هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار حوادث » پایتخت خودکشی در ایران/ایلام آمار بیشترین خودکشی در کشور

    پایتخت خودکشی در ایران/ایلام آمار بیشترین خودکشی در کشور

    عضو شورای‌عالی استان‌ها با بیان اینکه ایلام استانی محروم است که فقر و بیکاری در آن بیداد می‌کند؛ گفت: ایلام رتبه اول خودکشی و پایتخت خودکشی‌های کشور است.

    پایتخت خودکشی در ایران/ایلام آمار بیشترین خودکشی در کشور

    ایلام پایتخت خودکشی در کشور است

    پایتخت خودکشی در ایران/ایلام آمار بیشترین خودکشی در کشور

    عضو شورای‌عالی استان‌ها با بیان اینکه ایلام استانی محروم است که فقر و بیکاری در آن بیداد می‌کند؛ گفت: ایلام رتبه اول خودکشی و پایتخت خودکشی‌های کشور است.

    خبرگزاری ایلنا: عضو شورای‌عالی استان‌ها با بیان اینکه ایلام استانی محروم است که فقر و بیکاری در آن بیداد می‌کند؛ گفت: ایلام رتبه اول خودکشی و پایتخت خودکشی‌های کشور است.

    حمدالله بیگی در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها یکی از مشکلات اساسی استان ایلام را مسئله آب شرب خواند و گفت: مردم این استان با داشتن چندین سد همچون سیمره، کرخه، چمگردلان و… تشنه آب شرب بوده و کشاورزان به آب نیاز دارند درحالیکه این آب‌ها به کشتزارهای همسایه سرازیر می‌شوند.

    وی ادامه داد: شهرستان ملک‌شاهی این استان صددرصد از نعمت آب شرب محروم است و مردم این شهرستان با داشتن رودخانه فصلی گلگل و سد چمگردلان که ۹۷ درصد آب شرب مرکز استان را تامین می‌کند، مجبورند برای تامین آب آشامیدنی به چشمه‌های قدیمی واقع در جاده‌های صعب‌العبور کوهستانی بروند.

    بیگی با اشاره به اینکه مطالعه طرح انتقال آبرسانی از سد چمگردلان به سمت شهرستان ملک‌شاهی هشت سال طول کشید، اظهار کرد: سوال من از وزیر نیرو آن است که طرحی که مطالعه آن هشت سال طول بکشد، چه زمانی عملیاتی خواهد شد؟

    نماینده استان ایلام در شورای‌عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه دیگر مشکل این استان مسئله راه است و مسئولان راه و شهرسازی نسبت به استان ایلام خود را به خواب زده‌اند، خاطرنشان کرد: ایلام هم‌اکنون دروازه عتبات عالیات است این درحالی است که محورهای ایلام-صالح‌آباد تا مهران، ایلام- ملک‌شاهی- مهران – کربلا نیاز به اعتبار ویژه دارد و از رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا در کمیسیون عمران بیشتر این دو مسیر را مورد توجه قرار دهند.

    وی ادامه داد: همچنین مسیر ایلام – ملک‌شاهی با کمتر از ۲۵ کیلومتر مساحت همچنان صعب‌العبور و کوهستانی و از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم تا ضمن بررسی دقیق این مسیر نسبت به احداث تونل در این مسیر اقدام شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌عالی استان‌ها عدم وجود بهداشت مناسب و بیمارستان را دیگر مشکل استان ایلام برشمرد و تصریح کرد: بیمارستان ایلام در مکانی احداث شده که اگر بیمار وخیمی به آن اعزام شود تا رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست خواهد داد زیرا بیمارستان در شلوغ‌ترین مسیر و در وسط شهر بنا شده است.

    وی از وزیر بهداشت و درمان خواست ضمن حل مشکل بیمارستان در این استان به دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای عملیاتی کردن پروژه بیمارستان ملک‌شاهی دستور دهد.

    نماینده استان ایلام با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی استان ایلام لانه گنجشکان شده است اظهار کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی با موضوع خصوصی‌سازی در استان‌های محروم جوابگو نیست و از رئیس جمهور می‌خواهیم تا تدبیری اندیشیده شود تا برای فعالیت شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های استا اییلام برای اشتغالزایی سرمایه‌گذاری کنند.

    بیگی با تاکید برا ینکه منابع طبیعی در استان ایلام مشکل‌ساز شده است، عنوان کرد:‌ کشاورزانی که بیش از ۴۰۰ سال روی املاک پدری خود کشاورزی کرده‌اند هم اکنون توسط منابع طبیعی از ادامه کار کشاورزی منع شده‌اند که این موضوع بیکاری را در استان ایلام دوچندان کرده است.

    ابه گزارش ایلنا، ین عضو شورای‌عالی استان‌ها با بیان اینکه ایلام استانی محروم است که فقر و بیکاری در آن بیداد می‌کند، گفت: ایلام رتبه اول خودکشی و پایتخت خودکشی‌های کشور به شمار می‌رود.

    وی اضافه کرد: ایلام با یک درصد جمعیت کشور مقام دوم نفت گاز کشور را دارد که درآمد آن هزینه زیباسازی، اشتغالزایی در شهرهای بزرگ می‌شود.

    بیگی با بیان اینکه سیل سال گذشته خسارتی معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومانبه این استان وارد کرد گفت: قرار بود به مردم استان وام داده شود اما آنقدر بانک‌ها مردم را بر سر ضامن آزار دادند که ازگرفتن آن منصرف شدند. همچنین قرار بود به مردم دو میلیون تومان کمک بلاعوض شود که این موضوع تاکنون در حد شایعه بوده است. لذا از رئیس جمهور می‌خواهیم دستور پرداخت این وام را صادر کند.

    نماینده استان ایلام خطاب به نوبخت اظهار کرد: در هنگام توزیع سبد کالا عدالت رعایت نشد و به افرادی که درآمد آنان صفر است این سبد تعلق نگرفت و باعث نارضایتی قشر بزرگی از جامعه شد.

    بیگی همچنین خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در مدارس ایلام صفر است و مدیران مدارس در فصل سرما ناچارند از مردم فقیر برای تامین گرمای مدارس پول دریافت کنند.

    پایتخت خودکشی در ایران/ایلام آمار بیشترین خودکشی در کشور

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون