اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » ۱۳ فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    ۱۳ فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی زیاد باعث زیاد کردن میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه زیاد داشته باشید،بیشتر می خواهید.

    13 فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی زیاد باعث زیاد کردن میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه زیاد داشته باشید،بیشتر می خواهید.

    فواید رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن

    علاوه بر دلایل واضحی که در مورد داشتن رابطه جنسی می دانید – عشق، لذت جنسی، فرزند آوری – علم نشان داده که داشتن رابطه جنسی فواید زیادی برای سلامت و ایجاد صمیمیت بین زوجین دارد. دفعه بعدی که شریکتان پرسید ” خوشتان آمد؟ ” می توانید بگویید بله — از خیلی جهات!

    ۱۳ فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    ۱٫ با رابطه جنسی کالری می سوزانید

    عبارات مهم : پیشگیری از سرطان – فواید رابطه جنسی

    بله، می توانید به رابطه جنسی به عنوان یک ورزش نگاه کنید – و مطمئنا تاثیرش از کلوب رفتن زیاد خواهد بود! به گفته دکتر جاستین لهمیلر Justin Lehmiller سخنران بخش روان شناسی دانشگاه پوردو و نویسنده روان شناسی تمایلات جنسی، بسته به این که چقدر فعالیت فیزیکی داشته باشید، رابطه جنسی می تواند عضلاتتان را تقویت کند، ضربان قلب را اوج ببرد و تمام بدنتان را به کار گیرد. و با توجه به مطالعه سال ۲۰۱۳ که به هر شرکت کننده در این تحقیق هنگام رابطه جنسی، ضربان سنج داده شد، مردان حدود ۱۰۱ کالری در هر جلسه و زنان ۶۹ کالری می سوزانند. ” بر اساس صحبت های گفته شده، این کالری سوزی مقدار زیادی نیست با این حال در مطالعات رابطه جنسی ( از پیش نوازش تا ارگاسم ) به طور میانگین ۲۵ دقیقه طول می کشد. اگر شما این وقت را طولانی تر کنید می توانید حتی زیاد از مزایای کالری سوزی آن بهره مند شوید. “

    ۲٫ رابطه جنسی کمک می کند بخوابید

    به گفته دکتر کریستین مارک Kristin Mark مدیر آزمایشگاه ارتقاء سلامت جنسی دانشگاه کنتاکی، پس از ارگاسم، بدن هورمون آرامش که پرولاکتین prolactin نام دارد ترشح می کند. اگر شما قبل از رابطه جنسی احساس خستگی به شخصی نداشتید داشتن رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم قطعا می تواند به سریع تر خوابیدن شما نسبت به مواقع دیگر کمک کننده باشد.

    شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی زیاد باعث زیاد کردن میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه زیاد داشته باشید،بیشتر می خواهید.

    ۳٫ رابطه جنسی سطح استرس و فشار خونتان را پایین می آورد

    در یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ در اسکاتلند از داوطلبان خواسته شد فعالیت های جنسی و فعالیت های اضطراب آورشان از قبیل صحبت عمومی یا حل پرسشها ریاضی با صدای بلند را به مدت ۲ هفته ضبط کنند. کسانی که در دوره مطالعه رابطه جنسی داشتند تجربه اوج رفتن فشار خون کمتری را نشان داده و سرعت متعادل شدن فشار خونشان سریع تر بود. ( فقط مقاربت واژنی این تاثیر را گذاشته بود و سایر اشکال فعالیت جنسی یا استمناء این تاثیر را نداشته هست. )

    این مطالعه دو مزیت رابطه جنسی منظم را نشان می دهد: به گفته مارک کنترل بهتر فشار خون و مدیریت بهتر استرس. “ رابطه جنسی نه تنها باعث می شود سطح استرس زوجین کم کردن پیدا کند، بلکه مشخص شده است تاثیر بسزایی در مدیریت استرس آن ها دارد. “

    ۴٫ رابطه جنسی قلبتان را تقویت می کند

    ۱۳ فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    رابطه جنسی منظم ممکن است به طرق دیگر باعث تقویت سیستم قلبی عروقی می شود. یک مطالعه انگلیسی مشخص کرد مردانی که در طی یک دوره ۲۰ ساله حداقل هفته ای ۲ بار رابطه جنسی داشته اند نسبت به افرادی که کمتر از ماهی یک بار رابطه داشته اند، کمتر به علت بیماری قلبی از دنیا رفته اند. بعد از ۱۰ سال، در واقع ریسک فوت ناگهانی آنها کمتر از ۵۰ درصد نسبت به گروهی بوده که رابطه کمتری داشته اند، اگر چه این فاصله در دهه بعدی کم کردن نشان می دهد.

    این نوع از یافته ها فقط ارتباط را نشان می دهد نه علت را، به گفته مارک ” افرادی که دارای زندگی جنسی سالم هستند احتمالا شیوه زندگی سالمی هم داشته اند. ” با این حال او فکر می کند ارتباط های زیادی باید وجود داشته باشد: ” رابطه جنسی هورمون های استروژن و تستوسترون را تنظیم می کند که روی همه سیستم بدن از جمله قلب تاثیر گذارند.”

    ۵٫ رابطه جنسی از شما در برابر سرطان محافظت می کند

    شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی زیاد باعث زیاد کردن میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه زیاد داشته باشید،بیشتر می خواهید.

    برخی مطالعات نشان داده است مردانی که انزال بیشتری داشته باشند ممکن است کمتر مبتلا به سرطان پروستات شوند – با این که تفاوت خیلی کوچکی در این زمینه وجود دارد و ارتباط قطعی ای بدست نیامد.

    مزایای ممکن جهت پیشگیری از سرطان پستان واضح تر هست، با این حال : در یک مطالعه فرانسوی مشخص شده است زنانی که در ماه حداقل یک بار رابطه جنسی داشته اند کمتر از دیگران به سرطان پستان مبتلا شده است اند. و از آن جایی که این بیماری بین مردان نادر هست، بر اساس یک مطالعه یونانی مردانی که در ماه کمتر از ۶ بار ارگاسم داشتند زیاد در معرض خطر مبتلا شدن به این سرطان قرار گرفته اند.

    ۶٫ رابطه جنسی سیستم ایمنی را تقویت می کند

    بر اساس مطالعه دانشگاه ویلکز داشتن هفته ای یک بار رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر مبتلا شدن به سرماخوردگی محافظت می کند.محققان پرسشنامه ای به دانشجویان راجع به زندگی جنسی ارزش دادند و سپس بزاقشان را جهت مشخص نمودن سطح ایمونو گلوبین آ immunoglobulin A (IgA) ) ، یک آنتی بادی که در مبارزه با ویروس ها کمک می کند، آزمون کردند. آنها متوجه شدند دانشجویانی که هفته ای یک یا دو بار رابطه جنسی داشته اند میزان ایموگلوبین ارزش ۳۰ درصد از افرادی که رابطه جنسی کمتری داشته اند، بوده هست. (همچنین سطح ایموگلوبین آنها زیاد از کسانی بوده که در هفته سه بار یا زیاد رابطه داشته اند. این تحقیق پیشنهاد می دهد که زیاده روی در هر کاری مناسب نیست)

    ۱۳ فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    ۷٫ رابطه جنسی درد را تسکین می دهد

    زنان اغلب به خاطر سردرد یا بهانه های دیگر از رابطه جنسی شانه خالی می کنند – ولی براساس مطالعه ای که دانشمندان آلمانی در سال ۲۰۱۳ انجام داده اند، انجام رابطه جنسی با وجود سردرد در حقیقت می تواند حالشان را بهتر کند. هنگامی که داوطلبان این مطالعه داشتن رابطه جنسی در وقت سردرد را گزینش کردند، حدود ۶۰ درصد از افرادی که میگرن داشتند و ۳۰ درصد از افرادی که سردرد خوشه ای داشتند اعلام کردند بخشی یا تمام سردرد آن ها تسکین پیدا کرده.

    اندورفین آزاد شده است در حین ارگاسم همانطور که جریان خون ناحیه تناسلی را زیاد کردن می دهد نقش مهمی در قدرت ضد درد جنسی ایفا می کند. به گفته مارک ” درد گاهی با هجوم جریان خون در یک منطقه همراه است ، مثل سر، و رابطه جنسی می تواند بخشی از این فشار را برداشته و مسیر جریان را عوض کردن دهد.

    ۸٫ رابطه جنسی می تواند عمرتان را طولانی کند

    مطالعات زیادی رابطه بین زندگی جنسی شلوغ تر و عمر طولانی تر را نشان داده اند که بااهمیت ترین آن ها مطالعه دانشگاه دوک است که بین سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۸۰ انجام شد. محققین دریافتند مردانی که به طور مکرر مقاربت داشته اند عمرشان طولانی تر بوده ؛ در حالی که برای زنان، لذت بردن از مقاربت مهمترین عامل زیاد کردن طول عمر در این مطالعه بوده است.

    به گفته لهمیلر ” ما واقعا نمی توانیم علت و اثر مطالعات را مشخص کنیم، بعد نمی دانیم که آیا رابطه جنسی واقعا به زیاد کردن طول عمر افراد کمک می کند، یا این که افراد سالم تر رابطه جنسی بیشتری داشته اند؟

    ۹٫ فعالیت جنسی رابطه شما را تقویت می کند

    به گفته لهمیلر اکسی توسین Oxytocin که به عنوان “ هورمون عشق ” آشنا می شود که هنگام رابطه فیزیکی صمیمی و برخورد پوست به پوست ترشح می شود – و به زیاد کردن احساس باعشق بین شما و شریکتان کمک می کند.

    می خواهید این رابطه را هر چه زیاد تقویت کنید؟ مطمئن شوید که بعد از رابطه جنسی شریکتان را نوازش کنید: یک مطالعه در دانشگاه تورنتو نشان داد زوج هایی که از آن ها خواسته شده است بود وقت بیشتری بعد از رابطه جنسی با هم بگذرانند – بوسیدن، صحبت کردن و ابراز محبت – سطح بالاتری از رضایت در زندگی جنسیشان و سایر روابط زندگی گزارش دادند.

    ۱۰٫ رابطه جنسی کلید رسیدن به خوش حالی پایدار است

    حفظ صمیمیت فیزیکی با زیاد کردن سن افراد به خصوص بیماری های مزمنی که در راه است کار مشکلی هست. ولی زوجین می توانند از فایده های به خصوص فعال نگه داشتن رابطه جنسی ارزش بهره مند شوند، بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه جان هاپکینز روی بزرگسالان ۵۸ تا ۸۵ سال انجام شد : محققان دریافتند زوجهایی که به طور منظم فعالیت جنسی داشته اند – حتی به اندازه یک بار در ماه – رضایت زناشویی بیشتر و رابطه شادتری نسبت به آنهایی که در طول یک سال یا زیاد رابطه ای نداشته اند، ابراز نمودند.

    فعالیت جنسی فقط به معنی مقاربت یا رسیدن به ارگاسم نیست. نویسندگان این مطالعه می گویند هر کاری که زوجین جهت شیبه سازی جنبش جنسی انجام دهند می تواند به نفع پایداری رضایت در زندگیشان باشد.

    ۱۱٫ رابطه جنسی شما را باهوش تر و دقیق تر می کند

    یک تحقیق در سال ۲۰۱۰ دانشگاه پرینستون نشان داد موش های صحرایی که رابطه جنسی مکرر داشته اند رشد نورون های بیشتری در هیپوکامپوس hippocampus نشان داده اند، یک ناحیه کلیدی در مغز جهت یادگیری و حافظه. به گفته لهمیر” ما می دانیم که حین رابطه جنسی مواد شیمیایی ای آزاد می شود که مرکز پاداش مغز را فعال می کند، بعد منطقی است که باعث رشد و توصیه بافت عصبی افراد شود. رابطه جنسی به روش خودش می تواند به طور بالقوه شما را باهوش تر کند.”

    ۱۲٫ رابطه جنسی باعث می شود جوان تر به نظر برسید

    تحقیقات ارائه شده است در نشست هر سال انجمن روان شناسی بریتانیا ۲۰۱۳ نشان داد افراد مورد مطالعه که رابطه جنسی مکرر ( حداقل ۳ بار در هفته جهت افرادی که در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگی خود بوده اند ) بین ۴ تا ۷ سال جوان تر از افرادی که رابطه کمتری داشته اند، به نظر می رسیدند.چرا؟ دکتر دیوید ویک David Weeks به اندورفین endorphins ترشح شده است و احساس خوبی که حین رابطه صمیمی ایجاد می شود مشکوک هست. به علاوه اثرات بافایده رابطه جنسی روی خواب و سطح استرس. همچنین رابطه جنسی جریان خون را تقویت کرده و هورمون ها را تنظیم می کند که هر دوی این موارد می تواند تاثیرات مثبت روی ظاهر پوست داشته باشد.

    ۱۳٫ داشتن رابطه جنسی باعث می شود زیاد خواهان آن شوید

    شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی باعث زیاد کردن میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه زیاد داشته باشید،بیشتر می خواهید.” حتی اگر در ابتدا میل زیادی نداشته باشید، شروع کردنش می تواند به شما یاری کند که حسش را داشته باشید، و باعث ایجاد میل به دراز مدت در شما شود.” و با وجود داشتن این همه فوایدی که رابطه جنسی جهت سلامتی دارد آیا بیشترش را نخواهید؟

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    اختصاصی سیمرغ


    Save

    واژه های کلیدی: پیشگیری از سرطان | فواید رابطه جنسی | سرطان پروستات | سرطان پستان | رابطه جنسی | دانشگاه | مطالعه | سلامتی | کالری | سلامت | سردرد

    13 فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    ۱۳ فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    13 فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    ۱۳ فایده رابطه جنسی زیاد جهت سلامت بدن!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال