عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار چهره ها » نتیجه ادامه فعالیت خوانندگانی که میخواستند به ایران بیایند؟

    نتیجه ادامه فعالیت خوانندگانی که میخواستند به ایران بیایند؟

    نتیجه ادامه فعالیت خوانندگانی که میخواستند به ایران بیایند؟

    نتیجه ادامه فعالیت خوانندگانی که میخواستند به ایران بیایند؟

    بعضی از خوانندگان لس آنجلسی تصمیم داشتند که به ایران بیایند و به فعالیت خود در ایران ادامه بدهند. سرانجام حضور  این خوانندگان چه شد؟

    خوانندگانی که میخواستند به ایران بیایند؟

    در سال های گذشته برخی هنرمندان ایرانی خارج نشین عزم بازگشت به کشور کرده اند که در این بین تعدادی از آنها موفق شده اند. برخی از چهره های این فهرست را در ادامه می خوانید:

    حبیب : مرد تنهای شب

    با انتشار عکس دونفره رضا رشیدپور و زنده یاد حبیب محبیان در یکی از استودیوهای تهران در وبلاگ رشیدپور نخستین جرقه های خبری جنجالی زده شد و حتی کار به مسئولان فرهنگی دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هم ربط پیدا کرد. حبیب، مصاحبه ها و گپ و گفت هایی را هم انجام داد و تایید کرد که در ایران است و قصد ادامه فعالیت های کاری اش را در کشور دارد. اخبار ضد و نقیض زیادی هم درباره او منتشر شد.

    حتی کار به جایی رسید که یک روز قبل از مراسم سخنرانی محمود احمدی نژاد در ورزشگاه آزادی، انتشار تصویری از یک استیج طراحی شده در زمین چمن استادیوم، شایعه حضور و اجرای زنده این خواننده در این برنامه را قوت بخشید.

    ولی به مرور و با واکنش رسمی برخی مسئولان، ماجرای فعالیت هنری حبیب در ایران فراموش شد و او تنها با حضور در برخی مراسم به ندرت در برابر دوربین ها و مردم آفتابی می شد و هر بار در مواجهه با سوال خبرنگاران می گفت: «هرچه خدا بخواهد.»
    حبیب این روزها وقتی در محافل عمومی یا مراسمی حاضر می شود رسانه ها و دوربین های عکاسان خبری، تصاویری از او مخابره می کنند. از حضور او در مراسم ختم مرتضی پاشایی بگیرد تا همین اواخر مراسم ختم علی طباطبایی که اشک های حبیب در این مراسم، سوژه رسانه هاشد.

    اما حبیب در ایران چطور امرار معاش می کرد؟ گفته می شود مدیر یکی از تله کابین های شمال کشور دوست و اسپانسر اصلی او در ایران بود. تمام هزینه های اقامت، ساخت آثار موسیقی و ویدئو کلیپ های حبیب را این فرد بر عهده دارد و در ازای این حمایت ها، حبیب حضوری ثابت در این تله کابین دارد و به نوعی به یکی از اصلی ترین جاذبه های تبلیغاتی این مکان تبدیل شد.

    سامان؛ خواننده ای که در تهران «دی جی» شد!

    خیلی ها او را با ترانه «اگه تو از پیشم بری شمعمدونی ها…» به یاد دارند. آقای «سین» خواننده ای که در مقطعی مورد توجه قرار گرفت و آثارش در داخل کشور شنیده شد. ترانه دوصدائه اش با «یاس» خبرساز و سبب شد زمزمه هایی مبنی بر حضور این خواننده در ایارن مطرح شود.این زمزمه ها چندان بیراه نبود و پس از مدتی ویدئوهایی از حضور این خواننده در مهمانی های بالاشهر تهران منتشر شد تا مشخص شود «آقای سین» سال هاست که در ایران فعالیت می کند. او متولد ۱۳۴۶ شهر تبریز است. حدود ۶ سال پیش مدتی در ایران به دنبال مجوز فعالیت بود ولی پس از آنکه موفق به دریافت مجوز نشد، ایران را ترک کرد.

    او فعالیتش در خارج از ایران را کمرنگ تر کرد چون امید داشت مدتی بعد بتواند مجوز فعالیت در داخل کشور را به دست بیاورد. گفته می شود آقای سین ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۱ در جزیره قشم کنسرتی برگزار کرده است. در این برنامه، وقتی حاضران از او درخواست اجرای برخی ترانه های قدیمی اش را می کنند با عذرخواهی از آنها خط مشی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای این کنسرت یادآور شد.

    البته تاکنون هیچ مسئولی در مورد این برنامه اظهارنظری نکرده و مشخص نشده مجوز اجرای این کنسرت توسط چه نهاد یا شخصی صادر شده است. او چند سال پیش گفت و گویی با رسانه های داخلی انجام داد و در آن متذکر شد: «من یک ایرانی وطن پرست هستم و دوست دارم در وطن خودم فعالیت کنم. نه اهل کار سیاسی هستم نه مسائل دیگر.

    حدود دو سال است در ایران زندگی می کنم و  آلبوم جدیدم را نیز که شامل ۱۶ تراک است در ایران ضبط کرده ام و امیدوارم این آلبوم مورد تایید وزارت ارشاد قرار بگیرد. سال هاست فعالیت هنری ام را در خارج از ایران کمرنگ کرده ام به امید روزی که بتوانم در کشور خودم برنامه اجرا کنم. امیدوارم مسئولان مجوز فعالیتم در ایران را صادر کنند تا بتوانم با آثارم در خدمت مردم عزیزمان باشم.»

    بیژن مرتضوی ؛ یک ویولنیست در تهران

    نوازنده دیروز و آهنگساز و خواننده امروز، روی طرفداران خود حساب کرده بود. بیژن مرتضوی چند سال پیش برای گرفتن اجازه فعالیت و منتشر کردن آلبوم در ایران، شال و کلاه کرد و به تهران آمد. حتی با یکی از شرکت های معروف نشر موسیقی، مذاکره هم کرد. آن روزها خبرهای تایید نشده ای به گوش می رسید که حاکی از بازگشت قریب الوقوع هنرمندان شناخته شده قدیمی به ایران و ادامه کارشان در کشور بود.

    خیلی ها آمدند؛ بعضی از بازیگران سینما با این که بیشتر توی چشم بودند پذیرفته شدند. اما شرایط برای خواننده ها فرق داشت؛ دنیای موسیقی ایرانی است و هزار و یک مسئله!
    به هر حال نه تنها کسانی مثل مرتضوی نتوانستند مجوز فعالیت بگیرند، بلکه با تابلو بازی امثال «محمد خردادیان» و حواشی پر سر و صدای دستگیری او چهره های سرشناس مکتب تهرانجلس دیگر به ایران سفر نکردند.

    بازگشت قیصر

    حضور قیصر در ایران، دیگر خبر پرسر و صدایی در حوزه موسیقی بود که سال گذشته منتشر شد و بازخوردهای مختلفی را هم در پی داشت. او که در ایران مشغول رتق و فتق کارهای شخصی اش بود، چندی قبل برای سفری به خارج از کشور به فرودگاه امام مراجعه کرده اما آنجا بود که متوجه شد اجازه خروج از کشور را ندارد و باید به دادسرای عمومی تهران مراجعه کند.

    این خواننده که بعد از خواندن ترانه های شیش و هشت شاد در خارج از کشور، تصمیم گرفت به تهران بیاید و شاید بتواند اینجا مجوز فعالیت بگیرد، حالا باید مراحل اداری و قانونی را برای حل مشکل سپری کند. او چندی قبل همراه با پدرش در دادسرا حاضر شد تا شاید بتواند مشکل خروجی اش را حل کند. البته این خواننده گفته به زودی مشکلش حل می شود و دوست دارد اگر فعالیت هنری می کند در ایران انجام بدهد.

    سیاوش قمیشی ؛ تو که بارونو ندیدی…

    مدت ها از آن زمان می گذرد؛ وقتی که از سوی یکی از مسئولان ماجرا مطرح شد؛ «خوانندگان سنگین و موجهی مثل سیاوش قیمشی و فرامرز اصلانی، مشکلی برای فعالیت در ایران ندارند.» شایعه کنسرت قمیشی در کیش هم از آن خبرها بود که تا مدت ها به گوش می رسید و چون مثلا «محشر» در رشت به نفع کاندیداتوری یک داوطلب کنسرت داده بود، همه این برنامه را در ادامه همان تبلیغات می دانستند چندی بعد خود قمیشی هم برای کار در ایران گفته هایی را مطرح کرد و خبر رسید که آلبومی برای دریافت مجوز به ارشاد داده است.

    اما به جای خود این خواننده، پسرش «علیرضا قمیشی» مجوز گرفت و آلبومش به بازار آمد و در یک درگیری تاکتیکی رسانه ای با پدرش، توانست برای خود رزومه جمع کند تا به مرور طرفداران پدر خیر حضور این خواننده در ایران را فراموش کنند و آلبوم پسرش را بشنوند.

    فرامرز آصف

    پرنده ایران، قهرمان پرش ارتفاع؛ با وجود علاقه شدید، هنوز نتوانسته از مانع مرکز موسیقی بپرد. خواهرش «لیلی آصف» پیگیر جدی کار اوست. وقتی سه- چهار سال پیش در یک برنامه تلویزیونی، ناگهان یار قدیمی اش «تیمور غیاثی» روی خط آمد و با او صحبت کرد، چنان تحت تاثیر قرار گرفت که اشک هایش سرازیر شده و جملاتی احساساتی به زبان آورد.
    گفت که دوست دارد به وطنش برگردد و با همه تجدید دیدار کند، برگردد و در ایران کار کند، آلبوم بدهد و… کتاب ترانه های او در ایران منتشر شده است ولی انتشار آلبومش در ایران بعید به نظر می رسد.

    جهان و چاوشی

    زیاد به ایران سفر می کرد. او هم لابد بدش نمی آید آلبوم مجاز داشته باشد، ولی خبری در این رابطه در دست نیست. به تهران که آمده بود، او را دیده بودند که در فروشگاه بتهوون دنبال آلبوم های مرحوم بنان می گشته است چند وقت بعد آلبوم جدیدش را به بازار داد که توی آن بازخوانی چند کار قدیمی از جمله همان چیزهایی که در آلبوم های بنان شنیده بود، دیده می شد.
    انتشار عکس «جهان» و محسن چاوشی در استودیوی شخصی چاوشی در ادامه حواشی حضور او در ایران بود. ولی چندماه پس از انتشار عکس، خبر فوت جهان در تهران منتشر شد تا داغ انتشار آلبوم و کنسرتش در ایران به دل دوستدارانش بماند.

    شهرام آذر

    بچه مسجد سلیمان. یکی از آخرین کسانی بود که از ایران به لس آنجلس رفت. او تا همین ۱۶-۱۵ سال پیش، ایران بود و یک کنسرت مشترک با سعید شنبه زاده و پدرام درخشانی در کیش داد؛ آن هم پشت یک تریلی! بین تهرانجلسی ها هر کس خوشبین باشد، این یکی نمی تواند زیاد به کار کردن در ایران امید داشته باشد.

    نتیجه ادامه فعالیت خوانندگانی که میخواستند به ایران بیایند؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال