مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » تغذیه ، رژیم و تناسب اندام » چربی های خوراکی مفید مورد نیاز بدن حتی در رژیم غذایی
faceshot selfi  

چربی های خوراکی مفید مورد نیاز بدن حتی در رژیم غذایی

ممکن است پزشک شما به دلیلی رژیم غذایی خاصی به شما بدهد. در این رژیم غذایی باید چربی های مورد نیاز شما دیده شده باشد. پس خوراکی های چرب مفید را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

چربی های خوراکی مفید مورد نیاز بدن حتی در رژیم غذایی

کدام چربی‌ها نباید از رژیم شما حذف شوند

چربی های خوراکی مفید مورد نیاز بدن حتی در رژیم غذایی

ممکن است پزشک شما به دلیلی رژیم غذایی خاصی به شما بدهد. در این رژیم غذایی باید چربی های مورد نیاز شما دیده شده باشد. پس خوراکی های چرب مفید را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

کدام چربی‌ها نباید از رژیم شما حذف شوند؟

سطح کلسترول خونتان بالاست؟ حتما اولین توصیه‌ای که پزشکتان به شما می‌کنند این است که دور غذاهای چرب را خط بکشید و سراغ سرخ‌کردنی‌ها نروید. درست است! چربی‌های اشباع‌شده اصلی‌ترین متهمان ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و زوال عقل هستند. اما برای فرار از این بیماری‌ها نباید به‌طور کلی دور هر نوع چربی را خط بکشید.

محققان می‌گویند، اگر چربی‌های غیراشباع و مفید را به رژیم غذایی‌تان وارد کنید، نه‌تنها به این عوارض دچار نمی‌شوید، بلکه فواید زیادی را هم به جسم و مغزتان می‌رسانید.

 

ماهی

ماهی آزاد، قزل‌آلا و سالمون از بهترین منابع برای رساندن امگا۳ و چربی‌های اشباع‌نشده به بدن هستند. اگر حداقل یک‌بار در هفته ماهی بخورید، قلبتان بهتر کار می‌کند و احتمال ابتلایتان به آلزایمر پایین می‌آید. البته برای اینکه بیشترین فایده را از مصرف ماهی ببرید، باید آن را بدون روغن بپزید.

 

مغزها

مغز کدوتنبل، آفتابگردان و دانه کنجد از منابع دیگری هستند که کلسترول خوب بدنتان را بالا می‌برند. بد نیست در سالاد سبزیجاتتان مقداری کنجد و مغز بریزید و هرروز سهمی از این چربی‌ها را دریافت کنید.

 

روغن‌زیتون

برنجتان را بدون روغن دم کنید و هنگام سرو یک قاشق روغن‌زیتون روی آن بریزید. در این روغن چربی اشباع‌شده وجود ندارد و با مصرفش قدرت یادگیری و حافظه‌تان را هم تقویت می‌کنید.

 

سبزیجات

سبزیجاتی که برگ‌هایشان به رنگ سبز تیره است (مانند اسفناج، کلم‌پیچ و کلم بروکسل) میزان زیادی امگا۳ دارند. برای تامین این نیاز بدنتان، تا می‌توانید انواع سالاد را از این سبزیجات تهیه کنید و لااقل یک وعده در روز از آنها تغذیه کنید.

 

بذر کتان

تنها آجیل‌ها نیستند که نیاز بدن شما را به چربی‌های مفید برطرف می‌کنند. از نظر محققان بذر کتان هم یکی از دانه‌های مفیدی است که نه‌تنها چربی‌های مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کند، بلکه با فیبرش سلامت روده‌هایتان را هم تضمین می‌کند. بذر کتان ضدالتهاب هم هست و اگر هرروز یک قاشق از آن را روی سالاد یا غذایتان برسید، به مشکلات رحمی و تخمدانی دچار نمی‌شوید.

چربی های خوراکی مفید مورد نیاز بدن حتی در رژیم غذایی

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

faceshot selfi