قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » طولانی تر شدن سرماخوردگی با این اشتباهات/زمان سرماخوردگی را با این نکات کم کنید

    طولانی تر شدن سرماخوردگی با این اشتباهات/زمان سرماخوردگی را با این نکات کم کنید

    اگر به نحو مناسبی سرماخوردگی را درمان کنید، سرماخوردگی شما یک یا دو هفته طول خواهد کشید.

    طولانی تر شدن سرماخوردگی با این اشتباهات/زمان سرماخوردگی را با این نکات کم کنید

    سرماخوردگی شما بدتر می شود

    طولانی تر شدن سرماخوردگی با این اشتباهات/زمان سرماخوردگی را با این نکات کم کنید

    اگر به نحو مناسبی سرماخوردگی را درمان کنید، سرماخوردگی شما یک یا دو هفته طول خواهد کشید.

    ۸ اشتباهی که باعث بدتر شدن سرماخوردگی شما می‌شوند

    بیش از ۲۰۰ ویروس مختلف در ابتلا به سرماخوردگی مسئول هستند، بنابراین ممکن است در طول سال چندین بار دچار سرماخوردگی شوید. یک فرد بزرگ‌سال ممکن است در طول یک سال به‌طور متوسط دو یا سه بار و یک کودک ممکن است در طول یک سال به‌طور متوسط هشت بار یا بیشتر دچار سرماخوردگی شود.

    اگر به نحو مناسبی سرماخوردگی را درمان کنید، سرماخوردگی شما یک یا دو هفته طول خواهد کشید، اما اگر در درمان سرماخوردگی خود کوتاهی کنید و اشتباهاتی را مرتکب شوید، مدت زمان درمان آن بیشتر خواهد شد.در ادامه به شایع‌ترین اشتباهاتی اشاره می‌کنیم که یک فرد با مرتکب شدن آن‌ها فرایند درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا را طولانی‌تر می‌کند و همچنین شدت آن‌ را افزایش می‌دهد.

     

    وانمود کردن به مریض نبودن

    نادیده گرفتن سرماخوردگی کار آسانی است، چون ممکن است کارهای مهم‌تر از نشستن در خانه و درمان سرماخوردگی خود داشته باشید. شایع‌ترین اشتباه یک فرد پس از سرماخوردگی این است که کارهایش را کم نکند و مراقب خود نباشد.

    به‌طورکلی، در صورت احساس ناخوشی یا در صورت احساس ابتلا به سرماخوردگی در جهت رفع آن تلاش کنید و طوری وانمود نکنید که حال شما خوب است و اصلا سرما نخورده‌اید، چون این نادیده گرفتن شما باعث بدتر شدن سرماخوردگی و افزایش مدت زمان فرآیند درمان می‌شود.

     

    پخش کردن میکروب‌ها به اطراف

    معمولا از زمانی که در معرض ویروس سرماخوردگی قرار می‌گیرید تا زمانی که واقعا احساس مریضی به شما دست می‌دهد، دو تا سه روز طول می‌کشد، اما گاهی ممکن است که احساس واقعی مریضی پس از یک هفته به وجود آید. در این مدت ممکن است حالتان خوب باشد، اما درواقع سرماخوردگی شما در حال شکل گرفتن است.

    به همین دلیل هنگامی‌که احساس ناخوشی کردید، باید تلاش آگاهانه‌ای را در جهت کنترل میکروب‌های خود به خرج دهید. برای آنکه از سرایت ویروس سرماخوردگی به دیگران جلوگیری کنید، باید به هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را بپوشانید و غالبا دست‌های خود را بشویید. در غیر این صورت، ویروس سرماخوردگی شما در هوای خانه یا اداره پخش می‌شود و دوباره به خود شما سرایت می‌کند و مدت زمان فرایند درمان شما طولانی‌تر می‌شود.

     

    مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان سرماخوردگی

    اگر عفونت باکتریایی داشته باشید، احتمالا برای درمان آن به آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز دارید، اما ویروس‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند و اگر بدون ضرورت، آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف کنید باعث مقاومت باکتری‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شوید، بنابراین اگر مبتلا به سرماخوردگی شدید، برای درمان آن از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده نکنید، بلکه از داروهای معمول سرماخوردگی که به نسخه نیاز ندارند، استفاده کنید.

     

    عدم توجه به تامین آب بدن

    وقتی‌که مبتلا به سرماخوردگی می‌شوید، به‌احتمال‌ زیاد حس و حال غذا خوردن و نوشیدن نخواهید داشت. باوجود این، برای درمان سرماخوردگی نوشیدن مایعات فراوان اهمیت ویژه‌ای دارد. خوردن سوپ مرغ یکی از روش‌هایی است که با آن می‌توان آب بدن را فراهم و به درمان سرماخوردگی کمک کرد.

    زمانی که غشاهای مخاطی مرطوب هستند کارایی بهتری درگیر انداختن و خلاص شدن از ویروس‌های حمله‌کننده خواهند داشت. با نوشیدن مایعات می‌توانید مواد سمی و دیگر مواد نامناسب موجود در بدن خود را از بدن خالی کنید.

     

    نادیده گرفتن احساس خستگی خود

    زمانی که به دلیل سرماخوردگی یا آنفلوآنزا حال خوبی ندارید، واقعا به خواب بیشتر نیاز دارید. این خواب اضافی زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که فرد به دلیل سرماخوردگی تب با درجه پایین یا به دلیل آنفلوآنزا تب با درجه بالا داشته باشد. خواب به بدن شما کمک می‌کند که با عفونت مبارزه کند. به‌طورکلی، برای درمان سریع و بهتر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا به استراحت زیادی نیاز دارید. گرچه شاید به نظر شما این یک حرف کلیشه‌ای باشد، اما استراحت کافی یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.

     

    سیگار کشیدن

    دود سیگار باعث بدتر شدن علائم سرماخوردگی، به خصوص سرفه می‌شود. وقتی‌که سیگار می‌کشید، باعث التهاب ریه‌های خود می‌شوید و به آن‌ها آسیب می‌رسانید. خود سرماخوردگی باعث التهاب ریه‌های شما می‌شود و درنتیجه سیگار کشیدن باعث می‌شود که التهاب ریه‌های شما بیشتر یا بدتر شود. علاوه بر این، در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید از افراد سیگاری دوری کنید تا دود سیگار آن‌ها باعث بدتر شدن سرماخوردگی شما نشود. دود سیگار دیگر افراد نیز می‌تواند ‌مانند دود سیگار خودتان باعث تشدید سرماخوردگی شما شود.

     

    احساس استرس بیش‌ازاندازه

    استرس می‌تواند دستگاه ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد و آن را مجبور کند که سخت‌تر کار کند. در طول فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا باید دستگاه ایمنی خود را قوی نگه‌دارید تا بتواند در صورت بیماری سریع‌تر و بهتر بدن شما را به وضعیت نرمال و سالم بازگرداند. هر چه استرس شما بیشتر باشد، مدت زمان درمان سرماخوردگی شما نیز بیشتر خواهد شد.

    توصیه می‌شود که برای بهبود سریع سرماخوردگی خود با استفاده از تکنیک‌های کاهنده استرس از استرس خود بکاهید. یاد بگیرید در خود آرمیدگی عضلانی (ریلکسیشن) ایجاد کنید، تنفس عمیق انجام دهید و سایر تکنیک‌های آرام‌سازی را به کار برید.

     

    اتکای بیش‌ازاندازه به درمان‌های سرماخوردگی

    بعضی از داروهای بدون‌نسخه سرماخوردگی می‌توانند باعث احساس بهتر شما شوند. برای مثال، افشانه‌ها یا قطره‌های ضد احتقان بینی می‌توانند به درمان بینی گرفته ناشی از سرماخوردگی کمک کنند، اما استفاده بیش‌ازاندازه از این درمان‌های غیر تجویزی می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد و باعث بدتر شدن علائم سرماخوردگی شود.

    در حقیقت، اگر برای بیش از سه تا چهار روز متوالی از افشانه‌های یا قطره‌های ضد احتقان بینی استفاده کنید، غشاهای بینی شما بیشتر ورم خواهند کرد. هرگز بیشتر از دوز توصیه‌شده روی برچسب این داروها مصرف نکنید و اگر سوالی در مورداستفاده از این داروها دارید به پزشک خود مراجعه کنید.

    طولانی تر شدن سرماخوردگی با این اشتباهات/زمان سرماخوردگی را با این نکات کم کنید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال