اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » مسائل جنسی » رازهای جذابیت در دوران یائسگی زنان

    رازهای جذابیت در دوران یائسگی زنان

    رازهای جذابیت در دوران یائسگی زنان

    ماهنامه دنیای زنان: یائسگی دوران تغییرات هورمونی- همانند بارداری و بلوغ- و بخشی از چرخه طبیعی در زنان است که با قطع قاعدگی، خود را نشان می دهد. یائسگی که به عنوان نقطه عطفی در زندگی یک زن در نظر گرفته می شود درواقع انقلابی فیزیولوژیکی در بدن اوست که نشان دهنده آغاز مرحله جدیدی می باشد: بلوغ فکری و جسمی و آرامش. در دوران یائسگی، همانند همه تغییراتی که بدن تجربه می کند، ذهن، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

    این مرحله برگی جدید و هیجان انگیز را به روی انسان می گشاید: فرصتی برای شکوفا شدن زیبایی و رسیدن به آرامش روحی. اگر خوشبینانه به این موضوع بنگریم دلایل زیادی، مهم بودن این مرحله از زندگی را ثابت می کند. تمام علائم این دگرگونی (که گاه دردناکند)، از فردی به فردی دیگر متفاوت است؛ اما نقطه مشترک همه آن ها اینجاست: استرس و اضطراب آن ها را تشدید می کند. زنانی که اعتماد به نفس دارند هم چنان سرزنده و پرانرژی باقی می مانند و سریعتر در شرایط جسمی جدید خود به آرامش دست می یابند.

    جذابیت در دوران یائسگی

    درک بهتر زیبایی های یائسگی

    در این دوران نشانه های آشکاری از پیری بر روی پوست آشکار می شود: چین و چروک، افتادگی، لکه و غیره. چه اتفاقی در بدن ما می افتد؟ قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که پیری پوست و تقریبا تمامی ارگان های بدن از سی سالگی آغاز می شود. همچنین خوب است که دقت کنیم هیچ یک از این اعضا بدون هشدار و ناگهانی در پنجاه سالگی پیر نمی شوند! این تغییرات به طور مداوم و به آهستگی بر ظاهر پوست تاثیر می گذارند و سیستم دفاعی آن را ضعیف می کنند. دقیقا به همین دلیل است که باید مراقبت را هرچه سریع تر و متناسب با سن آغاز کرد. تغییرات عمیق در لایه سطحی و درونی پوست، معمولا خودشان را در ظاهر پوست نشان می دهند.

    پوست به سختی در تلاش است آب میان بافتی خود را حفظ کند و سلول های پوست را ترمیم و تجدید کند. تغییراتی که در فیبرهای کلاژن و الاستین بوجود می آید و هم چنین توقف ترشح سبوم (نوعی چربی که توسط غدد پوست ترشح می شوند) و کاهش تعریق، انعطاف پذیری پوست را تغییر می دهند. اگر علت این تغییرات را که در دوران یائسگی سرعت می گیرند بدانیم، می توانیم مناسب ترین مراقبت ها و اصلاحات را برگزینیم.

    برای محافظت پوستمان از پیر شدن، استفاده از کرم نرم کننده در ابتدای روز برای آبرسانی به آن، به تنهایی کافی نیست. کم آبی پوست عمیق است و لایه درونی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. هیچ مراقبت خارجی هرچند هم که پیچیده باشد نیم تواند به تنهایی به مبارزه با پیری پوست برخیزد.

    آنچه به دنبالش هستیم زیبایی است و پوست، آینه سلامتی ماست. برای زیبا و جوان نگه داشتن آن باید از درون بدون وارد عمل شویم. شیوه زندگی کردن، نقشی اساسی در جوان نگه داشتن پوست صورت و بدن و همچنین در حفظ ظاهر ما ایفا می کند: پویایی ذهن، اندامی ورزیده و صورتی بشاش.

    جذابیت در دوران یائسگی 2گ

    مراقبت های لایه خارجی پوست

    ما همواره باید از لایه بیرونی پوست خود به خوبی نگهداری کنیم؛ این مراقبت ها نقش قابل توجهی در زیبایی و جوانی پوست ما دارند که باید آن ها به طور منظم و در کامل ترین حالت انجام دهیم،: شامل پاک کردن کامل آرایش، استفاده از سرم های پوستی، تقویت و مراقبت های روز و شب، ماسک و… می باشد. دقت کنید که برای جبران حساسیت پوست در دوران یائسگی هیچ کدام را از قلم نیندازید.

    * شیرپاک کن

    باید غنی از مواد مغذی برای پوست باشد و متناسب با نوع پوستتان به حد کافی چربی داشته باشد چرا که از بین رفتن چربی لایه بیرونی پوست، باعث خشک و آسیب پذیرشدن و از بین رفتن انعطاف و خاصیت ارتجاعی آن می شود. اگر محلول پاک کننده آرایش ما به اندازه کافی چرب باشد از همان استفاده های اول هم تاثیر خود را در رابطه با نرم و چرب نگه داشتن پوست بر جای می گذارد.

    * تقویت پوست ضروری است

    کرم ها و تونیک هایی که باید بعد از شیر پاک کن استفاده شوند، نه تنها مواد باقیمانده از شیر پاک کن را از بین می برند، بلکه عضلات پوست و لایه درونی آن را نیز تقویت می کنند. شما هم چنین باید از تونیک های لایه بردار که به صورت اسپری با لوسیون در بازار موجود است، استفاده کرده، سپس به آرامی به پوست خود ضربه بزنید. به شما اکیدا توصیه می کنیم از آب های معدنی غنی از سلنیوم بهره کامل را ببرید چرا که این عنصر کمیاب، رادیکال های آزادی را که از عوامل پیری پوست هستند در دام خود گرفتار می کند.

    * کرم های روز و شب، برای پوست بسیار ضروری هستند

    در دوران یائسگی در انجام مراقبت ها کم نگذارید!

    جبران خشکی و آسیب پذیری پوست

    در طی روز به وسیله کرم روز (که برای محافظت پوست در برابر عوامل خارجی و کم آبی آن در هوای آزاد،… طراحی شده است)، از خشک و شکننده شدن پوستتان جلوگیری کنید. با بالاتر رفتن سن پوست بیشتر در برابر گرما، سرما، اشعه uv خورشید و باد حساس می شود. برای اجتناب از اثرات منفی این موارد بر پوست خصوصا برای افراد سالمند، باید از یک سرم محافظ در زیر کرم خود بهره ببرید.

    جذابیت در دوران یائسگی 3

    کرم شب، نقشی ترمیمی برای بخش های آسیب دیده  پوست ایفا می کند. به علاوه در زمان خواب، لایه درونی پوست از ترکیبات مفید و فعال کردم، استفاده بهینه را می برد. برای مقابله با ضعیف شدن بافت عروق جلدی در دوران سالمندی، باید سلول ها را ترمیم، و سرعت تجدید آن ها را تسریع کرد.

    • داشتن خواب خوب یکی از عوامل بسیار مهم در مراقبت های ضدپیری است. پوست زنانی که خواب خوبی ندارند، دو برابر سریع تر پیر می شود.

    • هیچگاه فراموش نکنید که آفتاب تابستان، دشمن پوست بزرگسالان است و روند پیر شدن پوست و از دست دادن آب میان بافتی را تسریع، بافت کلاژن پوست را سفت کرده و لکه های دائمی را روی پوست بوجود می آورد. در تابستان تمام تلاش خود را بکار گیرید تا در ساعات ۱۱ تا ۱۶ در مقابل آفتاب قرار نگیرید و در ساعات باقیمانده نیز حتما از کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.

    مشکلات پوستی خود را از درونتان درمان کنید!

    تغذیه نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست ایفا می کند. کرم ها هرچند که بسیار ضروری هستند اما کافی نیستند. نقش مواد مغذی که از طریق خون به لایه های مختلف پوست می رسند بسیار حیاتی است. وقتی که رژیم غذایی دارای مقدار کافی از مواد مغذی (ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و اسیدهای امینه) نباشد، پوست به شدت آسیب می بیند و زودتر پیر می شود.

    میوه ها و سبزیجات (ویتامین ها و مواد معدنی)، اسیدهای چرب ضروری (روغن زیتون و کلزا) و غلات کامل (گروه ویتامین های B و فیبر)، به لطف تمامی مواد مغذی ضروری که دارند به پوست کمک می کنند تا سلامت خود را حفظ و در برابر عوامل خارجی آسیب زننده و افزایش سن مقاومت کند. به علاوه داشتن یک رژیم غذایی متعادل، از بی خوابی و خستگی (که همه ما از اثرات منفی آن ها برای پوست آگاه هستیم) جلوگیری می کند. برای نگه داشتن جوانی، هیچ کرمی نمی تواند جایگزین رژیم غذایی مناسب بشود؛ رژیم غذایی که در آن خبری از چربی های اشباع (کره، خامه، شیرینی، غذاهای آماده) نباشد.

    جوان ماندن نه تنها از جنبه زیبایی شناختی، بلکه از نظر حفظ سلامت عمومی بدن بسیار ضروری است.

    رژیم غذایی و ورزش، دو عنصری ضروری

    اجتناب از چاقی و پیدا کردن اضافه وزن، بدن ما را از بیماری هایی که در اثر تغذیه نامناسب بوجود می آیند (دیابت، کلسترول و فشار خون بالا) در امان نگه می دارد و مخصوصا جوانی و عمر ما را طولانی تر می کند. فواید فراوانی با ورزش کردن به پوست ما می رسد: ورزش باعث می شود که حجم عضلانی حفظ شود و خطر ابتلا به مشکلات مفصلی و روماتیسمی که در دوران یائسگی بسیار شایع است، کمتر شود.

    زیبا و جوان ماندن غیرممکن نیست بلکه تنها باید شیوه زندگی خودمان را با دوره های مختلف سنی هماهنگ کنیم. تعادل روانی و عصبی نیز نقشی بسیار مهم در جوان ماندن در دوران سالمندی ایفا می کند. اضطراب و استرس، باعث ایجاد چین و چروک و تیره شدن پوست می شود. ورزشی که همراه با تنفس های طولانی و عمیق است و باعث آرامش ما می شود، بسیار حیاتی به نظر می رسد؛ به ویژه در این دورانی که زندگی مدرن، فشارها و مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده است. یادمان باشد که سیگار و دخانیات، روی پوست اثرات بسیار مخربی بر جای می گذارند و دشمن زیبایی و جوانی هستند. این مواد با کاهش اکسیژن سلول های پوستی، آن ها را تخریب می کنند.

    ترکیبی موفق برای داشتن پوستی زیبا

    با وجود تمام مراقبت هایی که برای جلوگیری از پیری پوست ذکر شد، این مساله امری اجتناب ناپذیر است و تنها با مراقبت های صحیح می توان پیری پوست را برای مدتی به تعویق انداخت اما خوشبختانه علم پزشکی زیبایی هر روز در حال پیشرفت است و به کمک ما می آید. امروزه پزشکان زیبایی بسیار راحت تر از گذشته این مشکلات را اصلاح می کنند و داشتن پوستی سالم و زیبا بدون هرگونه لک، قرمزی و چروک به یکی از اصلی ترین خواسته همگان تبدیل شده است.

    در اینجا این سوال مطرح می شود که برای مقابله با پیری پوست بر اثر یائسگی، چه کارهای بیشتری می توانیم انجام دهیم؟

    مقابله با پیری پوست

    با توقف تولید هورمون ها در یائسگی، پیر شدن پوست سرعت می گیرد. از طرفی پوست رطوبت و انعطاف خود را زا دست می دهد که منجر به شل شدن و چروک های عمیق تر در آن می شود. اما جراحی و دیگر روش های پزشکی زیبایی می توانند برای داشتن پوستی زیبا و کاهش چین و چروک آن به شما کمک کنند. پزشکان فرانسوی سعی دارند با بهره گرفتن از ترکیب دو روش درمانی زبیایی «کربوکسی تراپی» و «فرکانس رادیویی»، نتایج بهتری در زیبایی و استحکام پوست زنان یائسه کسب کنند.

    پزشکی زیبایی: گرایش های جدید ضدپیری

    ترکیب دو روش درمانی کربوکسی تراپی و فرکانس رادیویی، به بسیاری از خواسته های امروزی پاسخ می دهد. روش های پرکردن چین و چروک پوست نیز بسیار موثر می باشند. پزشکان زیبایی عموما برای رسیدن به چنین نتیجه ای، ترکیب روش های مختلفی را توأما در یک جلسه توصیه می کنند. این ترکیب، بازده معالجه را برای پیدا کردن روش درمانی موثر، افزایش می دهد.

    جذابیت در دوران یائسگی 4

    در عمل کاربوکسی تراپی، عروق خونی را برای تولید کلاژن تحریک می کنند. این عمل از طریق انتقال دی اکسید کردن به پوست انجام می گیرد و معالجات اثر جوان کننده ای بر گردی صورت بر جای می گذارند. همین طور در روش فرکانس رادیویی یا تکنولوژی RF با عبور امواج رادیویی از بافت های بدن، موجب نوسان مولکول های دوقطبی در بافت می گردد. این کار موجب اعمال یک تحریک مکانیکی میکرونی (سلولی- مولکولی) و تبدیل انرژی به گرما می شود.

    این گرما در دو حالت وارد عمال می شود؛ اولین اثر که بلافاصله اتفاق می افتد، منجر به تولید کلاژن می شود و دومین حالت آن که با تاخیر صورت می گیرد، سلول های فیبروبلاست را که نوعی از سلول های بنیادی هستند تحریک می کند. در این تکنولوژی کلاژن و الاستین موجود در پوست تحریک و منقبض می شود که در ادامه روند درمان، موجب برگشت استحکام و انعطاف پذیری پوست می گردد.

    پوستی زیبا در دوران یائسگی

    با همه اینها، این روش های درمانی بسیار پرهزینه هستند؛ بنابراین بهتر است که قبل از یائسگی و از سنین جوانی از پوست خود مراقبت کنیم. در نهایت حتی اگر پیش از این وارد دوران یائسگی شده اید، نگران نباشید، داشتن شیوه زندگی سالم همواره می تواند اثرات پیری را به تاخیر بیندازد.

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک