پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » پیشگیری از آلزایمر با خووردن این میوه/رژیم غذایی ذهن چیست؟

    پیشگیری از آلزایمر با خووردن این میوه/رژیم غذایی ذهن چیست؟

    اغلب ما گاهی دچار نقصان در حافظه می شویم –شماره دوستمان را فراموش می کنیم، قرار ملاقات با دکتر یا پرداخت قبض را از یاد می بریم. همینطور که سنمان بالاتر می رود ، ممکن است حملات فراموشی نشانه اولیه کاهش حافظه باشد که مشخصه بیماری آلزایمر در مراحل اولیه است. در حال حاضر محققان دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا بیان کرده اند که خوردن انگور دو بار در روز می تواند به بهبود تمرکز و حافظه افرادی که در مراحل اولیه کاهش حافظه هستند کمک کند.

    پیشگیری از آلزایمر با خووردن این میوه/رژیم غذایی ذهن چیست؟

    پیشگیری از آلزایمر با محافظت از مغز بوسیله رژیم ذهن و انگور

    پیشگیری از آلزایمر با خووردن این میوه/رژیم غذایی ذهن چیست؟

    خوردن انگور ۲ بار در روز اثرات اولیه کاهش حافظه را تقلیل می دهد و به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.و از طرفی یک رژیم غذایی خاص به نام ” رژیم غذایی ذهن ” می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را تا ۵۳ درصد کاهش دهد.

    اثرات محافظتی انگور بر مغز برای پیشگیری از آلزایمر

    Two Cups Of Grapes A Day May Keep Alzheimer's At Bay.jpg

    اغلب ما گاهی دچار نقصان در حافظه می شویم –شماره دوستمان را فراموش می کنیم، قرار ملاقات با دکتر یا پرداخت قبض را از یاد می بریم. همینطور که سنمان بالاتر می رود ، ممکن است حملات فراموشی نشانه اولیه کاهش حافظه باشد که مشخصه بیماری آلزایمر در مراحل اولیه است. در حال حاضر محققان دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا بیان کرده اند که خوردن انگور دو بار در روز می تواند به بهبود تمرکز و حافظه افرادی که در مراحل اولیه کاهش حافظه هستند کمک کند.

    به گفته دکتر دانیل اچ سیلورمن Daniel H. Silverman، سرپرست محققین ” این مطالعه تاثیر انگور به عنوان یک میوه کامل در مقابل ترکیبات جدا شده را بررسی کرد و نتیجه نشان داد که مصرف منظم انگور می تواند اثر محافظتی در برابر کاهش زود هنگام حافظه مرتبط با آلزایمر داشته باشد. ”

    تحقیقات قبلی بر رسوراترول resveratrol، ترکیب یافت شده در انگور قرمز، متمرکز بود که عاملی شناخته شده برای جلوگیری از کاهش حافظه وابسته به سن است. این آنتی اکسیدان به خاطر تاثیر مثبتی که بر هیپوکامپ hippocampus می گذارد، شناخته شده است، منطقه ای از مغز که برای حافظه، یادگیری و خلق و خو ضروری است. در موش های مسن رسوراترول یادگیری فاصله و حافظه را بهبود بخشید و همزمان نوروژنز neurogenesiss ( رشد و توسعه سلول های عصبی ) را دو برابر کرد.

    در این مطالعه کوچک جدید که در مجله تجربه پیری شناسی توسط محققان دانشگاه  UCLA منتشر شده به دنبال بررسی پتانسیل انگور به عنوان یک میوه کامل در کاهش زوال شناختی و اثرات دیگر پیری روی ۱۰۰ شرکت کننده با روال شناختی خفیف بودند. به برخی از شرکت کنندگان دارونما داده شد در حالی که دیگران روزانه یک وعده پودر انگور برابر با حدود ۲٫۵ فنجان انگور در روز به مدت ۶ ماه دریافت کردند. اسکن های مغزی برای اندازه گیری عملکرد شناختی در ابتدا و شش ماه پس از مصرف انگور انجام شد.

    این یافته ها نشان داد کسانی که پودر انگور مصرف کرده بودند سطح سلامت متابولیکشان و فرایند پردازش ذهنی در مناطقی از مغز که اولین نشانه های آلزایمز در آن بروز می کند، بالا رفته بود. کسانی که رژیم غذایی غنی شده با انگور را دنبال کرده بودند بهبود سوخت و ساز در مناطقی که مربوط به شناخت و عملکرد حافظه بوده است، نشان دادند. در همین حال شرکت کنندگان که دارونما مصرف می کردند کاهش سوخت و ساز قابل توجهی در این مناطق بحرانی مغز به نمایش گذاشتند.

    محققان بر این باورند که انگور با کاهش استرس اکسیداتیو (استرس اکسیداتیو عدم تعادل میان تولید رادیکال های آزاد و دفاع های آنتی اکسیدانی تعریف می شود.حاصل استرس اکسیداتیو در بدن انواع سرطان‌، دیابت، نارسایی‌های قلبی، آسیب‌های مغزی، مشکلات عضلانی، پیری زودرس، آسیب‌های چشمی و در کل ضعف سیستم ایمنی بدن است.) در مغز و بهبود سلامت جربان خون از سلامت مغز حمایت می کند. انگور همچنین به سطح سلامت ماده شیمیایی که برای پشتیبانی حافظه اهمیت دارد، کمک می کند و اثرات ضد التهابی مفیدی دارد. با این حال محققان اعتراف کردن که مطالعات بیشتری در جوامع انسانی برای تایید اثرات محافظتی انگور بر مغز نیاز است.

    به گفته سیلورمن ” این مطالعه آزمایشی منجر به کشف شواهدی بر ایفای نقش مفید انگور بر اعصاب و سلامت قلب و عروق دارد با این حال مطالعات بالینی با گروه های بزرگتر برای اعلام اثرات مشاهده شده در این مطالعه مورد نیاز است. ”

     

    رژیم غذایی ذهن Mind Diet برای پیشگیری از آلزایمر

    what foods should we eat for better brain health.jpg

    پیشگیری از آلزایمر با خووردن این میوه/رژیم غذایی ذهن چیست؟

    خوراکی هایی هستند که مصرفشان اثرات محافظتی بر سلامت مغز دارد.آنچه می خوریم به برقرار نگه داشتن سلامت بدنمان از طریق دستگاه گوارش، با تنظیم کردن پاسخ های ایمن و التهابی کمک می کند.

    مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ در مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو انجام شد نشان داده که یک برنامه رژیم غذایی خاص می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را تا ۵۳ درصد کاهش دهد. اسم شناخته شده این رژیم ” رژیم غذایی ذهن ” است. این برنامه ترکیبی از عناصر دو برنامه تغذیه ای محبوب دیگر است : رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی DASH  (این ۲۲ رژیم برای توقف پرفشاری خون هم کارایی دارند) در میان شرکت کنندگان افرادی بین سنین ۵۸ تا ۹۸ بودند. افرادی که رژیم غذایی پیشنهادی ذهن را پیروی کرده بودند سطح عملکرد ذهنیشان مانند افرادی بود که ۷٫۵ سال از آن ها جوان تر بودند.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم غذایی مدیترانه ای داشته باشید به این دلایل

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم سالمی به نام دش DASH

     

    سبزیجات با برگ سبز

    در این مطالعه مشخص شد که ۲ وعده سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی،کولارد سبز collards و سایر سبزیجات در هفته می تواند به سلامت مغز کمک کند. ۶۶ وعده یا بیشتر می تواند منجر به فواید بسیار زیادی شود. تحقیقات قبلی ارتباط بین ویتامین K و کم کردن زوال شناختی مغز را نشان داده بود. هنگامیکه محققان مواد مغذی مصرف شده توسط افراد با کاهش زوال شناختی را مورد بررسی قرار دادند دریافتند که ویتامین K، فولات (اسید فولیک)،لوتئین (یک آنتی اکسیدان) و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین AA) به احتمال زیاد به سلامت مغز کمک می کنند.

     

    گردو

    آجیل بخشی از رژیم غذایی ذهن است که می تواند اثرات مثبت روی حافظه و توسعه موتور آن داشته باشد. یک مطالعه که توسط موسسه دولتنی نیویورک برای تحقیقات پایه معلولیت رشدی انجام شد نشان داد موش هایی که روزانه یک چهارم فنجان گردو مصرف می کردند موتور حافظه شان توسعه پیدا کرده و به میزان قابل توجهی اضطرابشان بهبود پیدا کرده است. موش ها در زمینه هماهنگی، مهارت های روانی و توانایی یادگیری مورد آزمایش قرار گرفتند.

     

    روغن زیتون

    مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه ای نسبت به سایر رژیم های غذایی از مدت ها قبل با سلامت مغز مرتبط دانسته شده است. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ مشخص شد که روغن زیتون بکربرای بهبود یادگیری و معکوس کردن روند کاهش حافظه در اثر پیری تاثیر زیادی دارد. پژوهشگران معتقدند که این اثر به دلیل وجود پلی فنل ها در این روغن است.

    این روغن همچنین به مبارزه در مقابل ADDLs کمک می کند، پروتئین هایی که مغز را سمی کرده و باعث بروز آلزایمر می شوند.

    پیشگیری از آلزایمر با خووردن این میوه/رژیم غذایی ذهن چیست؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب