اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » همه خواص درمانی و زیبایی پوست موز

    همه خواص درمانی و زیبایی پوست موز

    فواید پوست موز ، پوست موز و افسردگی ، پوست موز برای پوست ، پوست موز برای سفیدی دندان ، پوست موز برای صورت

    favayede pooste moz , poost moz va afsordegi , pooste moz baraye zibaei , sefid kardane dandan , soorat

    پوست موز

    اطلاعاتی در مورد پوست موز

    درست است موز خواص بسیار زیادی دارد اما پوست آن می تواند بسیار مفیدتر و پرخاصیت تر از آن باشد و فواید درمانی زیاید برای مصرف کنندگان داشته باشد و با ترکیبات خاص و شگفت انگیز خود چاره ای برای بسیاری از مشکلات شما و تامین کننده ویتامین آمورد نیاز بدنتان باشد..
    به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، پوست زرد رنگ موز همانند دیگر میوه ها و سبزیجات که رنگی زرد، سبز و قهوه ای دارند مزایای بی اندازه ای برای بدن ما دارد. پوستی که خلاف تصور ما سرشار از مواد مغذی هم چون: انواع ویتامین ها، پتاسیم، منیزیوم، فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان است. علاوه بر این، ترکیبات موجود در پوست موز در کاهش وزن و بهتر شدن خلق و خو تأثیر شگفت انگیزی دارد.
    به گفته کارشناسان تغذیه، ویتامین A موجود در پوست موز می تواند به سلامت و استحکام دندان ها و استخوان های ما کمک قابل ملاحظه ای بکند. ویتامین B6 موجب ارتقای سیستم ایمنی بدن می شود، سلامت قلب و مغز را بهبود می بخشد، قند خون را کنترل می کند و انرژی زاست. علاوه بر این، ترکیبات پوست موز همزمان با تنظیم کردن سیستم سوخت و ساز بدن خوراکی مؤثر است برای آنهایی که می خواهند وزنشان را کم کنند؛ زیرا فیبر موجود در این پوست شگفت انگیزی طول مدت سیری شما را افزایش می دهد.ویتامین C که به وفور در این پوست خوراکی یافت می شود به التیام سریع زخم ها و رشد بافت های آسیب دیده کمک می کند.
    در کنار همه این مزایای جسمانی، پوست موز بر روحیه و خلق و خو هم تأثیر مثبت می گذارد و میزان ترشح سروتونین در بدن را افزایش می دهد. بدین وسیله از ابتلا به افسردگی و تبعات حاصل از آن جلوگیری می کند. ممکن است در نگاه اول خوردن یک پوست خام چندان لذت بخش به نظر نرسد؛ اما این تنها یک پیش فرض غلط است و مصرف این خوراکی نه تنها مشکلی برای معده ما به وجود نمی آورد بلکه در گذشت زمان به بخشی از زندگی ما بدل می شود. اگر می خواهید خودتان را از یک منبع شکفت انگیز غذایی محروم نکنید از این پس پوست موزها را دور نریزید و با لذت تمام آنها را مصرف کنید.
    منبع دیلی میل

    ——–

    همه فواید پوست موز

    پوست موز خاصیت های مفید و بی شماری دارد که می توانید برای بهبود و رفع بیماری هایتان از آن استفاده کنید چون حاوی ویتامین های زیادی همچون پتاسیم، ویتامینc و ویتامین B6، ویتامین A و ویتامین B12 است
    یک میوه استوایی لذیذ نه تنها دارای خواص سلامتی و زیبایی است بلکه حتی پوست آن در درمان انواع بیماری‌ها ‌اثربخش است.
    دانشمندان به افرادی که خواستار کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند، توصیه می‌کنند علاوه بر مصرف خود میوه موز، پوست آن را به صورت پخته، آب‌پز و یا سرخ شده در رژیم غذایی خود قرار دهند.
    گفتنی است، با وجود غیر عادی بودن مصرف پوست موز در برخی جوامع ، رژیم غذایی روزانه بسیاری از کشورها از جمله شبه قاره هند و مجمع‌الجزایر دریای ‌کارائیب استفاده می‌شود.

    بررسی‌ها نشان می‌دهند، پوست موز حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد مغزی و آنتی اکسیدان‌های فراوان است.

    اما در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند از مصرف پوست موزی که با کود‌های شیمیایی مورد سمپاشی قرار گرفته افراد خودداری کنند و نیز پوست موز را بطور کامل شستشو دهند.

    کارشناسان فیبر اضافی موجود در موز را حاوی پتاسیم، ویتامینc و ویتامین B6، ویتامین A و ویتامین B12می‌دانند.

    مصرف پوست موز به صورت موضعی نیز سبب تسکین ‌دهندگی نیش حشرات و همین‌ طور قابلیت سفید‌ کردن دندان‌ها است.

    نتایج استفاده از پوست موز در کاربرد‌های دارویی در مجلات ‌فیتوشیمی و Pharmacoynosy به چاپ رسیده است.

    همچنین پوست موز در درمان و کاهش نقطه کبود‌شده بر سطح پوست اثری معجزه‌ ‌آسا دارد

    ———

    پوست موز می تواند بسیار پرخاصیت و مفید باشد و حتی در مصارف خوراکی نیز میتوانید آن را به کار ببرید همانند موز پوست آن نیزخاصیت های زیادی برای بدن ما دارد پیشنهاد می دهیم آن را دور نیاندازید

    هرچند تا پیش از این تصور می‌شد تنها خاصیت پوست موز رفتن زیر پا و تبدیل شدن به علت زمین خوردن افراد است، با این حال مشخص شده که شما می‌توانید (و باید) آن را بخورید زیرا برای سلامتی بسیار مفید است.

    در بسیاری از میوه‌ها و صیفی‌جات، پوست مغذی‌ترین و پرخاصیت‌ترین بخش آن‌ها محسوب می‌شود. حتماً می‌پرسید چه میوه‌ها و صیفی‌هایی را باید با پوست بخوریم؟

    جالب است که بدانید به جز پرتقال، خیار و کیوی پژوهشگران توصیه می‌کنند موز راه هم با پوست تناول کنید. پوست موز نه تنها یک ماده خوراکی به شمار می‌آید، بلکه سرشار از مواد معدنی، فیبر، ویتامین C و B6، پتاسیم و منیزیم است. پوست موز همچنین محتوی لوتئین است که یک آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود؛ این آنتی‌اکسیدان در حفظ سلامت چشم نقش مهمی ایفاء می‌کند.

    کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند موز را با پوست بخورید، با این حال در صورت تمایل می‌توانید آن را پخته و با کمی سرکه میل نماید. البته در صورت رسیده بودن کامل موز، رنگ پوست قهوه‌ای شده و بسیار شیرین می‌شود.همچنین در صورت تمایل می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج داده و پوست موز را سرخ کرده و با شاهدانه مصرف کنید و یا اینکه پس از خشک کردن در چای بریزید.

    منبع: فارنت

    —————
    پوست موز
    خواص پوست موز
    فواید استفاده از پوست موز
    فواید پوست موز
    کاربردهای پوست موز

    ———–

    پوست موز و افسردگی

    سروتونین ماده ایست که در پوست موز وجوددارد، این ماده شیمیایی  برای توازن حالت روحی بسیار مهم و حیاتی است.کم بودن این ماده در مغزعلت اصلی ابتلای فرد به افسردگی می باشد

    این تحقیق که توسط دانشکده پزشکی «چانگ شان» ( Chung Shan ) در تای چونگ (Taichung) واقع در تایوان انجام شد نشان داد که پوست موز سرشار از «سروتونین» است. سروتونین یک ماده شیمیایی است که برای توازن حالت روحی بسیار مهم و حیاتی است.

    تصور می شود که میزان کم سروتونین در مغز موجب ابتلا به افسردگی می شود.

    این گروه همچنین متوجه شدند که عصاره پوست موز با بازسازی سلول های شبکیه، از این ناحیه در برابر آسیب ناشی از نور محافظت می کند.

    محققان معتقدند که مصرف پوست موز از طریق مصرف آب ناشی از جوشاندن پوست موز و یا انداختن پوست موز در آب میوه گیری و نوشیدن آب آن به کاهش افسردگی کمک می کند.

    محققان ضمن توصیه مصرف روزانه یک عدد موز کامل اعلام کردند: با ادامه مصرف روزی یک عدد موز به مدت یک ماه می توان اثرات کاهش هر گونه ناراحتی ناشی از افسردگی را مشاهده کرد.

    محققان به افراد شاغل نیز توصیه می کنند که هر روز یک عدد موز با خود سر کار ببرند و در مواقع تنش و یا هر نوع فکر یا موضوع ناراحت کننده‏ای، برای مدت ۵ دقیقه استراحت کرده و یک عدد موز بخورند.

    ———-

    سفیدکردن دندان ها با پوست موز :

    سفید کردن دندان با پوست موز، از شیوه های آسان و طبیعی مراقبت از دندان ها محسوب می شود. مواد معدنی موجود در پوست موز مثل پتاسیم، منیزیم و منگنز توسط دندان ها جذب شده و سبب سفید شدن دندان می گردند.

    البته همیشه به خاطر داشته باشید که همه راه های مراقبت و زیبایی برای همه به یک میزان جواب نخواهد داد. در اینجا ما به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت اما احتمالا برای بسیاری از افراد این روش امکان دارد مؤثر واقع نگردد. برای سفید کردن دندان های خود مراحل زیر را دنبال کنید:

    ۱- یک موز رسیده را انتخاب نمایید،  البته نباید پوست آن سیاه شده باشد. نواری باریک از پوست آن را جدا کنید.

    ۲- قسمت داخلی پوست موز را بر روی دندان های خود بکشید؛ به طوری که لایه ای از گوشت داخلی پوست موز کاملا روی دندان های شما را بپوشاند.

    ۳- پس از این که تمام دندان های شما با لایه ای از گوشت داخلی پوست موز پوشانده شد، اجازه دهید آن ۱۰ دقیقه روی دندان شما بماند.

    ۴- سعی کنید دهان خود را باز نگه دارید تا از تماس لب های خود با خمیر موز روی دندان ها جلوگیری نمایید زیرا در غیر این صورت، موز از روی دندان ها پاک می شود.

    ۵- پس از گذشت ۱۰ دقیقه با یک مسواک خشک، بصورت دورانی و بسیار آرام دندان های خود را به مدت یکی دو دقیقه مسواک بزنید.

    ۶- سپس مسواک خود را کمی خیس کرده و دندان های خود را از خمیر موز پاک نمایید. در صورت تمایل می توانید از خمیر دندان خود استفاده نمایید.

    ۷- بهتر است این عمل را روزی یک بار و حداقل تا ۲ هفته ادامه دهید تا شاهد نتایج آن باشید.

    منبع : mahsho.com

    امتیاز 2.50 ( 4 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب