افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » آب کردن چربی و لاغری با این دستور پخت سوپ خانگی

    آب کردن چربی و لاغری با این دستور پخت سوپ خانگی

    آب کردن چربی و لاغری با این دستور پخت سوپ خانگی

    ?

    جدیدترین و مهمترین اخبار و مطالب داغ در کانال بیا کافه:

    https://telegram.me/biacafe_ir

    ?

    آب کردن چربی و لاغری با این دستور پخت سوپ خانگی

    با این‌که بسیاری از افراد چنین می‌پندارند که درست کردن یک سوپ خانگی برای سلامتی و آب کردن چربی شکمی  به مراتب بهتر از غذاهای کنسروی است، اما همیشه هم این‌طور نیست. در واقع به رغم وجود برخی مواد در سوپ ممکن است تأثیری در لاغری به همراه نداشته و اصلا برای سلامت شما مضر هم باشند.

    سوپ از جمله محبوب ترین پیش غذا هایی است که در همه جا یافت می شود. سوپ ها انواع بسیار زیادی دارند که بسته به نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی آن منطقه نوع سوپ مشخص می شود. سوپ فواید بسیاری هم برای سلامتی و درمان بیماری ها دارد.وقتی به یک ظرف سوپ خانگی فکر می‌کنید، کلماتی مانند گرم، آرام‌بخش و خوشمزه به ذهن‌تان می‌آید. با این‌که بسیاری از افراد چنین می‌پندارند که درست کردن آب گوشت یا سوپ در خانه برای سلامتی و اهداف مرتبط با کاهشوزنشما به مراتب بهتر از با عجله خوردن غذاهای کنسروی است، اما همیشه هم این‌طور نیست. در واقع به رغم ترکیبات جالب و خوشمزه‌ای که در سوپ یا آب گوشت وجود دارد، ممکن است تأثیری در لاغری به همراه نداشته و اصلا برای سلامت شما مضر هم باشند.

    برای درست کردن سریع یک سوپ خوشمزه و در عین حال آب‌کننده چربی شکمی، بهتر است لیستی از بدترین ترکیباتی را که می‌توانید به سوپ بیافزایید در اینجا مطالعه کنید و ترجیحا از ریختن آنها در سوپ‌تان خودداری کنید.

    بدترین مواد در پخت یک سوپ سالم و لاغرکننده:

     

    مایعات

    ۱٫ خامه

    از خوردن سوپ‌ هایی که سرشار از خامه هستند پرهیز کنید و به‌ جای آن ترکیباتی را مورد استفاده قرار دهید که حالت پوره دارند. همچنین می‌توانید از سبزیجات یا آب مرغ در قالب ترکیبات اصلی استفاده کنید که به کاهش میزان مصرف کالری و چربی شما کمک خواهند کرد.

    ۲٫ آب گوشت سرشار از سدیم

    یک فنجان آب گوشت حدودا ۱۰ کالری دارد و تنها ضرر آن این است که حدودا ۸۶۰ میلی‌گرم  نمک در خود دارد. باید گفت که این میزان سدیم تا حدودی برابر ۳ پرس سیب‌زمینی سرخ‌کرده رستوران‌های فست‌فودی است. آب گوشت‌های با سدیم کم و بدون نمک گزینه‌ی مناسبی برای پیشگیری از تجمع آب در بدن و نیز جلوگیری از افزایش حجم شکمی است.

    ۳٫ عصاره‌ی آماده گوشت و مرغ

    گلوتامات تک‌ سدیمی (عصاره آماده گوشت و مرغ ) باعث تحریک اشتها شده و اثرات مضری بر فعالیت و میزان دقت و توجه کودکان دارند.

    ۴٫ آب گوشت گوشت گاو

    به نظر شما شباهت کولا و آب گوشت گوشتِ گاو در چیست؟ هردوی آنها حاوی رنگدانه‌های کاراملی خوراکی هستند.

    ۵٫ آب میوه‌

    شاید این مسئله عجیب به نظر برسد اما کاملا صحت دارد: تقریبا نیمی از دستورالعمل‌های درست کردن سوپ‌ها حاوی عصاره‌های قندی است تا بتوانند عطر و طعم آنها را افزایش دهند. توصیه می‌شود از افزودن قند اضافی و نیز کالری به آن پرهیز کنید.

     

    گوشت‌ها و پروتئین‌ها

    ۶٫ گوشت چرخ‌کرده پرچرب گوساله

    تحقیقات نشان می‌دهد خوردن مقدار مناسبی استیک به شما کمک خواهد کرد بتوانید شکم‌تان را آب کنید. اما تکه‌های پُرچربی آن تأثیر معکوس به همراه خواهند داشت. در واقع آنها ارتباط مستقیم و مثبتی با چربی شکمی و افزایش میزان دور شکم دارند. با مصرف ۸۰ درصد گوشت کم‌چرب می‌توانید هم سلامت قلب‌تان را تضمین نموده و هم به افزایش کارکرد متابولیسم‌تان کمک کنید.

    ۷٫ بیکن بوقلمون(Turkey bacon)

    شکی نیست که بیکن می‌تواند طعم و مزه هر سوپی را ده برابر بهتر کند. اما اگر فکر می‌کنید با انتخاب بوقلمون انتخاب سالمی کرده‌اید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. با آنکه بیکن بوقلمون به ازای هر تکه تقریبا ۱۳ کالری کمتر دارد، اما میزان سدیم آن به مراتب بیشتر است، که البته اگر فشار خون‌تان بالاست، این خبر، خبر جدیدی برایتان نخواهد بود.

    ۸٫ پنیر

    فرقی نمی‌کند که پنیر را رنده کرده یا یک لایه از آن را بخواهید روی سوپ‌تان بریزید، چون ممکن است فکر کنید عامل مضری برای رژیم غذایی‌تان محسوب نمی‌شود، اما به خاطر داشته باشید این ماده افزودنی سرشار از چربی و نمک است، چیزی که به وفور در بسیاری از سوپ‌ها دیده می‌شود. هر کاری که می‌کنید، بهتر است از خوردن سوپ‌هایی که بیشتر محتوایشان پنیر است خودداری کنید. در واقع یک ظرف کوچک از این سوپ‌ها بیش از ۳۵۰ کالری و ۲۰ گرم چربی دارد.

    ۹٫ کره بادام زمینی

    اگر سوپ بادام‌زمینی تایلندی سوپ مورد علاقه شماست، پس بهتر است از این مسئله مطمئن شوید که در آن از کره طبیعی آجیل‌ها استفاده شده است. کره بادام‌زمینی عادی سرشار از شکر زیاد و چربی‌های دوگانه‌ای است که برای قلبتان مضر بوده و می‌تواند دور کمرتان را افزایش دهد.

     

    نشاسته‌ها

    ۱۰٫ آرد سفید

    آرد سفید گزینه نامطلوب و مضری برای غذا محسوب می‌شود. در واقع این آرد باعث افزایش ضخامت غذا شده و اگر از دید میزان ترکیبات مغذی آن هم بخواهیم بررسی کنیم، چیزی جز کالری برایتان به همراه نخواهد داشت.

    ۱۱٫ پاستای مغذی نشده

    با پوزش از طرفداران نودل مرغ، باید گفت که بخش زیادی از این غذا سرشار از گندم تصفیه‌شده است که فاقد فیبر و پروتئین است؛ همانطور که می‌دانید فیبر و پروتئین دو ترکیب مغذی اصلی برای کاهش وزن محسوب می‌شوند. خوشبختانه گزینه‌های سالم دیگری هم در این میان وجود دارد که مسبب سردرد شما نخواهد شد. نودل‌هایی با رشته‌های مغذی، پاستای غلات کامل و نودل زوچینی گزینه‌هایی به مراتب سالم‌تر  هستند که سرشار از موادی مانند فیبر، پروتئین و غلات گندمهستند که بدن برای حفظ انرژی خود می‌تواند از آنها استفاده کند.

    ۱۲٫ برنج سفید

    ممکن است به نظر برسد که سوپ مرغ و برنج به مراتب از سوپ‌های نودلی کلاسیک مرغ سالم‌تر هستند اما کربوهیدرات‌های سفید، همه از یک نوع‌اند. بهتر است از خوردن انواع آنها از جمله برنج سفید پرهیز کنید، البته اگر هدف شما آب کردن چربی شکمی است. جو، کوینولا و برنج قهوه‌ای برای کاهش دور کمر گزینه‌‌هایی به مراتب بهتر و در عین حال سالم‌تر بوده و می‌توانند به راحتی جایگزین بسیاری از ترکیبات مورد نظر دیگر شوند.

    ۱۳٫ خوردن نان ذرت همراه با سوپ

    تنها خوردن یک برش از این نان تبعات بدی به همراه خواهد داشت. یک پرس از آن بیش از یک‌چهارمِ چربی مورد نیاز روز شما را در خود داشته و تقریبا ۳۰۰ کالری دارد.

     

    سبزیجات

    ۱۴٫ سبزیجات کنسروی

    چه چیزی باعث تفکیک لوبیاهای سبز سالم از لوبیاهای ناسالم می‌شود؟

    سبزیجات کنسروی معمولا سرشار از نمک و طعم‌دهنده‌های اضافی مانند MSG هستند که حتی دوزهای پایین آنها هم می‌تواند منجر به معده‌درد و سوء‌هاضمه شود. تنها نصف فنجان از لوبیاهای سبز کنسروی حاوی ۳۸۰ تا ۳۹۰ میلی‌گرم سدیم‌اند. بهتر است از لوبیاهای منجمد یا تازه که گزینه‌هایی به مراتب سالم‌تر هستند استفاده کنید.

    ۱۵٫ سس گوجه‌فرنگی

    برخی سوپ‌های گوج‌فرنگی خانگی حاوی  سس گوجه‌فرنگی زیادی هستند تا بتواند طعم و بافت آن را حفظ کند. متأسفانه این سس‌ها سرشار از قند و نمک هستند که باعث افزایش دور شکم‌تانخواهد شد. بهتر است به دنبال ترکیباتی باشید که حاوی گوجه‌ فرنگی تازه بوده یا لاقل از سس‌هایی بدون قند اضافی یا مواد افزودنی در سوپ استفاده کنید.

     

    ادویه‌ها

    ۱۶٫ شکر

    این مسئله را باور داشته باشید یا نه، در دستورالعمل‌هایی که برای طبخ سوپ پیاز و سیر فرانسوی وجود دارد، شکر به آن افزوده می‌شود که در واقع باید گفت آخرین چیزی است که بدن‌تان نیازمند آن است. تحقیقات نشان می‌دهد آمریکایی‌ها ۸۲ گرم شکر اضافی در روز می‌خورند که ۳۷ گرم بیشتر از دوز توصیه‌شده در روز است. بنابراین بهتر است از خوردن شکر اضافی در روز پرهیز کنید و به ‌جای آن از شکلات تلخ یا کلوچه‌های رژیمی خانگی در کنار سوچ تان استفاده کنید.

    آب کردن چربی و لاغری با این دستور پخت سوپ خانگی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال