کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » نرم افزار » دانلود برنامه موبایل » دانلود برنامه اندروید » امکاناتی بیشتر در گوگل‌ مپس با ۵ جایگزین در اندروید+دانلود

    امکاناتی بیشتر در گوگل‌ مپس با ۵ جایگزین در اندروید+دانلود

    امکاناتی بیشتر در گوگل‌ مپس با ۵ جایگزین در اندروید+دانلود

    با این تیتر به اشتباه نیفتید. «گوگل‌ مپس» (Google Maps) بدون شک سلطان صنعت نقشه‌خوانی و مسیریابی است و بسیاری از اپلیکیشن‌های جانبی این حوزه از داده‌های آن برای سرویس‌دهی استفاده می‌کنند. اما در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا با گزینه‌های جایگزین در اندروید که امکاناتی بیشتر یا بهتر دارند آشنا شوید.
    ‌‌‌
     
    گزینه‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانند نیازهای ما را به عنوان یک اپلیکیشن مسیریابی برآورده کنند. اغلب آنها سرعت یا دقتی بیشتر از گوگل‌مپس دارند و برخی دیگر از این قابلیت‌ها برخوردار نیستند. در واقع گوگل‌مپس گزینه‌ی عمومی مناسبی به حساب می‌آید. اما اگر بخواهید به عنوان یک اپلیکیشن مسیریاب به صورت مستمر از گوگل‌مپس استفاده کنید، شاید گزینه‌هایی دیگر برای شما بهتر و کاربردی‌تر باشند.
     
    در ادامه پنج اپلیکیشن مسیریاب برای اندروید معرفی شده‌اند. اگر از گوگل‌مپس استفاده می‌کنید در ادامه با این گزینه‌ها نیز آشنا شوید. در میان گزینه‌های معرفی شده، با توجه به امکانات و قابلیت‌های خاص خود می‌توانند جایگزین مناسبی برای گوگل‌مپس انتخاب و استفاده کنید.
     

    Waze

    waze
    احتمالا بسیاری از شما با این اپلیکیشن آشنا هستید. بد نیست بدانید در حال حاضر Waze رسما از آن گوگل است. گوگل این اپلیکیشن را بیش از سه سال قبل به قیمت ۹۶۶ میلیون دلار خرید؛ اما این اپلیکیشن مسیریاب با قابلیت‌های یک شبکه‌ی اجتماعی به طور کامل مستقل از گوگل‌مپس به حیات خود ادامه می‌دهد.
     
    اپلیکیشن Waze بر روی مسیریابی با خودرو تمرکز دارد و این مساله تاثیر زیادی روی امکانات جانبی این نرم‌افزار نسبت به سایر گزینه‌ها می‌گذارد. برای مثال می‌توانید از اطلاعاتی مثل وجود دوربین‌های کنترل سرعت در مسیر آگاه شوید و اخطارهای کاهش سرعت دریافت کنید یا حتی گزارشات سایر کاربران در خصوص مواردی همچون قیمت سوخت را دریافت کنید. این اپلیکیشن مسیرها را به صورت نقطه به نقطه در قالب متن و صوت اعلام می‌کند. اگر چه زبان فارسی هنوز به زبان‌های پیش‌فرض آن اضافه نشده، اما کاربری آن با اعلان‌های صوتی به زبان انگلیسی هم گویا و روشن است. این اپلیکیشن بر پایه اطلاعات کاربران کار می‌کند و همین مساله آن را از سایر گزینه‌ها متمایز کرده است. همه کاربران به صورت مستقیم و غیرمستقیم در عملکرد بخش‌های مختلف آن -از ترافیک گرفته تا مسیریابی‌های جایگزین و متناسب‌تر- دخیل هستند و به نوعی بر پایه‌ی بستری که Waze در اختیارشان گذاشته به یکدیگر در مسیریابی بهتر کمک می‌کنند. برای مثال اگر تصادفی در یک مسیر اتفاق افتاده باشد کاربران ممکن است آن را در Waze گزارش کنند و بدین‌ترتیب تمام کسانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند می‌توانند از وجود آن تصادف و ترافیک جانبی آن در مسیر مذبور آگاه شوند.
     
    ممکن است در نگاه اول ظاهر نرم‌افزار مقداری برای شما غیرعادی به نظر برسد، اما در مدتی کوتاه می‌توانید به راحتی از امکانات آن بهره ببرید و حتی تبدیل به کاربری شوید که گزارشات مفیدی را برای سایر کاربران Waze نیز ارایه کنید. این اپلیکیشن با تمرکز بر امکانات سوشال در کنار قابلیت‌های پایه‌ی اپلیکیشن‌های مسیریاب شاید یکی از بهترین ابزارها برای استفاده جهت مسیریابی در شهر‌ها باشد.
     
    به‌علاوه این اپلیکیشن با دسترسی به تقویم گوشی شما از مکان جلسه‌ها و قرارهایی که دارید آگاه می‌شود و مسیر پیشنهادی را پیش از موعد مقرر به شما پیشنهاد می‌دهد تا به موقع به جلسه خود برسید. همچنین با اتصال آن به حساب فیسبوک می‌توانید از قابلیت‌های جانبی دیگری نیز بهره ببرید.

     

     
     

    Here WeGo

    اپلیکیشن Here WeGo که ممکن است آن را با نام Here بشناسید در ابتدا توسط نوکیا و برای بستر ویندوز موبایل عرضه شد اما پس از آن برای اندروید هم عرضه شد. این اپلیکیشن رایگان امکاناتی همچون مسیریابی نقطه به نقطه و نقشه‌خوانی برای راننده‌ها، پیاده‌ها، دوچرخه‌سوارها و همینطور افرادی که از سرویس‌های حمل و نقل شهری استفاده می‌کنند ارایه شده است که با در نظر گرفتن ترافیک لحظه‌ای عمل می‌کند. امکان اشتراک‌گذاری مکان با دوستان و خانواده و همچنین امکان دسترسی آفلاین به نقشه -در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت ممکن نیست- از جمله قابلیت‌های خاص آن است.
    november012016at0636am

    امکاناتی بیشتر در گوگل‌ مپس با ۵ جایگزین در اندروید+دانلود

     
    اپلیکیشن Here WeGo تقریبا تمام امکانات گوگل‌مپس را در خود دارد و در کنار آن امکاناتی جانبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. امکان مسیریابی به دوچرخه سواران از قابلیت‌های کاربردی آن است و قابلیت اضافه کردن مکان‌های خاص به لیست مکان‌های مورد علاقه در این اپلیکیشن بسیار کاربردی عمل می‌کند. این اپلیکیشن از ویکی‌پدیا، تریپ‌ادوایزر، بلابلاکار، اکسپدیا، Car2Go و GetYourGuide برای گرفتن جزییات بیشتر در خصوص مکان‌ها استفاده می‌کند.

     

     
     

    Mooveit

    اگر شما از سرویس‌های حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده می‌کنید، احتمالا متوجه شده‌اید که گوگل‌مپس در این زمینه بسیار ابتدایی و ناکارآمد عمل می‌کند. اما اپلیکیشن رایگان Mooveit امکان مسیریابی دقیق‌تری را به همراه امکاناتی جانبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مسیریابی نقطه به نقطه در این اپلیکیشن به شما می‌گوید که چند ایستگاه دیگر تا مقصد شما باقی‌ست و چه زمانی باید خط عوض کنید تا اتوبوس یا متروی دیگری را برای رسیدن به مقصد نهایی عوض کنید.
     
    به علاوه این اپلیکیشن تاخیرها یا زمان انتظار برای اتوبوس یا متروی بعدی را هم به شما اطلاع می‌دهد. حتی به حساب توییتر رسمی بسیاری از سرویس‌دهنده‌های حمل و نقل عمومی شهری نیز متصل است و اطلاعات جانبی مربوط به حساب‌های توییتر آنها را نیز به کاربر اطلاع می‌دهد. هر چند که این امکان احتمالا در ایران کاربرد خاصی ندارد.
    moovit

    امکاناتی بیشتر در گوگل‌ مپس با ۵ جایگزین در اندروید+دانلود

     
    اگر چه گوگل‌مپس در این زمینه سرویسی در حد ابتدایی ارایه می‌دهد اما Mooveit در ۱۲۰۰ شهر جهان خدمات یادشده را عرضه می‌کند. بد نیست بدانید این اپلیکیشن حتی ایستگاه‌های کرایه‌ی دوچرخه را هم بازشناسی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد.
     
    اگر از این اپلیکیشن در شهرهای ایران استفاده کرده‌اید می‌توانید تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان در بخش نظرات این مطلب به اشتراک بگذارید.

     

     
     

    BackCountry Nav Topo Maps GPS

     
    اگر Mooveit را اپلیکیشنی مختص کاربری در شهرها به حساب آوریم، اپلیکیشن BackCountry Nav Topo Maps GPS با هزینه‌ای ۱۲ دلاری می‌تواند سرویس‌های یادشده را در سایر نقاط هم در اختیار شما قرار دهد. البته این اپلیکیشن سرویس خود را به صورت آزمایشی برای ۲۱ روز در اختیارتان قرار می‌دهد که فرصت کافی برای امتحان کردن آن داشته باشید.
     
    اپلیکیشن BackCountry Nav Topo Maps GPS یک اپ آفلاین است که برای افرادی که در مناطق خارج از شهر قصد استفاده از اپ مسیریاب را دارند گزینه‌ای مناسب است. این اپلیکیشن نقشه‌های مختلفی را برای دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد که نقشه‌ی توپوگرافی، مسیرهای دریایی و حتی هوایی را شامل می‌شود. البته نقشه‌ی خیابان‌ها نیز در این اپلیکیشن به کاربران عرضه می‌شود. به‌علاوه در این اپلیکیشن نقشه خیابان‌ها از طریق سرویس‌های OpenStreetMap و Bing World Street Maps در دسترس است، اما در مجموع، این گزینه برای مسیریابی در مسیرهای غیرشهری طراحی شده است.
     
    سایر اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی مثل گوگل‌مپس، بر نقشه‌های قابل دانلود برای دسترسی‌های آفلاین بهینه شده‌اند. اما BackCountry Nav Topo Maps GPS بر دسترسی در مسیرهای خارج از محدوده شهری متمرکز است.

     

     

    Maps.me

    november012016at0644am
    Maps.me اپلیکیشنی رایگان است که تمرکزش بر دسترسی و مسیریابی آفلاین است. با کمک آن می‌توانید کل نقشه‌ی کشورها یا بخش‌هایی از کشورها را دانلود کنید تا زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید با کمک این اپلیکیشن امکان یافتن مکان‌ها و مسیریابی را به صورت آفلاین در دسترس داشته باشید. این اپلیکیشن در کاهش مصرف اینترنت موبایل و باتری آن به شما کمک زیادی می‌کند. مپس.می از OpenStreetMap برای نقشه‌های آفلاینش استفاده می‌کند اما بر خلاف BackCountry Nav Topo Maps GPS کاملا رایگان است. این اپلیکیشن امکان مسیریابی نقطه به نقطه را بدون نیاز به اینترنت برای کاربر مهیا می‌کند و در صورت تغییر مسیر، به صورت خودکار مسیرهای جایگزین را به سمت مقصد به کاربر پیشنهاد می‌دهد. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی به مسیریابی بپردازید و حتی مکان‌هایی مثل پمپ‌بنزین‌ها، هتل‌ها و … را هم در آن بیابید. اما با کمک آن نمی‌توانید از وضعیت ترافیک مطلع باشید.
     
     
    مپس.می اپلیکیشنی کاربردی، خوش‌دست و بدون نیاز به اینترنت است که بر خلافی بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه امکانات کاربردی و مفیدی را در قالب نقشه‌های آفلاینش ارایه می‌دهد. به‌علاوه دانلود و به‌روزرسانی نقشه‌ها در این اپلیکیشن، ساده و راحت است.

     

     

     

    شما از کدام ابزار یا ابزارهای بالا استفاده می‌کنید؟ می‌توانید در بخش نظرات برای ما و سایر مخاطبان بگویید که کدام یک از گزینه‌های یادشده برای شما کاربردی‌تر و مفیدتر بوده و نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها چه بوده است.

     

    امکاناتی بیشتر در گوگل‌ مپس با ۵ جایگزین در اندروید+دانلود

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب