بین کاربر و سخت‌افزار هستند. نسخه‌ی در اختیار دیجی‌کالا حالت دمو داشت و  برای نقد و بررسی به دست ما رسیده بود. این رام اجازه استفاده از برنامه‌های بنچمارک را همراه با اتصال به اینترنت را نمی‌داد. به همین خاطر مجبور به تهیه چند آزمون بنچمارک شدیم که صحت آن‌ها کاملا قابل قبول نیست و موثق نیستند. نکته جالب دیگر تشخیص اندروید نسخه‌ی ۴٫۴ برای این گوشی توسط AnTuTu بود. البته در تنظیمات نسخه‌ی ۵٫۰٫۲ در جلوی اندروید نوشته شده بود و شمایل گوشی هم این مورد را تایید می‌کرد.

    نکته‌ی دیگر که جلب توجه می‌کند رم کم در لئون است و با وجود اندروید لاپی‌پاپ نسخه‌ی ۵٫۰٫۲، در رابط کاربری و منو‌های لئون بعضا شاهد لگ‌هایی بودیم.
    دوربین 
    دوربین ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین با ۱٫۳مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی، دو دوربین لئون هستند. دوربین اصلی می تواند تصاویری با رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ را ثبت کند. در آزمون عکاسی و تصاویر متعددی که با آن ثبت گردید متوجه نویز خاصی در تصاویر دوربین اصلی شدیم . البته در تصاویری که در نور مستقیم خورشید ثبت شده‌اند این نویز دیگر به چشم ‌نمی‌خورند، البته این نسخه از لئون یک دستگاه دمو است و ساید به خاطر همین، نویز بالایی در تصاویر در نور کم به چشم می‌خورد. مرز رنگ‌ها به خوبی در این تصاویر رعایت شده‌اند، شفافیت در حد قابل قبولی است. نوردهی و فوکوس مناسب در هنگام ثبت تصاویر رعایت می‌شوند و در جمع می‌توانید تصاویر خوبی در نور مناسب با این گوشی ثبت کنید.

    دوربین ال جی لئون lg leon

    این دوربین ویدیوهای FullHD با صدای استریو را ضبط می‌کند. امکان استقاده از فوکوس و بزرگ‌نمایی در هنگام ضبط ویدیو وجود دارد. ویدیو‌ها دارای شفافیت و وضوح خوبی هستند و کاملا پایداری در رنگ‌ها مشاهده می‌شود. حرکت با سرعت بالا نمی‌تواند باعث شود تا فریمی از بین رود و روند پیوستگی خوبی در بین فریم ها وجود دارد.
    دوربین سلفی با حس‌گر ۱٫۳ مگاپیکسلی هم نمی‌تواند تصاویری درحد قابل قبول هم ثبت کند. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین دارای نویز بالایی هستند، همچنین کیفیت خوبی برخوردارند. با توجه به ادعای LG زاویه‌ی تحت پوشش  لنز دوربین  سلفی بیشتر شده است، در نتیجه شما می‌توانید تصاویر وایدتر سلفی با حضور بقیه‌‌ی دوستانتان با این گوشی به ثبت برسانید.
    تنظیمات دوربین اصلی و سلفی تنظیماتی هستند که قبل‌تر در «جی۳» شاهد آن بودیم. اما چند قابلیت جدید مثل «ثبت به کمک حرکت دست» (Gesture Shot) به آن اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با حرکت دست اقدام به ثبت تصویر کنید. قابلیت دیگر به گونه‌ای عمل می کند که برای ثبت تصاویر سلفی در نور کم می‌توانید از صفحه‌ی نمایش برای داشتن نور بیشتر بهره ببرید، در این حالت در هنگام عکاسی تصویر کوچک کاربر در وسط نمایشگر نمایش داده می‌شود و دور آن تصویر نور سفید نمایش داده می‌شود تا نور بیشتر در هنگام ثبت تصویر وجود داشته باشد.
    جمع بندی
    لئون یکی از گوشی‌های معرفی شده در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی است که در جریان کنفرانس MWC2015 معرفی شد. اگر ضخامت ۱۱ میلی‌متری آن را کنار بگذاریم، طراحی و جنس مواد استفاده شده در ساخت آن خوب هستند. این گوشی دارای نمایشگر خوبیست و اما از روشنایی لازم برخوردار نیست.

    دوربین اصلی گوشی قادر به ثبت تصاویر خوبی است. اما دوربین سلفی لئون با توجه به رزولونش کم‌اش تصاویر قابل قبولی اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. گوشی از سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی برخوردار است و با اندروید لالی‌پاپ نسخه ی ۵٫۰٫۲ وارد بازار شده است. همچنین LG در ساخت این گوشی از نوآوری‌های نرم‌افزاری خاصی استفاده کرده است.
    این گوشی از سخت افزار و طراحی ظاهری خوبی برخوردار است و برای انجام کارهای روزانه، بازی‌های نه چندان سنگین و عکاسی مناسب است.

    منبع : دیجیکالا digikala.com

    امتیاز 4.38 ( 8 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب