گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » دلیل ایجاد بیماری آسم+ آسم را در خانه درمان کنید

    دلیل ایجاد بیماری آسم+ آسم را در خانه درمان کنید

    بیماری آسم با درگیر کردن مجاری تنفسی باعث انسداد جریان هوا در ریه می‌شود. این بیماری را می‌توان با روش‌های سنتی نیز درمان کرد.

    دلیل ایجاد بیماری آسم+ آسم را در خانه درمان کنید
    به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آسم (Asthma) نوعی بیماری ریوی است که بر مسیر جریان هوا تاثیر گذاشته و باعث نازک شدن و تورم این مسیر می‌شود. در این بیماری مخاط مجاری تنفسی افزایش پیدا کرده و تنفس فرد با مشکل مواجه می‌شود. این بیماری به ۲ شکل حاد یا مزمن بروز می کند. به طور کلی حملات آسم موجب انسداد جریان هوا در ریه‌ها می شود.
    چرا آسم به سراغمان می آید؟
    علت دقیق این بیماری شناخته نشده اما آلرژی، آلودگی هوا، عفونت های تنفسی، احساسات، شرایط آب و هوایی، سولفیت در مواد غذایی و عوارض برخی داروهای خاص می توانند عامل ابتلا به این بیماری محسوب شوند. علائم شایع این بمیاری  سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و تنگی قفسه سینه است.
    درمان آسم با روش های طبیعی و خانگی
    درمان های پزشکی زیادی برای آسم وجود دارد. علاوه بر این برخی از داروهای طبیعی ساده می تواند به کاهش علائم و درمان آن کمک کند.
    معجزه زنجبیل در درمان آسم
    مصرف زنجبیل یک درمان طبیعی شناخته شده برای بیماری هایی مانند آسم به شمار می‌رود. محققان دریافته اند که این ماده طبیعی در کاهش التهاب راه های هوایی موثر بوده و مانع از انقباض آن ها می شوند.
    مطالعات نشان می دهد که ترکیبات زنجبیل ممکن است ممکن است اثرات شل کننده عضلانی را که از عوارض برخی داروهای آسم بوده افزایش دهد.
    دستورالعمل:
    مخلوط مقادیر مساوی از آب زنجبیل، آب انار و عسل را تهیه کرده و یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را دو یا سه بار در روز مصرف کنید.
    شما می توانید یک قاشق چای خوری زنجبیل را به یک و نیم فنجان آب اضافه کرده و یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در هنگام خواب مصرف کنید.
     ۲ و نیم سانتی متر از زنجبیل را برش زده و آن را به قطعات کوچک خرد کرده و آن را به قابلمه آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید سرد شده و آن را بنوشید.
    برای سم زدایی ریه ها یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در یک فنجان آب جوشانده و آن را با یک قاشق چای خوری زنجبیل و یک قاش غذاخوری عسل مخلوط کنید و هر روز هنگام صبح و شب آن را مصرف کنید.
    ماساژ این روغن راه تنفس را باز می کند
    هنگام حمله آسمی، ماساژ روغن خردل به باز شدن راه تنفسی و بازگشت تنفس طبیعی کمک می کند.
    روغن خردل را با مقداری کافور گرم کرده و آن را به آرامی  بر روی قفسه سینه و قسمت فوقانی پشت بدن ماساژ دهید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید تا علائم فروکش کند.
    به جای صبحانه انجیر خشک بخورید
    خواص تغذیه ای انجیر به بهبود تنفس و کمک به تخلیه خلط و کاهش مشکلات تنفسی کمک می کند.
    سه انجیر خشک را شسته و اجازه دهید در یک فنجان آب به مدت یک شب خیس بخورد. برای بهبود آسم و مشکلات تنفسی صبح ها آب انجیر را با معده خالی مصرف کنید. علاوه بر این خود انجیرها را می توانید بعد از صبحانه میل کنید.
    “شیر سیر” آسم را از پای در می آورد
    سیرمی تواند احتقان ریه های شما را درمراحل اولیه آسم از بین ببرد. کافی است دو یا سه حبه  سیر را در یک چهارم فنجان شیر جوشانده و بعد از خنک شدن آن را بنوشید.
    قهوه را فراموش نکنید
    کافئین موجود در قهوه به کنترل حملات آسم کمک می کند. قهوه داغ در باز شدن راه های هوایی و تنفس آسان تر  موثر است. هر چه قهوه باشد تاثیر آن بیشتر است.
    در خصوص این دستورالعمل، باید توجه داشته باشید که روزانه بیشتر از سه فنجان قهوه ننوشید.اگر قهوه دوست ندارید، می توانید به عنوان جایگزین یک فنجان چای سیاه مصرف کنید البته مصرف مداوم این روش توصیه نمی شود.
    با عطر اکالیپتوس بخوابید تا راه تنفسی شما باز شود
    روغن اوکالیپتوس خالص به دلیل آنکه خواص ضد احتقانی دارد. یک درمان موثر برای بهبود علائم آسم محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که این روغن دارای یک ماده شیمیایی به نام “اوکالیپتول” است که می تواند به شکستن سد مخاط ریه کمک کند.
    فقط چند قطره روغن اوکالیپتوس را در یک حوله نازک یا پارچه قرار داده و آن را هنگام خواب زیر سر خود قرار داده تا با عطر آن نفس بکشید.
    شما می توانید برای این روش درمان طبیعی دو تا سه قطره از روغن اکالیپتوس را در یک قابلمه آب جوش ریخته و بخار آن را تنفس کنید. سعی کنید  نفسهای عمیق بکشید زیرا این کار سریع تر در کاهش علائم و باز شدن راه تنفسی کمک می کند.
    دلیل ایجاد بیماری آسم+ آسم را در خانه درمان کنید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال