گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » محدودیت‌های وزارت بهداشت برای جراحان عمومی/سوالاتی پیرامون عمل لیپوساکشن

    محدودیت‌های وزارت بهداشت برای جراحان عمومی/سوالاتی پیرامون عمل لیپوساکشن

    محدودیت‌های وزارت بهداشت برای جراحان عمومی/سوالاتی پیرامون عمل لیپوساکشن

    محدودیت‌های وزارت بهداشت برای جراحان عمومی/سوالاتی پیرامون عمل لیپوساکشن

    بسیاری از افراد، تمایل دارند در کمترین زمان، از شر چربی های اضافه خلاص شوند به همین دلیل لیپوساکشن را انتخاب می‌کنند. اما برای عمل لیپوساکشن باید به جراح عمومی مراجعه کنیم یا جراح پلاستیک؟

    آیا همه می توانند عمل لیپوساکشن انجام دهند؟

    مهدی هاشمی متخصص جراحی عمومی و عضو هیات مؤسس انجمن جراحان عمومی، با اشاره به اینکه عمل لیپوساکشن برای تمام افراد مبتلا به چاقی امکانپذیر نیست، شرایط انجام این عمل زیبایی را تشریح کرد. مهدی هاشمی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن در جامعه رو به افزایش است، اظهار کرد: افزایش وزن و چاقی موجب بروز مشکلات روحی و روانی در افراد می‌شود به گونه‌ای که بسیاری از این افراد، تمایل دارند در کمترین زمان، از شر چربی های اضافه خلاص شوند به همین دلیل لیپوساکشن را انتخاب می‌کنند.

    تنها افرادی که دارای قد و وزن مناسب هستند و از طرفی نتوانسته‌اند به کمک ورزش و رژیم غذایی از شر چربی های موضعی خلاص شوند، می توانند جراحی زیبایی لیپوساکشن انجام دهندو این در حالی است که درصد عوارض لیپوساکشن بسیار کمتر از سایر جراحی لاغری است.

    این عضو هیات مؤسس انجمن جراحان عمومی با بیان اینکه انجمن لیپوساکشن توسط متخصصان جراحان عمومی، دیرینه ۲۰ ساله دارد، یادآور شد: امروزه با پیشرفت علم، تکنیک لیپوساکشن پیشرفت کرده است و با استفاده از تکنولوژی لیزر، امواج التراسونیک و ویبراسیون این روش کامل تر شده و عوارض آن نیز کاهش یافته است.

    هاشمی با تاکید براینکه مبدع این روش در دنیا جراحان عمومی بودند، گفت:لیپوساکشن در ابتدا توسط پروفسور ایلوز فرانسوی ابداع و به جراحان پلاستیک آموزش داده شد، البته بعد از مدتی جراحان پلاستیک آمریکا تلاش کردند این علم را به انحصار خود درآورند، اما موفق نشدند. در کشورهای آمریکایی و اروپایی انجمن جراحان عمومی زیبایی از انجمن جراحان پلاستیک به صورت مجزا به فعالیت می پردازد، به گونه‌ای که جراحان عمومی هم به جراحی زیبایی می پردازند و جراحان پلاستیک به امور ترمیمی و زیبایی مشغول هستند. اما متاسفانه این امر در کشور ما اجرایی نشده است و در نهایت مشکلاتی را برای جراحان عمومی ایجاد کرده است.

    این متخصص جراحی عمومی با تاکید براینکه جراحان عمومی مبدع لیپوساکشن هستند، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما با توجه به افزایش حجم درخواست‌ها برای خارج کردن چربی های موضعی بدن، جراحان پلاستیک حملاتی را علیه جراحان عمومی آغاز کردند و مدعی انجام دهنده تخصصی لیپوساکشن شده‌اند. اکنون جراحان عمومی شاهد تخریب ها و محکومیت‌های قضایی هستند که از سوی جراحان پلاستیک برای آنها آغاز شده است و از طرفی وزارت بهداشت نیز با صدور بخشنامه‌هایی فعالیت جراحان عمومی را محدود کرده است.

    هاشمی با توجه به آمار شکایت از جراحان عمومی و پلاستیک در مراجع قضایی، اظهار کرد: با توجه به آمار بالای مراجعه کنندگان به جراحان عمومی باید گفت میزان آمار شکایت از این متخصصان بسیار کم است که این امر می تواند نشان از تجربه و تبحر آنها باشد. اما متاسفانه جراحان پلاستیک در تلاش هستند با بزرگنمایی خطاهای ناچیز جراحان عمومی لیپوساکشن را به انحصار خود در بیاورند. متاسفانه این بزرگنمایی ها باعث صدور بخشنامه‌های محدود کننده فعالیت برای جراحان عمومی از سوی وزارت بهداشت شده است.

     

    محدودیت‌های وزارت بهداشت برای جراحان عمومی

    هاشمی درباره عوارض محدودیت های ایجاد شده برای جراحان عمومی، افزود: با توجه به اینکهانجام خدمات زیبایی توسط جراحان پلاستیک بسیار گرانتر و پر عارضه تر از جراحان عمومی است، بسیاری از بیماران دچار سردرگمی می‌شوند. به نظر می‌رسد با تاسیس انجمن علمی جراحان عمومی که توسط عده‌ای از جراحان نسل جوان و با همکاری جامعه جراحان ایران در حال تاسیس است، بتوان بسیاری از سوءتفاهم ها را برطرف کرد و با برگزاری دوره های آموزشی ویژه جراحان عمومی این مساله به صورت کامل برطرف شود. البته باید گفت ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان اولین دوره را با حضور ۱۲۰ جراح عمومی برگزار کرده است که این اولین قدم انجمن جراحان عمومی در حال تاسیس برای ارتقا دانش پزشکان بوده است.

    محدودیت‌های وزارت بهداشت برای جراحان عمومی/سوالاتی پیرامون عمل لیپوساکشن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب خلبانی زبان اصلی