حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » تشخیص علائم بیماری افسردگی+پیشگیری به همراه درمان

    تشخیص علائم بیماری افسردگی+پیشگیری به همراه درمان

    به عقیده دانشمندان همانطور که افسردگی شیوع فراوانی دارد ، تشخیص علائم این بیماری نیز می تواند بسیار سخت باشد ، حتی اگر شخص مورد نظر از دوستان و یا بستگان بسیار نزدیک باشد

    تشخیص علائم بیماری افسردگی+پیشگیری به همراه درمان

    نشانه های پنهان افسردگی را بشناسیم

    تشخیص علائم بیماری افسردگی+پیشگیری به همراه درمان

    به عقیده دانشمندان همانطور که افسردگی شیوع فراوانی دارد ، تشخیص علائم این بیماری نیز می تواند بسیار سخت باشد ، حتی اگر شخص مورد نظر از دوستان و یا بستگان بسیار نزدیک باشد

    افسردگی

    افراد معمولا انتظار دارند که نشانه های افسردگی بسیار واضح و روشن بروز پیدا کنند، به عنوان مثال فکر می کنند که اگر دوست شان مانند هر روز  به سر کار می آید و دائما در حال گریه کردن نیست ، پس دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و حال او کاملا خوب است. اما همیشه اینطور نیست، زیرا به بسیاری از علائم افسردگی نمی توان به راحتی پی برد.

    اگر شک کرده اید که فردی دچار افسردگی شده است یا نه، نکته ی مهم این است که با وی یک ارتباط موثر و دلسوزانه برقرار کنید. با او درباره ی تجربیات خود صحبت کنید و به وی بگویید که می دانید که در حال گذراندن چه دوره ی سختی است ، همچنین بپرسید که چه کاری از دست شما برای کمک به او بر می آید.

    اغلب افراد، خلاف این توصیه را انجام می دهند و به فرد افسرده می گویند که چرا مثل همیشه نیست و این امر خود سبب تحمیل استرس و تنش بیشتر به او می شود. در عوض باید به او بگویید که چگونه متوجه مشکلش شده اید، اصلا سعی نکنید تا تجربیاتش را به سمت خاصی هدایت کنید. حتی اگر این مشکلات بیشتر از یک هفته هم به طول بیانجامد، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا علائمی با ماندگاری دو هفته و حتی گاهی بیشتر نشان دهنده ی این است که حالا فرد مورد نظر نیازمند کمک است.

    در زیر با علائم و نشانه های غیر آشکار و نهفته ی  افسردگی آشنا می شویم.

     

    انزوا

    محققان اعتقاد دارند که تمایل فرد افسرده به گوشه نشینی و انزوا به این دلیل است که وی هر تلاشی را در زندگی بیهوده می داند و این امر ممکن است سبب ایجاد حس شرمساری و دستپاچگی در وی شود. اگر فرد مورد نظر، قبلا شخصی اجتماعی و اهل مشارکت در کارهای گروهی بوده و حالا ناگهان می بینید که تبدیل به یک انسان انزواطلب و جمع گریز شده است ، این می تواند یکی از نشانه های بروز افسردگی باشد.

    تمایل به خواب بیشتر و اختصاص زمان بیشتر به تماشای تلویزیون می تواند از دیگر علائم بروز افسردگی باشد. ببینید دیگر چه نشانه هایی از گریز از جمع در او نمایان شده که قبلا این علایم را در شخصیتش نمی دیدید.

     

    خستگی

    افسردگی انرژی بسیار زیادی را از شخص می گیرد، “همانند کشیدن یک تخته سنگ بزرگ به سمت بالای کوه”. این خستگی می تواند به دلیل برهم خوردن الگوی خواب شخص هم باشد که با افسردگی رابطه دارد. در واقع تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای اختلالات خواب ، ده برابر بیشتر از افرادی که دارای خواب نرمال هستند ، مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

     

    بی انگیزگی

    آیا دوست و یا یکی از اعضای خانواده تان که فرد بسیار وقت شناس و دقیقی بود، دچار تأخیر در کارها و قرارهایش شده است؟ به عقیده ی دانشمندان ، افرادی که دچار افسردگی می شوند به سختی انگیزه ای برای انجام کاری پیدا می کنند و معمولا در آخرین فرصت، شروع به انجام آن می نمایند. افراد افسرده صبح ها به سختی از خواب بیدار می شوند و بیشتر ترجیح می دهند در رختخوابشان با احساس خستگی و اندوه بمانند.

     

    تغییرات رفتاری

    می شود اینطور بیان کرد که فرد دچار واکنش های تند کوتاه مدت و موقتی می شود. دلیل این امر این است که افسردگی و ضعف سبب تغییرات سریع و ناگهانی عاطفی می گردد. همچنین افسردگی سبب برانگیختگی عواطف می شود که همین امر می تواند دلیل بروز سریع آن شود. از سوی دیگر پاسخ او با توجه به این واقعیت که احساس می کند هر چیزی در زندگی انرژی بسیار زیادی را طلب می کند، می تواند به نحو غیر منتظره ای ساده و یکنواخت باشد.

     

    تغییر در ظاهر

    آیا فرد مورد نظر شما دچار کاهش و یا افزایش غیرمنتظره ای در وزنش شده و یا اینکه در کارهای روتین روزانه اش انرژی کمتری مصرف می کند؟ متخصصان معتقدند تغییر وزن افراد افسرده به نحو قابل ملاحظه ای رایج است و  این پدیده نتیجه ی کم خوری و یا پر خوری عصبی در این افراد است. گاهی اوقات عدم رسیدگی شخص به ظاهر خود ( نظیر اصلاح نکردن صورت و نیاراستن ظاهر ) می تواند از نشانه های افسردگی باشد.

     

    اختلالات عملکرد زناشویی

    بی میلی جنسی ، همیشه از نشانه های طبیعی افزایش سن و نوع ارتباط افراد نیست. به عقیده ی محققان عدم علاقه به رابطه ی جنسی می تواند از علائم انزواطلبی و گوشه گیری باشد. چنین نشانه هایی از افسردگی می تواند کار تشخیص را بسیار سخت کند، زیرا بسیاری از عوامل دیگری هم می توانند سبب این مشکل شوند، عواملی نظیر مشغله ی فراوان کاری و اختلالات هورمونی. اما چه چیزی باعث می شود تا وضعیت روانی ، مهم ترین دلیل بی میلی جنسی باشد؟

    مغز مرکز اصلی در برقراری روابط جنسی است ، به این صورت که تمایل به رابطه از مغز شروع می شود و از طریق انتقال دهنده های عصبی ، سبب تحریک و در نتیجه خون رسانی به اندام های جنسی و برقراری ارتباط جنسی می شود. در افرادی که دچار افسردگی هستند، انتقال دهنده های عصبی قادر به برقراری ارتباط موثر نیستند.

    مهم تر از همه اینکه افسردگی می تواند سبب قطع ارتباط عاطفی بین زن و شوهر و سردی عاطفی طرفین نسبت به هم شود که این مشکل چالش های فراوانی را در زندگی آنان رقم خواهد زد.

    تشخیص علائم بیماری افسردگی+پیشگیری به همراه درمان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون