ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » گردشگری » مکان های گردشگری ایران » مراکز خرید مجلل ایران

    مراکز خرید مجلل ایران

    مراکز خرید متعدد و متنوعی در کشورمان وجود دارد که با حضورشان رفته رفته صورت سنتی بازار کشور عزیزمان ایران را به صورت مدرن و سربرآورده ای از دل

    مراکز خرید مجلل ایران

    مراکز خرید مجلل ایران

    مراکز خرید متعدد و متنوعی در کشورمان وجود دارد که با حضورشان رفته رفته صورت سنتی بازار کشور عزیزمان ایران را به صورت مدرن و سربرآورده ای از دل شهرهای ریز و درشت تبدیل کرده اند. هم جایگاهی جهت خرید و فروش هستند و هم در سال های اخیر با اضافه کردن امکانات مختلفی مانند سالن های سینما، امکانات ورزشی و تفریحی و رستوران ها و … به محلی جهت گشت و گذار تبدیل شده است اند.

    بخش گردشگری تبیان

    هر روز هم بر طرفداران مراکز خرید اضافه می شود و به همین علت صاحبان این مراکز همواره امکانات این مکان ها را زیاد کردن می دهند. در این گزارش به معرفی ۱۰ مرکز خرید مجلل کشور عزیزمان ایران می پردازیم که از شهرت قابل توجهی در کشور عزیزمان ایران و حتی در سطح خاورمیانه برخوردار هستند.

    مرکز خرید ارگ (ارگ سنتر)؛ تهران

    مرکز خرید ارگ، مرکزی است پنج طبقه (دو طبقه همکف و سه طبقه دیگر) که به صورت اختصاصی به فعالیت تجاری می پردازد. ارگ یکی از بروزترین مراکز خرید پایتخت کشور عزیزمان ایران است که در منطقه تجریش واقع شده است هست. وجود فروشگاه های متنوع با متراژهای متفاوت و هزار واحد پارکینگ در پنج طبقه، شهربازی و فودکورت این مرکز خرید را تبدیل به یکی از مراکز خرید مجلل پایتخت کشور عزیزمان ایران کرده است.

    مراکز خرید مجلل ایران

    مرکز تجاری سام (سام سنتر)؛ تهران

    مجتمع تجاری سام سنتر در خیابان فرشته پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است و با داشتن زمینی به مساحت هزار و ۷۵۰ مترمربع، در ۹ طبقه، شامل، ۲۶ فروشگاه تجاری در ابعاد ۳۵ تا ۲۰۰ متری در دو طبقه همکف و اول، ۲۰۰ پارکینگ در طبقات دوم تا هفتم، یک طبقه آشپزخانه و هزار و ۲۰۰ متر فضای رستورانی در طبقه نهم با چشم اندازی کوهستانی در عالی ترین نقطه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به مرکز خریدکم نظیری مبدل شده است است.

    مرکز خرید پالادیوم؛ تهران

    پالادیوم در منطقه زعفرانیه پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است و با برخورداری از زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با مساحت زیربنای ۱۰۰ هزار متر مربع، ۱۳ طبقه در ضلع جنوبی، ۱۱ طبقه در ضلع شمالی و شش طبقه زیر همکف، مجموعه ای متنوع و کامل از امکانات و خدمات را در دل خود جای داده هست. این مرکز خرید دارای ۱۵۰ واحد تجاری، سوپرمارکتی با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع، تعداد ۱۵۰ واحد اداری و ۶۰ هزار متر مربع مشاعات مشمول بر هزار واحد پارکینگ در شش طبقه و یک کلوب ورزشی بی نظیر است.

    مجتمع تجاری مدرن الهیه؛ تهران

    مجتمع تجاری مدرن الهیه، همان طور که از نامش برمی آید، در منطقه الهیه پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است هست. این مجتمع که طراحی فوق العاده مجللی دارد، ﺩﺭ ﺯﻣیﻨﻰ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ ۱۹۱۵ ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ، در ۱۱ طبقه ساخته شده است هست. بخش تجاری مجتمع مشمول بر دو طبقه و دارای ۳۰ واحد است که عمدتا به عرضه پوشاک تخصیص داده شده است دارد. البته تعداد واحدهای عرضه ساعت و عطر و ادکلن و … نیز قابل توجه است.

    مجتمع چندمنظوره کورش؛ تهران

    مجتمعی بی نظیر در پایتخت در اتوبان ستاری که با داشتن بیش از ۵۰۰ واحد تجاری این روزها تبدیل به یکی از شلوغ ترین مراکز خرید پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است هست. مجتمع تجاری کورش علاوه بر تجاری بودن، عنوان مجتمع فرهنگی را نیز یدک می کشد، آیا که بزرگ ترین پردیس سینمایی کشور در این مجتمع تجاری فرهنگی تأسیس شده است هست. یکی از مدرن ترین مراکز تفریحی – سرگرمی کشور نیز در این مجتمع تجاری با عنوان ژوپیتر فعالیت می کند. حضور فعال ده ها رستوران، فود کورت و البته کافی شاپ های متعدد در مجتمع تجاری فرهنگی کورش نیز قابل توجه است.

    مراکز خرید متعدد و متنوعی در کشورمان وجود دارد که با حضورشان رفته رفته صورت سنتی بازار کشور عزیزمان ایران را به صورت مدرن و سربرآورده ای از دل

    مرکز خرید اصفهان سیتی سنتر؛ اصفهان

    اصفهان سیتی سنتر بزرگ ترین مرکز خرید کشور عزیزمان ایران و خاورمیانه هست. مساحت زیربنایی بخش اداری و تجاری این مرکز ۴۶۵ هزار متر مربع است و مساحت زیربنایی کل این مجموعه ۶۰۰ هزار متر مربع هست. ساختمان این مجموعه هفت طبقه است و بیش از ۷۵۰ فروشگاه، یک هایپرمارکت، مغازه ها، غرفه ها، رستوران ها و آژانس های هواپیمایی به انضمام یک هتل هفت ستاره، هفت سالن سینما، یک مرکز مالی، یک مرکز تجاری و یک محوطه تفریحی اجزای تشکیل دهنده این مرکز هستند. همچنین بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده با مساحت ۳۴۵ هزار مترمربع در خاورمیانه در این مرکز خرید قرار دارد.

    مجتمع خلیج فارس؛ شیراز

    پنجمین مرکز تجاری – تفریحی و توریستی بزرگِ دنیا با نام قشنگ و غرورآفرین خلیج فارس در ابتدای ورودی شهر تازه صدرا با مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع زیربنا واقع شده است هست. مجموعه خلیج فارس شیراز یک پروژه فاخر و عظیم است که دارای بیش از ۲۵۰۰ واحد تجاری، هایپرمارکت، شهربازی، شش سالن سینما، رستوران و کافی شاپ های متعدد، پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت ۵۵۰۰ خودرو، مرکز معاملات و بورس، سکوى فرود هلیکوپتر، مرکز بازی های رایانه ای و هتل بین المللی پنج ستاره است.

    مجتمع آرمان؛ مشهد مقدس

    مجتمع تجاری، اقامتی و مسکونی آرزوی بزرگ دارای مساحت عرصه ۱۰۵۳۵ متر مربع و زیربنایی حدود ۹۰ هزار متر مربع هست. پروژه آرزوی بزرگ با داشتن ۹۵ متر از بر خیابان نواب صفوی و فقط حدود ۵۰۰ متر فاصله با حرم امام رضا (ع) در موقعیتی استثنایی قرار گرفته و می تواند پاسخگوی نیاز زائران حرم باشد. پروژه آرزوی بزرگ در ۱۳ طبقه ساخته شده است و دارای ۴۰۱ واحد تجاری، ۲۹۱ واحد اقامتی، ۱۱۹ واحد مسکونی و ۴۳۱ واحد پارکینگ است.

    در ساخت این پروژه از بروزترین تکنولوژی صنعت ساختمان شده است است و در طراحی یکی از نمونه منحصربه فرد شهر مشهد به حساب می آید. وجود تفرجگاه مرکزی با طراحی فوق العاده خاص و منحصربه فردش این مجتمع را در نوع خود بی نظیر کرده هست. از شاخصه های مهم این پروژه می توان به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، معماری نوآورانه و خاص، تنوع متراژ در واحدها، طراحی داخلی مدرن و قشنگ و دسترسی ساده به نقاط متفاوت شهر مشهد اشاره کرد.

    مرکز خرید سارینا یک؛ کیش

    بازار تجاری، اداری سارینا یک در زمینی به مساحت ۵۲۹۲ متر مربع در ۱۰ طبقه مشمول بر یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و هفت طبقه اداری بنا شده است هست. این بازار در اراضی شرقی جزیره زیبای کیش، بلوار خیام، روبه روی هتل ارم واقع شده است است.

    نزدیکی و مجاورت این مجتمع به مراکز خرید جزیره (مرکز تجاری کیش و پردیس ۱ و ۲) و هتل های (ارم و داریوش) رستوران ها و چشم انداز رو به دریا از محاسن بزرگ این مجتمع به شمار می آید که آن را از دیگر پروژه ها متمایز می سازد.

    مراکز خرید مجلل ایران

    مجتمع لاله پارک؛ تبریز

    مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک در حوالی میدان شهید فهمیده تبریز قرار دارد. این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۶۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۹۱۵۵۰ متر مربع در منطقه پنج شهرداری تبریز واقع شده است هست. این پروژه در قالب مرکز تجاری، تفریحی و هتل پنج ستاره بین المللی ساخته شده است است و از حیث ابعاد و همچنین کاربری های آینده نگری شده است در آن و به علت موقعیت جغرافیایی و همچنین دسترسی به شبکه بزرگراهی، از جمله طرح های بزرگ و ممتاز تجاری – تفریحی شهر تبریز محسوب می شود.

    تلفیق عنصرهای معماری و تجارت

    مراکز خرید و فضاهای تجاری دوران مدرن را می توان موج دوم محیط های تجاری بیان کرد که ماحصل انقلاب صنعتی و ظهور معماری مدن به شمار می رود که ریشه در مراکز و بازارهای سنتی دارد. امروزه، روز به روز به تعداد مراکز تجاری شهر های بزرگ و کوچک افزوده می شود. این مراکز، جایگاهی جهت مصرف تمام محصولات، مشمول بر مواد غذایی، آب و برق و فرهنگ است.

    مراکز خرید دنیای مدرن در واقع شریان حیاتی یک شهر پویاست که علاوه بر فعالیت های اقتصادی، حرکت های اجتماعی و فرهنگی را در سیطره خود قرار داده اند. در واقع نخستین چیزی که مشتریان و مصرف کنندگان را به مراکز خرید می کشاند، تنوع در مغازه ها و فروشگاه های این مراکز است و اینکه طیف گسترده ای از محصولات را در خود جای داده هست. ولی یک مرکز تجاری باید چگونه باشد و چه استاندارد هایی جهت آن وجود دارد؟

    استاندارد های یک مرکز تجاری

    از نقطه نظر جذابیت تجاری، مجتمع ها و مراکز تجاری باید شاخصه های خاصی را رعایت کنند. در واقع یک مرکز تجاری مشمول بر واحدهای متعدد خرده فروشی همراه با گذرگاه ها و راهروهایی است که علاوه بر مرتبط ساختن واحدها و فضاهای تجاری، حرکت و همچنین دیدار مشتریان را در محیط تسهیل می بخشد.

    مراکز خرید متعدد و متنوعی در کشورمان وجود دارد که با حضورشان رفته رفته صورت سنتی بازار کشور عزیزمان ایران را به صورت مدرن و سربرآورده ای از دل

    مراکز خرید امروزی در چندین طبقه و به صورت مجموعه های چند عملکردی تجاری، تفریحی احداث می شوند، که علاوه بر ارائه محصولات متنوع در جهت برآوردن احتیاجات بازدیدکنندگان خود، به ارائه تسهیلات رفاهی نظیر کافی شاپ، تریا، فضاهای بازی و سرگرمی کودکان و در نهایت فضاهای تجمع و گپ جهت مخاطبان و اجتماع عمومی می پردازد.

    مشخصه های مهم یک مرکز خرید:

    ۱- دارای ورودی و خروجی های متعدد

    ۲- دارای پارکینگ اختصاصی

    مراکز خرید مجلل ایران

    ۳- مجهز به سیستم های ایمنی، گرمایش و سرمایش و …

    ۴- بهره گیری از علایم و نشانه ها جهت معرفی بهتر فضا و جلوگیری از ابهام فضایی و عدم خوانایی محیط

    ۵- برخورداری از طراحی داخلی و معماری مناسب

    ۶- ایجاد فضایی متنوع و جالب و در عین حال محیطی پاسخگو

    به طور کلی یک مرکز تجاری، جهت عنصرهای متفاوت خود استاندارد هایی را رعایت می کند. همه عوامل و استاندارد ها در جهت جلب عنصرهای تجاری کار می کنند. دسترسی مشتریان، سرویس دهی، طراحی فضای داخلی، پارکینگ، ویترین ها، دسترسی مشتریان به اجزای متفاوت و طبقات (علایم، پله برقی، سطح شیب دار، نوار نقاله، آسانسور)، نورپردازی، تهویه، نمای خارجی و ظاهر مرکز تجاری و غیره مواردی هستند که هر کدام استاندارد ها و شاخصه های خاصی را می طلبد.

    رعایت حداقل عرض راهرو مهم و فرعی، ارتفاع استاندارد، در نظر گرفتن معابر تردد جهت معلولان و افراد کم توان، آینده نگری پارکینگ چند طبقه، آینده نگری بارانداز و امکان دسترسی مجزا جهت وسایل حمل و نقل مواد و کالا و تخلیه زباله، آینده نگری تأسیسات حرارتی و برودتی به صورت تهویه مطبوع، آینده نگری سیستم برق اضطراری و آینده نگری راهرو خروجی و پله های فرار و سایر جوانب مربوط به ایمنی در برابر حریق از بااهمیت ترین استاندارد های کلی مراکز خرید و مجتمع های تجاری است.

    طراحی فروشگاه ها نیز با تخصیص فضا به واحدها شروع می شود و باید مطابق با مقررات ضد آتش سوزی و سایر مقررات ساختمانی باشد. سپس فضاهای تخصیص یافته به واحدها، مجددا به قسمت های داخلی نواحی فروش، نواحی سرویس داخلی، خدمات یکسان و غیره تقسیم بندی می شود. مثلاً یک فروشگاه باید حداکثر مقدار تماس را جهت ویترین خود داشته باشد و ویترین آن باید تا جای ممکن از هر زاویه ای قابل رویت باشد.

    در معماری کلی نیز بخش میانی مجتمع از اهمیت خاصی برخوردار هست. محوطه میانی مهم یا محوطه ها باید مرکز جاذبه مشتریان باشد. اغلب مراکز خرید، در محوطه میانی خود از یک طرح بسیار عالی برخوردار هستند و مشخصات واقعاً هیجان انگیزی دارند، مانند گنبدهای شیشه ای، ترتیب مخصوص چراغ ها و فواره هایی که از مجسمه های آن بیرون می زنند، گلکاری های مصنوعی، راه پله با طرح های مخصوص، پله های برقی، آسانسورهایی با دیوارهای شیشه ای و کارهای هنری با ارزش طرح گرافیک ها و رنگ ها نیز عامل مهم و مؤثری در این زمینه هست، در مراکز خیلی بزرگ که دارای چندین محوطه هستند، هنگامی که هر یک از این محوطه ها دارای کاراکتر، شکل، رنگ و دکور جداگانه ای باشند به مراتب جالب تر می شوند و محوطه مهم به عنوان یک محل جالب جهت نشستن، استراحت و ملاقات دوستان است.

    در پایان، باید توجه داشت که مشتری در دنیای مدرن آن قدرها صبر و حوصله جهت خرید ندارد و ترجیح می دهد راحت و راحت خریدهایش را انجام دهد.

    امروز فروشنده ای می تواند محصول خود را بفروشد که نه تنها به فکر تراکنش و پول گرفتن، بلکه به دنبال خلق تجربه ای تازه جهت مشتری باشد. مشتری های امروزی دل ارزش کالایی خاص می خواهد که هیجان زده ارزش کند. رویکردهای امروزی باعث شد خرده فروش ها از روش ها و فضاهای سنتی فاصله گرفته و به سمت ایجاد فضاهایی بروند که رگه هایی از سرگرمی و تفریح در آن وجود دارد.


    منبع :دنیای سفر

    واژه های کلیدی: طراحی داخلی | مراکز خرید | استاندارد | پارکینگ | فروشگاه | معماری | فروشگاه | پروژه | طراحی | ایران | مجموعه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی