انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » علت تندبودن فلفل چیست؟/کاهش خطر مرگ با فلفل چیلی قرمز تند

    علت تندبودن فلفل چیست؟/کاهش خطر مرگ با فلفل چیلی قرمز تند

    فلفل چیلی قرمز تند میوه گیاهی از سرده فلفل دلمه‌ای است و از قاره آمریکا می‌آید. بسیاری از محققین معتقدند که خوردن آن با کاهش خطر مرگ در افراد در ارتباط است. اما آیا این حقیقت دارد؟

    آیا خوردن فلفل تند به شما کمک می کند زندگی طولانی تری داشته باشید؟

     

    طول عمر بیشتر با فلفل چیلی قرمز تند, واقعیت یا دروغ؟

    علت تندبودن فلفل چیست؟

    علت احساس تندی کردن در دهان بوسیله فلفل، ماده‌ای است به نام کپسایسین capsaicin که بسیار برای بدن مفید است. کاپسیسین و تعدادی از ترکیبات مشابه دیگر توسط برخی از گیاهان جنس کپسیکوم تولید می‌شود موجب رانده شدن بعضی از علفخواران می‌گردد. کاپسیسین نوعی آلکالوئید است که در برخی از گیاهان مثل فلفل قرمز یافت می‌شود که برای پوست و موکوس محرک بوده و برای تهیه نوعی دارو که در تسکین برخی از دردها به کار می‌رود مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده هرگاه به مخاط دهان برخورد کند، مغز به اشتباه آن قسمت را داغ احساس می‌کند.

    یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که فلفل چیلی قرمز تند مصرف می کنند احتمالا زندگی طولانی تری خواهند داشت.در طول دوره ۱۹ ساله این مطالعه، محققان دریافتند که خوردن این فلفل ها ۱۲ درصد خطر مرگ را کاهش می دهد، به ویژه از مشکلات قلبی و سکته مغزی.با این حال، برخی از کارشناسان می گویند که با این یافته ها باید با احتیاط برخورد کرد.

    به گفته کیت ایوب  Keith Ayoob متخصص تغذیه و استاد بالینی کالج پزشکی آلبرت انیشتن نیویورک که عضو محققین این مطالعه نبوده، ” مشخص نیست  که آیا واقعا خوردن فلفل چیلی تند باعث این نتایج شده یا این که افرادی که فلفل چیلی مصرف می کرده اند سبک زندگی سالم تری داشته اند. ”

    دلایل زیادی برای اضافه کردن فلفل چیلی تند به رژیم غذایی شما وجود دارد، برای مثال آن ها سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. با این حال این مطالعه فقط نشان می دهد که فلفل ممکن است به طول عمر شما کمک کند، به گفته ایوب تحقیقات بیشتری نیاز است که نشان دهد افرادی دقیقا به دلیل خوردن فلفل چیلی قرمز تند، زندگی طولانی تری داشته اند.

    کیت ایوب: ” ما واقعا نمی توانیم صد در صد به این نتایج بسنده کنیم. ”

    در این مطالعه محققان روی اطلاعات بیش از ۱۶ هزار بزرگسال که در نظر سنجی سازمان ملی سلامت و تغذیه National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES ) بین سال های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۴ شرکت کرده بودند انجام شد. NHANES یک نظر سنجی سالانه است که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در مورد عادات بهداشتی و غذایی آمریکایی ها انجام می شود. این نظر سنجی شامل یک سوال درباره این بود که آیا شرکت کنندگان فلفل چیلی قرمز تند در ماه گذشته مصرف کرده اند؟ ( به شرکت کنندگان گفته شده بود که منظور پودر فلفل نیست ). همه شرکت کنندگان با هر میزان فلفل تند قرمز در ماه گذشته، جزو مصرف کنندگان فلفل قرمز در نظر گرفته شدند.

    محققان دریافتند، بعد از متوسط زمان دوره پیگیری نزدیک به ۱۹ سال، ۲۲ درصد از افرادی که در مطالعه، خوردن فلفل چیلی قرمز تند را گزارش کرده بودند از دنیا رفتند، در مقابل ۳۴ درصد از افرادی که فلفل قرمز نمی خوردند فوت شدند، و این یافته در ۹ ژانویه در مجله PLOS ONE منتشر شد.

    Could Eating Chili Peppers Help You Live Longer.jpg

    محققان چند تجزیه تحلیل مختلف دیگر روی داده ها انجام دادند، از قبیل سطح تحصیلات شرکت کنندگان، قومیت، رژیم غذایی و سبک زندگی. پس از تنظیم این عوامل نتایج هنوز هم نشان می داد افرادی که فلفل چیلی قرمز تند مصرف می کرده اند ریسک مرگشان در طول دوره مطالعه نسبت به سایرین کمتر بوده است.

    به گفته مصطفی چوپان Mustafa Chopan دانشجوی پزسکی کالج لارنر دانشگاه ورموند و نویسنده ارشد این مطالعه، یک مطالعه مشابه که قبلا در چین انجام شده هم ارتباط بین فلفل چیلی و کاهش ریسک مرگ را ثابت کرده است. نتایج نشان می دهد که ارتباط بین مصرف فلفل چیلی قرمز تند و کاهش مرگ و میر در یک جمعیت غربی را نشان می دهد.

     

    چگونه فلفل چیلی قرمز تند با کاهش خطر مرگ در افراد مرتبط است؟

    **محققین متذکر شده اند که؛ گرچه یافته ها نشان می دهد که فلفل چیلی قرمز تند عضوی سودمند در رژیم غذایی است ولی مشخص نیست که چرا با کاهش خطر مرگ در افراد مرتبط است.با این حال محققان چند ایده برای کارکرد این ارتباط ارائه داده اند.

    **بر اساس مطالعه، یک توضیح احتمالی این است که یک ترکیب به نام کپسایسین capsaicin –یکی از مولفه های اصلی فلفل قرمز –ممکن است نقشی در گیرنده های خاص ایفا کند که ممکن است به نوبه خود به محافظت در برابر چاقی کمک کرده و منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شود.

    **پژوهشگران اشاره کردند، کپسایسین همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می تواندباکتری های موجود در روده را تغییر دهد، در برابر چاقی و بیماری های قلبی عروقی از شما محافظت کند. فلفل چیلی قرمز تند حاوی مواد مغذی متعدد دیگر از قبیل ویتامین B، ویتامین C و یک ترکیب که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود که همه این ها می توانند به اثرات سودمند آن در بدن کمک کنند.

    چوپان اشاره کرد که این مطالعه ثابت نمی کند که خوردن فلفل چیلی قرمز تند باعث می شود زندگی طولانی تری داشته باشید. برای اثبات این رابطه علت و معلولی محققان نیاز به انجام مطالعه ای روی افراد تصادفی که در دو گروه قرار گرفته باشند، دارند: یک گروه که فلفل چیلی قرمز تند را به غذایشان اضافه کنند و گروه دیگر که یک دارو نما را به غذایشان اضافه نمایند و در این صورت محققان می توانند ردیابی کنند که آیا دو گروه تفاوت عمده ای در سلامت و مرگ و میر نشان داده اند یا خیر.

    پژوهشگران اشاره کرده اند که این مطالعه چندین محدودیت داشته. به عنوان مثال عادت غذایی خود را فقط یک بار در زمان تکمیل نظر سنجی NHANES گزارش داده اند و این احتمال وجود دارد که عادت غذایی خود را در طول دوره پیگیری تغییر داده باشند. علاوه بر این احتمال این که شرکت کنندگان عادات غذایی خود را به اشتباه به یاد آورده باشند هم هست یا تفسیر ” فلفل چیلی قرمز تند چیلی ” در این نظر سنجی متفاوت بوده باشد.

    علت تندبودن فلفل چیست؟/کاهش خطر مرگ با فلفل چیلی قرمز تند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب لاتین