ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » ۸ دلیل استفاده نکردن زنان از محصولات مردانه برای بدن

    ۸ دلیل استفاده نکردن زنان از محصولات مردانه برای بدن

    چندی پیش به مطلبی برخوردم که در آن محصولات مردانه‌ای را معرفی کرده بود که خانم‌ها نیز می‌توانند استفاده کنند. در میان این محصولات، مواردی پیدا می‌شد که نه‌تنها مناسب زنان نبود، بلکه می‌توانست آسیب‌زننده باشد.

    ۸ دلیل استفاده نکردن زنان از محصولات مردانه برای بدن

    ۸ دلیل استفاده نکردن زنان از محصولات مردانه برای بدن

    چندی پیش به مطلبی برخوردم که در آن محصولات مردانه‌ای را معرفی کرده بود که خانم‌ها نیز می‌توانند استفاده کنند. در میان این محصولات، مواردی پیدا می‌شد که نه‌تنها مناسب زنان نبود، بلکه می‌توانست آسیب‌زننده باشد.

    چندی پیش به مطلبی برخوردم که در آن محصولات مردانه‌ای را معرفی کرده بود که خانم‌ها نیز می‌توانند استفاده کنند. در میان این محصولات، مواردی پیدا می‌شد که نه‌تنها مناسب زنان نبود، بلکه می‌توانست آسیب‌زننده باشد. شاید در ظاهر پوست زن و مرد تفاوتی نداشته باشند، اما اگر علمی به این موضوع نگاه کنیم، پوست آنها بسیار با هم متفاوت است.

     

    ۸ دلیل که چرا محصولات مردانه مناسب پوست زنانه و برعکس نیست

    ۱) چون پوست آقایان ضخیم‌‌تر است

    این اصطلاح که می‌گویند پوست مردان کلفت‌‌تر است، واقعیت دارد. پوست مردان ۲۵ درصد ضخیم‌‌تر از پوست زنان و دلیل آن ترشح هورمون آندروژن است. به همین دلیل محصولات ضد چروک مردانه برای پوست زنان مناسب نیست.

     

    ۲) چون میزان کلاژن در پوست آقایان بیشتر است

    میزان تراکم کلاژن در پوست مردان بیشتر از پوست زنان است. کاهش تراکم کلاژن از جمله دلایل پیری پوست و بروز چین و چروک است. از آنجایی که میزان کلاژن در پوست زنان کمتر است، پوست آنها ۱۵ سال سریع‌‌تر از پوست مردان پیر می‌شود. این موضوع دلیل دیگری است که نشان می‌دهد مصرف محصولات ضد چروک مردانه کارایی کافی برای تحریک ساخت کلاژن در پوست زنان و پیشگیری از بروز چین و چروک را ندارد.

     

    ۳) چون پوست آقایان خشن‌‌تر و پرمو‌‌تر است

    پوست مردان ضخیم‌‌تر است و کلاژن بیشتری دارد و طبیعی است که ساختارش زمخت و خشن باشد. در ضمن موی مردان در مقایسه با موی زنان ضخیم‌‌تر است. معمولا محصولات مردانه برای خانم‌ها قوی‌تر است و باعث خشکی پوست در آنها می‌شود. در ضمن تقویت‌کننده‌های موی مردانه و شامپوها سبب ضخیم شدن مو در خانم‌ها و حجیم شدن آن نمی‌شود.

     

    ۴) چون میزان ترشح چربی در پوست آقایان بیشتر است

    بعد از سن بلوغ میزان ترشح سبوم در پوست مردان نسبت به پوست زنان بیشتر است. این موضوع به ترشح آندروژن ارتباط دارد و به همین دلیل است که مردان در مقایسه با زنان بیشتر دچار آکنه می‌شوند و جوش‌ها در آنها ماندگار‌‌تر است. بعد از یائسگی ترشح سبوم در پوست زنان قطع می‌شود و به همین دلیل پوست آنها خشک و پرچروک می‌شود. در صورتی که شما پوست آکنه‌دار و چرب دارید شاید مصرف محصولات پوست آقایان کمی کمک‌کننده باشد، اما این درمان همیشگی نیست.

     

    ۵) چون میزان تعریق در آقایان بیشتر است

    مردان در مقایسه با زنان بیشتر عرق می‌کنند و طبیعی است که ترکیبات عرق روی پوستشان بماند. در ضمن پوست مردان پرمو و احتمال ازدیاد باکتری در آن بیشتر است. تمام این مسائل به این معناست که بوی عرق مردان تند‌‌تر و ماندگار‌‌تر است. در صورتی که بوی عرق خانمی تند باشد، استفاده از محصولات خوشبوکننده مردانه می‌تواند موثر باشد، در غیر این صورت اصلا توصیه نمی‌شود.

     

    ۶) چون پوست آقایان مثل پوست خانم‌ها حساس نیست

    پوست زنان در مقایسه با پوست مردان حساس‌‌تر است. این موضوع بدان معنی است که پوست زنان در برابر تهاجمات خارجی سریع‌‌تر قرمز و ملتهب می‌شود. استفاده از برخی محصولات مردانه روی پوست زنان می‌تواند سبب حساسیت و بروز التهاب در پوست زنان شود.

     

    ۷) چون آقایان کمتر از خانم‌ها دچار سلولیت می‌شوند

    میزان چربی زیر پوستی در زنان بیش از مردان است. به همین دلیل احتمال بروز سلولیت در زنان بیشتر است. محصولات مردانه خاصیت ضدسلولیت ندارند.

     

    ۸) چون پوست خانم‌ها از پوست آقایان روشن‌تر است

    پوست خانم‌ها معمولا روشن‌تر از پوست آقایان است و به همین علت معمولا اثر ضدآفتاب و خواص آنتی‌اکسیدانی کرم‌های زنانه بیشتر است. از سوی دیگر، پوست آقایان در برابر نور خورشید مقاوم‌‌تر است و به همین دلیل پوست زنان سریع‌‌تر پیر می‌شود. استفاده از ضدآفتاب مردانه هم برای خانم‌ها مناسب نیست زیرا فرمول شیمیایی متفاوتی دارد، اما آقایان می‌توانند از کرم ضدآفتاب زنانه استفاده کنند، زیرا میزان فاکتورهای محافظتی در آن بالاتر است.

     

    در کل مصرف محصولات مردانه شاید در کوتاه‌مدت و در سنین جوانی آسیب‌زننده نباشد، اما به مرور و با بالا رفتن سن به نفع خانم‌هاست که فقط از محصولات مخصوص بانوان استفاده کنند.

    ۸ دلیل استفاده نکردن زنان از محصولات مردانه برای بدن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال