افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » بازار و قیمت » افزایش قیمت خودرو به زودی زود+ ازنخریدن پشیمان می شوید

    افزایش قیمت خودرو به زودی زود+ ازنخریدن پشیمان می شوید

    افزایش قیمت خودرو به زودی زود+ ازنخریدن پشیمان می شوید

    افزایش قیمت خودرو به زودی زود+ ازنخریدن پشیمان می شوید

    ممتاز نیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: اگر درصد اندکی از مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند مطمئن باشند پشیمان می شوند چرا که به زودی قیمت خودرو افزایش پیدا می کند، و کاهش قیمت خودرو غیرممکن است.

    به گزارش ممتاز نیوز، در حالی که بازار خودرو این روزها با رکود مواجه شده است، گروهی تحت عنوان «خرید خودرو صفر ممنوع» در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته کاربران بسیاری را به خود جذب کند. اصلی ترین موضوعی که در این کمپین، مطرح شده است کاهش قیمت خودروهای داخلی بوده است. این کمپین، خریداران خودرو را ترغیب به نخریدن خودروهای داخلی می کنند تا زمانی که قیمت خودرو کاهش یابد. روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به “کمپین خودرو صفر ممنوع” این کمپین را خیانت عنوان کرد.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز در واکنش به این کمپین و همچنین انتشار عکس هایی در فضای مجازی مبنی بر پر شدن انبارهای ایران خودرو و سایپا، به خبرنگار انتخاب خبر گفت: عکس های منتشر شده در فضای مجازی از پارکینگ های یکی از شرکت های خودروسازی داخلی مربوط به سال ۹۱ است و این موضوع را تکذیب می کنم.

    احمد نعمت بخش افزود: دیروز در تماس با یکی از مدیران شرکت های خودروسازی حدود ۵ هزار ماشین بیشتر در پارکینگ های آنها انبار نشده و این طبیعی است که از زمان بیرون آمدن خودروها از پارکینگ تا شماره گذاری، سندگذاری و بیمه و… پروسه ای دو هفته ای باید طی شود.

    وی در خصوص کمپین خودرو صفر نخرید، تأکید کرد: این کمپین اثر آنچنانی در بازار خودرو نداشته، چون در مجموع، رکود در تمام کشور حاکم است و خودروهای تولیدی، فروخته می شود.

    وی با بیان اینکه مردم، روزانه صدها خودرو را تحویل می گیرند، افزود: شرایط به گونه ای نیست که مردم صبح ها از خواب بیدار شوند ببینند فضای مجازی برای آنها چه تصمیمی گرفته و همان کار را بکنند.

    نعمت بخش ادامه داد: اگر درصد اندکی از مردم برای خرید خودرو دست نگه داشته باشند، مطمئن باشند پشیمان می شوند؛ چرا که به زودی قیمت خودرو افزایش پیدا می کند.

    وی با تأکید بر اینکه خودروسازان دلایل افزایش قیمت خودرو را به شورای رقابت ارایه داده اند، گفت: متأسفانه اکنون با اتمام زمان نمایندگی دستگاه های مختلف در این شورا، باید نمایندگان جدید آنها معرفی شوند، اما شرکت های خودروساز نیز با کارشناسان شورای رقابت بحث کرده و استدلال خود را برای افزایش قیمت خودرو مطرح کرده اند.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران بیان داشت: ارز مبادله ای سال گذشته ۲۵۶۰ تومان بود که اکنون به نزدیک ۳۰۰۰ هزار تومان رسیده، همچنین ورق های فولادی و فولادهای آلیاژی که در هر خودرو حدود ۶۰۰ کیلو مصرف می شد سال گذشته با ارز مبادله ای خریداری می شد که امسال برای حمایت از صنعت فولاد، وزارتخانه اعلام کرد باید با ارز آزاد خریداری شود، همچنین تعرفه واردات فولاد از ۴ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

    وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران و گرانی حامل های انرژی و تأثیر آن بر افزایش قیمت تمام شده خودرو، تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است و تأکید می کنم این کمیپن اثر آنچنانی در بازار خودرو نخواهد است.

    به گفته نعمت بخش، کسانی که اقدام به تشکیل این کمپین کرده و در فضاهای مجازی جوسازی می کنند به قول وزیر صنعت، خیانت به کشور می کنند.

    وی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری باید با همدلی و همزبانی از تولید داخلی حمایت کرد، افزود: شعار اینکه تولیدات داخل را نخرید، کار معقولی نیست.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: به فرض غیرمحال که در این کمپین مردم، موفق شوند و درب ایران خودرو و سایپا بسته شود، کشور نیاز به یک میلیون دستگاه خودرو سواری دارد که این نیاز باید با واردات خودرو به کشور مرتفع شود.

    وی تأکید کرد: واردات خودرو به کشور، نیازمند خروج ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ارز از کشور است که این موجب افزایش نرخ دلار می شود و دلار به بیش از ۴ هزار تومان افزایش می یابد، که دود تورم حاصل از افزایش بهای ارز، به چشم مردم خواهد رفت.

    نعمت بخش همچنین با انتقاد از سخنان ترکان، مشاور رئیس جمهور مبنی بر انبار شدن ۸۰ هزار خودرو، گفت: این موضوع، صحت ندارد.

    وی در خصوص اینکه آیا قیمت خودرو افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: کاهش قیمت خودرو غیرممکن است، چرا که بعد از توافق هسته ای اتفاق خاصی در کشور رخ نداد و حتی دلار، ارزان نشد.

    احمد نعمت بخش افزود: درپی توافق هسته ای، حقوق ها کاهش نیافت و از طرفی، تعرفه فولاد دیگر کمتر نمی شود و به طور قطع افزایش قیمت خودرو در آینده، حتمی خواهد بود.

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار