امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » انتشار رژیم های لاغری غلط در فضای مجازی

    انتشار رژیم های لاغری غلط در فضای مجازی

    انتشار رژیم های لاغری غلط در فضای مجازی

    رژیم‌های لاغری باید بر پایه اصول صحیح تغذیه‌ای و متناسب با متابولیسم افراد باشد و تجویز تجربیات شخصی رژیمی در فضای مجازی بدترین نوع رژیم غذایی است.

    انتشار رژیم های لاغری غلط در فضای مجازی
    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی وارد جمعی می‌شود اعتماد به نفس ندارد و نگاه‌های دیگران آزارش می‌دهد، تمایلی به حضور در میهمانی‌ها ندارد و از خرید کردن خوشش نمی‌آید. گاهی با خود می‌گوید از فردا شروع می‌کنم اما این فرداها نمی‌آید.
    این‌ها شرح حال بسیاری از افراد با مشکلات اضافه وزن بالا است؛ افرادی که از مشکلات جسمی و روحی بسیاری رنج می‌برند و همه راه ها را طی می کنند تا شاید بتوانند کمی از مشکلات خود بکاهند.
    ورزش‌های طاقت فرسا و رژیم های لاغری تحت نظر یک متخصص تغذیه، باب میل بسیاری از این افراد نیست. وقتی افراد چاق راهکارهای سخت و طاقت فرسا را از لیست برنامه های لاغری خود حذف می‌کنند، به دنبال شیوه‌های ساده تری برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود هستند و در چاله‌ی سودجویی سقوط خواهند کرد.
    یکی از این راه‌ها تبلیغات اغواکننده‌ای است که با وعده‌های واهی دام بزرگی برای سلامتی گروه هدف پهن می‌کند؛ فضای مجازی ابزار مهمی در دست سودجویان است و با کمترین هزینه مشتری‌های فراوان را به خود جذب خواهند کرد.
    با یک جستجو در فضای ساده نرم‌افزارهای موبایل مثل اینستاگرام به انبوهی از دستورهای رژیم لاغری خواهیم رسید که نتیجه آن تنها برای کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، روشن است.
    تا چند سال پیش و قبل از اینکه موبایل‌های هوشمند با همه امکانات جذاب خود به بازار بیایند اغلب افراد با توصیه های زبانی و یا در میهمانی‌ها و محافل دوستانه به تجویز انواع رژیم ها می‌پرداختند اما به دلیل مشغله فراوان به دست فراموشی سپرده می‌شد. امروزه به مدد تکنولوژی توصیه‌های مکتوب بدون سند در اختیار همه افراد جامعه قرار می‌گیرد و با یک کلیک شاید به دست بیش از هزار فالوئر (دنبال‌کننده) برسد.
    یکی از این تکنولوژی‌هایی که بازوی قوی شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود، اینستاگرام است. داستان چالش‌های اینستاگرام از یک سطل آب شروع شد و هر روز تعداد این چالش‌ها افزایش پیدا کرد با یک هشتک ساده به تعداد زیادی از چالش‌های چاقی و لاغری دسترسی خواهسید یافت که از مبنا و اعتبار آن کسی مطلع نیست.
    افراد با شروع یک تجربه جدید در زندگی شخصی خود سری به اینستاگرام زده و تجربیات خود را مکتوب و مصور در اختیار فالوئرها قرار می‌دهند و قبل از گرفتن نتیجه مطلوب و واقعی این تجربیات را نسخه پیچ کرده و در اختیار سایرین قرار می‌دهند.
    سودابه نعمتی متخصص تغذیه در رابطه با دستورهای رژیم لاغری در فضای مجازی گفت: برای شروع یک دوره رژیم لاغری نیاز است که شرح حالی از وضعیت زندگی شخصی، نوع مواد خوراکی مصرفی در یک روز، حجم کالری دریافتی روزانه و یا عادات غذایی و حرکتی فرد توسط پزشک متخصص دریافت شود.
    وی افزود: فیزیک بدنی و نوع سوخت ساز بدن افراد با یکدیگر تفاوت داشته و یک دستور غذایی برای همه افراد صدق نمی‌کند.
    این متخصص تغذیه ادامه داد: حتی در برخی افراد ممکن است با تشخیص پزشک دارو و یا مکمل هایی تجویز شود.
    رژیم‌های غذایی که در اینستاگرام به کرات دیده می‌شود و از اعتبار آن اطلاعی در دست نیست می‌تواند به سادگی شما را به سوی انواع مشکلات همچون کم‌خونی، پوکی استخوان، سنگ صفرا، اختلالات سیستم عصبی، ضعف بینایی و ریزش مو سوق دهد و این یعنی شروع یک فاجعه برای فرددی که مبنای اعتمادش یک چالش است.
    نعمتی در رابطه با رژیم های موجود در فضای مجازی همچون اینستاگرام گفت: اینکه بخواهیم برای همه یک نسخه تجویز کنیم کار اشتباهی بوده و در بسیاری از موارد ممکن است جواب عکس بدهد.
    وی درخصوص رژیم های کوتاه مدت نیز افزود: رژیم‌های کوتاه مدت علاوه بر آسیب رساندن به سیستم گوارش و بروز مشکلات کلیوی به سرعت قابل برگشت بوده و فرد پس از رها کردن رژیم ممکن است از گذشته نیز چاق‌تر شود.
    این متخصص تغذیه در پایان افزود: بهترین روش برای لاغری و کاهش وزن، انجام تمرینات ورزشی به همراه رژیم غذایی زیر نظر متخصص تغذیه است.
    نگاهی به آمارها و تجربیات شخصی افراد نشان می‌دهد که هیچ رژیم لاغری بدون ورزش، تمرین و ممارست پایدار نبوده و پس از مدتی چربی‌ها به جای اول خود بازگشته و وضع را بدتر خواهند کرد.
    اعتماد به متخصصان مجازی تنها به حجم چربی‌هایتان می‌افزاید و حاصلی جز بیماری‌های گوارشی به همراه نخواهد داشت. اینستاگرام شاید محل مناسبی برای به اشتراک گذاردن لحظات تلخی و شیرین افراد باشد اما نمی‌تواند جای یک پزشک متخصص را در رفع مشکلات چاق و یا حتی لاغر را پُر کند.
    شاید بهتر باشد به جای صرف چند گیگ اینترنت و رژیم‌های بی‌حاصل، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا هم به نتیجه بهتری در کاهش وزن دست یابید و هم از سلامتی خود مطمئن شوید.
    انتشار رژیم های لاغری غلط در فضای مجازی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری