ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » روانشناسی » علت تنوع طلبی جنسی همسران در زندگی زناشویی

    علت تنوع طلبی جنسی همسران در زندگی زناشویی

    در این بررسی که نتیجه گفت وگوها، مطالعات و گزارشات به انجام رسیده در ارتباط با زناشویی و نقش تنوع طلبی جنسی از جانب همسران است،مباحث جالبی مورد توجه است.

    علت  تنوع طلبی جنسی همسران در زندگی زناشویی

    چرا همسران در زندگی زناشویی دچار تنوع طلبی جنسی می شوند؟

    علت  تنوع طلبی جنسی همسران در زندگی زناشویی

    در این بررسی که نتیجه گفت وگوها، مطالعات و گزارشات به انجام رسیده در ارتباط با زناشویی و نقش تنوع طلبی جنسی از جانب همسران است،مباحث جالبی مورد توجه است.

    تنوع طلبی جنسی، خطرناک ترین آسیب زندگی زناشویی

    هشت سال از زندگی مشترکمان گذشته بود،صاحب دو دختر بودیم و زندگی ساده و خوبی داشتیم،تا اینکه متوجه شدم همسرم به من خیانت می کند. خیلی ناراحت شدم و انگار تمام دیوارهای خانه روی سرم خراب شد.همان موقع درخواست طلاق دادم و شش ماه بعد،یک زن مطلقه بودم.حالا ساعت ها اما و اگرهای مختلف ذهنم را مشغول می کند.اینکه اگر بیشتر حواسم به همسرم بود، چه می شد؟ اگر غرق در کار نمی شدم؟ اگر کمی دیرتر درخواست طلاق می دادم و مهم تر از همه، اینکه اگر همسرم به زن و زندگی اش پایبند بود و آنقدر زود اسیر هوا و هوسش نمی شد، شاید…

    موضوع تمایلات جهت دار از موارد با‌ اهمیت یک زندگی سالم و شیرین است. وجود تمایل،نشانه تداوم و استمرار رابطه است؛ در بحث تمایل روابط زناشویی و لذت های مربوط به آن، فقط یک جنبه از تمایل و کشش مطرح می‌شود، ویژگی اینگونه ارتباطات سالم، انتشار همان هورمون هایی است که در سطوح متفاوت جسم و جان آدمی آزاد شده و سلامتی و دلخوشی او را برای مدت زمانی به سطح بالایی افزایش می دهد و در این میان حضور و وجود تمایلات دیگر مثل مراعات، احترام، شایستگی و اخلاق، در تداوم این سرخوشی و سلامتی از نقش و تاثیر بسیار بالایی برخوردارند.

    در این بررسی که نتیجه گفت وگوها، مطالعات و گزارشات به انجام رسیده در ارتباط با زناشویی و نقش تنوع طلبی جنسی از جانب همسران است،مباحث جالبی مورد توجه است.

    اندیشمندان و علمای اجتماعی و انسانی و بالاخص آنانی که در زمینه عشق، خانواده و تعلیم وتربیت کار کرده اند، بر این باورند که برای ساختن و نگهداشت یک خانواده و یک زندگی سالم،وجود رابطه زناشویی ارضا کننده بین همسران،نه تنها سبب کاهش تنش ها و استرس ها شده، بلکه نوعی خاص از سلامتی و دلخوشی را که سبب تعادل فشار خون و استحکام سیستم ایمنی بدن می شود را فراهم می آورد، برخورداری فرد از این دو مزیت جسمی، سبب افزایش اعتماد و عزت نفس در شخص شده و به گسترش فضای شادی و صمیمیت در خانواده کمک می کند.

     

    خیانتی که ابتدا در ذهن است

    بررسی ها گویای آن است که بعضی از زنان شوهردار، به ویژه در شهرهای بزرگ و کلانشهرها (چیزی حدود ۲۰۰ درصد) به خاطر عدم کیفیت و کمیت روابط زناشویی با همسرانشان، در ابتدا از منظر فکری و تمایلی و سپس به صورت مشخص به سمت مباحث فرازناشویی کشیده می شوند و بدتر از آن مردان هستند (حتی تا ۵۵ درصد آنها)، خیلی راحت تر و زودتر از زنان به برقراری ارتباطات فرا زناشویی مبادرت می کنند. همانگونه که گفتیم، مشکل تنوع طلبی جنسی، از جمله موضوعاتی است که متاسفانه گریبان همه جوامع را گرفته ، این مورد به ویژه در بین زنان ازدواج کرده و کمی مسن تر و همچنین مردان متاهل و برخوردار از وضعیت مطلوب نیز دیده می شود؛ در این میان سه موضوع بسیار با اهمیت که عدم توجه به آنها سبب گسترش تنوع طلبی جنسی می شود، عبارتند از :

    ۱ – ناتوانی جنسی
    ۲- عدم رضایت جنسی
    ۳- تفاوت کلی در فکر و اندیشه (عدم تمایل)

     

    عوامل اصلی تنوع طلبی جنسی

    می توان گفت، جو آسیب دیده خانواده، کج رفتاری های اجتماعی ، هیجانات کاذب، دست نیافتن به رویاهای پس از ازدواج و مواردی از این قبیل، از عوامل اصلی در ایجاد و گسترش روابط نامناسب و نهایتا تنوع طلبی جنسی است.

    از جمله موارد دیگر که در گسترش روابط نامناسب و بی تفاوتی ها تاثیر بسزایی داشته ، شکل گیری و گسترش خانواده توافقی است، خانواده ای که همه دانسته یا ندانسته به این توافق ضمنی دست یافته اند که در امور همدیگر مداخله نکنند، حساس نشوند و بگذارند هر کس زندگی اش را بکند و به همین دلیل است که این روزها، این جملات و کلمات را زیاد و همه روزه از زبان همسران به اصطلاح راحت، متجدد و تازه به دوران رسیده، می شنویم:

    – بگذار بچه ها کار خودشان را بکنند و ما کار خودمان را
    – چکارشان داری؟
    – دنیای آنها با ما فرق می کند
    – زیاد هم سخت نباید گرفت
    – دنیا، دنیای تعامل، راحتی، مثبت نگری و سخت نگرفتن است، (برداشت های اشتباه از مفاهیم درست)
    و…

    ضمن آنکه بحث بیماری ها و مشکلات جنسی و زناشویی را نباید فراموش کرد، در همین راستا تعداد زیادی از پزشکان، اورولوژیست ها و روانپزشکان معتقدند که بیش از ۴۰ درصد مردان و ۴۸ درصد از زنان با مشکل حاد و مایوس کننده سردمزاجی و ناتوانی جنسی مواجهند و اینگونه امیال و رفتارها اصولا ناشی از اختلالات عصبی، هورمونی، آناتومیک، عروقی و مهم تر از همه سبک زندگی است و این بسیار تاسف آور است؛زیرا ناتوانی فرد در برقراری ارتباط مطلوب زناشویی، فشار زیادی را به روح و روان همسران وارد می آورد، اگر بتوانیم با یاددهی و آموزش گسترده شیوه و سبک زندگی و همچنین تغییر و تحول در دیدگاه و نگرش همسران و دیگران نسبت به موضوعات با اهمیت جنسی و زناشویی اقدام کنیم، گامی بزرگ در راه رهایی انسان از قید تنوع طلبی جنسی و هوسرانی های لجام گسیخته برداشته ایم و این خیلی خوب است.

    علت  تنوع طلبی جنسی همسران در زندگی زناشویی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی