عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » چه کنیم تا موقع رانندگی خواب به سراغمان نیاید؟

چه کنیم تا موقع رانندگی خواب به سراغمان نیاید؟

چه کنیم تا موقع رانندگی خواب به سراغمان نیاید؟

یک فلوشیپ خواب بیان کرد: افراد مبتلا به اختلالات خواب بیشتر در معرض تصادفات رانندگی هستند.

چه کنیم تا موقع رانندگی خواب به سراغمان نیاید؟
آرزو نجفی، فلوشیپ خواب در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بیشترین میزان تصادفات رانندگی ناشی از خواب آلودگی در ساعات ۲ تا ۴ صبح و با شدت کمتر بین ۲ تا ۳ بعد از ظهر اتفاق می افتد.
وی افزود: خواب کافی قبل از شروع رانندگی، توقف و چرت کوتاه ۲۰ دقیقه ای در صورت احساس خواب آلودگی، رانندگی نکردن بیش از ۸ تا ۱۰ ساعت در روز، عدم استفاده از داروهای خواب آور و آرام بخش، استفاده نکردن از داروهای حاوی الکل و همچنین خوردن غذاهای کم چرب و کم شیرینی از جمله توصیه ها مهم برای رانندگی های طولانی مدت است.
نجفی افراد مبتلا به اختلالات خواب را گروه پرخطر رانندگان خواند و تصریح کرد: این بیماران باید در کوتاهترین زمان ممکن ارزیابی و درمان های پزشکی برای آنها صورت پذیرد تا از میزان تصادفات در این گروه کاسته شود.
این فلوشیپ خواب، درباره خستگی پرواز ناشی از مسافرت‌های هوایی و ناهماهنگی بین ساعت درونی بدن فرد با زمان مقصد سفر تصریح کرد: خواب‌آلودگی در طول روز، بی‌خوابی شبانه، اختلالات گوارشی، عروقی، اضطراب و افسردگی، از عوارض خستگی پرواز است که با توجه به اختلاف ساعت مبدا و مقصد، مدتی طول می‌کشد تا چرخه خواب فرد تنظیم شود.
وی نوردرمانی و استفاده از داروهای مناسب را از جمله درمان های خستگی پرواز های طولانی برشمرد و اظهار داشت: خستگی پرواز گذرا بوده و خود به خود بهبود می یابد اما در افرادی با مشاغل حساس مثل سیاستمداران، خلبانان، ورزشکاران و تاجران  موجب بروز اختلال در تمرکز ایشان می شود.
چه کنیم تا موقع رانندگی خواب به سراغمان نیاید؟
دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو