شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » گردشگری » مکان های گردشگری جهان » پرطرفدارترین مقاصد خارجی سفر نوروزی ایرانی ها

    پرطرفدارترین مقاصد خارجی سفر نوروزی ایرانی ها

    ترکیه، امارات، جنوب شرق آسیا، ارمنستان، گرجستان و بعضی از کشورهای اروپایی مقاصد محبوب ایرانی ها جهت سفرهای نوروزی هستند.

    پرطرفدارترین مقاصد خارجی سفر نوروزی ایرانی ها

    پرطرفدارترین مقاصد خارجی سفر نوروزی ایرانی ها

    ترکیه، امارات، جنوب شرق آسیا، ارمنستان، گرجستان و بعضی از کشورهای اروپایی مقاصد محبوب ایرانی ها جهت سفرهای نوروزی هستند.

    بخش گردشگری تبیان

    به زودی تعطیلات نوروز فرا می رسد و تب مسافرت رفتن داغ تر می شود. هرچند تا آن وقت نزدیک به یک هفته باقی مانده ولی بازار تورهای نوروزی داغ هست. امسال هم مانند سال های پیش با اینکه معاونت گردشگری شرکت میراث با داشتن تدابیری همچون یارانه سفر تلاش در کم کردن قیمت سفر و تسهیل آن جهت تمامی خانواده ها داشته ولی باز هم قیمت تورهای داخلی همانند تورهای خارجی گران است و همین باعث شده است تا ایرانیان یا از کشور عزیزمان ایران گردی صرف نظر کنند یا همسان بودن قیمت سفرهای داخلی و خارجی آنها را مجاب کند که خروج از مرز و تجربه سفر به کشورهای دیگر را به کشور عزیزمان ایران گردی ترجیح دهند.

    چند سالی می شود که با رونق تورها و شرکت های گردشگری در کشور عزیزمان ایران سفر به خارج از کشور نیز رونقی تازه به خود گرفته هست. رونقی که به واسطه زیاد کردن شمار آژانس های مسافرتی به دنبال زیاد کردن عرضه خدمات مسافرتی، شدت گرفتن مسابقه بین تورها جهت جذب گردشگر و تنوع سفر و خدمت رسانی به گردشگران حاصل شده است هست. رونقی که به واسطه نوسان های بازار ارز و تعاملات با دنیا به کم کردن قیمت سفرهای خارجی و بعضا همسان شدن هزینه سفر داخلی و خارجی منجر شده است و متقاضیان سفرهای داخلی را با کم کردن روبه رو کرده هست. تورهای گردشگری خارجی ولی گرچه همچنان گرانند ولی در این سال های علاوه بر مسافران خاص همیشگی خود گردشگران داخلی که بخشی از اقشار میانگین جامعه هستند را نیز به خود جلب کرده اند.

    پرطرفدارترین مقاصد خارجی سفر نوروزی ایرانی ها

    ایرانی ها در نوروز به کجا سفر می کنند؟

    تعطیلات نوروز جهت بسیاری از ایرانیان وقت خوبی جهت سفر کردن هست. براساس آمارها آنهایی که سفر شخصی به نقاط دیدنی کشور عزیزمان ایران را جهت گذران اوقات فراغت نوروزی خود گزینش کرده اند چندین شهر از جمله مازندران، مشهد، گیلان، کیش، قشم، یزد، اصفهان و شیراز را به عنوان شهرهای مقصد سفرهای نوروزی برگزیده اند و آنها را در راس شهرهایی با بیشترین تعداد گردشگران نوروزی قرار داده اند. ولی آنهایی که سفر با تورها را گزینش کرده اند و متقاضی تورهای گردشگری نوروزی بوده اند سفر به مشهد و کیش را در اولویت قرار داده اند. بررسی فروش تورهای گردشگری سال های گذشته نشان می دهد که در ایام عید گردشگران ایرانی مانند هر سال از تورهای گردشگری شهرهایی مانند مشهد، کیش، قشم جهت سفرهای گروهی استفاده می کنند.

    این گردشگران تورها زیاد در ایامی مانند نوروز تلاش می کنند تا از خدمات دریافت گروهی بلیت های چارتر شده است و فروش عمده اتاق های هتل بهره ببرند. به همین علت به دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه کرده و پکیج تور را خریداری می کنند. دفاتر خدمات مسافرتی نیز در این ایام بیش از ایام دیگر متقاضی دارند. ولی نوروز جهت آنهایی که سفر خارجی را به دیدن جاذبه های گردشگری کشور عزیزمان ایران ترجیح می دهد عالی ترین وقت است که سفر به ترکیه، ارمنستان و امارات، مالزی و سنگاپور را تجربه کنند. نگاهی گذرا به مقاصد سفر ایرانی ها در تعطیلات نوروز به کشورهای خارجی نشان می دهد ترکیه، امارات، جنوب شرق آسیا، ارمنستان، گرجستان و بعضی از کشورهای اروپایی بیشترین طرفدار را در میان ایرانی ها دارد. سفرهایی که سالیان میلیون ها ارز را از مرزهای کشور عزیزمان ایران خارج و صنعت گردشگری کشور را از آن بی نصیب می کند.

    پرطرفدارترین مقاصد خارجی و هزینه سفر به آنها

    نگاهی به آماری که مرکز پژوهش های مجلس در سال ۲۰۱۳ ارائه کرده حکایت از آن دارد که ترکیه با میزبانی از یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۴۸۲ ایرانی نخستین مقصد گردشگران ایرانی بوده هست. مقصدی که با وجود نا امنی ها یقینا از حجم گردشگران ایرانی اش کاسته شده است و در نوروز سال ۹۶ نیز با کم کردن دوباره آنها روبه رو خواهد شد. همانند عراق که فاصله میان سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ دومین مقصد پربازدید ایرانی ها به شمار می رفته ولی روند آماری سفر ایرانی ها به عراق در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، منفی و با کم کردن همراه بوده و یقینا نا امنی عراق در شکل گیری این روند بی تاثیر نبوده هست. ولی هزینه سفر در کشور محبوب و شماره یک گردشگری ایرانیان چقدر آب می خورد؟ براساس آماری که از گردشگری ایرانیان در ترکیه بدست آمده، آنها معمولا ۴ روز تا یک هفته در کشور ترکیه اقامت کرده اند. اقامتی که جهت آنها بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته به هتل و شهر انتخابی آب می خورد.

    گرچه شرکت جهانی جهانگردی در سال ۲۰۱۳ از ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از ترکیه و عراق، به عنوان مقاصد پرطرفدار ایرانی ها جهت سفر یاد کرده کرده و گفته است که در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۴۶ هزار و ۱۸۴ ایرانی به ارمنستان و ۱۴۳ هزار و ۵۷۹ ایرانی به جمهوری آذربایجان سفر کردند ولی در ایام عید این کشور امارات است که در رتبه دوم مقاصد گردشگری نوروزی ایرانیان قرار داد. هرسال با شروع تعطیلات نوروزی امارات در جنوب خلیج فارس به یکی از مقاصد مهم گردشگران ایرانی تبدیل می شود. تورهای نوروزی امارات معمولا ۴ روزه و گاهی یک هفته ای هستند و بین یک میلیون و ۳۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند. الزی، اندونزی در کنار هم در رتبه سوم سفرهای تفریحی ایرانیان در نوروز قرار دارند. جاذبه هایی چون تفریح، خرید و اقامت در سواحل آرام هر سال جمع زیادی از ایرانی ها را راهی اندونزی و مالزی می کند. سفر به این کشورها از ۳ میلیون تا ۴ میلیون تومان متفاوت است.

    ترکیه، امارات، جنوب شرق آسیا، ارمنستان، گرجستان و بعضی از کشورهای اروپایی مقاصد محبوب ایرانی ها جهت سفرهای نوروزی هستند.

    ارمنستان ولی با قرار گرفتن در رتبه چهارم یکی از کشورهایی که در سال های اخیر میزبان بسیاری از ایرانیان بوده هست. در سال های اخیر تسهیلات ویزا و ارزانی سفر به این کشور و همچنین مسافرت به آن با وسیله نقلیه شخصی باعث شده است تا در تعطیلات نوروز تعداد زیادی از ایرانی ها ارمنستان را جهت سفر گزینش کنند. در ایام عید بسیاری از مسافران با رفتن به نقطه مرزی جلفا و گرفتن ویزا در مرز به ارمنستان سفر می کنند. نشانه مهم این مسافران ایروان هست. البته تعدادی از مسافران ارمنستان نیز از طریق تورهای هوایی یا زمینی به این کشور می روند. معمولا تورهای نوروزی ارمنستان قیمت هایی پایین تر از دیگر کشورها دارد و مبلغ آن بین ۷۰۰ هزار تومان تا کمی بیش از یک میلیون تومان متفاوت است.

    رتبه پنجم ولی به گرجستان تعلق دارد. کشوری که با تدارک برنامه های خاص جذب گردشگر و کم کردن قیمت اقامت و آب و هوای مناسب توانسته ایرانیان بسیاری را در تعطیلات نوروز به این کشور بکشاند. علاوه بر کشورهای همسایه، کشورهای کمی دورتر از جمله هند، چین، بلغارستان و لبنان از دیگر مقاصد مرسوم سفرهای ایرانیان در ایام عید هستند. سفر به هند و سنگاپور ولی در این روزهای باقی مانده به عید از سوی آژانس های مسافرتی در کشور عزیزمان ایران به قدری زیاد کردن یافته که می شود گمان برد امسال این دو کشور نیز با زیاد کردن و استقبال گردشگران ایرانی روبه رو خواهد شد. حال با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آمارها چه نتایجی را از سفرهای نوروزی ایرانیان در سال ۹۶ منتشر خواهند کرد.


    منبع : دنیای سفر

    واژه های کلیدی: گردشگران نوروزی | تعطیلات نوروزی | سفرهای نوروزی | کشورهای دیگر | سفر به ترکیه | سفر نوروزی | ارمنستان | گردشگری | گردشگران | ایرانیان | ارمنستان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب