گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » اشتباهات رایج در صبحانه خوردن/چاق شدن با خوردن صبحانه

    اشتباهات رایج در صبحانه خوردن/چاق شدن با خوردن صبحانه

    چه کسی فکرش را میکند که اگر صبحانه را اشتباه بخورد ممکن است چاق شود؟ خوردن صبحانه و اهمیت آن از نظر هیچ کس پنهان نیست. امروز بر آن هستیم که اشتباهات رایجی را که در خوردن صبحانه انجام می دهیم و چندان هم از آنها آگاهی نداریم را برشماریم.

    اشتباهات رایج در صبحانه خوردن/چاق شدن با خوردن صبحانه

    این مدل صبحانه خوردن چاق تان می کند، مراقب باشید!!

    اشتباهات رایج در صبحانه خوردن/چاق شدن با خوردن صبحانه

    چه کسی فکرش را میکند که اگر صبحانه را اشتباه بخورد ممکن است چاق شود؟ خوردن صبحانه و اهمیت آن از نظر هیچ کس پنهان نیست. امروز بر آن هستیم که اشتباهات رایجی را که در خوردن صبحانه انجام می دهیم و چندان هم از آنها آگاهی نداریم را برشماریم.

    این اشتباهات در صبحانه خوردن چاق تان می کند

    البته باید گفت که چندان هم مقصر نیستیم، چرا که سبک زندگی مدرن و بالا رفتن سرعت زندگی به تبع آن، تولید بسته های آماده غذا حتی صبحانه، تبلیغات نادرست روی این بسته ها، دشواری در کنار گذاشتن روش های سنتی خوردن نان، پنیر و چای شیرین و سایر عوامل راه را اندکی برای ما دشوار هم ساخته است.

    اما نکته مثبت این است که اکنون می توانیم با استفاده از یافته های علمی انجام شده، بهترین روش را برای این وعده بسیار مهم غذایی به کارگرفته و به تناسب اندام خود کمک کنیم. با این کار اندیشه نادرست نخوردن صبحانه یا نوشیدن تنها یک فنجان چای، قهوه یا آبمیوه را نیز کنار خواهیم گذاشت و با اندکی صبر به روند صحیح وعده صبحانه مبادرت خواهیم کرد.

     

    با فهرستی از رایج ترین اشتباهات خوردن صبحانه که منجر به افزایش وزن نیز می شوند با ما همراه باشید

    در وعده صبحانه تنها یک قهوه میل می کنید

    دکتر «کریسی کندل» در این باره می گوید اگر عادت به صرف تنها یک قهوه در وعده صبحانه خود را دارید و هیچ چیز دیگری در کنار آن میل نمی کنید، می تواند در بقیه طول روز اشتهای شما را برای خوردن بیشتر هم کند. همچنین می تواند میزان سوخت و ساز بدن تان را کاهش نیز بدهد.
    اگر هم در هنگام صبح احساس گشنگی نمی کنید، یک تخم مرغ آب پز، کمی بلغور یا ماست یونانی به همراه بری یا یک تکه کوچک نان و کره بادام زمینی میل کنید. این مواد با دارا بودن پروتئین فراوان از ضعف رفتن معده تان در ساعات بعدی جلوگیری به عمل خواهند آورد.

     

    در وعده صبحانه قهوه هایی که ترکیبی از شکر و خامه فراوان هستند میل می کنید

    برای بسیاری از افراد صبحانه متشکل از یک قهوه پرکالری ای پر از شکر و خامه است. «آنا کینگ» متخصص تغدیه مرکز سلامت کلینیک «ایندیانا» در این باره می گوید: “اگر اندازه قهوه ای را که برای وعده صبحانه انتخاب می کنید، بزرگ باشد و محتوی مقادیر زیادی شکر و خامه باشد، بین ۲۷۰ تا ۳۳۰ کالری را تنها با خوردن یک قهوه به بدن خود می رسانید.”
    اگر هم عادت به خوردن قهوه در وعده صبحانه دارید، لااقل آن را بدون افزودن شکر اضافه به آن میل کنید چرا که با اضافه کردن شکر اضافه به آن ۴۵ تا ۶۰ کالری دیگر هم به آن خواهید افزود.

     

    شکر و شیرینی را به جای پروتئین بیشتر انتخاب می کنید

    «کنی مائور» موسس و از متخصصان تغذیه در مرکز ورزشی «مائور» در این باره می گوید: “از برخی از صبحانه هایی که خوردن و تهیه کردن شان بسیار هم آسان است از جمله خوردن شیرینی ها و کیک ها و یا کورن فلکس های پر از شکر پرهیز کنید. این خوراکی ها باعث افزایش میزان خستگی و اضافه وزن در شما خواهند شد. با خوردن چنین صبحانه هایی خود را از مصرف پروتئین محروم و باعث افزایش وزن خواهید شد.”

    همچنین پروتئین گزینه بسیار خوبی برای عضلات و ماهیچه های بدن است و بدن بهتر قادر به شکستن آن خواهد بود و احساس سیری بیشتری را در شما به وجود خواهد آورد. به علاوه اگر وعده صبحانه را با پروتئین بیشتر آغاز کنید، به بدن کمک خواهید کرد که در طول روز تعادل بهتری در دریافت پروتئین داشته باشد.
    ۵۶ گرم پروتئین برای مردان و ۴۶ گرم برای زنان، می تواند کمترین میزان پروتئین مصرفی یک روز باشد. بهتر است در هر وعده غذایی مقداری از این پروتئین دریافت شود.
    مائور پیشنهاد می کند: “خوردن تخم مرغ، مرغ، لوبیا، سبزیجات و آجیل، می توانند گزینه های بسیار خوبی باشند. زمانی هم که سفر می کنید و از خانه دور هستید، می توانید از برخی از بسته های پروتئینی یا میان وعده های حاوی پروتئین مانند تکه های مغز آجیل بسته بندی استفاده کنید.”
    کربوهیدارت نادرستی را برای وعده صبحانه انتخاب می کنید

    اگر وعده صبحانه ای که میل می کنید حاوی فیبر کافی نباشد مثلا فقط پن کیک، شیرینی و یا کورن فلکس باشد، می تواند سبب چاق شدن تان شود. وجود فیبر سبب می شود در ساعات بعدی مصرف آن بهتر کار کنید و احساس گرسنگی کمتری نیز داشته باشید.
    یکی از دلایلی که بعد از خوردن پن کیک یا شیرینی خیلی زود احساس گرسنگی می کنید عدم وجود فیبر در آن است. بر اساس داده های انجمن دارویی آمریکا، زنان به ۲۵ گرم و مردان به ۳۸ گرم فیبر در روز نیازمند هستند.

     

    حجم ظرف یا کاسه ای که برای صبحانه انتخاب می کنید بزرگ است

    بله این بسیار خوب است که در وعده صبحانه خود میزان کافی فیبر را از طریق مواد غذایی چون کورن فلکس ها بدست آورید اما این موضوع هم بسیار اهیمت دارد که چه اندازه ای میل می کنید.
    مطالعات انجام شده بر جمعیت آمریکا نشان داده که حدود ۹۲ درصد از آنها کالری بیش از اندازه مورد نیاز بدن را از طریق خوردن کورن فلکس های صبحانه دریافت می کنند. اگر کاسه بزرگی را به کار ببرید گاهی سه یا چهار برابر لازم را میل خواهید کرد، بنابراین بهتر است پیمانه های همانند یک چهارم تا سه چهارم یک فنجان از کورن فلکس را در وعده صبحانه میل کنید.

     

    در وعده صبحانه نوشیدنی های بسیار شیرین می نوشید

    بسیاری از افراد علاقه دارند که در وعده صبحانه از مخلوطی از میوه ها و سبزیجات غلیظ که آنها را در داخل مخلوط کن و با شیر ترکیب کرده اند استفاده کنند. اما باید توجه داشت که اگر این کار با افزودن مقادیر فراوانی شکر برای خوشمزه تر شدن آن باشد، آن وقت می تواند بیش از خوردن یک صبحانه عادی و معمولی به افزایش وزن تان کمک کند.

     

    در وعده صبحانه فقط آبمیوه میل می کنید

    اگر تنها از آب میوه در وعده صبحانه استفاده می کنید باید بدانید که این اصلا کافی نیست. آب میوه با عدم دارا بودن فیبر و پروتئین کافی سبب افزایش گرسنگی شما خواهد شد. البته به این معنا هم نیست که در وعده صبحانه آب میوه ننوشید، اما آن را با پروتئینی که از تخم مرغ یا ماست یونانی وجود دارد همراه کنید و کربوهیدرات هایی که محتوی فیبر هستند را نیز به این مواد بیافزایید. مثلا یک تکه نان تست قهوه ای یا یک فنجان بلغور را به در کنار آب میوه و تخم مرغ خود بگنجانید.

     

    در وعده صبحانه از بسته یا جعبه های آماده صبحانه استفاده می کنید

    غذاهای بسته بندی شده می توانند بسیار گول زننده باشند. مثلا ممکن است روی آنها نوشته شده باشد به اندازه یک تخم مرغ پروتئین دارد و یا بدون چربی است. اما اگر با دقت بیشتری به مواد تشکیل دهنده آنها نگاه کنید خواهید دید مقادیر قابل توجهی شکر و چربی در آنها به کار رفته است. همچنین میزان پروتئین آن هم کافی و به اندازه تبلیغ روی آن نیست. بنابراین با چنین مواد آماده ای خودتان را گول نزنید.

     

    تنها آنچه را به صورت سنتی به عنوان صبحانه تعریف شده را میل می کنید

    زمانی که تنها از مواد خوراکی مخصوص صبحانه مثلا کورن فلکس ها، تخم مرغ، تست، پن کیک و یا بلغور استفاده می کنید، مثلا حلیم می خورید، هیچ میوه و سبزیجاتی جاتی را در وعده صبحانه خود نگنجانده اید. بله درست است که احتمالا خواهید گفت میوه و سبزیجات را در میان وعده ها یا هنگام ناهار مصرف می کنید اما صبحانه چطور؟ حتمالا برای گنجاندن میوه و سبزیجات در وعده صبحانه خود، باید روش ستنی و دیرینه خوردن صبحانه را اندکی تغییر دهید.
    اما زمانی که فیبر را به صبحانه می افزایید، می تواند در سیر نگه داشتن شما بسیار کمک کند. به عنوان مثال اگر در وعده صبحانه تنها یک تکه نان و تخم مرغ میل می کنید، روی نان خود کمی آواکادو قرار دهید.
    بلغور را به به همراه تکه های سیب، گردو و یا آلوهای خشک شده یا کمی دارچین میل کنید. یا کمی اسفناج یا ظرف سبزیجات شب قبل را به وعده صبحانه ای که می خورید بافزایید.

     

    کره بادام زمینی کم چرب می خرید

    اگر چه قرار دادن مقداری کره بادام زمینی کم چرب بر روی تکه ای از نان به نظر بسیار هم سلامت می رسد اما این نوع کم چرب که حدود ۴ گرم چربی دارد در تولید آن و برای جبران عدم وجود چربی کافی از شکر و نمک بسیار بیشتری استفاده شده است.
    این بدان معناست که در دو قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی کم چرب، ۴ گرم شکر و دو برابر نمک در مقایسه با نوع پرچرب آن استفاده شده است. چربی که در بادام وجود دارد حتی می تواند برای شما بسیار مفید هم باشد. بنابراین این بار به دنبال نوع کم چرب و پرنمک آن نباشید و نوع طبیعی تر از آن را خریداری کنید.

     

     

    اشتباهات رایج در صبحانه خوردن/چاق شدن با خوردن صبحانه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی